Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Sterilisaation sivuvaikutukset***

Vierailija
28.09.2010 |

Mietin naisen sterilisaatiota. Lapsia on kolme ja ikää 30 vuotta.

Mitä sivuvaikutuksia, häiriöitä, vaivoja teille on tullut sen jälkeen? Millainen sterilisaatio tehtiin teille? Kuinka pian viimeisen synnytyksen jälkeen se tehtiin?

Oletteko olleet tyytyväisiä vai ei?

Kommentit (230)

Vierailija
21/230 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essuressa mikroimplantit laitetaan kohdun kautta.

Ei nukutusta, ei puudutusta. Tavalliset särkylääkkeet riittää.

Ja toimenpide kesti minulla vain 5 min.

Käyppäs lääkärillä niin saat vastauksen kysymyksiisi.

Vierailija
22/230 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppuivat 60 vuotiaana. Että se siitä vaihdevuosien aikaistumisesta. Mitään haittoja en huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/230 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten kasvaa viikset ja mustat mahakarvat ja tulee akne ja ääni madaltuu :(

Vierailija
24/230 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet munasarjat!!!!!!

Olisi hyvä bändin nimi.

Vierailija
25/230 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en miehenä sterilisaatioon suostuisi, vaikka nainen kuinka sitä vaatisi, oli riskiprofiili mikä tahansa.

Miksi kukaan vaatisi toista ihmistä menemään sterilisaatioon?? Sinnehän menee jokainen itse, jos itse kokee toimenpiteen tarpeelliseksi. Eli ei halua tulevaisuudessa lapsia, ei kenenkään kanssa eikä missään tilanteessa.

Vierailija
26/230 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure vuosi sitten 31-vuotiaana, lapsia kaksi. Toimenpide ei sattunut ollenkaan. Ennen toimenpidettä sain särkylääkkeitä ja toimenpidepöydällä maatessani sain rentouttavaa/rauhoittavaa, tuli humaltunut olo. Pientä nipistelyä kesti ensimmäisten kuukausien ajan. Ihan normaalit kuukautiset.

Vasektomiassa on myös riskejä! Yhdyntä voi tuottaa miehelle kipuja loppuelämän ajan (tai vasektomian purkamiseen asti).

Vierailija
27/230 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei=) Ja minä en tasan tarkkaan halua enää yhtäkään lasta lisää!!!

Essure oli helppo, nopea ja vaivaton vaihtoehto, joten en keksi mitään syytä, miksi en olisi siihen mennyt.

Vierailija
28/230 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävälläni kanssa romahti estrogeenitasot toimenpiteen jälkeen ja joutu alkaa käyttämään estrogeeni hoitoja. Ikää vaan 34v =( Gyne sanoi hälle et munasarjat saattaa mennä shokkiin, jolloin saattaa alkaa vaihdevuodet tms oireilu. Hänellä limakalvot ihan autiomaat, halut poissa, jatkuva hiiva, mielialan heittelee eikä estrogeenihoidot meinaa sopia. Katuu operaatiota...

Vierailija
29/230 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalta lääkäriltä, mutta mietin ett voidaanko tota essurea mulle tehdä kun toinen munajohdin puuttuu? Molemmat munasarjat tallessa, mutta toinen munajohdin poistettu. Onko kokemusta ja kummalla tavalla tehty sterilisaatio jos vaan toinen johdin tallessa?

Vierailija
30/230 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin jo päättänyt että menen toimenpiteeseen kunhan vain saan aikaiseksi.

Nyt en enää olekaan ihan varma.

Kyllä tämä viestiketju teki epävarmaksi.

Tosiaan, luulin, että on ihan pikkujuttu, rutiinia, siitä vaan...

eipä taida ollakaan!

Vierailija
31/230 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomaan omia kokemuksia?

Vierailija
32/230 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne roikkuu vaan tissi ja pimppi ketjuissa.

Vierailija
33/230 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin 8 vuotta sitten viimeisen lapseni synnyttyä sektiolla. Oli helppo tehdä siinä samalla. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Ikää oli silloin melkein 36 ja 3 lasta. Nyt olen 44 enkä ole kertaakaan katunut sitä päätöstä. Olet kyllä vielä aika nuori, joten suostuisiko ehkä miehesi mielummin toimenpiteeseen? On nimittäin paljon helpompi tehdä se toimenpide miehelle.

Vierailija
34/230 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse halusin sterilisaation,vaikka ikää oli vasta 33 ja olen yhden lapsen äiti, päivääkään en ole katunut. Miehelle en edes ehdottanut, koska halusin sitä itse!!! Sterilisoinnin jälkeen viiiksiä ei ole kasvanut, eikä muitakaan kummallisia oireita tullut. Mulle laitettiin Essure implantit ja toimenpide tehtiin päiväkirurgisella, kesti noin puoli tuntia. Kipu oli helvetillistä, kun vasenta laitettiin, koska mulla erikoinen munasarja, muuten sattui ehkä saman verran kuin kierukan laitto. Maksoi päiki maksun n.85e. Helppo toimenpide ja toimenpide verrattavissa kierukan laittoon, suosittelen lämpimästi Essurea sterilisaatiota harkitseville.

Vierailija
35/230 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua enempää lapsia. Ja minäkin olen ihan tyytyväinen että saan kolme lasta. Miehelle olisi riittänyt vähemmän.

Mutta sterilisaatio on kyllä miehen. Hän ei halua enempää lapsia. Jos hänelle sattuisi jotain ja menisin joskus uudelleen naimisiin lapsirakkaan miehen kanssa, luultavasti haluaisin lapsia lisää.

En ole valmis tekemään lopullista päätöstä.

Vierailija
36/230 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän sieltä tulee?

Sain lähetteen sterilisaatioon ja aion myös anoa suunniteltua sektiota.

Missäköhän vaiheessa tulee päätöksiä noista aiheista?

Miten sterilisaatio yleensä tehdään sektiossa?

Onko sektio helpompi saada kun tehtäisiin samalla sterilisaatio?

t: rv33

Vierailija
37/230 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että miksi juuri minä?

No siksi koska minä en enää halua lapsia.

Mieskään ei halua lisää lapsia ja hänkin on jonossa tiilitykseen.

Meille tulee siis tuplavarmistus ;-)

Vierailija
38/230 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku kertoa miksi sterilisaation jälkeen tapahtuisi yhtään mitään hormonimuutoksia.

Sterilisaatiossahan munanjohtimet katkaistaan tai tukitaan. Munasarjoille tai kohdulle ei tehdä mitään.

Arvellaan, että muutoksia voi tulla silloin, jos toimenpiteen aikana vahingoitetaan munasarjojen alueelle johtavaa verenkiertoa, koska se voi johtaa munasarjojen toiminnan heikentymiseen tai jopa loppumiseen (toki on äärimmäisen epätodennäköistä että molemmilta puolilta loppuisi toiminta kokonaan).

Tätä riskiä ei ole Essure -toimenpiteessä, jossa ei käydä munatorvien ulkopuolella.

Vierailija
39/230 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luotan sterilisaation kokeneisiin kun sitä tekevään lääkäriin.

Vierailija
40/230 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun muutenkin jouduttiin päätymään sektioon. Sen jälkeen mies vaihtoi minut ja lapset nuorempaan naiseen ja nyt harmittelen sitä, että sterilisaatio tehtiin. Olisin voinut vielä tehdä lisää lapsia, jos löydän uuden rakkauden....eli kannattaa harkita, kun olet niin nuori. Ja kun lapset kasvavat, voi taas tuntua siltä, että haluaisit lisää hoivata pieniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi