Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni Luca-koira kuoli irtokoiran raatelemana järkyttynyt omistaja sai sydänkohtauksen

Vierailija
22.08.2023 |

Surullinen tarina ja muistutus siitä, että koiria ei saisi pitää irrallaan. 😔

https://yle.fi/a/74-20046253

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koiran tahallisesta irti pitämisestä ei voisi saada suoraan eläintenpitokieltoa? Poistaisi ongelman käytännössä kokonaan.

Vierailija
82/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloite

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei vain sovi mikään koira. Aina, aina syy hihnanpäässä.

Hauskaa on se, että meidän isojen koirien päälle on käynyt tai yrittänyt tai rähissyt suu vaahdossa, on noi pikkukoirat.

Ai, että ottaa päähän kauniisti sanottuna, kun vielä annetaan tehdä se eikä komenneta ja mulkoillaan mennessä...

Vierailija
84/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa sentään hyökänneen koiran omistaja ymmärsi viedä koiransa piikille.

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009138910.html

Vierailija
85/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värinää ja rikkautta koiramaailmassa.

Vierailija
86/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on näitä elukoita 800 000, ELI LIIKAA. Onkin hyvä että niitä välillä harvennetaan. Ennen en inhonnut koiria, nykyään inhoan, koska omistajat ja elukat ovat sieltä tyhmimmästä päästä. Vievät liikaa elintilaa koirattomilta. Haukkumista, räkyttämistä, paskaa, kusta, kuljetaan hihna valtoimenaan, ei oteta muita huomioon. Ärsyttäviä.

Vierailija
87/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiran tahallisesta irti pitämisestä ei voisi saada suoraan eläintenpitokieltoa? Poistaisi ongelman käytännössä kokonaan.

Muutenkin eläintenpitokieltoa pitäisi saada paljon helpommin eläimiin kohdistuneista laiminlyönneistä. Eläimen pitäminen ei ole mikään ihmisoikeus ja välttämättömyys.

Vierailija
88/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos  vapaana oleva koira hyökkää jonkun kimppuun se pitäisi automaattisesti lopettaa. Ja omistajalle tuntuva sakko. Aina. Loppuisi tämä perseily.

Hyökänneen koiran omistaja ei saa välttämättä edes sakkoa. Minun kimppuuni kävi dobermanni, puri ja aiheutti vuosien vamman käteeni. Koiran omistaja ei saanut mitään rangaistusta, vaikka oli itse päästänyt koiran vapaaksi ilman valvontaa.

Käytäntö taitaa maassamme olla kirjava.

Helpolla pääsee hullut koirat ja omistajat.

Vahingot taitaa kustantaa vakuutusyhtiöt, onhan niillä pedoilla yleensä vakuutukset.

Vierailija
89/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomiolle koirien irtipitäjät.

Vierailija
90/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuo opi ikinä ennen kuin asiaan puututaan. Tänään Kupittaan puistossa (Turku) keskellä kaupunkia iso koira vapaana, joku pilottitakki heitteli keppiä. Sama toistuu viikoittain kaupunkipuistoissa ja totta kai joka pikku metsälössä kaupungin liepeillä.

Vierailija
91/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo opi ikinä ennen kuin asiaan puututaan. Tänään Kupittaan puistossa (Turku) keskellä kaupunkia iso koira vapaana, joku pilottitakki heitteli keppiä. Sama toistuu viikoittain kaupunkipuistoissa ja totta kai joka pikku metsälössä kaupungin liepeillä.

Menksi sinne saksaan sitä keppiä heittelemään. Siellä on maailman parhaat koirat ja niiden kasvattajat.

Vierailija
92/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu otti irtokoiran kiinni ja vei rankkurille, sieltä saa hakea.

Vierailija
93/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli naapurin koira mikä hyppäsi aidan yli.

😂😂😂😂😂

Vierailija
94/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkat yhä palstailua sieltä Ankkalinnasta?

Vierailija
95/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂

Maaseudulta voi olla rankkurin luo 50 km, mutta senkus pidät koiraasi vapaana. Sano koirallesi ettei mun mökin pihaan kannata tulla, jos ei halua mennä rankkurille.

Vierailija
96/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂

Maaseudulta voi olla rankkurin luo 50 km, mutta senkus pidät koiraasi vapaana. Sano koirallesi ettei mun mökin pihaan kannata tulla, jos ei halua mennä rankkurille.

Vapaana oleva koira syö lintujen ja muiden eläinten poikaset ja koira on pidettävä kiinni, se on laissa.

Vierailija
97/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumis kirjoitti:

Hauskaa on se, että meidän isojen koirien päälle on käynyt tai yrittänyt tai rähissyt suu vaahdossa, on noi pikkukoirat.

Ai, että ottaa päähän kauniisti sanottuna, kun vielä annetaan tehdä se eikä komenneta ja mulkoillaan mennessä...

Ai että kun minkälaista tuhoa tuommoinen kaksi kiloinen koira saa muka aikaan 

Vierailija
98/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laumis kirjoitti:

Ai että kun minkälaista tuhoa tuommoinen kaksi kiloinen koira saa muka aikaan 

Leikkipuistossa on koirakielto.

Näin joskus, kun jollain lapsella oli pikku koira mukana ja koira joutui laskemaan liukumäkeä ainakin 20 kertaa. Mun mielestä se koira ei oikein näyttänyt tykkäävän.

Vierailija
99/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran Suomessa metsästyslailla pidetään eläinten kannat kurissa, niin tuon voisi aloittaa myös koiriin.

Syksyisin kolmen kuukauden jahti kaikille irtokoirille, ja ihan luvanvaraisesti saa loukuttaa ja nirri pois.

Jos kerran muu ei auta.

Enkä kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä, miksi monilla ihmisillä ja perheillä on nykyään jopa 3- 6 koiraa, ja kerros-ja rivitalossa.

Ei ole koiran elämää se, ei. Eikä naapureidenkaan, kyllä ne kuset ja paskat näkyy talvella ja kulkeutuu kengänpohjissa sisälle.

Ja jos tästä sanot, niin silmille tulee, mutta mulle ei ole tultu koskaan enää toista kertaa, koska joka ikinen kerta olen soittanut poliisit, ja joka ikinen kerta ovat saaneet sakot.

Ja oppivat pitämään koirat kiinni, ja ne paskat kerätään pussiin.

Vierailija
100/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin molossirotuinen koira siis kyseessä.

Karsastan noita myös oman keskikokoisen koirani kanssa, joka on sellainen tohveli, ettei varmasti osaisi puolustautua hyökkäystilanteessa.

Pahin pelko lenkillä (yksin tai koiran kanssa ollessa) että tuollainen hyökkäisi päälle.