Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.
Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?
Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.
Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(
Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?
Kommentit (196)
Kannattaa AP pitää paljon pitkiä palavereita pienessä huoneessa niiden töihin pakottavien tyyppien kanssa. Vahinko kannattaa näissä tapauksissa ehdottomasti laittaa kiertämään. He varmasti kiittävät jälkeenpäin siitä että olit niin tunnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon "piristää" noi "ei sairaana saa mennä töihin, idootti" -kommentit, koska mulla ei ole rahaa ostaa lääkärintodistuksia ja ilman lääkärintodistusta ei voi olla töistä pois. nää huutelijat eivät vissiin tiedä mitä maksaa viikon saikkulaput yksityisellä lääkäriasemalla lapsiperheen budjetissa. :( TIEDÄN ettei töihin ja julkisiin kulkuneuvoihin saa mennä levittämään tautia mutta kun töistä ei ole mahdollista olla pois niin mitäs hittoa teet!!! työnantajaa viis veisaa taudin leviämisestä työpaikalla koska tietää että ihmiset eivät ole sen takia poissa. tietty työteho on mitä on mutta me jeesataan sairastavaa.
Ei lääkärintodistuksia osteta.
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon "piristää" noi "ei sairaana saa mennä töihin, idootti" -kommentit, koska mulla ei ole rahaa ostaa lääkärintodistuksia ja ilman lääkärintodistusta ei voi olla töistä pois. nää huutelijat eivät vissiin tiedä mitä maksaa viikon saikkulaput yksityisellä lääkäriasemalla lapsiperheen budjetissa. :( TIEDÄN ettei töihin ja julkisiin kulkuneuvoihin saa mennä levittämään tautia mutta kun töistä ei ole mahdollista olla pois niin mitäs hittoa teet!!! työnantajaa viis veisaa taudin leviämisestä työpaikalla koska tietää että ihmiset eivät ole sen takia poissa. tietty työteho on mitä on mutta me jeesataan sairastavaa.
Kalliimmaksi tulee hankkia keuhkokuume ja viettää aikaa sairaalassa päiväkausia.
Sairauslomalle jääminen maksaa vain murto-osan saitaalalaskusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lomapäiviä käyttämättä, kannattaa kysyä työnantajalta voiko käyttää lomapäiviä sairastamiseen. Itse säästän aina tästä syystä eli kesäisin pidän vain kaksi viikkoa kesälomaa ja kaksi viikkoa ja vuoden saikuille.
Satonenko siellä kirjoittelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mikä on sellainen tuönantaja, jossa työntekijän pitäisi muka itse maksaa saikkulaput? Suomessa on lakisääteinen työterveys, johon pitää minimissään kuulua sairauden hoito ja sairaslomatod
Oikeasti?
Aivan järkyttävää!
Ja sitten vielä valitetaan, että ihmiset vain "saikuttavat"...
Mä kyllästyin näihin räkäpäihin, jotka tunkivat väkisin töihin. Rupesin tylyn viileästi sanomaan, että pysytkö ystävällisesti toisella puolella konttoria kun olet selvästi kipeänä, enkä välittäisi saada tartuntaa ehdoin tahdoin.
Jännä, että ilmeet on sitten kovin noloja ja sitten nää surkimukset luimii nurkkia pitkin. Jos heillä on mielessä ainoastaan se oma perse, miksi minun pitäisi nöyränä kestää ja miettiä, menikö taas suunnitelmat taudin takia uusiksk/voinko tavata vakavasti sairaita läheisiäni.
Niin ja hassua, että kaikkein useimmin sairaana ovat juuri nämä töihin kipeänä tunkevat. Ihmettevät vielä, kun ovat kaiken aikaa kipeänä. Yllättyneet käsi ylös...
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse se yrittäjä ja muita työntekijöitä ei ole niin ymmärrän tuon. Palkkatyössä taas ei ole mitään syytä mennä kipeänä töihin.
Töihin vaan, tuottamaan.
T. Arto ja Petsku Hesasta
Tää ketjuhan on jo viime vuodelta😁
Vierailija kirjoitti:
Littoon et varmaan kuulu ja tietenkään teillä ei ole lakisääteistä työterveyshuoltoa niin tuo on seuraus ruskeakielisyydestä.
Työnantaja sanoi, ettei tässä firmassa sitten kuuluta liittoihin. Ei minulla ole varaa ottaa potkuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse se yrittäjä ja muita työntekijöitä ei ole niin ymmärrän tuon. Palkkatyössä taas ei ole mitään syytä mennä kipeänä töihin.
Aivan kuin yrittäjä ei voisi sulkea sairauden ajaksi? Se voi vaikuttaa talouteen tai jopa johtaa yrityksen kaatumiseen, mikä on tuskallista. Mutta on kamalaa tehdä asiakkaille tuollainen temppu, että toimii pahasti kuumeisena töissä. Esimerkiksi astmaatikko, reumaatikko, sydänsairas, muuten immuunivajeinen, jopa ykköstyypin diabeetikko jne voi saada pysyviä vammoja tai k-uolla jos tuo tarttuu, koronakin jyllää edelleen. Aloittajan tapauksessa ei ole kyse mistään pikku flunssasta vaan siitä että lounastauot maataan houreisena vessassa ja maksimimäärät särkylääkkeitäkään eivät auta kunnolla.
Tuolla menolla muutenkin t-appaa itsensä kerrasta, kannattaa miettiä että arvostaako yritystä ja velattomuutta enemmän kuin omaa ja muiden henkeä.
Ja kai aloittaja sentään tekee kaikkensa, ettei sairastuisi, vaikka onkin sen ajan ollut piittaamattomasti töissä? Huolehtii turvaväleistä, ei ole turhaan kiireisillä julkisilla paikoilla, puhdistaa puhelimen näytön, pesee omat ja mahdollisten lasten kädet aina ulkoa tullessa ja ennen syöntiä jne?
Vierailija kirjoitti:
Mitähh... Haet ne todistukset työterveydestä tai julkiselta, ja olet palkattomalla jos et saa sairaslomaa muuten. Muka ymmärrät että ei saisi mennä töihin ja julkisiin, mutta oikeasti et ymmärrä kuinka empatiakyvytöntä se on. Todellisuudessa leikit ihmisten hengellä, omallasikin toki, mutta siihen sinulla sentään on oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vaan kohti keuhkokuumetta tai sydänpussin tulehdusta. Hyvä! Työnantaja laittaa sitten adressin hautajaisiin.
Keuhkokuume on huonokuntoisen tauti, sydänlihastulehdus on yllättävän yleinen flunssassa ettei sitä edes ajattele ja jää henkiin. Olen ollut itsekkin kuumeessa töissä, kahvilassa, kun olin sinä päivänä ainut työntekijä, paistelin pullat ja suolaiset, keitin kahvit ja tee veden, yritin pysyä hereillä. Siinä se päivä meni, hitaasti mutta varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllästyin näihin räkäpäihin, jotka tunkivat väkisin töihin. Rupesin tylyn viileästi sanomaan, että pysytkö ystävällisesti toisella puolella konttoria kun olet selvästi kipeänä, enkä välittäisi saada tartuntaa ehdoin tahdoin.
Jännä, että ilmeet on sitten kovin noloja ja sitten nää surkimukset luimii nurkkia pitkin. Jos heillä on mielessä ainoastaan se oma perse, miksi minun pitäisi nöyränä kestää ja miettiä, menikö taas suunnitelmat taudin takia uusiksk/voinko tavata vakavasti sairaita läheisiäni.
Niin ja hassua, että kaikkein useimmin sairaana ovat juuri nämä töihin kipeänä tunkevat. Ihmettevät vielä, kun ovat kaiken aikaa kipeänä. Yllättyneet käsi ylös...
Näin mäkin teen, sanon tylysti sairastavalle työkaverille että mun lähelle ei tartte tulla, pese kätesi, onko sun pakko koskea siihen kahvipannuun, mun huoneeseen et tuu sanomaan asiaasi vaan lähetät sähköpostia jne.
Miks mun pitäis sairastua jonkun itsekkään ääliön takia.
Heipsun ap, tosi hyvä ketju 👍 Tosi paljon hyviä vinkkejä, jotka otin talteen! Kipeenä on tosi inhaa olla töissä... Auttaa kun kävelee lähellä seiniä tai hyllyjä niin voi ottaa tukea niistä jos pyörryttää liikaa
Punaiset läiskät poskilla (tai rakkulat jos on rokko) peitän meikillä ja peiteaineella ja vessassa viilentelen otsaa kääreellä. Käyn välillä siellä tai komerossa niin saa lösähtää hetkeksi makaamaan ja katsoa kun katto pyörii. Muutkin vinkit menee käyttöön, kiitos teille! Hyvä ketju ja paljon tärkeitä neuvoja. Kyllä me jaksetaan ja ennenkin ollaan jaksettu 🙌
älä pidä sairasLOMAA vaan ole pois töistä koska olet SAIRAS .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vaan kohti keuhkokuumetta tai sydänpussin tulehdusta. Hyvä! Työnantaja laittaa sitten adressin hautajaisiin.
Keuhkokuume on huonokuntoisen tauti, sydänlihastulehdus on yllättävän yleinen flunssassa ettei sitä edes ajattele ja jää henkiin. Olen ollut itsekkin kuumeessa töissä, kahvilassa, kun olin sinä päivänä ainut työntekijä, paistelin pullat ja suolaiset, keitin kahvit ja tee veden, yritin pysyä hereillä. Siinä se päivä meni, hitaasti mutta varmasti.
Jos tämä on totta, niin ihan järkyttävän tempun teit asiakkaille. Miten ihmisten on niin vaikea ymmärtää että joillekin ei-perusterveille se tarttunut kuume voi aiheuttaa pysyviä vammoja keuhkoihin tai aivoihin? Tai jäädä viimeiseksi? Osaisittepa edes hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on totta, niin ihan järkyttävän tempun teit asiakkaille. Miten ihmisten on niin vaikea ymmärtää että joillekin ei-perusterveille se tarttunut kuume voi aiheuttaa pysyviä vammoja keuhkoihin tai aivoihin? Tai jäädä viimeiseksi? Osaisittepa edes hävetä.
Niiltä asiakkailta minä tuon taudin sain. Ja kun en ole idiootti niin osaan yskiä oikein ja pestä käsiäni tiuhaan.
Olen ollut kipeänä töissä kettiöhommissa, koska pomo on sanonut ettei saikuttajien tarvitse siinä firmassa työskennellä. Ihan kiva kun flunssalta ei maista eikä haista onko maustettu sopivasti... Myönnän että räkää tippui ruokiin. 😨
Sen jälkeen kun pääsimme etätöihin sairastelut ovat pudonneet lähes nollaan. Ennen oli joka syksy ja talvi aina joku pois ja muut sai huhkia senkin edestä.