Mistä löytyy Helsingin laadukkaimmat takkikaupat ?
Mistä löytää Helsingin parhaimmat takit ? Haluan laadukkaan ja hyvin istuvan takin. Se voi maksaakin melkoisesti. Nettikaupoista en uskalla ostaa muuta kuin urheilu- ja alusvaatteita tai tutun merkin neuleita. Stockmannilta olen aiemmin ostanut jotain takkeja, mutta valikoima on nykyisin melko suppea.
Kommentit (55)
Oletko katsastanut Gantin valikoima? Liikkeet Kampissa ja Kämpissä.
Entä Aleksi13 ja Kapteenska?
Millaista haet?
Northern outdoors kampissa ja partioaitta
Parkaa Jne löytyy
Max Mara, Balmuir tai Andiata, jos kova hinta ei ole este. Toisena valintana Filippa K (Stocks myy) mahdollisesti, tai Massimo Dutti. Jos etsii pitkäikäistä takkia, olen itse teetättänyt räätälillä, mittojen mukaisesti, ja saadaan malli ja kuosi kohdilleen. Hintava, mutta jos pysyt samoissa mitoissa ja huollat takkia oikein, kestää monia vuosia.
Ei meillä ole enää mitään hyviä liikkeitä. Kekäle lienee paras.
Mä ostin luhdalta kivan näköisen välikausitakin. Ei mitään huippumuotia mutta toiminee näissä säissä täällä. Eihän täällä enää edes kannata yrittää pukeutua kun ei kukaan muukaan yritä. Ihan tuulipukukansaa vaan kaikki. Meille ei edes myydä mitään parempaa. Halpisvaateketjuja on vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsastanut Gantin valikoima? Liikkeet Kampissa ja Kämpissä.
Entä Aleksi13 ja Kapteenska?
Kiitos muistutuksest.a Kapteenska täyytyy tutkia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Max Mara, Balmuir tai Andiata, jos kova hinta ei ole este. Toisena valintana Filippa K (Stocks myy) mahdollisesti, tai Massimo Dutti. Jos etsii pitkäikäistä takkia, olen itse teetättänyt räätälillä, mittojen mukaisesti, ja saadaan malli ja kuosi kohdilleen. Hintava, mutta jos pysyt samoissa mitoissa ja huollat takkia oikein, kestää monia vuosia.
MaxMara oli hyvä idea, kiitos. Ja Filippa K:n kauppakin täytyy googalata. (onko se vain muuttanut pois Aleksilta vai lopettanut kokonaan ?)
Balmuiriltakin olen toisinaan löytänyt jotain. Tykkään Balmuirin ajattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Stocka ja sokos
Siis ei se kauppa ratkaise vaan takin merkki - Kai näet Onko sopivaa
Takkikaupat on menneisyyttä
Takkikaupat tosiaan on menneisyyttä.
Voi kun edes Stockmann laajentaisi kokoelmiaan ja erikoistuisi takkeihin niin että olisi yksi paikka josta jonkinlaisen istuvan takin varmasti nopeasti löytää.
Netistä en enää ikinä osta takkia tai housuja tai mitään muutakaan vaatetta jonka pitäisi istua päällä.
Epäekologista ostaa huonoa.
Max Mara löytyy Aleksanterinkadulta. Nectarine Roballa ja Valkoinen elefantti Korkeavuorenkatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan enää osta takkia kaupasta ?
Samaa olin tulossa kommentoimaan ettei takki ole enää mittari sosiaaliselle statukselle.
Miksi ei voi vaan vastata kysymykseen, vaan pitää tulla saarnaamaan tai olettamaan jotain ?
En ole etsimässä mitään sosiaalista statusta vaan hyvin tehtyä laadukasta minulle sopivaa ja istuvaa takkia, josta pidän ja jota tulisin käyttämään pitkään.
Vanha takki on jäänyt pieneksi koska olen iän myötä lihonut.
On epäekologista ostaa halpaa huonoa ja heittää se sitten vähäisen käytön vuoksi kierrätykseen.
Stadilainen kirjoitti:
Max Mara löytyy Aleksanterinkadulta. Nectarine Roballa ja Valkoinen elefantti Korkeavuorenkatu.
Nämä taitaa olla nyt kaupungin parhaita ?
Stadilainen kirjoitti:
Nectarine on munkin mielestä kaupungin parhaita putiikkeja ja kohtuuhintainenkin, mutta yleensä siellä on ollut vaan muutama malli toppatakkeja. Joskin ne onkin sitten olleet parhaasta päästä.
Enimmäkseen valikoimissa on housuja, paitoja, mekkoja ym ihan perus smart casual vaatetta. Hyviä työ-ja perhejuhlavaatteita sieltä kyllä löytyy.
Sauma on hyvä, mutta siellä vain miesten vaatteita.
Lähde Ruotsiin osta elvine halvalla. Taatusti laadukas ( sadetakki, trenssi tms). Riippu kyllä nyt mitä takkia haet, onhan stadissa noita kalliita urheilutakkeja. Miesten, naisten? Parajumpers joku hienostelurotsi , löytyy.
Varmaan jo sanottu, mutta My o My
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä näitä nyt on Halonen, Sokos, Kekäle (Triplassa). Balmuir Espalla, Andiata Kasarmikadulla.
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Balmurin ja Andiatan takit on jo kokeiltu.
Halonen ja Sokos vähän epäilyttää. En ole niistä ostanut aiemmin juuri mitään.Kekäle ilmeisesti myy vähän parempaa, mutta miksei niillä ole kauppa Helsingin keskustassa ?
Ööö... koska niillä on myymälä Triplassa. Oletko sä hieman yksinkertainen?
Hankalaa kun muut paremmat kaupat löytyy keskustasta ja sitten jotain löytyy jostain Triplasta.
Em syystä en ole juuri Triplassa ehtinyt käymään.
Triplaan pitäisi mennä autolla ja keskustassa parkki taas maksaa helposti 20-30e jos viettä siellä useamman tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jo sanottu, mutta My o My
Onko My oMy:ssa myös takkeja ?
Luulin että se myy vain jotain kalliita silkkimekkoja.
Vierailija kirjoitti:
Haen kangaskaupasta laadukkaan villakankaan ja luonnonkuituisen, hiostamattoman vuorikankaan. Ompelija ompelee takin.
Saa jotain muutakin kuin iänikuista mustaa.
Et taida itse juuri ommella kun luulet, että kangaskaupoista löytyisi noin vain laadukkaita villakankaita muissakin kuin perusväreissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen kangaskaupasta laadukkaan villakankaan ja luonnonkuituisen, hiostamattoman vuorikankaan. Ompelija ompelee takin.
Saa jotain muutakin kuin iänikuista mustaa.
Kangaskauppoja on vielä vaikeampi löytää kuin takkikauppoja
On helpompaa ostaa laadukasta villakangasta netistä kuin valmista takkia.
Stocka ja sokos
Siis ei se kauppa ratkaise vaan takin merkki - Kai näet Onko sopivaa
Takkikaupat on menneisyyttä