Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autokateus

Vierailija
18.08.2023 |

Hankin uuden BMW i4M50 sähköauton. Maksoi kaikkineen melko tarkkaan 80t€. Ensimmäisenä päivänä duunipaikan parkkipaikalla joku ilpo tuli avautumaan sähköautojen huonoudesta ja lopuksi totesi, ettei ymmärrä miksi joku laittaa autoon noin paljon rahaa. Vastasin tälle, että itse en ymmärrä miksi joku ostaa auton velaksi. Tätä tämä kaveri jäi sitten miettimään eikä puhunut enää mitään. Mikä teitä oikein vaivaa??? N32

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsekin naureskelisin jos joku maksaa 80ke autosta jolla talvella pääsee vain vähän päälle 300km ja elämän joutuu suunnittelemaan latausten ympärille (mihin voi muuttaa, mihin voi mennä lomalle, toimiiko latauspiste, onko edes vapaana, löytyykö niitä edes siellä minne tarve ajaa jne)

Mutta jos ostaa 80ke polttisauton voisin ihan avoimeti ihastella yhdessä omistajan kanssa.

Sen voi ladata aina välillä niin pääsee pidemmälle. Mihin sillä pitäisi päästä jos ei sellaista tarvetta ole?

Nää tepothan ei muuta teekään kuin sahaa 2000 km.päivässä eestaas pysähtymättä.

Vierailija
82/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsekin naureskelisin jos joku maksaa 80ke autosta jolla talvella pääsee vain vähän päälle 300km ja elämän joutuu suunnittelemaan latausten ympärille (mihin voi muuttaa, mihin voi mennä lomalle, toimiiko latauspiste, onko edes vapaana, löytyykö niitä edes siellä minne tarve ajaa jne)

Mutta jos ostaa 80ke polttisauton voisin ihan avoimeti ihastella yhdessä omistajan kanssa.

No tuohan nyt on vähintäänkin tarpeeksi. Kuten kaikki varmasti tietää jo liikenneturvallisuussyistä täytyy pitää taukoja välillä, pitkä paikallaan istuminen on epäterveellistä ja terveellinen ruokailu edellyttää välipaloja max. neljän tunnin välein. Tuollaiseen Bemariin latautuu satoja kilometrejä vartissa. Enempää ei tarvitse jos noudattaa terveellisten elintapojen perusasioita ja jos on niin tyhmä ettei noudata niin vika ei ole autossa.

Terveellinen ruokailu nimenomaan EI vaadi jatkuvaa puputusta. Elimistön on hyvä olla välillä ihan rauhassa ts. pieni paasto on terveellistä. Musta kahvi ei paastoa katkaise eli sitä voi käydä hörppäämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä ihmetellä, että mikä sinua AP oikein vaivaa? :D

Vierailija
84/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snygg bil, speciellt för att vara en modern BMW.

Vierailija
85/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi muutako nauraa diesel skodassani kun katson näitä hespellejä kun ne istuu tuntikausia latausasemilla

Kyttäät tuntikausia autojaan lataavia ihmisiä? Kannattaisiko hankkia elämä?

Vierailija
86/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälleen keski-ikäisenä ja pullakkana ei toi i4 ollut oikein vaihtoehto, liian matala ja hankala päästä pois autosta + takapenkillä aivan liian vähän jalkatilaa. Siksipä valinta oli samanhintainen iX3 MSport. 

Mulla tosin liisarina koska auton omistaminen ei kiinnosta. 

Vierailija
87/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80k€ auto käteisellä?

Ei mitään järkeä, vaikka rahaa olisikin. Pelkästään tyhmää sitoa tuollaista pääomaa autoon, kun se kuitenkin max. kolmen vuoden päästä päivitetään uuteen.

Mutta kukin tyylillään, tuo on kyllä hieno peli!

Vierailija
88/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tyhmä maksaa käteisellä 80k muovikipasta jonka arvo tulee vain laskemaan? Käyttövoimalla ei väliä.

Sellainen tyhmä jolla tuo 80k ei tunnu missään, parin kuukauden tienestit.

Juu, ja noilla tuloilla istut tällä paskapalstalla kehumassa ostoksiasi. Saako nauraa.

Sinulla ei rassukalla ole edes polkupyörää ja istut siellä kusenhajuissa itsemurhayksiösssi miettien mitähän ostaisi kun tilillä on vain 13 €.

No juuri siksi on aikaa olla täällä. Yrityskaupan jälkeen ei ole niin väliä tienaanko enää lisää vai en. Johtajahommissa kun olen niin työt olen delegoinut alamaisilleni.

Vierailija
89/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80k€ auto käteisellä?

Ei mitään järkeä, vaikka rahaa olisikin. Pelkästään tyhmää sitoa tuollaista pääomaa autoon, kun se kuitenkin max. kolmen vuoden päästä päivitetään uuteen.

Mutta kukin tyylillään, tuo on kyllä hieno peli!

No mihin se sitten pitäisi käyttää kun kaikkea muuta on ja haluaa uuden auton? Eikö se kannata käyttää juuri siihen mistä itse saa jotain irti ja mistä diggaa?

Vierailija
90/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälleen keski-ikäisenä ja pullakkana ei toi i4 ollut oikein vaihtoehto, liian matala ja hankala päästä pois autosta + takapenkillä aivan liian vähän jalkatilaa. Siksipä valinta oli samanhintainen iX3 MSport. 

Mulla tosin liisarina koska auton omistaminen ei kiinnosta. 

No kovinkaan matala se ei ole. Itse tekisin jotain sille pulleudelle (ja omalle terveydelle) ennemmin kuin ostaisin traktorin muotoisen auton.

Vierailija
91/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten päädyit juuri tuohon autoon? Ja mitä olet tykännyt siitä?

Saksalainen laatuauto (en aja itäautoilla), toimintamatka ja suorituskyky suhteessa hintaan verrattuna kilpailijoihin. Vastaavalla rangella Audi tai Porsche olisi maksanut melkein tuplat kunnollisilla varusteilla. Kovin syväluotaavaa analyysiä en pysty sanomaan kun kilsoja on vasta alle 1000. Hyvältä tuntuu ja taattua Bemarin laatua ja ajotuntumaa. Joku pieni coupe olisi itselleni sopivampi mutta sellaisia sähköautoja ei vielä saa. AP

Hassua. Minä päädyin vastaavasti audi q4. Ehkäpä juurikin hinnan ja rangen takia. audia parempaa kiihtyvyyttä en käytännössä tarvi mihinkään ja rangekin audissa parempi. Muussa varustelussa en huomannut käytännön eroja.

Vierailija
92/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin se sitten pitäisi käyttää kun kaikkea muuta on ja haluaa uuden auton? Eikö se kannata käyttää juuri siihen mistä itse saa jotain irti ja mistä diggaa?

Kannattaa, mutta rahaa ei noin yleisesti ottaen kannata kipata tuollaista määrää autoon. 

Itse olen liisannut noin 60k€ auton. Rahat ovat kiinni jossakin tuottavammassa.

Mutta kukin tavallaan!

Vierailija
93/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Snygg bil, speciellt för att vara en modern BMW.

Jag håller med men det finns också några nackdelar om modernitet. Till exempel alla programvarubuggar. Bilen är ju snygg!

Vierailija
94/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tällainen kuvitelma tulee, että nykyään enää kukaan olisi autosta kateellinen? Sairaat yksilöt toki on kateellisia kaikesta.

Tämä on yksi suurista illuusioista, missä toinen köyhä luulee olevansa toista köyhää rikkaampi.

Vierailija
95/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on huono sijoituskohde. Joka vuosi auto kokee arvon alenemaa kun vuosikerroin on näissä aika oleellinen asia. Lisäksi vanheneva tekniikka ei tee kauppaansa enää kun uusia tulee. Itse sijoittaisin autoon max 10te.

Miksi tämä aina nostetaan esillä.

Auto EI OLE JUURI KOSKAAN SIJOITUSKOHDE ENSINKÄÄN. Ainoastaan jotkut harraste/museoautot voivat olla.

ihan yhtä idioottikommetti kuin "jäätelö on huono sijoituskohde, kun se sulaa auringossa".

Vierailija
96/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa, mutta rahaa ei noin yleisesti ottaen kannata kipata tuollaista määrää autoon. 

Itse olen liisannut noin 60k€ auton. Rahat ovat kiinni jossakin tuottavammassa.

Mutta kukin tavallaan!

No sano nyt mihin se raha sitten kannattaa laittaa kun sitä on muutenkin ylimääräistä? Kaikkea mitä tarvitsen on jo enkä keksi mitään varsinaista käyttöä rahalle. Tykkään autoista, olen harrastanut niitä koko ikäni ja ne on tässä vaiheessa elämää yksi niistä harvoista asioita mistä saan jotain irti.

Vierailija
97/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialle on päästy minne tarvinnut päästä ja ihan normaalein pysähdyksin. Matkan varrella käytiin ennen kahvilla tai syömässä ja sillä 10-30 minuutin stopin aikana ehtii auto latautua aivan riittävästi.

En polttomoottoriautollakaan ajanut tuhatta kilometriä ilman montaa pysähdystä.

Kotipihassa auton voin ladata ja aina on tarvittaessa akku täynnä kotoa lähtiessä. Akullinen sähköä maksaa kotona ladaten mulle 7,70  - noin 10 eur riippuen mihin aikaan päivästä lataan = saanko aurinkopaneeleista sähköä lataukseen.  Hintaa tulee per 100 km 2 - 2,5 euroa, talvella sitten sen hurjat 3 euroa.

"Kalliilla" pikalatauksella matkan päällä 100 km maksaa 7,50 eur.

Vertailun vuoksi edellisellä polttomoottoriautolla 100 km maksoi 14 euroa (7 litraa satasella) (samankokoinen bensahybridi)

T. iX3:lla ajaja

Vierailija
98/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tällainen kuvitelma tulee, että nykyään enää kukaan olisi autosta kateellinen? Sairaat yksilöt toki on kateellisia kaikesta.

Tämä on yksi suurista illuusioista, missä toinen köyhä luulee olevansa toista köyhää rikkaampi.

Mutta kun katsoo tämän ketjun kommentteja ja ap:n kirjoittamia tapahtumia on melko aukottomat todisteet siitä, että tällaista kateutta kuitenkin on. 

Vierailija
99/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä auto on tosi huono sijoitus, jonka arvo laskee kuin lehmän häntä.

Oma edellinen auto oli 60tkm ajettu pienehkö korealainen, josta maksoin 7000 euroa. Ajoin autolla 11 vuotta, jonka jälkeen luovuin autosta kun emme tarvinneet etätyön myötä enää kahta autoa. Mitään erityisempää korjattavaa autossa ei ollut, normaalia kuluvien osien korjaamista ainoastaan.

Nyt olisi taas tarve autolle. Olen valmis maksamaan 7000-9000 euroa käytettynä (ehkä 10 000 jos löytyy hyvä automaattivaihteinen). Mulle auto on aina ollut kulkuväline, eikä egon jatke.

Mutta kukin tyylillään...

Eihän mikään sijoitus olekaan vaan käyttötavara. Hammasharjakin on huono sijoitus kustannusmielessä.

näin on. Hammasharjan arvo romahtaa eka käyttökerran jälkeen 0, vaikka käytännössä harjakset ihan uuden veroiset.

Vierailija
100/142 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten päädyit juuri tuohon autoon? Ja mitä olet tykännyt siitä?

Saksalainen laatuauto (en aja itäautoilla), toimintamatka ja suorituskyky suhteessa hintaan verrattuna kilpailijoihin. Vastaavalla rangella Audi tai Porsche olisi maksanut melkein tuplat kunnollisilla varusteilla. Kovin syväluotaavaa analyysiä en pysty sanomaan kun kilsoja on vasta alle 1000. Hyvältä tuntuu ja taattua Bemarin laatua ja ajotuntumaa. Joku pieni coupe olisi itselleni sopivampi mutta sellaisia sähköautoja ei vielä saa. AP

Mutta on silti vain säälittävä sähköauto : )