Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni Luca-koira kuoli irtokoiran raatelemana järkyttynyt omistaja sai sydänkohtauksen

Vierailija
22.08.2023 |

Surullinen tarina ja muistutus siitä, että koiria ei saisi pitää irrallaan. 😔

https://yle.fi/a/74-20046253

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noille irtokoirien pitäjille löydy lakia. Olen tehnyt 9 vuoden aikana 4 rikosilmoitusta, kun naapuri pitää metsästyskoiraa vapaana (Itäsiperianlaika). Koira on hyökännyt vaimoni, minun ja meidän kahden koiran kimppuun yli 8 kertaa. Omistaja vain haistattelee, myös poliiseille. Onneksi koira on nyt jo iäkäs, eikä siitä enää ole vaaraa. Edelleen sitä pidetään vapaana..

Espoossa näkyy päivittäin kun koiraa leikitetään vapaana KOULUN URHEILUKENTÄLLÄ.

Vierailija
22/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niin järkyttäviä ja väärin! Minä en käsitä, minkä takia se on ylivoimaisen vaikeaa pitää koira hihnassa, varsinkin nämä suurikokoiset ja mahdollisesti aggressiiviset koirat. Laki ja kaupungin järjestyssäännötkin velvoittaa.

Olen monta kertaa jo elämäni aikana tästä ihmisille huomauttanut (usein saanut vihat ja ivaa päälleni) ja olen ottanut kiinni myös irti juoksevia koiria, vähintään 3 kpl taitaa olla saldo nyt. Kaksi olivat kylläkin pieniä ja karkureita.

Jos otat minkä vaan koiran ja haluat pitää sitä vapaana, mene koirapuistoon, tai osta itsellesi talo ja tontti, minne teet kunnon aitauksen koirallesi. Ratkaisu ei ole se, että kaupungissa, taajamassa, tai leikkipuistossa on joku pitbull, tai sakemanni vapaana. Vaikka koira olisi kuinka kiltti, ihana, hyvin koulutettu, se on kumminkin aina eläin, jolla on eläimen vaistot. Se voi säikähtää, tai yllättäen lähteä jahtaamaan vaikka juoksentelevaa pikkulasta, tai eläintä. Sitten omistaja on ihan ihmeissään, että mitenkäs se noin.

Miksi vapaana olevan koira otetaan vain "kiinni" kun taas kissat surutta ammutaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas suloinen tuo koira joka kuoli. 😢

Niin on

Vierailija
24/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koiran syy vaan aina omistajan!!! Koira pois omistajalta jos ei pysty pitämään hallinnassa. Ja sakot päälle.

Vierailija
25/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noille irtokoirien pitäjille löydy lakia. Olen tehnyt 9 vuoden aikana 4 rikosilmoitusta, kun naapuri pitää metsästyskoiraa vapaana (Itäsiperianlaika). Koira on hyökännyt vaimoni, minun ja meidän kahden koiran kimppuun yli 8 kertaa. Omistaja vain haistattelee, myös poliiseille. Onneksi koira on nyt jo iäkäs, eikä siitä enää ole vaaraa. Edelleen sitä pidetään vapaana..

Heitä tontille makkaranpala jossa aimo tujaus rotanmyrkkyä

Rikokseen yllyttämisestä voi saada myös rangaistuksen.

Vierailija
26/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ketään kiinnosta omistajan sydänkohtaus.

Vierailija
27/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa seurattavaa nämä koirankusettajien keskinäiset riidat.

Vierailija
28/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koira, siellä ongelma.

Vierailija
29/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset agressiiviset koirat pitäisi tuomita piikille.

On tutkittu että taistelukoiratyyppinen koira, joka alunperin on jalostettu hyökkäämään ja taistelemaan niin kiltistä kotikoirasta kuoriutuu agressiivinen kun pääsee agression makuun. Jalostuksessa olevat vaistotoiminnot ikään kuin aktivoituvat käyttöön

Olet ällöttävä! Koira toteuttaa vaan biologisia vaistojaan! Ihmiset ovat paskinta saastaa mitä löytyy!

-eläinrakas

4/5, hyvä!

Vierailija
30/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niin järkyttäviä ja väärin! Minä en käsitä, minkä takia se on ylivoimaisen vaikeaa pitää koira hihnassa, varsinkin nämä suurikokoiset ja mahdollisesti aggressiiviset koirat. Laki ja kaupungin järjestyssäännötkin velvoittaa.

Olen monta kertaa jo elämäni aikana tästä ihmisille huomauttanut (usein saanut vihat ja ivaa päälleni) ja olen ottanut kiinni myös irti juoksevia koiria, vähintään 3 kpl taitaa olla saldo nyt. Kaksi olivat kylläkin pieniä ja karkureita.

Jos otat minkä vaan koiran ja haluat pitää sitä vapaana, mene koirapuistoon, tai osta itsellesi talo ja tontti, minne teet kunnon aitauksen koirallesi. Ratkaisu ei ole se, että kaupungissa, taajamassa, tai leikkipuistossa on joku pitbull, tai sakemanni vapaana. Vaikka koira olisi kuinka kiltti, ihana, hyvin koulutettu, se on kumminkin aina eläin, jolla on eläimen vaistot. Se voi säikähtää, tai yllättäen lähteä jahtaamaan vaikka juoksentelevaa pikkulasta, tai eläintä. Sitten omistaja on ihan ihmeissään, että mitenkäs se noin.

Miksi vapaana olevan koira otetaan vain "kiinni" kun taas kissat surutta ammutaan?

Villikissat ammutaan. En tiedä onko sellaista käsitettä Suomessa kuin villikoira? Mutta joo, kaikki kissat ja koirat saisi minun ja kaikkien muidenkin mielestä ampua. Rauha takaisin yhteiskuntaan!

Vierailija
31/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoossa näkyy päivittäin kun koiraa leikitetään vapaana KOULUN URHEILUKENTÄLLÄ.

Soita poliisi paikalle! Näin minä teen.

Vierailija
32/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vaikea pitää hihnassa, kun nykii ja vetää että omistaja ei pysy pystyssä. Helpompi antaa kulkea vapaana ja onnellisena.

Vierailija
33/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raatelijan omistaja tatuoitu kuntosali-hirviö?

Vierailija
34/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villikissat ammutaan. En tiedä onko sellaista käsitettä Suomessa kuin villikoira? Mutta joo, kaikki kissat ja koirat saisi minun ja kaikkien muidenkin mielestä ampua. Rauha takaisin yhteiskuntaan!

Kissat eivät yhteiskunnallista rauhaa järkytä.

Eivätkä ne tapa lintuja niin paljon kuin väitetään. Lintuja on paljon ja vapaana liikkuvia kissoja loppujen lopuksikin vähän. Irrallaan rauhassa liikkuvat kissat eivät ole ihmisille kuin korkeintaan esteettinen mukaongelma, naamoja ja lapsia raatelevat koirat ovat.

Vierailija
35/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa seurattavaa nämä koirankusettajien keskinäiset riidat.

Miksi nautit toisten pahasta olosta?

Vierailija
36/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja makaa sohvalla ja raapii perssettä sillä aikaa kun pikku kullannuppu toteuttaa itseään

Vierailija
37/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ketään kiinnosta omistajan sydänkohtaus.

:') Taas tää huomionhakuinen tollukka spämmää ketjun täyteen aivopierujaan. Hyvää palstapäivää vaan sinne, koita jaksella.

Vierailija
38/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman käden oikeutta kehiin vaan. Ja jos kyseinen raatelukoiran omistaja hankkii uuden, niin toistuva opetus, kunnes oppii. Olkaa oman elämänne John Wick!

Vierailija
39/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä miksi eläimiä arvotetaan niin kovin eri tavoin? Lemmikkikoira saa säälinhehkuisen jutun toimittajalta. Koiran kuolema on hirvittävä asia. Kun 'susijengi' pistää lihoiksi useassa tapauksessa tänä kesänä kerrallaan melkein 30 lammasta, sitä ei säälittele kukaan. Lampailla oli suojat, sähköaidat ja laumanvartijat. Ei riittänyt.

Niilläkin oli oikeus olla ulkona ja elää. Mitä jos sama määrä lemmikkikoiria pistettäisiin lihoiksi? Mikä ulina syntyisi.

Vierailija
40/163 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koiran syy vaan aina omistajan!!! Koira pois omistajalta jos ei pysty pitämään hallinnassa. Ja sakot päälle.

Tämä on muuten jännä juttu, miten tätä mantraa jaksetaan aina toistaa. 

On tietysti totta, että monet koirat käyttäytyvät huonosti omistajiensa takia, mutta loppupeleissä koira on silti aina eläin, jolla on eläimen vaistot. Jos koiran vaisto käskee hyökätä vaikka juoksevan rusakon kimppuun, ei siinä omistajalla ole mitään sanottavaa, jos koiran vietti on niin vahva, että se menee sen mukana. 

Ei kukaan koiran omistaja ole jumala, joka pystyy TÄYSIN hallitsemaan koiraansa, koska se koira ei ole omistajansa jatke, vaan oma erillinen itsensä.