Haluaisin mennä töihin joissa ainakin 2500e nettopalkka. Mihin töihin hakeutuisin? Olen ollut yli 10v työttömänä, ja koulutuksena on pelkkä lukio
Olen laskenut että vähemmällä ei juurikaan voi "rakentaa elämää"
Ruoka on kallistunut valtavasti, asuntolaina pitäisi saada, autoa ylläpidettyä, harrastukset maksavat, jne jne...
Mihin töihin väh. 2500e nettopalkalla taustallani kannattaisi hakeutua?
Työajat mielellään 06 ja 18 välillä arkisin.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala myymään itseäsi, jos kertamaksu on 150€
Ja kolmekin kertaa päivässä panet pääsee jo 450€ päivä ansioon eikä tarvitse kummoista koulutusta. Siitä ura alkaa.Olen mies, joten ei onnistu koska naisten luoma kysyntä on ehkä 1% miesten vastaavasta.
ap
Kuka sanoi, että sinun tarvitsee itseäsi naisille myydä?
En voi miehille myydä koska olen hetero.
Ja lisäksi vielä anaaliseksi vahingoittaa pysyvästi sulkijalihasta (Samaa ei tapahdu vaginaalisessa yhdynnässä) joka johtaa mm. pidätysvaikeuksiin.
Myös tautiriski on 10-kertainen miestenvälisessä seksissä vs. heteroseksi.ap
Ei sillä mitään väliä ole, oletko hetero vai et. Ei se työnteko aina mitään ruusuilla tanssimista ole.
Kyllä sillä on väliä.
En usko että nainenkaan myisi seksiä miehille, jos olisi umpilesbo.
Naisille tuo ammatti on helppo koska suurin osa naisista ovat heteroita, ja miesten puolesta kysyntä on niin suurta verrattuan toisin päin.
Lisäksi on nuo muut haitat, joista kerroin jo. Verrattuna heteroseksiin siis.
ap
Voit ottaa myös suihin. Kyllä sillekin kysyntää on ihan varmasti. Taidat olla varsinainen työnvieroksuja. Heti tulee tekosyitä, mikset töihin pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kolmekin kertaa päivässä panet pääsee jo 450€ päivä ansioon eikä tarvitse kummoista koulutusta. Siitä ura alkaa.Olen mies, joten ei onnistu koska naisten luoma kysyntä on ehkä 1% miesten vastaavasta.
ap
Ja lisäksi vielä anaaliseksi vahingoittaa pysyvästi sulkijalihasta (Samaa ei tapahdu vaginaalisessa yhdynnässä) joka johtaa mm. pidätysvaikeuksiin.
Ei sillä mitään väliä ole, oletko hetero vai et. Ei se työnteko aina mitään ruusuilla tanssimista ole.
Kyllä sillä on väliä.
Naisille tuo ammatti on helppo koska suurin osa naisista ovat heteroita, ja miesten puolesta kysyntä on niin suurta verrattuan toisin päin.
ap
Harva nainen kuitenkaan on ns. "umpilesbo", siis ettei voisi harrastaa seksiä miehen kanssa tai kiihottua tästä.
On tullut huomattua vuosien varrella...Mies kelpaa seksiin joskus sille lesbollekin. On äärimmäisen harvinaista, tai jopa mahdotonta ettei nainen olisi lainkaan kiinnostunut miehestä.
Mies taas jos on hetero, niin ei sitten nappaa miehet ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä sillä on väliä.
ap
Voit ottaa myös suihin. Kyllä sillekin kysyntää on ihan varmasti. Taidat olla varsinainen työnvieroksuja. Heti tulee tekosyitä, mikset töihin pysty.
Edelleenkin ei onnistu koska olen hetero.
Et voi mitenkään rinnastaa heteronaisen seksin myyntiä miehille siihen, että heteromies myisi seksiä miehille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä sillä on väliä.
ap
Edelleenkin ei onnistu koska olen hetero.
Et voi mitenkään rinnastaa heteronaisen seksin myyntiä miehille siihen, että heteromies myisi seksiä miehille.
ap
Joten kyllä voin myydä seksiä, heti kun löytyy tarpeeksi asiakaskuntaa naisista.
Ap
Mulla on 2 akateemista tutkintoa ja nettopalkka n 2400 eli jää alle sun tavoitteen. En siis pysty suttamasn.
Eikö bussikuskilla ole aika kova palkka, Helsingissä 3500 bruttona muistaakseni. Treella ja Turussa toki jonkun verran vähemmän. Joku kurssi pitää käydä
Kukapa ei🤣
4000 euron brutto onkin ihan tavisliksa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla taustalla jo 2500€ bruttopalkka on haaste.
Kaupan kassalle pääsee, mutta aloitustuntipalkka on kympin korvilla(nousee kokemuksen myötä 12 euroon.) ja harva saa täysiä työtunteja.
25-30h/vk on tavallinen sopimus.Tuollaisella palkalla en yksinkertaisesti pysty elämään.
Tuetkin on enemmän.
Erittelepä tuet, joista saat enemmän kuin kaupan kassalta.
Työmarkkinatuki
Asumistuki
PerustoimeentulotukiSaa enemmän kuin 25-30h/vko kassatyöllä
ap
No paljonko nuo tuet sulla on?
Just laskin että mulle tulee tältä kuulta sieltä kaupasta 2400e bruttopalkka. Veroprosentti on 10. Mun työsopimuksessa on 30h/vko, joka on siis se minimi, jonka verran tunteja on keskimäärin pakko olla tasoitusjakson aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalle pääsee, mutta aloitustuntipalkka on kympin korvilla(nousee kokemuksen myötä 12 euroon.) ja harva saa täysiä työtunteja.
25-30h/vk on tavallinen sopimus.Tuollaisella palkalla en yksinkertaisesti pysty elämään.
Tuetkin on enemmän.
Kokoomuksen trollialoitukseksihan sitten tämäkin paljastui.
Tää on palstalla säännöllisin väliajoin esiintyvä provo, ollut jo pitkään.
Lähinnä mieleen tulee myyntityöt varsinkin jos vaatimuksena on päivätyöt, kuten sähkö sopimusten myynti, kännykköjen myynti liikkeessä, alemman tason myyntiedustajan työt, aiemmin olisin sanonut myös kiinteistövälittäjän työt (nyt en suosittele) jne. Näissä töissä palkkataso määräytyy pitkälti oman työpanoksen ja osaamisen mukaan. Näistä voi myös kokemuksen kertyessä edetä vaativampiinkin myyntitehtäviin tai vaikka myyntipäälliköksi/aluepäälliköksi.
Toinen vaihtoehto on aloittaa ns lattiatason töistä firmassa, joka kouluttaa sisäisesti työntekijöitään. Saatat siis aloittaa pieni palkkaisena sihteerinä tai asiakaspalvelijana, mutta sisäisten koulutusohjelmien kautta voi edetä vaativampiinkin ja paremmin palkattuihin tehtäviin.
Sitten on käsittääkseni olemassa joitakin koulutustahoja, jotka kouluttavat koodareita yms lyhyehköllä 6kk-1v koulutuksella. Jos omaat taipumuksia alalle, on sitä kautta mahdollisuus edetä suht nopeasti yli mediaanipalkoille, mutta Huom, täytyy omata joitakin vahvuuksia tuohon suuntaan.
Varsinaisilla duunarialoilla tai vaikka hoitoalalla tuohon nettoon on vaikea yltää ilman urakkatöitä, ylitöitä tai yötyön tekoa. Rakennusalaa en tällä hetkellä ehkä itse harkitsisi, koska sen lähitulevaisuuden näkymät ovat melko epävarmat.
Yrittäjyys on myös vaihtoehto, mutta sitten täytyisi olla toimiva liikeidea hyvine tuotto-odotuksineen, mahdollisimman pienine investointeineen ja juoksevine kuluineen, järjestää rahoitus ja aloitteleva yrittäjä ei välttämättä voi nostaa ensimmäisinä vuosina korkeaa palkkaa ja voi joutua tekemään pitkää päivääkin. Riskinä tietysti myös se, että jos investoit omia rahojasi, eikä yritys onnistukaan, saatat menettää rahasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuetkin on enemmän.
Erittelepä tuet, joista saat enemmän kuin kaupan kassalta.
Työmarkkinatuki
Asumistuki
PerustoimeentulotukiSaa enemmän kuin 25-30h/vko kassatyöllä
ap
No paljonko nuo tuet sulla on?
Just laskin että mulle tulee tältä kuulta sieltä kaupasta 2400e bruttopalkka. Veroprosentti on 10. Mun työsopimuksessa on 30h/vko, joka on siis se minimi, jonka verran tunteja on keskimäärin pakko olla tasoitusjakson aikana.
noin 1500e/kk netto yhteensä kun laskee mukaan että vuokra ja sähkölasku lääkärit ja lääkkeet maksetaan Kelasta.
Vastasin viestiin jossa sanottiin että kaupan kanssan palkka on 11e/h ja viikkotunnit 25-30.
Tuosta tulee bruttona 302.5e viikossa, eli noin 1250-1300e kuussa BRUTTO.
ap
Mulla on kaksi maisterin tutkintoa ja olen myös väitellyt tohtoriksi. Palkkani on 4600 euroa brutto, josta jää käteen aika tasan 3000 euroa kuussa. Tämä on hyvä palkka ja linjassa alani koulutuksen saaneiden kanssa. Mikä ihme sut saa ajattelemaan, että olisit tosta vaan oikeutettu 2500 euron nettotuloihin? Mene ihminen opiskelemaan ja erikoistu jos haluat noin kovaa palkkaa.
Asutko Helsingissä? Minkä ikäinen olet? Jos omaat kohtuullisen ulkonäön, niin tarjoan sulle töitä. Palkka bruttona 2600e.
Vierailija kirjoitti:
Eikös 2500 nettopalkkaan tarvitse lähemmäs 4000€ bruttotulot?
Eli täytyisi olla juristi tai lääkäri peruspalkan puolesta.
Harvassa on noin pienipalkkaiset lääkärit, keskipalkka taitaa huidella 7000/kk tasolla.
Mikäs kiire sinulle yhtäkkiä tuli ? Jo sentään kymmenen vuotta takana.. (paskaista naurua) !
Noilla seteillä pääsee sellaisiin töihin, joissa tuntipalkka on alle 12 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuetkin on enemmän.
Monien täytyy tulla toimeen sellaisella palkalla. On kuitenkin kunniakasta, että ihminen yrittää elättää itsensä työllä. Toki jotain lisätukea voi tarvita yhteiskunnalta nettopalkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Asutko Helsingissä? Minkä ikäinen olet? Jos omaat kohtuullisen ulkonäön, niin tarjoan sulle töitä. Palkka bruttona 2600e.
Asun, ja olen keskivertoa paremman näköinen.
Millainen työ?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun, ja olen keskivertoa paremman näköinen.
Millainen työ?
ap
Ikä? Oletko fyysisesti hyvässä kunnossa? Onko kokemusta kuntosaleista?
Tämä tyyppi kirjoittelee täällä säännöllisesti ja nostattaa raivoa. Juuri hänen kaltaistensa takia toivon että kaikki leikkaukset tosiaan toteutuvat.