Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajia/kätilöitä USA:ssa tai muita sieltä jotka tietää

20.08.2007 |

Green card lotteryyn ollaan osallistuttu ja nyt toivo korkealla, että saadaan voitto :). Minä olen jo kovasti katsellut mahd. asuinpaikkoja Usassa ja Kaliforian rannikkokaupungit kutsuu puoleensa :D

Haluaisin tietää millainen palkka sairaanhoitaja-kätilöillä siellä on? Tuleeko sillä toimeen (lukenut että Kaliforniassa elämä on kallista) ja tuleeko työnantajalta sairausvakuutukset työntekijälle ja mahd. myös lapsille? Ovatko public schools ihan surkeita? Onhan sielläkin ympärivuorokautisia päiväkoteja?

Mitkä ovat työajat hoitajilla siellä (aamu-,ilta- ja yövuorot), meneekö samoin kuin Suomessa?

Kuluispa nopsaan tää opiskeluaika, haluu nähdä maailmaa :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaan, en halua tyssata innostustasi mutta tiedat varmaan etta tuohon lotteryyn osallistuu jarkyttavat maarat ihmisia.

mikali sinua onnistaa, niin eka etappi taitaa osavaltiosta riippumatta olla cgfns, tai siis joko niiden koe tai credentials evaluation. siita selviydyttyasi saat luvan menna tekemaan nclex-kokeen josta vastaa state board of nursing. ja ulkomaalaisilta vaaditaan myos toefl-koe, sen tosin voi suorittaa jo suomessa. nain siis sairaanhoitajilla, katiloista en tieda. kalifornian palkoista ja kouluista sun muista en tieda, mutta taalla itarannikolla palkkani on yli kolminkertainen suomeen verrattuna. paivakodit on ainakin taalla yksityisia (=kalliita), eika vuorohoitoa ole. sairaanhoitajat tekee paasaantoisesti yhta ja samaa vuoroa, ja yha yleisemmin 12 tunnin vuoroja (itse olen toissa kolme yota / viikko 19.00-0730).

oma tyourani taalla on ollut aika tyypillinen ulkomaalaiselle, eli saatuani rn statuksen olin ensin toissa vanhainkodin vuodeosastolla (ala pelasty, taalla on enemman henkilokuntaa perushoitoon, eli rn ei yleensa joudu tekemaan ns. likaisia hommia) josta siirryin parin vuoden jalkeen sairaalaan. olin ensin med-surg/pedi -osastolla, ja nyt juuri aloitin pedi/labor&delivery -osastolla.

taalla sairaanhoitajia arvostetaan paljon, tosin vastuuta on myos paljon ja olen joutunut opiskelemaan lisaa itsenaisesti. kielitaidon pitaa olla hyva, ja jos et jo ole aloittanut niin nyt on hyva aika ruveta lukemaan ammattikirjallisuutta englanniksi.

Vierailija
2/3 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että vanhainkotiin, no toivon että kätilönä ei tarvitsis enää vanhainkotiin työllistyä. Tiedän, että lotteryyn osallistuu paljon ihmisiä, mutta toivon, että suomalaisena on hyvät mahkut tulla valituksi...Miehen sukulaisia on onnistunut voittamaan vaikka ovatkin kotoisin Pohjois-Afrikasta.

Katsoin että Usafisin kautta viime vuonna oli voittanut 44 suomalaista, en sitten tiedä kuinka moni on osallistunut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini siis toimi kätilönä, hänen koulutuksensa oli B.Sc. in Nursing Autraliasta + hänellä oli useamman vuoden työkokemusta ammatista. Saadakseen paikallisen pätevyyden joutui kaverini käymään erittäin vaativissa kokeissa, joista selvisi vasta toisella yrittämällä, eli kyse ei ollut mistään helposta rasti-ruutuun pikatestistä.

En tiedä miten tämä terveydenhuollon rankig menee, mutta ei saanut kuitenkaan Midwife -pätevyyttä (???), saattaa olla jokin pidemmälle erikoistunut juttu, vaikka oma oppinsa oli nimenomaan kätilöpuolella.

Palkka oli jotain 70 000 taalaa vuodessa, vakuutukset perheelle kuuluivat pakettiin.

Kalifornian kunnalliset koulut ovat ihan asuinpaikasta riippuen joko surkeita tai toisessa ääripäässä parempia kuin Suomessa. Koulujen taso sanelee paikallisia asumiskustannuksia; hyvien koulupiirien asunnot ovat hyvän hintaisia. " Hyvillä alueilla" saa varautua maksamaan vuokraa varmaankin 2000-3000 taalaa kuussa, jos tahtoo tasokkaampaa, niin tätäkin enemmän.

Päivähoito on yksityistä, tosiaan kuten aiemmassa viestissäkin kerrottiin, niin kaverinikin teki vain yhtä vuoroa (yötä). Sittemmin hän sai potkut sairaalasta (!!!) koska vei vastasyntyneen vahingossa väärään huoneeseen (virhe huomattiin heti, eli esim. lasten vaihtumisen riskiä ei ollut). Samassa menivät luvatkin uudelleen harmintaan, mutta oikeuden päätöksellä ei siis menettänyt kuitenkaan lupaansa. Eli virheitä ei tämän valossa näytetä suvaitsevan lainkaan. Kaverini siirtyi sittemmin vanhusten kotisairaanhoitoon, uudessa virassa palkka oli lisäksi parempi ja ma-pe päivätyötä.

Loppuun vielä mainittava sekin, että ko. austraalialainen daami synnytti ensimmäisen lapsensa SUomessa, ja jaksaa kyllästymiseeni asti moittia Suomessa saamaansa hoitoa täysin hoitohenkilökuntakeskeiseksi /-lähtöiseksi sekä alkeelliseksikin joiltakin osa-alueiltaan. Omat synnytyskokemukseni SUomesta eivät täysin tue tätä käsitystä.

Onnea hakuprosessiin :))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän