Kuinka kaukana oot pituus miinus 110 ?
Kommentit (72)
180cm, 95kg.
Komea harteikas olen, ei tietenkään pelkkää lihasta, sopivasti pehmeyttä mukana.
195cm pituutta laihimmillani olin 95kg ja silloin oli rasvaprosentti jotain alle 6 luokkaa. Sitten vähän treeniä ja 100kg alle en ole uudestaan päässyt. En tiedä mistä se viimeinen 10 kiloa olisi voinut lähteä mutta tässä 100-110 välissä on hyvä elää terveellisesti.
163cm ja 56kg. Koen kyllä, että minulle tuo pituus-110 paino kyllä sopisi, sen verran painoinkin 20-30v iässä pois lukien raskaudet. Sittemmin on toi kolmisen kiloa tullut lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 kiloa.
165cm/55 kiloisena olisin luuranko. Olin jo 58 kiloisena kuivan kesän orava.
Eli normaalipainoisia saa haukkua, mutta vetäisit saatanalliset itkupotkuraivarit, jos sinua sanotaan läskikasaksi, sotanorsuksi tai ihraperseeksi.
Vaikea sanoa, kukaan ei ole ikinä sanonut mitään tuollaista. Päinvastoin. Mulla on hyvintoimiva lihaksikas kroppa. Tavoitepaino on n. 65- 68.
Mutta mihin kommenttisi siis liittyi?
Siihen että 10kg sinua laihempi olisi luuranko ja kuivan kesän orava... Käsittämätöntä miten voi jonkun mielestä olla ok puhua noin rumasti hoikista ihmisistä. Jos joku toinen sanoisi että 65kg painoisena olisi pullero niin siitähän suututtaisiin heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 kiloa.
165cm/55 kiloisena olisin luuranko. Olin jo 58 kiloisena kuivan kesän orava.
Eli normaalipainoisia saa haukkua, mutta vetäisit saatanalliset itkupotkuraivarit, jos sinua sanotaan läskikasaksi, sotanorsuksi tai ihraperseeksi.
Vaikea sanoa, kukaan ei ole ikinä sanonut mitään tuollaista. Päinvastoin. Mulla on hyvintoimiva lihaksikas kroppa. Tavoitepaino on n. 65- 68.
Mutta mihin kommenttisi siis liittyi?
Kuivan kesän orava on yhtä rumasti sanottu.
Ei minua hoikkana ihmisenä haittaa, jos joku haluaa kuvailla itseään kuivan kesän oravaksi. Kunhan ei minua nimittele.
Ei tulisi mieleenkään kommentoida kenenkään yli-ali- tai edes normaalipainoisen painoa. Pidätän kuitenkin itselläni oikeuden kuvailla itseäni liian laihana kuivan kesän oravaksi. Olin lihaksikas mutta kuiva. Kaikki lihakset näkyi. En ole edes hento keijukainen.
Miksi pitää käyttää haukkumasanoja minkäänlaisista kroppatyypeistä? Kun voisi sanoa vaikka ihan normaalisti että liian laiha.
Vierailija kirjoitti:
163 cm, minulle hyvä paino on n. 61-64 kg, jo vähän "kasaan" mennyt äitini pitää itselleen 60-62 kg sopivana. Näin olemme terveitä ja toimintakykyisiä. Alempaa painoa pitäisi jotenkin väkisin pitää ja se tekee meidät molemmat vain vanhemman näköisiksi ja ennen kaikkea voimattomimmiksi, kokeiltu on. Meidän kohdalla ap:n laskutapa ei siis toimi, ei ole terveellinen tavoite. Terveys ynnä työ-ja toimintakyky ovat oikeita mittareita, nuorena ja ikääntyessä.
Sama, alempaa painoa en edes tavoittele.
Mun pitäis olla 7 kg painavampi, jos tuon kaavan mukaan tulisi ihannepaino. Nyt 164cm ja 47kg ja just hyvä näin.
Aika kaukana jos pitäis 76kg painaa. Olen joskus ollut 80kg ja silloin läheiset huolestui kun olin liian hoikka.
-Mies
152 senttisenä olisin kuin luuranko tuolla laskukaavalla laskettuna. Jo vähän alle 50 kiloisena mussa ei juurikaan ylimääräistä ollut ja huimasi ja heikotti usein.
N. 6kg on ton mukaan liikaa painoa. Olen siis 164cm ja 60kg. BMI on siis 22,3, että en nyt kuitenkaan näe tarvetta radikaaleille laihdutuskuureille.
N39