Siis mitä helvettiä Suomessa kitistään jostain palkasta, kuluista ja koroista kun mediaanipalkka on yli 3000 euroa???????
Mitä helvettiä? Minut juuri nolattiin äsken kun luulin että KESKIVERTOpalkka 3000 euroa on paljon. Sitten googlasin mediaanipalkan.
Kommentit (101)
Tilastot ja asiantuntijat ovat täyttä propagandaa Suomessa... rahastuksen pitää pyöriä ja sen eteen tehdään mitä tahansa tilastoja ja nimetään mitä tahansa asiantuntijoita... ja korruptiot kukoistavat ne vain peitellään...
Sitten kyllä ihmiset elävät yli varojensa. Itsellä palkka 1500 e/kk enkä valita 🙄
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä miten paljon palkkaa tienaat tässä maassa kun verottaja verottaa sinua tavalla tai toisella, olipa mediaani tai ei.
Verotus suosii pienituloisia kuten esim työttömiä, jne. Mutta rikkaita se verotus rankaisee toisaalta.
No onneksi ei tarvitse sentään pelätä Suomessa siitä onko kotia tai ei kotia, kuten eräässä valtiossa Atlantin toisella puolella.
Ahaa, siis rikkaat ovat yhteiskunnan huono-osaisia. Pitääpä varoittaa kaikkia, etteivät vahingossa rikastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan käteen n. 3400-3500 e/kk, mutta sitten kun katsoo tilinauhan bruttosummaa, niin tuleehan niitä verojakin jonkin verran maksettua. Brutto karvan alle 6000 e. En kuitenkaan valita, hämmästelen vaan.
Ja veronpalautuksesi on isot, kun käytät liian korkeaa veroprosenttia.
Olen eri ja mulla oli hyvin oikea veroprosentti (tyyliin 25e palautuksia) ja vastaavilla tuloilla sain käteen 3600e. Kirkollisveroa en maksanut, että ehkäpä se selittää eroa edelliseen vajaa 6000e tienaavaan.
Juuri näin. Maksan kirkollisveroa ja ihan vähän kuittaan pääomatuloa noilla tuloveroilla, mutta en kyllä tonnikaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan käteen n. 3400-3500 e/kk, mutta sitten kun katsoo tilinauhan bruttosummaa, niin tuleehan niitä verojakin jonkin verran maksettua. Brutto karvan alle 6000 e. En kuitenkaan valita, hämmästelen vaan.
Minulla tulee käteen noin 3900 €/kk. Palkka 6200 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista palkkaa en ole koskaan saanut. Olenkin tajunnut tässä vuosien jälkeen että minua on huijattu tosi raskaasti. Ns. vedetty kuivana kakkoseen.
Ottaahan se päähän.
Sinut on ilmeisesti pakotettu tuohon palkkaan? Eikös jokainen saa valita ihan itse, että suostuuko tarjottuun työpaikkaan ja palkkaan?
Käytännössä juu ei vaihtoehtoja ollut. Paitsi olla työttömänä ja hoidella asuntolainaa sitten toimeentulotuella. Mikä ei onnistu.
Lisäksi kesti tajuta jonkin aikaa tämä huijaus.
En tiedä. Ja ihmettelen sitä miten monien mielestä vaikka joku 2600e on huono palkka. Ihan normaali palkka se on ja jotkut olettavat että pitäisi tienata jotain 4000 että se olisi sitten ok. Vähemmälläkin pärjää ja hienoa että ylipäätään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kyllä ihmiset elävät yli varojensa. Itsellä palkka 1500 e/kk enkä valita 🙄
1500€ brutto on Suomen hintatason huomioon ottaen niin onneton, että taidat huijata.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ja ihmettelen sitä miten monien mielestä vaikka joku 2600e on huono palkka. Ihan normaali palkka se on ja jotkut olettavat että pitäisi tienata jotain 4000 että se olisi sitten ok. Vähemmälläkin pärjää ja hienoa että ylipäätään töitä.
Suomessa 2600€ bruttona on huono palkka.
Vierailija kirjoitti:
Perheelliselle pk-seudulla 2600 on kyllä huono palkka. Se on yleinen palkkataso ja sen allekin moni jää, mutta vaikeaa on elättää perhettä sillä tulotasolla.
Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon kiitos WEF köyhdyttämisen agendan vuosina 2020-2023, Marin ex viisikko hallinto ajoi agendan ylös ja nyt se ei lopu enää koskaan...
Vierailija kirjoitti:
Mun 4000 euron palkasta tulee tilille 2500 eur. Ei naurata.
Mulla 4350 e ja netto 2670 e.
Brutto n. 7100 e/kk. Netto n. 4100 e/kk.
Ei saatana paljoa naurata "suurituloiseksi" kutsumiseni tässä "valtavien palkkaerojen" maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni maksan korkeita veroja, jotta italialaisilla olisi kaikki hyvin ja kuka tahansa voi tulla tänne elämään Afrikasta ja Lähi-Idästä ilmaiseksi loppu elämäkseen.
Minä taas sen takia että saan korkealaatuista hoitoa eli buranareseptin 5 tunnin odotuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Brutto n. 7100 e/kk. Netto n. 4100 e/kk.
Ei saatana paljoa naurata "suurituloiseksi" kutsumiseni tässä "valtavien palkkaerojen" maassa.
Jep. Nettopalkan ero on ihan marginaalinen jos vertaa 6000e ja 7000e kk palkkaa. Usein tuossa välissä työn stressitaso, vastuut ja vaatimukset kuitenkin nousee merkittävästi. Itselläkin pohdinta menossa, että kannattaisiko vaan palata vähän helpompaan 6000e/kk duuniin, kun jatkuva stressi ei ole sen 400e arvoinen, mikä tuosta palkkaerosta jää käteen. Ei taida johtajahommat kovin montaa houkutella, vaan jonkun ne vastuutkin olis kannettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja veronpalautuksesi on isot, kun käytät liian korkeaa veroprosenttia.
Mulla on vastaavat summat. Brutto noin 5900€ ja käteen jää noin 3400 (en jaksanut tarkistaa verkkopankista tarkkaa lukua). Maksan veroja sillä prosentilla mikä verotoimiston antamassa verokortissa on ja sain tänä vuonna palautuksia 46 €. Ei mun mielestä mikään iso palautus.
Näin se vaan täällä Suomessa menee. Isot tulot on isoja vain paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä helvettiä että tosta 3000sta jää käteen hikisesti 1700.
Voiko tämä olla totta, ja miksi? Joskus minulla oli 15e tuntipalkka ja 0,5% veroprosentti, laskekaa siitä paljon jäi käteen.
Oletko nuori ja kyse lyhyestä kesätyöstä tms.? Verotus tehdään vuosipalkasta ja olikohan, että 2000e saa tienata täysin verottomana (en jaksa tarkistaa).
Jos tekisit tuota täyspäiväisesti ympärivuoden, tulot olisi 30000e/v ja silloin veroprosentti ei olisi kyllä nolla.
Olen nuori, ei ole kesätyö.
Työnantaja kyllä naureskeli että perkele sulla on vain 0,5% veroprosentti.
Varaudu noin 13 000 euron jäännösveroon
Mitä väliä miten paljon palkkaa tienaat tässä maassa kun verottaja verottaa sinua tavalla tai toisella, olipa mediaani tai ei.
Verotus suosii pienituloisia kuten esim työttömiä, jne. Mutta rikkaita se verotus rankaisee toisaalta.
No onneksi ei tarvitse sentään pelätä Suomessa siitä onko kotia tai ei kotia, kuten eräässä valtiossa Atlantin toisella puolella.