Pieni Luca-koira kuoli irtokoiran raatelemana järkyttynyt omistaja sai sydänkohtauksen
Surullinen tarina ja muistutus siitä, että koiria ei saisi pitää irrallaan. 😔
Kommentit (163)
Tuollaiset agressiiviset koirat pitäisi tuomita piikille.
On tutkittu että taistelukoiratyyppinen koira, joka alunperin on jalostettu hyökkäämään ja taistelemaan niin kiltistä kotikoirasta kuoriutuu agressiivinen kun pääsee agression makuun. Jalostuksessa olevat vaistotoiminnot ikään kuin aktivoituvat käyttöön
Ei noille irtokoirien pitäjille löydy lakia. Olen tehnyt 9 vuoden aikana 4 rikosilmoitusta, kun naapuri pitää metsästyskoiraa vapaana (Itäsiperianlaika). Koira on hyökännyt vaimoni, minun ja meidän kahden koiran kimppuun yli 8 kertaa. Omistaja vain haistattelee, myös poliiseille. Onneksi koira on nyt jo iäkäs, eikä siitä enää ole vaaraa. Edelleen sitä pidetään vapaana..
Nämä on niin järkyttäviä ja väärin! Minä en käsitä, minkä takia se on ylivoimaisen vaikeaa pitää koira hihnassa, varsinkin nämä suurikokoiset ja mahdollisesti aggressiiviset koirat. Laki ja kaupungin järjestyssäännötkin velvoittaa.
Olen monta kertaa jo elämäni aikana tästä ihmisille huomauttanut (usein saanut vihat ja ivaa päälleni) ja olen ottanut kiinni myös irti juoksevia koiria, vähintään 3 kpl taitaa olla saldo nyt. Kaksi olivat kylläkin pieniä ja karkureita.
Jos otat minkä vaan koiran ja haluat pitää sitä vapaana, mene koirapuistoon, tai osta itsellesi talo ja tontti, minne teet kunnon aitauksen koirallesi. Ratkaisu ei ole se, että kaupungissa, taajamassa, tai leikkipuistossa on joku pitbull, tai sakemanni vapaana. Vaikka koira olisi kuinka kiltti, ihana, hyvin koulutettu, se on kumminkin aina eläin, jolla on eläimen vaistot. Se voi säikähtää, tai yllättäen lähteä jahtaamaan vaikka juoksentelevaa pikkulasta, tai eläintä. Sitten omistaja on ihan ihmeissään, että mitenkäs se noin.
Vierailija kirjoitti:
Ei noille irtokoirien pitäjille löydy lakia. Olen tehnyt 9 vuoden aikana 4 rikosilmoitusta, kun naapuri pitää metsästyskoiraa vapaana (Itäsiperianlaika). Koira on hyökännyt vaimoni, minun ja meidän kahden koiran kimppuun yli 8 kertaa. Omistaja vain haistattelee, myös poliiseille. Onneksi koira on nyt jo iäkäs, eikä siitä enää ole vaaraa. Edelleen sitä pidetään vapaana..
Heitä tontille makkaranpala jossa aimo tujaus rotanmyrkkyä
Vierailija kirjoitti:
Olet asian ytimessä. Vaikka laki kieltää koiran irtipidon, niin käytännössä siitä ei kukaan välitä, poliisi kaikkein vähiten. Mitään sanktioita ei tule ja koiran tekemät tuhot korvataan eurolleen lääkärilasun mukaan. Mitään korvausta henkisestä kärsimyksestä ei saa, vaikka tässäkin tapauksessa jo pelkästään koiran menehtymisestä pitäisi lätkäistä 10.000€ korvaus, ihan automaattisesti.
Uutisvuoksessa oli tänään Lucan omistajan haastattelu. Jutussa poliisi aika suoraan sanoo, että hyökänneelle koiralle ei ole mitään tehtävissä, vaan se jaksaa elämäänsä naapurustosta.
Vierailija kirjoitti:
Uutisvuoksessa oli tänään Lucan omistajan haastattelu. Jutussa poliisi aika suoraan sanoo, että hyökänneelle koiralle ei ole mitään tehtävissä, vaan se jaksaa elämäänsä naapurustosta.
No kaipa joltakin imatralaiselta ase löytyy? Joskus voi sattua vahinkolaukauksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksässä vuodessa ette ole keksineet keinoa laittaa touhulle pistettä?
Pata kattilaa soimaa... huvittavia nämä koiranomistajat kyllä, no hyvä kun "omat" saa siipeensä näissä keskinäisissä kahakoissa, lemmikkikoirat pitäisi hävittää maan päälttä viimeistä myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaipa joltakin imatralaiselta ase löytyy? Joskus voi sattua vahinkolaukauksiakin.
Joka paikkakunnalta löytyy joku, jolla on keino tehdä se, mihin virkavallalla ei ole valtuuksia. Häiriköivän eläimen voi vaikka kokeilla loukuttaa ja kuljettaa syrjemmälle, jollei taajamassa halua operaatiota suorittaa.
Toki se, joka näissä tapauksissa pitäisi viedä piikille on omistaja, mutta siitä saattaa vielä nykyäänkin saada kovemman sanktion kuin koiran lopettamisesta.
Niin tai näin, oikeus on otettava omiin käsiin silloin, kun sitä ei valtion taholta saa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset agressiiviset koirat pitäisi tuomita piikille.
On tutkittu että taistelukoiratyyppinen koira, joka alunperin on jalostettu hyökkäämään ja taistelemaan niin kiltistä kotikoirasta kuoriutuu agressiivinen kun pääsee agression makuun. Jalostuksessa olevat vaistotoiminnot ikään kuin aktivoituvat käyttöön
Olet ällöttävä! Koira toteuttaa vaan biologisia vaistojaan! Ihmiset ovat paskinta saastaa mitä löytyy!
-eläinrakas
Kuonokopat pakolliseksi näille tietyille rodulle. Liikaa hyökkäyksiä jo ollut ulkopuolisiin. Liian vaarallisia rotuja.
Ei uros Cane Corsoa kannata pitää vapaana taajamissa, vaikka kiltti koira onkin.
Taasko pittbull asialla? Koskahan nämä taiatelurodut kielletään ?!
Narsistit keskuudessamme, voimia uhreille.
Miksei noita rotuja vaan kielletä? Kielletäänhän sitä paljon muutakin.
Koirat käy ihmisten kimppuun mutta ketään ei kiinnosta sitten vasta kun koira käy toisen koiran kimppuun aletaan heräämään.
Sellainen on suomen pyhä eläin.
Vierailija kirjoitti:
Pata kattilaa soimaa... huvittavia nämä koiranomistajat kyllä, no hyvä kun "omat" saa siipeensä näissä keskinäisissä kahakoissa, lemmikkikoirat pitäisi hävittää maan päälttä viimeistä myöten.
Miksi ylipäätään ihmisillä on lemmikkejä? Ainoastaan omaksi iloksi. moraalitonta.
Olipas suloinen tuo koira joka kuoli. 😢