Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niin että jos 32 vuotiaana vielä näyttää tosi nuorelta, sitten yhtäkkiä 40 vuotiaana näyttää jo tädiltä?

Vierailija
23.08.2023 |

Vai miten se menee?

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Minulla tapahtui jonkunlainen rupsahdus n 38 iässä, sellainen jonkinsortin naaman valahdus, jonka myötä kasvot ei näytä enää kolmekymppiseltä vaan keski-ikäiseltä. Yksilöllistä milloin se tulee, hoikkuus ja hyvä luusto auttaa näyttämään hyvältä joka iässä.

Hoikuus voi kyllä saada näyttämään vanhemmalta. Kun alkaa ryppyjä tulla niin laihoilla ne näkyvät paremmin, jos on vähän pulleampi ryppyjä ei näy.

Totta, mutta toisaalta tädiltä tai vanhalta näyttäminen johtuu kyllä muustakin kuin rypyistä. Etenkin, jos puhutaan ilmerypyistä eikä ns. oikeista rypyistä. Jos on kauniit kasvonpiirteet sekä hoikka ja kauniin mallinen vartalo, näyttää kokonaisuutena nuoremmalta vaikka ilmeryppyjä olisikin. Eri asia sitten, onko sillä mitään merkitystä. Ja hyvin harva oikeasti näyttää merkittävästi ikäistään nuoremmalta tai freshimmältä. Jonkun jo mainitsema Mette Mannonen on yksi tällainen poikkeus. Hän on 10 vuotta minua vanhempi, mutta minä silti näytän paljon tädimmältä. 

Itse luulin työkaveria, joka on myös sivutoiminen fitcrossingvetäjää viisikymppiseksi, mutta kun alkoi puhua lukioikäisenä nuorimmasta sisaruksistaan selvisi, ettei ole neljääkymmentäkään. Vartalo on liiankin laiha ja tiukkoihin vaatteisiin pukeutuminen korostaa sitä ja kasvot ovat suorastaan riutuneet.

Vierailija
102/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vaikka Nigella Lawsonia, on tehnyt ruoanlaittoon liittyviä ohjelmia ja on aina näyttänyt ikäistään nuoremmalta. Hän ei kitsastele herkuissa, nauttii niitäkin hyvällä omallatunnolla ja näyttää upealta. Sitten on näitä terveellisyyteen panostavia ja terveelliseen syömiseen opastavia guruja jotka toimivat itsekin ruokaympyrän mukaan ja näyttävät riutuneen ryppyisiltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalle se pyöreys sopii yhtä hyvin kuin hänelle. Suurimmalla osalla pyöreys tasapäistää ja häivyttää ulkonäön. 

Vierailija
104/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Minulla tapahtui jonkunlainen rupsahdus n 38 iässä, sellainen jonkinsortin naaman valahdus, jonka myötä kasvot ei näytä enää kolmekymppiseltä vaan keski-ikäiseltä. Yksilöllistä milloin se tulee, hoikkuus ja hyvä luusto auttaa näyttämään hyvältä joka iässä.

Hoikuus voi kyllä saada näyttämään vanhemmalta. Kun alkaa ryppyjä tulla niin laihoilla ne näkyvät paremmin, jos on vähän pulleampi ryppyjä ei näy.

Totta, mutta toisaalta tädiltä tai vanhalta näyttäminen johtuu kyllä muustakin kuin rypyistä. Etenkin, jos puhutaan ilmerypyistä eikä ns. oikeista rypyistä. Jos on kauniit kasvonpiirteet sekä hoikka ja kauniin mallinen vartalo, näyttää kokonaisuutena nuoremmalta vaikka ilmeryppyjä olisikin. Eri asia sitten, onko sillä mitään merkitystä. Ja hyvin harva oikeasti näyttää merkittävästi ikäistään nuoremmalta tai freshimmältä. Jonkun jo mainitsema Mette Mannonen on yksi tällainen poikkeus. Hän on 10 vuotta minua vanhempi, mutta minä silti näytän paljon tädimmältä. 

Itse luulin työkaveria, joka on myös sivutoiminen fitcrossingvetäjää viisikymppiseksi, mutta kun alkoi puhua lukioikäisenä nuorimmasta sisaruksistaan selvisi, ettei ole neljääkymmentäkään. Vartalo on liiankin laiha ja tiukkoihin vaatteisiin pukeutuminen korostaa sitä ja kasvot ovat suorastaan riutuneet.

Jep. Normaalipaino ja pieni rasvakerros on parhaan näköinen kun ikää alkaa tulla, liian pieni rasvaprosentti tekee sen että kasvorypyt korostuu. Minulla on yksi tuttu, 45v, jonka kroppa on kuin nuorella urheilijalla, uskomattoman timmissä kunnossa. Mutta kasvoissa ja käsissä näkyy sit ne rypyt selvästi ja iho on jotenkin tosi ohuen näköinen, kasvojen luut erottuu tosi selvästi.

Vierailija
105/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä näytän suht nuorelta kolmekymppisenä, mutta yks entinen koulukaveri juo ja polttaa ja menee jo viiskymppisestä. Ne elämäntavat.

Vierailija
106/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
107/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisest9ä. Minulla tapahtui jonkunlainen rupsahdus n 38 iässä, sellainen jonkinsortin naaman valahdus, jonka myötä kasvot ei näytä enää kolmekymppiseltä vaan keski-ikäiseltä. Yksilöllistä milloin se tulee, hoikkuus ja hyvä luusto auttaa näyttämään hyvältä joka iässä.

Sama juttu ja samassa iässä. Vielä 36-vuotiaana näytin suht samalta kuin 32-vuotiaana. Nyt roikkuu posket ja järkyt silmäpussit ovat tulleet jäädäkseen. Myös vartalossa valahti, lätistyi ja muhkuroitui kaikki, vyötärö pönäköityi, ja mikään ei kiinteydy, vaikka liikun kolme kertaa enemmän kuin ennen.

Vierailija
108/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa vaikka Nigella Lawsonia, on tehnyt ruoanlaittoon liittyviä ohjelmia ja on aina näyttänyt ikäistään nuoremmalta. Hän ei kitsastele herkuissa, nauttii niitäkin hyvällä omallatunnolla ja näyttää upealta. Sitten on näitä terveellisyyteen panostavia ja terveelliseen syömiseen opastavia guruja jotka toimivat itsekin ruokaympyrän mukaan ja näyttävät riutuneen ryppyisiltä...

On niitä Nigellan kasvojakin aika reippaalla kädellä fiksailtu...

99% julkkisnaisista on nuorekkaita leikkausten, täyteaineiden yms. ansiosta. Heillä on varaa kaikkien taitavimpiin ammattilaisiin.

Vierailija
109/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset alkaa jossain vaiheessa vaan rupsahdella, niinkuin Uuno Turhapuro sanoi. Kuulostaa vitsiltä, mutta on totista totta. Keski-iän kynnyksellä ei tarvitse tulla kuin joku kriisi omaan elämään sekoittamaan pakkaa niin jo on stressi ja aineenvaihdunta sekaisin ja siitä se suunta alaspäin lähtee - ihan konkreettisesti.

Vierailija
110/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kävi juuri noin, mutta kiva näyttää vihdoin aikuiselta.

Vierailija
111/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset alkaa jossain vaiheessa vaan rupsahdella, niinkuin Uuno Turhapuro sanoi. Kuulostaa vitsiltä, mutta on totista totta. Keski-iän kynnyksellä ei tarvitse tulla kuin joku kriisi omaan elämään sekoittamaan pakkaa niin jo on stressi ja aineenvaihdunta sekaisin ja siitä se suunta alaspäin lähtee - ihan konkreettisesti.

Eipä tule mieleen yli 40 v miestä, jolla ei roikkuisi posket ja silmäluomet. Yleensä ihokin on ryppyinen ja punoittava. Kaiken kruunaa pallomaha.

Vierailija
112/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän vain muutaman hyvännäköisen yli nelikymppisen miehen. Kauniita naisia samassa iässä taas monia. Aika ei kohtele miehiä hyvin.

Vierailija
113/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että rupsahtaminen tapahtuu salakavalasti hiipimällä, kun olet voitonriemuisesti ollut luulossa, että et vanhene koskaan.

Vierailija
114/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee naisesta tätimäisen? Johtuuko se tyylistä? Nuorekkaasti pukeutuva 40-vuotias ei ole tätimäinen?

Naaman valahdus eniten ainakin itselläni.

Vierailija
115/142 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtua ei saisi.

Vierailija
116/142 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädiltä näyttää heti jos siskolla tai veljellä on lapsia.

Voi näyttää kummitädiltäkin. Tsi tarhantädiltä.

Vierailija
117/142 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan niin on, että rupsahtaminen tapahtuu salakavalasti hiipimällä, kun olet voitonriemuisesti ollut luulossa, että et vanhene koskaan.

Kuka semmoisessa luulossa elää?

Vierailija
118/142 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin 38-vuotiaana vielä nuorelta ja hehkeältä. Kohta täytän 40 ja viime keväänä tämä tätiytyminen alkoi.

Vierailija
119/142 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 42 ja en kuulemma näytä ikäiseltäni, vaan nuoremmalta. Mua on vuosikaudet luultu kronologista ikääni nuoremmaksi. Minusta se taas ei ole mikään mittari, sillä ihmisillä on kaikilla oma mielikuvansa siitä, miltä vaikkapa 30- tai 40-vuotias näyttää ja jos henkilö jotenkin poikkeaa tästä odotuksesta, näyttää hän arvion tekevästä ihmisestä joko nuoremmalta tai vanhemmalta.

Vierailija
120/142 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se on aika tapauskohtaista.

Jos olet urheillut, syönyt terveellisesti, pitänyt ihostasi ja hiuksistasi huolta ja sinulla on hyvät geenit, niin voit vielä 40 vuotiaana näyttää tosi hyvältä.

Miten ihosta pidetään huolta?  Laittamalla siihen joka päivä kemikalimössöjä?

Tutkitusti aurinkorasva on AINOA ihon ikääntymistä hidastava tuote. Kommentoimasi henkilö tarkoitti silti varmaankin kaiken maailman meikkejä ja rasvoja yms. joita kaikki naiset käyttävät, mutta joista tutkitusti ei ole mitään hyötyä.

Tuo urheilukaan ei ole kovin hyvä. Urheilu usein saa ihmisen näyttämään vanhemmalta.

Retinol on tutkittu myös, auttaa monella tavoin. Sopiva määrä liikuntaa on aivan ehdoton terveyden, mutta myös ihon kunnon kannalta. Liikunta vaikuttaa myös hormoneihin. Liiallinen kestävyysliikunta erityisesti on taas jopa pahempi kuin ei ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan