Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tykkäätte nimestä Elvi?

19.12.2006 |

Olen tytöllemme miettinyt nimeksi Eevaa, josta kovin pidän. Nyt silmiini osui kuitenkin Elvi, johon suorastaan ihastuin. Aika harvinainen, en itse muista tavanneeni yhtään Elviä. Mielestäni tosi kaunis ja sointuva.miltä teidän korvaanne kuulostaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niin ihana nimi :)

Oon ihastunu kaikkiin tuon tyylisiin vanhoihin nimiin. Eevakin kiva, mut jotenkin paljon persoonallisemman oloinen se Elvi. Ja riippuuhan tuo sitten kumman näköinen tyttö on: Eeva vai Elvi.

Emmuli

2/14 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mamma on Elvi ja hän onkin ainoa Elvi keneen olen törmännyt :o)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainita, kun jossain toisessa pinossa äsken törmäsin nimeen Eevi..

Tuokin niin iki-ihana.

Vierailija
4/14 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muinoin opettajana Elvi, joka oli sellainen kuivakka vanhempi täti, mistä assosiaatio. Pidän enemmän Eevistä.

Luin muuten otsikosta nimen ensi vilkaisulla " Evil" ! :-)

Vierailija
5/14 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joku vanha kaakka. Sitapaitsi eiko ole olemassa naisten vaate brandi nimelta Elvi?

Vierailija
6/14 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on vanhan ihmisen nimi :) Kiva nimi kylläkin mutta mielikuvaksi tulee väkisin vanha ihminen.

Toinen mielikuva on Elvi leijona joka hiippaili näillä kulmilla joskus 13 vuotta sitten :) Mutta taidan olla ainoa tämän mielikuvani kanssa :)

Vierailija
7/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, kivalla tavalla vanhanaikainen. Eva-nimisen tytön äitinä vedän silti kotiinpäin ja kannatan Eevaa, joka on vielä kauniimpi, klassisempi ja kansainvälisempi.

Entäs Helvi, Eetla, Eedla, Eetel, Elmi tai Elma?

Vierailija
8/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Elvi. Jotenkin tätimäinen, olematonkin nimi. Ja vähän kuin olisi Helvistä H pudonnut edestä. Ei sano mulle mitään.

Eevasta pidän. Vaan tärkeintähän lapsen nimen valinnassa on se, mistä Sinä pidät. :)

Vierailija
9/14 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvi on kansainvälisen Elviran nätti lyhenne, jota kuulee nyt pienilläkin tytöillä.

Vierailija
10/14 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tätini nimi, kaunis täti eläkeikäisenäkin ja muutenkin kiva täti. Harvinaiseksi nimeksi vaan jäänyt suurten ikäluokkien jälkeen, Mun mielestä nimessä on jonkun verran kansainvälistä klangia vaikka en nimen etymologiaa niin tunnekaan. Vallan mainio nimi tytölle ja ei ollenkaan tusinanimi , peukutan.

Vierailija
11/14 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin lapsen nimi on Elvi :)

Vierailija
12/14 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvi on jo lähes aikuinen, 14 v vanha kysely.

Vierailija
13/14 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tai ei, mutta lapsena tunsin yhden Elvin.  Lyhyt persevä tantta.  Elvi oli sille oikein sopiva nimi.

Eikä Elvi ole kyllä mikään tyypillinen suurten ikäluokkien nimi.  Mun sisko on syntynyt v. 1948, mikä taisi olla se kaikkein suurin ikäluokka.   Ei sen kavereissa noin vanhanaikaista nimeä ollut kellään.  Kyllä se on enemmänkin sitä vanhempien eukkojen nimi ollut.  Ehkä 30-luvulla syntyneiden.  Menee samaan sarjaan kuin Tyyne, Selma, Alli, Elmi, Aune jne.

Mutta näinhän nää nimet kiertää, nyt nuoret ihailee niitä mun ikäluokalle ihan kauheita nimiä.  Mun luokalla on ollut yksi Oili.  Se vihasi nimeään ja samaa mieltä me muutkin oltiin, että miten sulle on annettu noin vanhanaikainen nimi.

Muistan myös yhdet kaksoset, joista toisen nimi oli Aino ja toisen Anne.  Aino oli helvetin katkera ja kyllä ymmärrettiin.  Se alkoi myöhemmin käyttää toista nimeään etunimenä.

Vierailija
14/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elve löytyy saamelaisilta nimistä.

Elvira, Elviira, Elvi.

Elvira on espanjalainen nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme