Siis mitä helvettiä Suomessa kitistään jostain palkasta, kuluista ja koroista kun mediaanipalkka on yli 3000 euroa???????
Mitä helvettiä? Minut juuri nolattiin äsken kun luulin että KESKIVERTOpalkka 3000 euroa on paljon. Sitten googlasin mediaanipalkan.
Kommentit (101)
Suomessa on Euroopan korkeimpaan kolmannekseen kuuluvat palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä helvettiä että tosta 3000sta jää käteen hikisesti 1700.
Voiko tämä olla totta, ja miksi? Joskus minulla oli 15e tuntipalkka ja 0,5% veroprosentti, laskekaa siitä paljon jäi käteen.
Oletko nuori ja kyse lyhyestä kesätyöstä tms.? Verotus tehdään vuosipalkasta ja olikohan, että 2000e saa tienata täysin verottomana (en jaksa tarkistaa).
Jos tekisit tuota täyspäiväisesti ympärivuoden, tulot olisi 30000e/v ja silloin veroprosentti ei olisi kyllä nolla.
Olen nuori, ei ole kesätyö.
Työnantaja kyllä naureskeli että perkele sulla on vain 0,5% veroprosentti.
Sä voit hyvin maksaa sen 0.5% veroja mutta varaudu kunnon mätkyihin sitten kun aika on. Kyllä valtio ottaa omansa.
Ok voi v it tu jen p*skakevät saatana.
Kuka helvetti kannattaa veroja??? :D
Kommentti jatkuu seuraavassa kommentissa sensuurin takia... :D
Minä nostan kädet pystyyn enkä ole edes valtion tuilla kannattanut verotusta. :D
Älkää syyttäkö minua. :D
Painan saatana niska limassa duunia työmaalla.
Ette löydä Suomesta ihmistä joka hikoilee enemmän kuin minä.
No sitten meitä on jo ainakin 2 kpl tässä. 👍
Mulla ja miehellä on n. mediaanipalkat, kaksi lasta, okt lähiössä ja asuntolainaa, yksi auto. Hyvin tullaan toimeen vaikka kaikki kallistui, mutta kyllähän sitä pitää vähän tarkemmin asioita miettiä kun lainalyhennys nousi vuodessa 800e -> 1300e ja muut kustannusten nousut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tämä olla totta, ja miksi? Joskus minulla oli 15e tuntipalkka ja 0,5% veroprosentti, laskekaa siitä paljon jäi käteen.
Oletko nuori ja kyse lyhyestä kesätyöstä tms.? Verotus tehdään vuosipalkasta ja olikohan, että 2000e saa tienata täysin verottomana (en jaksa tarkistaa).
Jos tekisit tuota täyspäiväisesti ympärivuoden, tulot olisi 30000e/v ja silloin veroprosentti ei olisi kyllä nolla.
Kerro toki, että mikä oli verokorttisi tuloraja. 9200 € vai 10 000 €?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tuntipalkkasi ja veroprosenttisi ei liity mitenkään mihinkään.
No mihin se sitten liittyy? Miksi joku saa palkkaa 3000 euroa mutta käteen jää vain 1700 euroa, mutta minä saan käteen tilille 2000 euroa vähän päälle?
Huoh. Sinä maksat sitten puuttuvat verot mätkyinä.
En ole koskaan joutunut maksamaan mätkyjä. Päinvastoin olen saanut niitä jopa joskus työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset elää yli varojensa. 3000 euron palkalla tulee hyvin toimeen, jos ei elä yli varojensa. Suomalaiset tuntuvat ajattelevan, että heillä on oikeus saada kaikki mitä sattuvat kulloinkin haluamaan. Valitetaan veroista, vaikka omat kulutustottumukset ovat överit eli velkapainoitteiset.
Ei suomalaiset niin ajattele. Se on pieni kovaääninen vasen laita joka ajattelee: kaikille kaikkea kivaa ja rahat taikaseinästä. Johan sä tän pystyt havaitsemaan katsomalla äänestystulosta.
3000 euron brutolla tulee toimeen kyllä. Mutta kun sen eteen on raadettava kuin pieni eläin niin sitä toivoisi vähän enemmän kuin nipin napin toimeentulemisen. Käteenjäävä osuus ei ole paljon sossutukia parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin se sitten liittyy? Miksi joku saa palkkaa 3000 euroa mutta käteen jää vain 1700 euroa, mutta minä saan käteen tilille 2000 euroa vähän päälle?
Huoh. Sinä maksat sitten puuttuvat verot mätkyinä.
En ole koskaan joutunut maksamaan mätkyjä. Päinvastoin olen saanut niitä jopa joskus työmarkkinatuella.
Tai siis, olen maksanut joskus työmarkkinatuella mätkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättehän, että 15 € tuntipalkalla, kokoaikaisessa työssä ja koko vuoden työskentelyllä perusprosentti ei voi olla 0,5. Tai voi, mutta varautukaa maksamaan mätkyjä.
Jos tekisit tuota täyspäiväisesti ympärivuoden, tulot olisi 30000e/v ja silloin veroprosentti ei olisi kyllä nolla.Olen nuori, ei ole kesätyö.
Sä voit hyvin maksaa sen 0.5% veroja mutta varaudu kunnon mätkyihin sitten kun aika on. Kyllä valtio ottaa omansa.
Ok voi v it tu jen p*skakevät saatana.
Kuka helvetti kannattaa veroja??? :D
Kommentti jatkuu seuraavassa kommentissa sensuurin takia... :D
Minä nostan kädet pystyyn enkä ole edes valtion tuilla kannattanut verotusta. :D
Älkää syyttäkö minua. :D
Painan saatana niska limassa duunia työmaalla.
Ette löydä Suomesta ihmistä joka hikoilee enemmän kuin minä.
No sitten meitä on jo ainakin 2 kpl tässä. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000e brutolla nettopalkka on reilu 2200e. Kaikista palkankorotuksista menee tuossa vaiheessa jo 50% veroihin, eli progressio iskee kunnolla.
Okei joo en huomannut heti tätä kommenttia. Tämä kertoo kaiken.
Tätä on sosialismi yms. tai mitä ikinä onkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000e brutolla nettopalkka on reilu 2200e. Kaikista palkankorotuksista menee tuossa vaiheessa jo 50% veroihin, eli progressio iskee kunnolla.
Ja tosiaan eikö Suomessa ole progressio jopa max 60%?
Onpa vähän. En ihmettele, että moni kitisee. Itse tienaan lähemmäs 5000 euroa kuussa. Sillä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan eikö Suomessa ole progressio jopa max 60%?
Ja sanon myös nyt samalla kuitenkin että minä olen tehnyt tosiaan niska limassa paskaduunia ja on tuo palkka. Toki perinteinen ajatus on vissiin ollut se että jos teillä on parempi palkka jne. niin te myös saatte sen palkan enemmän kuin "limaniska duunista".
En tiedä mikä oikeiston ja vasemmiston ajatus on tähän mutta ei kyllä saatana kiinnostakaan enää jos saatanan 3k palkalla on 50% progressio.
Tuollaista palkkaa en ole koskaan saanut. Olenkin tajunnut tässä vuosien jälkeen että minua on huijattu tosi raskaasti. Ns. vedetty kuivana kakkoseen.
Ottaahan se päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 4000 euron palkasta tulee tilille 2500 eur. Ei naurata.
Mun 3200e palkasta tulee tilille 2300e. Pitkä työmatka joten tulee kilometrivähennyksiä joku 100-200e kuussa, työmatkakulut toki on paljon isommat kuin tuo vähennys.
Juuri nämä kaikki matkakulut yms. ovat myös merkittäviä lopulta. Työmatka, pitää käydä suihkussa joka aamu yms. versus vaikka se jonkin sortin etätyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista sanoa nyt. Mistä löydän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista sanoa nyt. Mistä löydän?
Tai siis muistaakseni onko se tuo 10k? Varmaan se?
Tilastot ja todellisuus on aivan eri asioita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset elää yli varojensa. 3000 euron palkalla tulee hyvin toimeen, jos ei elä yli varojensa. Suomalaiset tuntuvat ajattelevan, että heillä on oikeus saada kaikki mitä sattuvat kulloinkin haluamaan. Valitetaan veroista, vaikka omat kulutustottumukset ovat överit eli velkapainoitteiset.
Ei suomalaiset niin ajattele. Se on pieni kovaääninen vasen laita joka ajattelee: kaikille kaikkea kivaa ja rahat taikaseinästä. Johan sä tän pystyt havaitsemaan katsomalla äänestystulosta.
3000 euron brutolla tulee toimeen kyllä. Mutta kun sen eteen on raadettava kuin pieni eläin niin sitä toivoisi vähän enemmän kuin nipin napin toimeentulemisen. Käteenjäävä osuus ei ole paljon sossutukia parempi.
Just joo. Mä saan 2100e handuun, asun pk seudulla hyvien yhteyksien päässä, en katso hintoja ruokakaupassa ja säästöön joka kuussa vähintään 500euroa. Jos olisin tt-tuella niin pitäisi laskea pennosia ruokakaupassa ja puhelinlaskun jne jotka pitää siitä tuesta myös maksaa jälkeen ei toivoakaan että mitään jäisi säästöön ja kun ei ole säästöjä tai liikkumavaraa niin elämä on jatkuvaa kituuttamista. Ero on valtava!
Mun mielestä etätyötä tekeviä pitäis verottaa enemmän. Kaikesta muustakin hyvästä valtio nyhtää omansa, niin miksei sitten luksuksesta nimeltä etätyö.
Mun 3200e palkasta tulee tilille 2300e. Pitkä työmatka joten tulee kilometrivähennyksiä joku 100-200e kuussa, työmatkakulut toki on paljon isommat kuin tuo vähennys.