Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+*+*ensikot tiistaihin*+*+

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkös pikkutyttö vetää tunteella ton biisin:)! Ihana!

http://www.youtube.com/watch?v=ZaUQPq4disM&mode=related&search=

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 27+1 ~ ♥ ~

Vierailija
22/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitivätkin mua siellä neuvolassa/tk:ssa tarkkailussa 2½ tuntia:( Eli ekaksi olin neuvolatädillä joka otti paineet ja lähetti mut maksaverikokeisiin ton kutinan takia. Paineet oli ok! Maksa-arvot sain myös parin tunnin odottelun jälkeen, ja oli normaalit: siis asat ja alat, sappihappo-tulos tulee vasta huomenna. Mut hyvä ettei ainakaan tartte raskaushepatoosia pelätä:))

Sitten oli lääkärin vastaanotto (nuori ehkä 24 v. kandi joka ei tiennyt vielä kauheasti asioista kun on vastakuulemma " harjoittelemassa).kuunteli stetoskoopilla, katsoi ettei kohdunsuu auennut, ultrasi (ei saanut edes sydäntä näkyviin ruudulle vaikka etsi ja etsi, mut tiedän et kaikki ok ku poitsu tänään liikkunut) eli sanoi että kaikki ok, mut oireet kuulostaa oudoilta.

Neuvolatädiltä kysyin voiko mun hb 109 aiheuttaa pyörrytystä, sanoi ettei voi koskei ole laskenut yhtäkkiä ja rautaakin olen jo syönyt. Eli jos huomenna vielä huimausta ja kutinaa, käy matka naistenkilinkalle. Eli nyt peukut ja varpaat pystyyn ettei huomenna enää ole mitään, haluan olla kotona enkä mennä mihinkään tutkimuksiin...

Nukuin tarkkailtavana siellä reilun tunnin ja nyt kun huimaus hellitti, pääsin ajamaan kotiin. Eli hengissä ollaan:=)

Amy, kiva kun käyt moikkaamassa! Koittakaahan parantua flunssasta, että olette jouluna juhlakunnossa ja terveinä:)

Nyt tuli omaa napaa, mutta muuhun ei nyt " virta" riitä. Lähden lepäilemään josko olo helpottaisi. Illanjatkoa!

Aurora

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AinoAuroralle KIITOS synnytyskertomuksesta!!!

Hoytilla & Peipposkalla ollut ihanaa ultrassa ¿ ah! :)))

Kesis ¿ kyllähän tuo mummon kaatuilu ja murtuma olivat kurja juttu. Sinänsä hyvä että hän pääsi kotihoitoon, mutta on aika rankkaa. Vähintään 2 ihmistä kun täytyy olla tukemassa kun häntä auttaa vessaan tai sänkyyn tms. Eiköhän me tsempata vanhempien kanssa. Mieluummin pidetään täällä kuin että hänet lähetettäisiin kotipaikkakunnalle terveyskeskussairaalaan yksin kun täällä Hesassa ei ole tilaa.. Ja vielä sä sinne 4D-ultraan ehdit jos se kiinnostaa. Voin kyllä erittäin lämpimästi suositella. Mies epäröi ensin hieman kun kuuli hinnan (154 eur KELAN jälkeen), mutta sanoi kyllä jälkikäteen että todellakin oli sen arvoinen. :)))

Toivottavasti Siru ei nyt tule kipeäksi jouluksi. Pikaista paranemista ja piristymistä sinne!

Auroralla oli sit ollut kurja päivä.. Onneksi kuitenkin tutkivat ja vahtivat että kaikki on hyvin. Täällä on nyt kaikki peukut ja varpaat pystyssä että huomenna olisi parempi olo!!!

Jushkalle oli iskenyt taas pahoinvointi.. :( Ja iskiaskipu.. Mälsää. Toivottavasti ois pian ohimenevää..

Viipulin Piksullekin on nyt sitten vaunut! Vitsit kun mäkin odotan sitä hetkeä!!! Me ollaan myös mietitty noita Brion Kombeja..

Han ¿ tsemppiä huomiseen reissaamiseen! :) Toivottavasti menee matka hyvin!

Neuvola + mies ¿ mun mies on ollut mukana ekalla neuvolakäynnillä + 1:llä muulla kerralla, ei siis lääkärikäynnillä.. Ja myös noissa ultrissa.. :) Ihan tuo on tykännyt. Pääsee ainakin mukaan fiilikseen ja kokee sen vauvan tulonkin kuulemma ihan eri tavalla (sen kaveri kun ei käynyt kertaakaan neuvolassa, vain yhdessä ultrassa..)..

Sere kyseli onko ollut ikävä jotain kiellettyä ruokaa.. Jostain syystä mua on himottanut maksalaatikko ihan sikana ja aattelin itse tehtyä sellaista maistaa vähän jouluna. Ymmärsin että se ei olis niin vaarallista, olenko väärässä? Graavilohta ja aurajuustoa sekä vuohenjuustoa on ollut kyllä vähän ikävä.. Pidän kunnon juustokestit sit joskus kunhan Tiitiäinen on suostunut tulemaan ulos. ;) Ja punkun kera.. Nyt ei ole edes tehnyt mieli, mutta tykkään kyllä hyvästä punkusta ¿normaalisti¿. Olen pari kertaa maistanut vähän, mutta ei jotenkin maistu nykyään..

G: Suurin jouluherkku on varmaan pipari + aurajuusto. ;) hih! Ja sillit tökkii.. Ja vakuutuksesta vauvalle ¿ laitoin viime viikolla hakemuksen menemään, joten hoidossa on. On se parempi olla viisaampi näin etukäteen kuin pottuuntunut jälkikäteen jos pienokainen sairastaa kovasti..

Jep, töissä on kamala kiire ja kotona se mummon hoivaaminen iltaisin vie aikaa kun pitäisi ehtiä jumpatkin vielä käydä tällä viikolla pitämässä.. :P Ehkäpä tämä tästä. Täytyy vaan toivoa että se mummo siitä piristyy ja paranee..

Mammis + Tiitiäinen 24+4

Vierailija
24/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora, hyvä kun kaikki oli ok ja pääsit kotiin lepäämään. Ja kiva kun tulit tänne ilmoittelemaan itsestäsi. Pidän peukut pystyssä, jotta huomenna saisit kotosalla lepäillä. Mutta sinun ja vauvan hyvinvoinnin kannalta on tärkeää, että tutkitaan jos aihetta siihen löytyy. Eikös niin!!

Jouluruuista oli galluppia. Aikaslailla kaikkiruokainen olen, mutta kyllä porkkana- ja perunalaatikot on ihan ehdottomasti parhaita. Samoin kinkku ja hyvin haudutettu riisipuuro. Äidilläni on tapana laittaa ihana juustopöytä joulupäivänä- tänä vuonna valitettavasti jää syömättä juustot ja nauttimatta viinit... Samoin kuin kala! Eli vuoden päästä jouluna sitten varmaan menee ihan överiksi noiden nyt kiellettyjen herkkujen suhteen... Makeista aikalailla perinteiset suklaakonvehdit ja piparit on ykkösiä.

Jahas, mies tulee kohta töistä ja päästään syömään. Eli ei muuta kuin mukavaa illan jatkoa kaikille! Ja Kandille kiitokset hyvästä seurasta!

t. iida-linnea

Vierailija
25/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokagalluppiin osallistun minäkin:

Mulla on semmoinen yleinen rakkaus ruokaan...ei siis vaan jouluna... Oikeastaan ihan perinteisistä jouluruoista osa ei edes oikein maistu, esim. imellytetty perunalaatikko mitä ainakin tuolla meidän sekasotku ei mistään kotoisin olevassa pöydässä on tarjolla. luulen et mummo on sen aikoinaan tuonut savosta tullessaan meidän jouluperinteisiin.

Kinkku on hyvää,kun se on hyvää, siis harmaasuolattu ja tarpeeksi kypsä, ei mikään punainen piknik-kinkku.

Äiti tekee aina karjalanpaistia,mut itse korvasin sen omaan joulupöytääni aikoinaan naudanlihapadalla, oiekin mureaksi haudutettu noin tuhat tuntia uunissa. :) Joskus teen siihen vielä kermaisen kastikkeen eli siivilöin paistin ylimääräroippeet(sipulit,pippurit,laakerinlehdet jne) ja lisään kerman,keitän kasaan pikaisesti ja suurustan. Mut jouluna on niin paljon kaikkea et on hyvää ilman kermaakin.

Perunalaatikkorintamalle teen itse yleensä kermaiset juustoperunat, ison vuokan ja se kanssa ajalla ja miedolla lämmöllä samettiseksi hauduttaen.

Kalojen perään en ole kovin joten se ei nyt sitten harmita et jää mädit ja graavilohet maistamatta tänä jouluna, yleensä niitä otan vähän, vaik ei olekaan ykkösherkkua.

Eniten ehkä just harmittaa se aurajuusto,minäkin ty´kkään siitä pipareiden kanssa,mut äiti lupasi tehdä jotain kypsää juttua missä auraa mukana niin saan sitäkin sitten ottaa.Viime vuonna sillä oli ainakin sellaista punajuuripaistosta,jossa oli tuoreita punajuurisiivuja(etukäteen kypsennettyjä), ruohosipulia ja aurajuustoa pannulla. Juusto just ja just sulanut punajuurien päälle. Ei kuulosta kummalliselle mut ON hyvää.

Iltasella tulee varmasti pieni harmi kun isä kärrää liköörit ja viinit olohuoneeseen baarikärryillä. Niitä on niin kiva maistella. Meillä on ollut nyt vuosia jo aikuisten perukka vaan koolla niin joulun sisältö muuttui aikalailla kun ei ole pukkia eikä pieniä vahdittavia/hoidettavia.Mut nythän se taas muuttuu sitten meidän ihmeen myötä. :)

Itse tekisin taas jouluksi glögikakun ja kuorruttaisin sen kermavaahdolla mut resepti hukassa... YHyy!

Ja sit kaiken kruunaa tortut ja suklaa!!!!

Vierailija
26/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä: meillä sisko lupasi tehdä punajuurilaatikkoa jossa on aurajuustoa.. Jos siis tykkää niin ihan ehdottomasti kannattaa tehdä! :) Jos joku haluaa niin voin jakaa vaikka reseptinkin.. Helppo tehdä, mä tein itse viime vuonna..

Mammis

Vierailija
27/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

resepti jakoon ...Kiii-ii-tos! =D

Vierailija
28/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta kun puhutaan niin tämä rouva innostuu ainahetioitis. =)

Jaa mitenniin ruoka on intohimoni?! ;)

Musta joulu on ihana ihan jo just ruuan takia. *hih* Eikä kun siis kun sillon on tarjolla ruokia joita tulee syötyä vain ja tasan jouluna. Eli kun ei ehdi vuoden aikana " kyllästymään" niin nauttii ruuista ihan eri tavalla.

Jouluaaton aloittaa ilman muuta RIISIPUURO!! Ja kunnon väskynäsoppa tietysti tykö.

Siitä lähtee jouluaatto käyntiin.

Mun alltime ehdoton lemppari on äiskän peruna- ja lanttulaatikot. *maiskis* Kinkku on ehdoton myös, kalkkunaa ei mun joulupöydässäni kyllä tulla näkemään. Ja Turuus tehtyä sinappia tietysti päälle. ;)

Rosolikin on tärkeä.

Noilla mä jo joulun pärjäisinkin. =)

Mädillä ollaan parina jouluna nyt äiskän kanssa vähän herkuteltu sipulin ja smetanan kera, mutta multa jää tänä jouluna syömäti se sitten. =/

Joululeivonnaisista en niin välitä, tortut kuuluu mulle enemmänkin joulunalusaikaan, tuo joulun tuoksua ja sitä odotusta.

Ehdoton nounou on meidän äidin suuri herkku keitetty punakaali. Älkääkä vaan kysykö miksi se kuuluu meidän äidin joulupöytään, ei harmainta haavistustakaan. Mutta se kuuluu.

Porkkanalaatikkokaan ei justiin mulle kovin iske, mutta aina sitä kohteliaasti vähän otan kun äiskä on sitä tehnyt. =)

Jaaha, tars lähtee jouluostoksille, niinkuin tuhatmiljoonaa muutakin ihmistä.

Vierailija
29/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, nyt kun äitiysloma on alkanut, niin miustahan on tullut varsinainen palstailija, toinen päivä jo peräjälkeen...

Kesis oli punaviinin juonnista kysellyt. Ite oon kyllä juonut lasillisen sillon, toisen tällöin, täällä neuvolan suosituksissakin sanotaan että 1-2 annosta viikossa on ok (joten oon mennyt vähän niinkun maassa maan tavoin). Tuskinpa noilla määrillä vielä mitään FAS:ia kehittyy...

Eilisiltana tuntui, että jotain saattais ehkä synnytysrintamalla tapahtuakin ennen uutta vuotta! Maha oli ihan kovana melkein koko illan ja oli vähän kun pahoja kuukautiskipuja, oisko nuo sitten supistuksia??!! (oon vissiin aika tyhmä...) tosin mitään väliä ei niissä oikein voinut kellottaa, ei siis ollut selkeetä " nyt tulee supistus" -tunnetta. Ja muutenkin on alapäätä jomotellut. Mutta muuten mahassa käy vieläkin hirvee melske, ei tää meidän pikkunen ole ainakaan rauhoittunut synnytyksen lähestyessä, tai ehkä se synnytys ei olekaan vielä niin lähellä ;-(

AA:lla oli kyllä rauhoittava synnytyskertomus, tuollastakin siis tapahtuu! Kiitos että ehdit niin pian jakaa tuon kokemuksen, rauhoittaa kyllä kovasti!

Nyt pitää mennä siivoomaan laatoittajien jäljiltä (uskomatonta sotkua nuo remonttimiehet kyllä saavat aikaan), huomisaamuna tulevat saumaamaan viimeiset ja sitten pitäis meidän kylppärin olla valmis, vaan pientä säätöä vaatii putkimieheltä enää.

Retu ja Joku 39+6

Vierailija
30/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

......mä sorruin tänään kylmäsavulohta syömään ja on hirvee olo, ku tietää et otin sit tietoisen riskin :(( heikko on luonne.

muuten nyt sit oon syömättä mitään kiellettyjä herkkuja, kuten mäti ja sinihomejuusto.

Perunalaatikko on mun ihan favorite...ite täytyy tehdä. Punkkua olen varmaan kolmeen otteeseen maistanut pienen tilkan lasin pohjalle, taitaa seuraava kerta sitten mennä joskus kevät-kesä jaksolle.

Ainoauroran synnytys kuulosti niin kivalta :))) kiitos kokemuksen jakamisesta!

Aurora, toivotaan et puutumiset nyt hellittää! kyllä toi huimaus voi mun mielestä tulla siitä hempastakin....en tietty ole asiantuntija.

Mammis, toivotaan että voitte nauttia mummun kanssa kuitenkin rauhassa joulusta, vaikka varmasti paikat vähän jomottaa. Ja onnea ultranäkymistä!

täällä oli ollut muitakin onnekkaita, jotka olivat nähneet armaansa masussa :) kyllä se kummasti nostaa mielen ylimmilleen!

tämä mamma menee nyt sit häpeemään....ja toivotaan, ettei oma tyhmyys kostaudu :((

Mykis

Vierailija
31/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, onnistuin missata yli puolet tän päivän viesteistä, kun lähetin tuon edellisen viestin... joten luin ne vasta nyt. Mitähän mie oikein sähellän... Joulugalluppiin: itellä tulee kyllä eniten ikävä kinkkua, karjalanpiirakoita ja lanttulaatikkoa. Ollaan menossa miehen vanhempien luo joulupäivälliselle (jos en siis ole sairaalassa), missä on täkäläiset kalkkunat ja muut tsydeemit, mutta kyllä kinkku kuitenki ois tehnyt poikaa :-( Mitään jouluruokia ei ole tullut ite tän remonttihässäkän aikana tehtyä (eipä niin että ikinä oisin tehny, aina jouluisin on äitin joulupöytä kutsunut ;-)), Ikeasta ostin rasiallisen pipareita. Ja glögiä.

Vakuutuksestaki oli ollut puhetta. Täällä vaikka on nuo äitiyslomajutut perseestä, niin jotain hyvääkin löytyy: eli lasten reseptilääkkeet ja hoito on ilmasta. Samoin äidin hammaslääkärit ja reseptilääkkeet on ilmaset raskauden aikana ja siihen saakka kun lapsi täyttää 1v. Eli lapsivakuutukselle ei ole tarvetta. Kerranki näin päin!

Retu ja Joku, yhä se 39+6

Vierailija
32/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmekkään että on paljon kirjotuksia ;)

No, taitaa se olla itellläkin nykyään ruoka tosi tärkeessä asemassa, aina oon kyllä ollu hyvän ruoan ystävä!

Mykis, mä söin tänään töissä joulupöydässä maksapasteijaa kun tykkään siitä ihan hirveesti ja tuntu etten mitään saanu siitä pöydästä syödä, sinne jäi graavilohet ym..

Ei kai tää yx kerta mitään..

Joulupöydässä joo ihanaa on kinkku, maksapasteija, lanttu- ja perunalaatikko.. Ja RAKASTAN sienisalaattia!!!! Sitä vaan ei syö kukaan meiän perheessä eikä mies, jää enemmän mulle :D

Oikeestaan ainoo mistä en tykkää on silli, ja porkkanaa en syö ollenkaan.

Meillä olikin kotona aina joka joulu kolme eri rosollia, mulle ilman porkkanaa, faijalle ilman sipulia ja mutsille kaikkea :)

Nam, herahti vesi kielelle, olis jo joulu!!!!!

Vierailija
33/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käyty taas neuvolassa ja saimme vihdoin ja viimein kuulla meidän vauvelin sydänäänet =) Löi 179 krt/min, äiti meinas että olisi tyttö tulossa sykkeen perusteella, tiedä sitten =) Itku meinas tulla, ku kuuli ne, nyt se on niin todellista! =)

Nyt sitten odotetaan aikaa äitipolille np-ultraan, joka tulee olemaan joskus ensi viikon aikana. Ihanaa, ku pääsee sitten oikeen " näkemään" minkälainen tyyppi siellä oikeen on =)

Olo on hyvä, iltasin väsyttää vaan aikalailla.

Nyt menen saunomaan, kaikille RAUHALLISTA JOULUN ODOTUSTA!! =)

Rakkaudella;

Lisbet & Viivi, rv 10+4

Vierailija
34/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä taas yökyöpelinä valvon, kun simahdettiin miehen kanssa kauppareissun jälkeen tuohon sängylle, ja nyt iski sitten se piristyminen...

Jouluruokagallupiin piti tulla vastailemaan :) Mun ihan ykkössuosikki on imelletty perunalaatikko! Ja sen kanssa söisin mieluiten graavilohta. Kylmäsavukin on tuoreena hyvää, joskin se on vähän tunkkaisen makuista kun kaupasta vakuumissa ostaa. Tänä jouluna jää tietty nuo paistamattomat kalat väliin, joten ajattelin tehdä ihan vaan uunilohta perunalaatikon seuraksi.

Sitten Retun mainitsemiin brittiruokiin - kaipaisin täällä Suomessakin ihan hirveästi niitä parsnipseja (onko sama kuin turnipsi suomeksi?!), siis niitä valkoisen porkkanan näköisiä juureksia mitä on aina ihanasti kypsennettynä jouluaterialla perunoiden kera. Sellaisen ' roasted potatoes and parsnips' -lisäkkeen kun voisi saada vielä suomalaiseenkin joulupöytään, niin mun ilo olisi täydellinen!

Niin jouluisin en kyllä koske lanttulaatikkoon! Olen monena vuonna yrittänyt maistaa sitä, mutta jo haju saa sisuskalut kääntymään ympäri ;) Ja kinkkua en syö kun en syö punaista lihaa muutenkaan, ja suoraan sanoen ällöttää koko " herkku" . Lipeäkalaa, sienisalaattia, maksalaatikkoa ja makaronilaatikkoa meillä ei ole koskaan ollutkaan jouluna. Tosin nyt miehen toimesta pitää tehdä makaronilaatikkoa, kun se taas kuuluu niiden keskisuomalaisiin jouluperinteisiin...

Omaa napaa: tänään lorahti kolmeen otteeseen jotain tosi märkää ja kirkasta housuun. Tietty sanoin miehelle että " jos vielä kerran tulee, soitan Kättärille" . Tuon jälkeen ei tietenkään lorahdellut enää mitään :) Ja illalla on supistellut pari kertaa kipeästi, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Joten ihan levollisin mielin menen nukkumaan, tuskin tulee yön aikana lähtö.

Nyt alkaakin olla sellainen fiilis että jossei huomenna tai torstaina synny, niin voisi samantien pidätellä joulun yli! Toisaalta jos murphyn laki toteutuisi ja aattoaamuna alkaisi supistella, olisin varmaan vaan äärimmäisen onnellinen että edes jotain tapahtuu ;)

Oho, nyt lorahti! Täytyy mennä vessaan katsomaan tilanne, ja sitten ehkä jo konsultoin Kättärin porukkaa...

Kandi & Muhku 38+5

Vierailija
35/35 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kukaan luule että mä vielä synnytän ;)

Eli soitin Kättärille, ja aamulla pitää mennä näytille tarkistamaan mitä se lorahtelu on. Ja tietty pitää yöllä jo mennä, jos alkaa supistella tai tulee paljon vettä.

Vähän jännää! Todennäköisesti mä tulen häntä koipien välissä aamulla takaisin, kun musta on vaan tullut juoksevaa limaa eikä kohdunsuulla ole mitään edistystä, mutta onpahan ainakin huoli pois harteilta.

Kandi