Autokateus
Hankin uuden BMW i4M50 sähköauton. Maksoi kaikkineen melko tarkkaan 80t€. Ensimmäisenä päivänä duunipaikan parkkipaikalla joku ilpo tuli avautumaan sähköautojen huonoudesta ja lopuksi totesi, ettei ymmärrä miksi joku laittaa autoon noin paljon rahaa. Vastasin tälle, että itse en ymmärrä miksi joku ostaa auton velaksi. Tätä tämä kaveri jäi sitten miettimään eikä puhunut enää mitään. Mikä teitä oikein vaivaa??? N32
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kuitenkaan saa hautaan mukaan.
Lol, paitsi jos sukuhaudassa on tilaa.
Tuskin oli kateellinen, mutta onhan se vähän töykeää kommentoida tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsekin naureskelisin jos joku maksaa 80ke autosta jolla talvella pääsee vain vähän päälle 300km ja elämän joutuu suunnittelemaan latausten ympärille (mihin voi muuttaa, mihin voi mennä lomalle, toimiiko latauspiste, onko edes vapaana, löytyykö niitä edes siellä minne tarve ajaa jne)
Mutta jos ostaa 80ke polttisauton voisin ihan avoimeti ihastella yhdessä omistajan kanssa.
Sen voi ladata aina välillä niin pääsee pidemmälle. Mihin sillä pitäisi päästä jos ei sellaista tarvetta ole?
Auto on huono sijoituskohde. Joka vuosi auto kokee arvon alenemaa kun vuosikerroin on näissä aika oleellinen asia. Lisäksi vanheneva tekniikka ei tee kauppaansa enää kun uusia tulee. Itse sijoittaisin autoon max 10te.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsekin naureskelisin jos joku maksaa 80ke autosta jolla talvella pääsee vain vähän päälle 300km ja elämän joutuu suunnittelemaan latausten ympärille (mihin voi muuttaa, mihin voi mennä lomalle, toimiiko latauspiste, onko edes vapaana, löytyykö niitä edes siellä minne tarve ajaa jne)
Mutta jos ostaa 80ke polttisauton voisin ihan avoimeti ihastella yhdessä omistajan kanssa.
No tuohan nyt on vähintäänkin tarpeeksi. Kuten kaikki varmasti tietää jo liikenneturvallisuussyistä täytyy pitää taukoja välillä, pitkä paikallaan istuminen on epäterveellistä ja terveellinen ruokailu edellyttää välipaloja max. neljän tunnin välein. Tuollaiseen Bemariin latautuu satoja kilometrejä vartissa. Enempää ei tarvitse jos noudattaa terveellisten elintapojen perusasioita ja jos on niin tyhmä ettei noudata niin vika ei ole autossa.
Vierailija kirjoitti:
Auto on huono sijoituskohde. Joka vuosi auto kokee arvon alenemaa kun vuosikerroin on näissä aika oleellinen asia. Lisäksi vanheneva tekniikka ei tee kauppaansa enää kun uusia tulee. Itse sijoittaisin autoon max 10te.
WC-pönttö on myös huono sijoituskohde.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi, että auto olisi sijoituskohde? Jotkut klassikkoautot ehkä mutta aloituksessa puhutaan tavallisesta uudesta käyttöautosta.
Meillä on Renault Captur. Ostettiin uutena ja pidetään hyvässä kunnossa. Kalliimpaan autoon ei ole varaa ja tuolla kulkee ihan hyvin.
Tykkään kyllä katsella hienoja autoja.
Ei musta ilkeä tule vaikka ei varat riitä kalliiseen autoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin oli kateellinen, mutta onhan se vähän töykeää kommentoida tuolla tavalla.
Loistava vastaus kuitenkin AP:lta! Arvostan, en olisi itse keksinyt siinä hetkessä mitään noin nerokasta. Tavallaan v***uillaan mutta ei sitten kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin 40 000 € maksavan auton, ei tosin BMW. Tuttu asiakas sitten suuttui siitä ja sanoi, ettei hän enää ikinä tule meille asiakkaaksi, koska ei halua maksaa minun autojani.
Vissiin olisi parempi ajaa aasilla?
Konkurssin paikkeilla keikkuva pienyrittäjä ei halua nähdä elvistelijää ovellaan, vaan jonkun joka on samalla tasolla. Ostan mieluummin toiselta köyhältä vanhalta tutulta, kuin joltakin mannekiinilta.
Aja järveen se autos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin 40 000 € maksavan auton, ei tosin BMW. Tuttu asiakas sitten suuttui siitä ja sanoi, ettei hän enää ikinä tule meille asiakkaaksi, koska ei halua maksaa minun autojani.
Konkurssin paikkeilla keikkuva pienyrittäjä ei halua nähdä elvistelijää ovellaan, vaan jonkun joka on samalla tasolla. Ostan mieluummin toiselta köyhältä vanhalta tutulta, kuin joltakin mannekiinilta.
Kyllä on asenteessa rajusti vikaa jos tuollaisia pitää miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa on paljon turvallisuuteen liittyviä etuja, kaikki on uutta ja toimii luotettavasti.
Toisin kuin 10-20 vuotta vanhoissa autoissa, niistä voi minä hetkenä hyvänsä katketa vaikka iskunvaimentimen jousi tai mitä lie.
Niin kai olet tietoinen, että nämä osat ovat vaihdettavissa? Tai että autoja käytetään sellaisessa mystisessä paikassa kuin katsastus? Siellä kiltti setä antaa listan jos auton turvallisuuteen vaikuttavissa asioissa on puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa on paljon turvallisuuteen liittyviä etuja, kaikki on uutta ja toimii luotettavasti.
Toisin kuin 10-20 vuotta vanhoissa autoissa, niistä voi minä hetkenä hyvänsä katketa vaikka iskunvaimentimen jousi tai mitä lie.
Niin kai olet tietoinen, että nämä osat ovat vaihdettavissa? Tai että autoja käytetään sellaisessa mystisessä paikassa kuin katsastus? Siellä kiltti setä antaa listan jos auton turvallisuuteen vaikuttavissa asioissa on puutteita.
Vanhoissa autoissa on vanha tekniikka myös turvallisuuteen vaikuttavissa asioissa. Katsastuksessa ei läheskään kaikkia turvavarusteita tarkasteta. Pitäisi kyllä. Kuitenkin vanha tekniikka on kuitenkin vanhaa vaikka olisi kunnossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kai olet tietoinen, että nämä osat ovat vaihdettavissa?
Ei välttämättä ole tai vaihtaminen maksaa saman verran kuin se muu auto kun vaikka jostain ohjausyksiköistä puhutaan jolloin siinä ei ole järkeä. Eikä niitä välttämättä edes enää saa tuon ikäisiin autoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tyhmä maksaa käteisellä 80k muovikipasta jonka arvo tulee vain laskemaan? Käyttövoimalla ei väliä.
Sellainen tyhmä jolla tuo 80k ei tunnu missään, parin kuukauden tienestit.
Juu, ja noilla tuloilla istut tällä paskapalstalla kehumassa ostoksiasi. Saako nauraa.
Sinulla ei rassukalla ole edes polkupyörää ja istut siellä kusenhajuissa itsemurhayksiösssi miettien mitähän ostaisi kun tilillä on vain 13 €.
Se on hieno tunne kun on ihan omalla työllä tienattu ja itse maksettu auto<3 Tosin itselläni on vanha Corolla, mutta kuitenkin! Onneksi olkoon jos oot oikeesti pystynyt ostamaan 80 tonnin autoin noin vain!
Aja järveen se autos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto oli siis oma henkilökohtainen auto, jota käytin myös työmatkoihin ja joka nyt sitten sattui olemaan työpaikan henkilökunnan parkkipaikall. Olen palkansaaja, en yrittäjä. Asiakas oli yksityishenkilö. Auto on aivan tusinamerkkiä, joita on yhdeksän kymmenestä. Mikään mannekiini en ole. Ilmeisesti olisi siis parempi ajaa aasilla?
Hyvin kulkee tonnin kotterokin ja on niin suosittu että lapset ja lastenlapset alvariinsa lainailee. Farmarin mahtuu romua ja koukkukin on...niin etten osaa kadehtia, hukkaan meni hyvä yritys!
Onneksi olkoon. Itse olen ajellut kohta pari vuotta puolet halvemmalla kansanvaunulla. Hyvin on kulkenut sekin.
Juu, toki tajusin pointin vaikka hammasharjavertaus olikin huono. Ja en ole työtön.