Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutamissa juhlissa olin kesällä ja etukäteen kysyttiin ruokarajoituksia

Vierailija
17.08.2023 |

Kerroin, etten syö viljaa, mutta ei mulle tarvitse mitään erikseen järjestää, voin syödä vaikka salaattia, hedelmiä tai suklaata, jos niitä on tarjolla. Joten ei stressiä järjestäjille.
Joka ainoassa juhlassa mulle oli hankittu gluteenittomia tuotteita.
Oli pikkasen noloa, mutta huumorilla selvittiin.

Onko muilla kokemuksia väärinkäsityksistä ruokajutuissa?

Kommentit (203)

Vierailija
201/203 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittajan piti erikseen mainita, ettei syö viljaa, kun ei vaatinut mitään toimenpiteitä.

Olisi vain mennyt paikalle ja syönyt sitä salaattia, hedelmiä ja suklaata, kuten itse totesi.

Outoa?????

Ap tässä. söin mitä voin.

Vastauksia on tullut sivukaupalla, mutta kaikilla on jäänyt aloituksen lukeminen tai ymmärtäminen vajaaksi.

No, ei se mitään, keskustelua (kinastelua) on ollut, vaikka ihan aloituksen aiheen ulkopuolella.

Jatkakaa, jos haluutte, mä poistun. ap.

Vierailija
202/203 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

• Kotimaiset viljat – Vehnä – Ruis – Ohra – Kaura

• Ulkomaiset viljat – Maissi – Riisi – Hirssi – Durra – Tattari – Amarantti – Kvinoa 

Itselläni on verikokeissa todettu keliakia, mutta ainakin maissi, riisi ja tattari aiheuttavat närästystä isoina määrinä (esim. puuroina tai maksalaatikossa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/203 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi seuraavalla kerralla selventää, mitä tuo ei viljaa tarkoittaa. Useimmille se tarkoittaa gluteenitonta ruokaa. Oletko paleodieetillä vai miksi viljatuotteet eivät käy?

Eihän aloittaja edes vaatinut mitään. Viljaton ei ole sama kuin gluteeniton.

Gluteenia on harvemmin muissa elintarvikkeissa kuin viljoissa. Toisaalta gluteeniton ei ole aina viljaton. Olivatko ne gluteenittomat kuitenkin viljattomia niin, että ap saattoi niitä syödä?

Vähän sama juttu kuin laktoositon = maidoton, eli ei ymmärretä varsinaisen maitoallergian ja laktoosi-intoleranssin eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi