Mikä ajaa ihmisen narisemaan köyhästä joulusta täällä!!
Siis minkä ihmeen takia pitää narista köyhästä joulusta??
Suomessa jokaikisellä on mahdollisuus normaaliin elämään.. On sosiaalietuuksia vaikka miten paljon!!
Minusta tuntuu, että on mielenköyhyyttä jos ei ymmärrä, että sillä työmarkkinatuella minkä saa, ei muka voisi joulua laittaa.. Että pitäisi jonkun vielä joulukin kustantaa heille!!
Tähän mennessä jokaisen näkemäni valittajan taustalta löytyy oma tyhmyys ja sinisilmäinen maailmankatsomus..
Miten voi sössiä luottotietonsa? Miten voi olla, ettei ole 6 kk saanut säästettyä veromätkyihin rahaa?
Eri asia on sairaat jne. Mutta täällä perustelut tuntuvat olevan, että kun ei voi tilata mistään kun ei ole luottotietoja tai että ulosottoon menee rahat.. No daa! Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa!!
Ja kaikenlisäksi asia esitetään siihen mallliin kuin se olisi sen ulosottomiehen syy, että se vie teiltä rahat, ilman omaa osaa lainkaan!!
Eikö aikuiset ihmiset osaa ottaa vastuuta itsestään ja tekemisistään?!?
Aina pitäisi olla saamassa joltain jotain, kun se kuuluu mulle??!!
Kommentit (65)
Tarkoitan kommentillani sitä, että on hienoa köyhille saada valita muuttaako työn perässä vai jäädäkö kotiseudulleen työttömäksi JA NIIN ETTÄ MOLEMMISSA VAIHTOEHDOISSA ELINTASO PYSYY SUHT SAMANA (jos se työpaikka on matalapalkka-alalla).
Kun ethän sinä ole " tahallisella tyhmyydellä" itseäsi tuohon ajanut..
Et sinä ole ryypännyt sen sijaan, että olisit koulussa käynyt?? Sinä olet ollut pakotettu tilanteeseesi.. Et ole kultalusikka suussa ja säkkipäässä maailmalle lähtenyt kyllä joku maksaa asenteella.. Kuten useimmat " tyhmät" ovat..
Näinhän se on. Mikään ei ole omaa syytä, jos ei muuta, niin geenejä voi aina syyttää.
Vangitkin pitäisi vapauttaa vankilasta. EI se ole Petterin vika, että Petteri raiskaa, sillä vaan on huonot geenit.
Vierailija:
Kukaan ei voi päättää geeneistään. Osalla meistä ihan oikeasti on alhaisempi älykkyysosamäärä kuin toisilla. Osa meistä ihan oikeasti ei osaa hoitaa asioitaan, kun eteen tulee hiukan monimutkaisempi elämäntilanne. He tekevät vääriä ratkaisuja ja saavat maksaa siitä köyhyydellä.Emme me ole syntymässämme tasa-arvoisia.
Minulla olisi älyä ja oppimiskykyä, mutta olen toivottoman arka. Minulle on suuri onni ollut se, että olen saanut lapsia ja olen voinut olla kotona heitä hoitamassa. Minusta ei kertakaikkiaan ole työelämään oman arkuuteni, ujouteni ja sosiaalisten pelkojen takia. En kehtaa tätä kenellekään sanoa, edes mieheni ei tiedä, miten asian laita oikeasti on. Me pärjäämme kyllä, kun miehellä on vakivirka. Minä en saa edes työmarkkinatukea, vain lapsilisät. Olen koulutukseltani filosofian maisteri, mutta ikinä en ole oman alani töitä tehnyt. Haluaisin perhepäivähoitajaksi, mutta en uskalla edes soittaa kotikuntani päiväkodinjohtajille ja kysyä töitä. Näin vain on enkä asialle mitään voi. Mutta en minä valita. Osaan hoitaa raha-asiat ja olen näppärä käsistäni (teen esim. vaatteita itse), joten ihan normaalia elämää me eletään. Joululahjatkin on hankittu ja kinkku ostettu.
Voin todeta omalla kohdallani että mahdollisuuteni menestyä ovat olleet todella kapeat. Minua vanhempani haukkuivat koko lapsuuden laiskaksi ja tyhmäksi kun en menestynyt koulussa. Minulla oli oppimisvaikeuksia mm. matematiikassa ja sosiaaliset pelot sekä huono itsetunto tekivät elämästä muutoinkin vaikeaa. Vanhempani, varsinkin äitini on ollut aina äärimmäisen kunnianhimoinen johtajaluonne ja odottanut minulta samaa menestystä...vaan synnyinpä tällaiseksi. Lahjani ovat luovuuden puolella, mutta miltei kaikki luovat alat vaativat vahvaa yrittäjäluonnetta ja itsevarmuutta ja minä olen liian epävarma ja kiltti yrittämään. Tuntuu välillä etten kelpaa mihinkään. Koulut ovat keskeytyneet oppimisvaikeuksien takia ja töihin kuin töihin vaaditaan edes alinta(opistoaste/lukio) koulutuspohjaa. Itseäni voin vaan syyttää loukustani ja että halusin lapsia saamaan elämälleni edes jonkun varsinaisen tarkoituksen.
Köyhiä ollaan. Mies työttömänä joka myöskin luovalla alalla. Tekee satunnaista keikkaa aina kun tarjolla. Mielestämme ollaan onnellisia jos ei köyhyyttä lasketa. Oikeastaan ei juurikaan sitä ajatella muuten näivettysimme kokonaan ahdistukseen. Ei valiteta vaan osataan tinkiä mukavuuksista...Eihän se toki mukavaa ole että joka sentistä pitää venyttää, mutta lasten etu tärkein. Itse vaikka syödään kynsiämme jos tiukka paikka.