Haluaisin mennä töihin joissa ainakin 2500e nettopalkka. Mihin töihin hakeutuisin? Olen ollut yli 10v työttömänä, ja koulutuksena on pelkkä lukio
Olen laskenut että vähemmällä ei juurikaan voi "rakentaa elämää"
Ruoka on kallistunut valtavasti, asuntolaina pitäisi saada, autoa ylläpidettyä, harrastukset maksavat, jne jne...
Mihin töihin väh. 2500e nettopalkalla taustallani kannattaisi hakeutua?
Työajat mielellään 06 ja 18 välillä arkisin.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko Helsingissä? Minkä ikäinen olet? Jos omaat kohtuullisen ulkonäön, niin tarjoan sulle töitä. Palkka bruttona 2600e.
Asun, ja olen keskivertoa paremman näköinen.
Millainen työ?
ap
Ikä? Oletko fyysisesti hyvässä kunnossa? Onko kokemusta kuntosaleista?
35v, ja olen fyysisesti erinomaisessa kunnossa.
Kokemusta kuntosaleista löytyy runsaasti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla taustalla jo 2500€ bruttopalkka on haaste.
Kaupan kassalle pääsee, mutta aloitustuntipalkka on kympin korvilla(nousee kokemuksen myötä 12 euroon.) ja harva saa täysiä työtunteja.
25-30h/vk on tavallinen sopimus.Tuollaisella palkalla en yksinkertaisesti pysty elämään.
Tuetkin on enemmän.
Erittelepä tuet, joista saat enemmän kuin kaupan kassalta.
Työmarkkinatuki
Asumistuki
PerustoimeentulotukiSaa enemmän kuin 25-30h/vko kassatyöllä
ap
No paljonko nuo tuet sulla on?
Just laskin että mulle tulee tältä kuulta sieltä kaupasta 2400e bruttopalkka. Veroprosentti on 10. Mun työsopimuksessa on 30h/vko, joka on siis se minimi, jonka verran tunteja on keskimäärin pakko olla tasoitusjakson aikana.
noin 1500e/kk netto yhteensä kun laskee mukaan että vuokra ja sähkölasku lääkärit ja lääkkeet maksetaan Kelasta.
Vastasin viestiin jossa sanottiin että kaupan kanssan palkka on 11e/h ja viikkotunnit 25-30.
Tuosta tulee bruttona 302.5e viikossa, eli noin 1250-1300e kuussa BRUTTO.ap
Lieneekö tuo yleinenkin harhaluulo, että työttömälle maksetaan vuokra, sähkölasku, lääkärit ja lääkkeet Kelasta. EI MAKSETA! Jos satut saamaan perustoimeentulotukihakemuksen joskus läpi, terveysmenoista osa huomioidaan, muu ihan höpönpöppöä. Jos olet ulkkari, ehkä helpompaa kun joku asiamies hoitaa eikä muutenkaan uskalleta tehdä kielteisiä päätöksiä ettei syyteltäisi rasismista. T. Suomalainen akateeminen pitkäaikaistyötön.
Myönteisen perustoimeentulotukipäätöksen myötä menee aina maksusitoomus apteekkiin.
Kaikki laskut terveyskeskuksesta voi lähettää Kelaan ja maksavat myös on kun myönnetty PTTT.
ap
Itse en oleta koskaan pääseväni töihin, koska olen 30v ilman työkokemusta ja toisen asteen koulutuskin vielä puuttuu. Muutama on jäänyt kesken.
En nuorena koskaan murehtinut pääsenkö joskus töihin, vaan monet muut asiat huolettivat enemmän. Ajattelin vain, että totta kai jonain päivänä joudun väkisinkin töihin, koska olen perusterve ihminen. Luulin, että töihin vain mennään aikuisena sitten kun halutaan tai kun on pakko ja tässä sitä ollaan. En olisi millään halunnut valita mitään tiettyä alaa ja valitsinkin aina itselleni huonoja, mutta totta kai halusin joskus johonkin töihin, en vaan yhtään tiennyt mihin sopisin. En tiedä edelleenkään.
Osaisitko tarvittaessa opastaa salilla asiakkaita? Sujuuko tietokonehommat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko Helsingissä? Minkä ikäinen olet? Jos omaat kohtuullisen ulkonäön, niin tarjoan sulle töitä. Palkka bruttona 2600e.
Asun, ja olen keskivertoa paremman näköinen.
Millainen työ?
ap
Ikä? Oletko fyysisesti hyvässä kunnossa? Onko kokemusta kuntosaleista?
35v, ja olen fyysisesti erinomaisessa kunnossa.
Kokemusta kuntosaleista löytyy runsaasti.ap
Opiskele personal traineriksi.
No, mulla on kuukausipalkka vähän päälle 3900€ ja siitä jää käteen se 2800€ (koska matkakuluvähennykset). Olen perus amk-insinööri, en kuitenkaan tee "oman alani" töitä.
Onnea vaan etsintään! Kerro jos löytyy joku kouluttamattomalle perustason homma, josta ilman lisiä jää tuo sama käteen, vaihdan heti.
Kauppaan töihin kertyy lisien kanssa mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vaadit paljon, mutta et itse panosta yhtään. Miksi? Mitä olet tehnyt 10 vuotta?
Anna minä sanon vierestä: Maannut kotona pelaillen. Samalla nostanut meidän työssä käyvien veronmaksajien elatusta. Saunan taa punikki.
Vierailija kirjoitti:
2500 on surkea palkka suomen hintatasolla. Muutenkaan mitään töitä ei saa edes koulutettu että työt millään palkalla voi suomalainen työtön unohtaa. Poliitikot ja firmat haikailee kaukomaalaisten työttömine perään ja niitä haluaa palkata. Ei edes 13 miljoonaa euroopan työtöntä kelpaa.
Euroopan 13 miljoonaa työtöntä ei halua Suomeen. Miksi haluaisi? Tämä on monien mielikuvissa vieras, kaukainen maa, jossa on talvella kylmää ja pimeää. Usein ulkomaalaisille kerrotaan, että täällä on taloissa hyvät lämpöeristykset, mutta nykyään kerrostaloissa ei anneta asukkaille kunnollista lämpöä. Palelen joka vuosi sisällä 4-6 kk ja minulla on päällä paljon vaatteita. En ole sos. mediassa, mutta jos olisin, voisin levittää maailmalle vähemmän mairittelevaa Suomi-kuvaa, kun hytisen silminnähtävästi ei-lämpimässä kodissani.
Vierailija kirjoitti:
Vaadit paljon, mutta et itse panosta yhtään. Miksi? Mitä olet tehnyt 10 vuotta?
2500e/kk on paljon vaadittu? Älä nyt viitsi! Ilmaiseksiko pitäisi töitä tehdä suomalaiselle laiskalle työnantajalle, jolle palkanmaksukin on vaikeaa? :D
Av-palstan nerojen mukaan ap:n pitäisi mennä puoli-ilmaiseksi töihin ja pyytää kelalta rahaa elämiseen. Näin se palkan maksu on ulkoistettu valtiolle ja vä h ä -älyiset lampaat täällä määkii, ettö hyvä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osaisin, ja sujuu tietokonehommat.
ap
Vierailija kirjoitti:
2500 on surkea palkka suomen hintatasolla. Muutenkaan mitään töitä ei saa edes koulutettu että työt millään palkalla voi suomalainen työtön unohtaa. Poliitikot ja firmat haikailee kaukomaalaisten työttömine perään ja niitä haluaa palkata. Ei edes 13 miljoonaa euroopan työtöntä kelpaa.
Laura Rätyko se siellä huutelee ("kuinka moni muka tienaa lle 2600 e?"). Ei tuolla palkalla suhteellisesti tee mitään, mutta tavalliselle kuolevaiselle yli kaiken hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Ap kyllä havittelee 2500 euron nettopalkkaa.
Tuo alkaa kuulostaa jo mun teinin toiveilta. Rahaa pitää tulla eikä itse tartte ponnistella sen eteen.
Siis oikeesti. Onko aloittaja tosissaan. Miksi niitä kouluja käydään sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä onnistuu ja pystyt aloittamaan viimeistään ensi viikolla, niin lata sähköposti osite. Kerron tarkemmin siellä. Pääsetkö haastatteluun jo tänään, tai viimeistään huomenna aamupäivästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalle pääsee, mutta aloitustuntipalkka on kympin korvilla(nousee kokemuksen myötä 12 euroon.) ja harva saa täysiä työtunteja.
25-30h/vk on tavallinen sopimus.Tuollaisella palkalla en yksinkertaisesti pysty elämään.
Tuetkin on enemmän.
Työmarkkinatuki
Asumistuki
ap
Just laskin että mulle tulee tältä kuulta sieltä kaupasta 2400e bruttopalkka. Veroprosentti on 10. Mun työsopimuksessa on 30h/vko, joka on siis se minimi, jonka verran tunteja on keskimäärin pakko olla tasoitusjakson aikana.
noin 1500e/kk netto yhteensä kun laskee mukaan että vuokra ja sähkölasku lääkärit ja lääkkeet maksetaan Kelasta.
Vastasin viestiin jossa sanottiin että kaupan kanssan palkka on 11e/h ja viikkotunnit 25-30.
Lieneekö tuo yleinenkin harhaluulo, että työttömälle maksetaan vuokra, sähkölasku, lääkärit ja lääkkeet Kelasta. EI MAKSETA! Jos satut saamaan perustoimeentulotukihakemuksen joskus läpi, terveysmenoista osa huomioidaan, muu ihan höpönpöppöä. Jos olet ulkkari, ehkä helpompaa kun joku asiamies hoitaa eikä muutenkaan uskalleta tehdä kielteisiä päätöksiä ettei syyteltäisi rasismista. T. Suomalainen akateeminen pitkäaikaistyötön.
Myönteisen perustoimeentulotukipäätöksen myötä menee aina maksusitoomus apteekkiin.
Kaikki laskut terveyskeskuksesta voi lähettää Kelaan ja maksavat myös on kun myönnetty PTTT.ap
Tuo on totta. Kun on myönteinen PTTT päätös. Sitä on vain vaikea saada, kokemukseni mukaan. Ei, ei ole mökkejä, omaisuutta, puolisoa yms. joka sen estäisi. Lapsikorotukset vie yhtälöä vähän viivan ylle. Erittäin halpa vuokrakämppä on, mutta sen joutuu 285e/kk asumistuen jälkeen maksamaan itse työmarkkinatuesta. No, kohta nuo korotukset poistetaan ja kaikki muukin muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo alkaa kuulostaa jo mun teinin toiveilta. Rahaa pitää tulla eikä itse tartte ponnistella sen eteen.
Siis oikeesti. Onko aloittaja tosissaan. Miksi niitä kouluja käydään sitten.
Voin kyllä ponnistella töissä ja tehdä oikeasti töitä, mutta rahaa tarvitsen elämän rakentamiseen.
Siihen ei mikään 1800e brutto riitä, ikävä kyllä...
ap
Vierailija kirjoitti:
Itse en oleta koskaan pääseväni töihin, koska olen 30v ilman työkokemusta ja toisen asteen koulutuskin vielä puuttuu. Muutama on jäänyt kesken.
En nuorena koskaan murehtinut pääsenkö joskus töihin, vaan monet muut asiat huolettivat enemmän. Ajattelin vain, että totta kai jonain päivänä joudun väkisinkin töihin, koska olen perusterve ihminen. Luulin, että töihin vain mennään aikuisena sitten kun halutaan tai kun on pakko ja tässä sitä ollaan. En olisi millään halunnut valita mitään tiettyä alaa ja valitsinkin aina itselleni huonoja, mutta totta kai halusin joskus johonkin töihin, en vaan yhtään tiennyt mihin sopisin. En tiedä edelleenkään.
Älä huoli, kyllä yhteiskunta tietää. Ulkoilutat kohta mummoja samalla rahalla mitä nyt makaat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuetkin on enemmän.
Työmarkkinatuki
Asumistuki
ap
Kaikki laskut terveyskeskuksesta voi lähettää Kelaan ja maksavat myös on kun myönnetty PTTT.ap
Tuo on totta. Kun on myönteinen PTTT päätös. Sitä on vain vaikea saada, kokemukseni mukaan. Ei, ei ole mökkejä, omaisuutta, puolisoa yms. joka sen estäisi. Lapsikorotukset vie yhtälöä vähän viivan ylle. Erittäin halpa vuokrakämppä on, mutta sen joutuu 285e/kk asumistuen jälkeen maksamaan itse työmarkkinatuesta. No, kohta nuo korotukset poistetaan ja kaikki muukin muuttuu.
Asutko yksin?
Paljonko vuokra?
Onko rahaa millään tileillä? Paljonko Kela laskee varallisuudeksi?
Paljonko saat muita tukia nyt yhteensä? (Laske mukaan myös esim. jos kela maksaa sähkölaskun)
ap