Miksi olet jäänyt väkivaltaiseen suhteeseen?
Uusin parvekesurma sai pohtimaan miksi uhri on jatkanut suhdetta jo aiemmin väkivallasta tuomittuun.
Kommentit (54)
En ole jäänyt väkivaltaiseen suhteeseen, yksikin lyönti on aina liikaa.
Tykkään hakata miestäni, siksi olen tässä suhteessa.
Parvekesurman uhri olit hyvin kaunis nainen. Olisi ollut tarjolla miehiä, joista valita. Järkyttää ja ihmetyttää, että oli parisuhteessa väkivaltaisen, lukuisista rikoksista tuomitun, miehen kanssa.
Mistä tiedät, että parvekesurman uhri oli hyvin kaunis?
En uskonut löytäväni yhtä myötäsukaista kumppania. Minulla on tarve olla niskan päällä enkä kestä, kun auktoriteettiani kyseenalaistetaan. Seksi oli myös hyvää ja säännöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Naurahdin. Silti velvollisuuteni oli alapeukuttaa.
Se merkillinen kuvitelma, että "minun rakkauteni parantaa". Ei paranna.
Vierailija kirjoitti:
En ole jäänyt väkivaltaiseen suhteeseen, yksikin lyönti on aina liikaa.
Väkivalta ei todellakaan ala ensimmäisestä lyönnistä vaan paljon ennen sitä kontrolloinnilla, henkisellä väkivallalla, tönimisellä, tavaroiden paiskelulla jne. Ensimmäinen lyöntiä tulee, kun tekijä arvelee nujertaneensa uhrinsa riittävästi.
Kunnon pieksentä piristää aina päivää.
Joskus näin hakatun ja kynityn näköisen ihan hyvän näköisen naisen naama ruvella ostamassa täristen aamulla niiskuttaen kaljaa. Sitten näin sateenkaaripinssin, muljautin silmiäni kattoon 🙄 ja jatkoin matkojani.
Lapsena selkäänsä saaneet päätyvät usein väkivaltaisiin suhteisiin. Heidän päässään rakkaus ja väkivalta kuuluvat yhteen.
En jäänyt, mutta jonkin aikaa elin toivossa, että asiat voisivat muuttua.
Vasta kun sain tietää olevani jalkavaimo ja protestoin, väkivalta alkoi. Jos en olisi kysynyt typeriä kysymyksiä, kaikki olisi edelleen OK.
Tämäpä on se ikiaikainen kysymys, miksi naiset rakastuvat renttuihin (miten meidän kunnon miesten käy). Nykyisin näitä renttuja kutsuttaan jänniksi, mutta jokin heissä vaan kiehtoo niin että kauniskin nainen on valmis säännöllisiin ensiapukäyntehin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurahdin. Silti velvollisuuteni oli alapeukuttaa.
Hakkaava valas ja hissukkamies on vaiettu tabu ja totta. Peiliasetelma.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä on se ikiaikainen kysymys, miksi naiset rakastuvat renttuihin (miten meidän kunnon miesten käy). Nykyisin näitä renttuja kutsuttaan jänniksi, mutta jokin heissä vaan kiehtoo niin että kauniskin nainen on valmis säännöllisiin ensiapukäyntehin.
Ei sitä kuule ulkopuolinen useinkaan näe päällepäin, kuka on lähisuhteessaan väkivaltainen. On monennäköistä tyyppiä. Ei ole kaikki ns. "jänniä" ja suosittuja tai ns renttuja. On ihan kuule tylsiä perussuomiukkeleita aika paljon ja minkätyylisiä vaan ja kaikista yhteiskuntaluokista.
Oma diagnoosioni on kypsymätön persoonallisuus.