Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Sterilisaation sivuvaikutukset***

Vierailija
28.09.2010 |

Mietin naisen sterilisaatiota. Lapsia on kolme ja ikää 30 vuotta.

Mitä sivuvaikutuksia, häiriöitä, vaivoja teille on tullut sen jälkeen? Millainen sterilisaatio tehtiin teille? Kuinka pian viimeisen synnytyksen jälkeen se tehtiin?

Oletteko olleet tyytyväisiä vai ei?

Kommentit (230)

Vierailija
201/230 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin muutama kuukausi sitten, putket katkaistiin ja poltettiin. Hyvin meni ja ainut sivuvaikutus jonka nopeasti huomasi on ovulaation kipeytyminen. Ei ennen ollut. Mutta kipu on siedettävää ja vain yhtenä päivänä hetken.

Vierailija
202/230 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/230 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatiota miettivät ÄLKÄÄ ottako ESSUREJA. Niistä ei ole muuta kuin haittaa. Naiset ympäri maailmaa kertova yhdensuuntaisista oireista.  Tutustukaa todella ennen kuin vain luotatte lääkäriinne. Voitte sillä pelastaa oman kroppanne.

Vierailija
204/230 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuup

Vierailija
205/230 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
206/230 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
207/230 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten sterilisaatio klipseillä. Vatsa turposi kun vanhalla denalla ja painoa tullu lisää monta kiloa. Vuoto on sentään aiemmasta poikeitne melkein kellon tarkka. Ovulaatio on kivulias ja kipuilee kunnes menkat alkaa. PMS oireet voimistui niin että ensin epäiltiin että vaihdevuodet on alkaneet, kaikki oppikirjaoireet kertaa kymmenen. Kuin olisin viimeisilläni raskaana.

Saattaisin jättää nyt tekemättä jos olisin tiennyt minkälaiset sivuoireet saan. Olen joku poikkeus, eli tuskin juuri sinulle osuu samanlaiset oireet.

Vierailija
208/230 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa vuosi sterilisaation jälkeen muuttu menkat yyber runsaiksi. Kipuja klipsien kohdalla.

Vierailija
209/230 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea

Mietinnässä on.

-33v vela

Vierailija
210/230 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vielä nykyaikana kuvitellaan, että sterilisaatio vaikuttaa hormoneihin, jos tältä jostakusta tuntuu, niin vika on silloin korvien välissä.

Sillä ei ole mitään vaikutusta hormonitoimintaan. Kerratkaa lukion biologia tms.

Vierailija
211/230 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure 2vuotta sitten- ei mitään ongelmia, ei sivuvaikutuksia.

Vierailija
212/230 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Mitään ongelmia ei ole tullut.

Vierailija
213/230 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa mies asialle jos suinkin mahdollista. Jos itse on vielä tehnyt lapset, niin onhan se jo miehen vuoro kantaa kortensa kekoon. Vasektomia on todella helppo, nopea ja hyvin sivuvaikutukseton ehkäisy, minulla kuukautisetkin ovat kivuliaammat kuin tuo operaatio oli miehelle.

214/230 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up lisää kokemuksia?

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

Vierailija
215/230 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe:  Essure-implanttien käyttö ehkäisyssä

Parlamentin jäsenten esittämät kysymykset

25. helmikuuta 2016 E-001639-16

Kirjallisesti vastattava kysymys komissiolle 

työjärjestyksen 130 artikla

Merja Kyllönen (GUE/NGL)

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+WQ+E-2016-001639+0+DOC+XML+V0//FI

Merja Kyllönen kirjoitti:

Yhdysvalloissa ja Euroopassa on käytössä Essure-implantti naisten ehkäisyssä. Kasvava joukko naisia on sairastunut moninaisiin haittaoireisiin implantin asentamisen jälkeen.

Essure sisältää nikkeliä ja polymeerejä, jotka eivät kuulu ihmiskehoon. Essure-implantit tehdään seuraavista aineosista: nikkelititaani (n. 55 % nikkeliä), platina, iridium, ruostumaton teräs, hopea, kulta, ABS (akryylinitriilibutadieenistyreeni), PTFE (polytetrafluorieteeni), PVP (polyvinyylipyrrolidoni), PET-kuituja (polyeteenitereftalaatti), carbothane, kutistemuovi, TPE-A (Pebax).

Vakavasti naisia vahingoittava lääketieteellinen implantti sallittiin EU:n markkinoille varsin nopeasti ja ilman varmoja, pitkän aikavälin tutkimustuloksia. Implantit liikkuvat kehossa, muuttavat muotoaan, rikkoutuvat ja tulevat pahimmassa tapauksessa ulos vaginan kautta.

Valitettavasti näyttää siltä, että kaikkien oireiden parantamiseksi tarvitaan kohdunpoisto, mikä on kohtuuton oppivelka maksettavaksi siitä, että luottaa lääkärin määränneen luotettavan ja tutkitun lääkkeen.

Essuren toksisten ainesosien vaikutuksesta sikiön ja myöhemmin lapsen terveyteen ei ole tutkittu.

EU ja USA: n FDA ovat olleet tekemässä tilannepäivitystä Essuren käytöstä, mutta on selvää, että asiantila vaatii välittömiä toimia, ettei yksikään nainen Euroopassa joudu kärsimään selkeästi liian vähän tutkitun tuotteen käytöstä.

Mitä Euroopan komissio aikoo tehdä, jotta se varmistaa, että Essuren asentaminen naisille kiellettäisiin EU:ssa, kunnes kaikki oleelliset faktat lääkkeen turvallisuudesta ovat selvillä?

Millä tavoin komissio varmistaa, että kuluttajille annettavaa informaatiota vahvistettaisiin varsinkin niiden lääkkeiden osalta, joiden käytön turvallisuus on ”harkinnan alla” lääketurvallisuutta tutkivissa elimissä?

Tuohon kysymykseen saadun vastauksen mukaan Suomi itse vastaa päätöksestään asiassa eli joku nyt laistaa vastuustaan.

Vierailija
216/230 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä uutista näköjään poistatetaan. Se siis ansaitsee tulla toistetuksi ja muistiin kopioitavaksi. Lisään muutaman asian viestiin kun jäi viimeksi sanomatta.

Käyttäjä6001 kirjoitti:

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/essure-sterilisaatiomenetelma-kovan-kritiikin-kohteena-naiset-voivat-lihoa-ja-uupua-24389104/

"Valviran mukaan EU otttaa asiaan kantaa kevään aikana."

Ei kuitenkaan ole vielä näkynyt kannannottoa EU:n suunnasta eli asia on kesken.

Uuden sterilointimenetelmän vaarailmoitukset lisääntyneet – Valvira toivoo EU:lta nopeampaa päätöksentekoa.

https://yle.fi/uutiset/3-9488642

"Essure- mikroimplanteilla tehdyistä sterilisaatioista on tehty tänä vuonna jo 17 vaarailmoitusta. Koko viime vuonna ilmoituksia oli noin 50."

Uutisesta ei käy ilmi millaisia määriä vaarailmoituksia on tehty muista sterilisaatiomenetelmistä eli kuinka paljon suurempi riski Essureen liittyy niihin muihin verrattuna.

Vierailija
217/230 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tehtiin reilu kaksi vuotta viimeisen synnytyksen jälkeen.

Sterilisaatiosta reilu vuosi aikaa, enkä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia, häiriöitä tms.

Tyytyväinen olen ollut ratkaisuun, kun lapsia on neljä ja ikääkin kohta 40. Kymmenen vuotta aiemmin en olisi ollut valmis ajatukseen näin lopullisesta ehkäisystä, muuta nyt ei kaduta yhtään.

Olen samoilla linjoilla. Sterilisaatio tehtiin kolmannen lapsen synnyttyä, olin silloin 36. Nyt olen 48 eikä mitään menopaussi-oireita ole. Olen suvusta, jossa menopaussi tulee myöhään, ja sillä on aivan varmasti vaikutusta asiaan, oli sterilisoitu tai ei. En ole huolissani menopaussista. Sekin on vain yksi vaihe elämässä, ja jos oireet ovat pahoja, niihin on tietääkseni nykyään aika hyvät avut. 

Syy streilisaatioon oli mulle ja meille selkeä: en halunnut enää lisää lapsia. Siksi olisi turhaa säätää ehkäisyn kanssa. Liitossamme voi tapahtua mitä tahansa (joskin epätodennäköistä), voimme rakastua toisiin, voimme erota, mutta minä olin tuossa vaiheessa jo lapseni tehnyt. 

Vierailija
218/230 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tullut raskaaksi essuren laiton jälkeen? Tarkoitan nyt ei-toivottua sivuvaikutusta.

Vierailija
219/230 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että kuukautiset saattavat muuttua entistä runsaammiksi. Joa koska minulla on jo nyt ongelmia runsaiden kuukautisten vuoksi, en ole uskaltautunut sterilisaatioon. Lisäksi takaraivossa on tieto mitä kaikkea voi rutiininomaisessa laproskopiassa mennä pieleen, en ole uskaltautunut toimenpiteeseen. Minulle ei hormonaaliset ehkäisykeinot tahdo sopia, toivoisin että mies uostuisi sterilisaatioon kun sen aika on.

Mulle tehtiin lämpöpallohoito (kohdun limakalvo poltrttiin) ja eipä oo runsaat kuukautiset enää.

Vierailija
220/230 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta erittäin kokenut vanhempi miesgyne jolla käyn, sanoi että naiselle todella voi tulla ikäviä seuraamuksia strerilisaatiosta. Kuten juuri hormoonivaihtelut, haluttomuutta aikainen menopaussi jne.

Kertoi, että moni potilaistaan on katunut toimenpidettä juuri oireiden takia ja sanonut, että jos olisi tiennyt mitä seuraa, ei olisi toimenpiteeseen mennyt.

Sanoi kyllä, että toki sen saan jos välttämättä haluan, mutta suositteli että mielummin tehtäisi miehelle, kun miehillä siitä ei ole mitään haittaa.

meillä siis tilanne että päätös on yksimielinen, kumpikaan ei halua lapsia enempää.

Miehen kanssa juteltiin ja hän totesi menevänsä toimenpiteeseen itse, koska se on miehelle helpomipi + ei tule niitä ikäviä seuraamuksia.

Kerroin tästä palstalla kerran aiemminkin ja silloin lääkärini haukuttiin epäpäteväksi ja täällä mammat yhdestä suusta vakuuttivat, ettei mitään ongelmia voi seurata.

Itse luottaisin ennemmin kokeneeseen lääkäriin, varsinkin kun hän varmasti enemmän juuri törmää niihin ongelma tapauksiin, kun naiset tulevat niiden takia lääkärin vastaanotolle.

Se, että täällä kirjoittaville muutamille toimenpide on ollut hyvä, ei tarkoita sitä että se sopisi kaikille. Saa nähdä millainen lynkkaus tälläkertaa tulee.

Kirjoitat asiaa! Minäkin yritin kerran valaista tilannetta ja haukuthan siitä tuli.

Kannattaa lukea netistä lisää. Moni nainen on katunut todella rankasti tätä.

Miksi steriloida nainen, kun suhteessa on 2 henkeä ja miehen sterilointi on ongelmattomampaa???!!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi