Tyttäreni elättää miestäänsä ja en hyväksy sitä.
Onko tämä väärin? Eli minun tyttäreni (34v) välit ovat alkaneet lohkeilla siitä asti kun hän alkoi seurustella "hunsvotti" miehensä kanssa. Ovat olleet yhdessä jotain 6 vuotta nyt.Tämä mies ei käy lainkaan töissä jonkun mielentervesongelman takia, tyttäreni ja hän kuitenkin asuvat yhdessä ja tyttäreni elättää tätä miestä, eli ostaa miehelle kaiken, hemmottelee jne. On täysin rakastunut tuohon husnsvotti mieheen. He ovat myös kuulemma lähdössä reissuun ja tyttäreni on ostanut tuolle miehelle kaikki liput yms muut. Ja mies saa vain lorveilla tekemättä mitään. Pitääkö vain hyväksyä tälläinen vai miten saisin tyttäreni eroaamaan tuosta miehestä että hän saisi hyvän elämän?
Kommentit (190)
Suomen lakiin pitää tehdä muutos, että avioliiton voi mitätöidä toisen masennuksen tai mielenhäiriöiden vuoksi. Lorvitarreja ei kenenkään pidä sietää siinä pelossa että toinen vie puolet omaisuudesta.
Ap on sitä mieltä ettei aikuinen ihminen saisi huolehtia toisesta ihmisestä. Vastenmielinen provo, ei kannata jatkaa tätä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että jos se mies ois jonkun fyysisen vamman vuoksi työkyvytön, niin silloin ois ok tää kuvio vai?
Ois kyllä silleen kiva jos olisi puoliso, joka olisi kotona ja huolehtisi että mun ei tartte esim. laittaa ruokaa ja siivota niin paljon. Hyvin varmaan pärjättäisiin mun palkalla ja sen puolison eläkkeellä/kuntoutustuella/työttömyyskorvauksella ja mun elämä ois rennompaa.
Kuule kun sairas ei jaksa siivota ja laittaa ruokaa.
Riippuu sairaudesta. Kuumeessa ei pysty, mut mt ei välttämättä fyysisesti rajoita.
Anoppi betalar kirjoitti:
Minä olen elättänyt tyttären perheen jo viisi vuotta. Heillä on 4 v lapsi. Tytär tekee osa-aikatöitä js vävy ei mitään.
Tyhmää, tiedän. Vävyllä on erittäin hyvä koulutus ( (DI), mutta ei saa/hae töitä.
Mitä tehdä? Eivät näytä onnellisilta. En voi vaikuttaa. Häät joulun aikaan.
Toivottavasti sinulla on hyvä suhde lapsenlapseesi. Hänen vuokseen kannattaa panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttären valinta. Tytär kyllä saattaa katua sitä myöhemmin. Saattaa kokea olleensa palvelijan asemassa.
entäs jos mies elättää naistaan?Onko silloinkin naisen palvelija?
Ja jos on mielenterveysongelmainen nainen, niin onko mies palvelija elättäessään tätä. Onko nainen silloin pummi?
Jos tyttäresi haluaa tehdä niin, et voi asialle mitään. Ainakin toistuva huomauttelu ja jankuttaminen ei auta.
Asuuko tyttäresi Oulussa? Kuulostaa yhdeltä tuttavapariskunnalta.
Tyttäresi on ansainnut arvostusta, ei arvostelua toiminnastaan.
Hienoa, että hän tukee puolisoaan eikä hylkää häntä, kun hän on sairastunut.
Tällaista inhimillisyyttä ja vastuunkantoa tarvittaisiin lisää.
Nykyään ihmiset ajattelevat liian itsekkäästi vain omaa etuaan ja mittaavat kaiken rahassa.
Valitettavasti kaikenlainen äidillinen puuttuminen voi pahimillaan vain sysätä tilannetta pahempaan. Sille, miksi jotkut naiset tarvitsevat tällaisia hoitokohteita suhteeseen, ei ole selkeää selitystä. Kunnollisiakin miehiä on paljon, mutta kunnollinen = tylsä ja sitähän elämä ei saa olla.
Kannattaa edes yrittää sulkea ao mies ajatuksistaan, teoistaan jne. Jos tytär haluaa olla tällaisen kanssa suhteessa ja ilmeisesti haluaa, niin tämä on aikuisen ihmisen vapaaehtoinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän jotkut naiset näkee mielenterveysogelmaisessa miehessä?
Näitä mt-ongelmaisia on yllättävän paljon nuorissa, hyvinkoulutetuissa naisissa.
Mt ongelmat eivät yleensä ole kenenkään omaa syytä. Jokainen varmaan haluaisi olla terve. Olisi julmaa hyljätä mies vain mt asian takia. Ja muutenkin, diagnosoitiinko mies ollessaan suhteessa sen aikana vai oliko alusta asti mt ongelmia. Tyttäresi itse ottaa vastuun teoistaan ja elämästään, myös talouden käytöstä. Muuta vikaahan miehessä ei välttämättä olekaan.
Mt mies kirjoitti:
Mt ongelmat eivät yleensä ole kenenkään omaa syytä. Jokainen varmaan haluaisi olla terve. Olisi julmaa hyljätä mies vain mt asian takia. Ja muutenkin, diagnosoitiinko mies ollessaan suhteessa sen aikana vai oliko alusta asti mt ongelmia. Tyttäresi itse ottaa vastuun teoistaan ja elämästään, myös talouden käytöstä. Muuta vikaahan miehessä ei välttämättä olekaan.
Mietin samaa. Kait minäkin sitten reppana olen, kun lapsena diagnosoitu masennusta ja on autismin kirjoa. Ehkä myös traumaperäistä stressihäiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa omien havaintojen mukaan, mutta koskaan ei edes tutkittu. Kuitenkin haluan elättää itseni ja toista ammattia hankin. Ei tarvitse kenenkään miehen pelätä pummia.
Hyvittavaa tässä on se että mitään ongelmaa mielestäsi ei olisi jos heillä olisi roolit toisinpäin
Mistä tiedät että elättää miestä?
Minun mieheni on työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta maksaa puolet vuokrasta yhteiset ja omat laskunsa ja antaa minulle rahaa ruokaan.
Vaikka minä olen se joka käy töissä, mutta palkkani on tosi surkea.
Rakastan miestäni yli kaiken, hyvä mies on.
Perheeni ei hyväksy häntä vaan pitävät häntä ap:n tapaan hunsvottina ja loisena.
Voisi ap katsoa vähän sitä omaakin asennettaan.
Hyväksyisitkö sen jos joku ukko elättäisi tyttäresi?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää sitäpaitsi tuo ei ole harvinaista. Miehistä löytyyjoka ikäluokasta noita siipeilijöitä. Itse olin 20.v naimisissa joista puolet eli n. 10.v ex mies heittäytyi pitkäaikaistyöttömäksi pistäen minut maksamaan kaikki lapsia 4. On tosiaan EX nykyään... liian kauan aikaa meni kunnes silmät aukesi, toivottavasti tyttärellesi ei käy samoin!!!:O
Onhan se ihan kauhea ongelma jos mies tekee naiselle täsmälleen samaa mitä naiset yleisesti tekee miehille
Vierailija kirjoitti:
Hyvittavaa tässä on se että mitään ongelmaa mielestäsi ei olisi jos heillä olisi roolit toisinpäin
No tietysti olisi ongelma myös toisinpäin. Ei täällä hyvällä katsota sohvalla loisivaa naista, joka ei osallistu kotitöihin ja elää puolisonsa lompakolla.
En tajua miksi näissä ketjuissa edes puhutaan rikkaista miehistä, joilla on golddigger puolisona (aniharvinaista Suomessa), kun tavallisesti se elättäjä/omaishoitaja on itse pieni-/keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää sitäpaitsi tuo ei ole harvinaista. Miehistä löytyyjoka ikäluokasta noita siipeilijöitä. Itse olin 20.v naimisissa joista puolet eli n. 10.v ex mies heittäytyi pitkäaikaistyöttömäksi pistäen minut maksamaan kaikki lapsia 4. On tosiaan EX nykyään... liian kauan aikaa meni kunnes silmät aukesi, toivottavasti tyttärellesi ei käy samoin!!!:O
Onhan se ihan kauhea ongelma jos mies tekee naiselle täsmälleen samaa mitä naiset yleisesti tekee miehille
Tunnetko yhtään naista, jonka mies elättää (poissulkien yhteisten lasten pikkulapsivaihe, joka on vaihe, jossa naiselle tulee tulonmenetyksiä yhteisen lisääntymispäätöksen seurauksena)?
Itse tunnen vain näitä puolison lompakolla loisivia, kotitöihin kykenemättömiä miesloisia.
Olipa aloitus totta tai ei,
niin voisi miettiä myös asioita toisinpäin.
Jos poikasi/ tyttäresi menisi naimisiin saisi muutaman vuoden jälkeen lapsen,
mutta väsyisi kaikkeen niin pahasti, että joutuisi sairaslomalle.
On talo, auto, lapsi hyvä vaimo/mies, mutta terveys rakoilisi - olisiko poikasi/ tyttäresi elätti ?