Mika Aaltola puhui eilen vaalipanelissa kieltä, jota äänestäjä ei ymmärrä. Ymmärsikö itsekään
Ei mennyt oikein hyvin. Hän teki monesta kysymyksesä "elämää suurempaa" ja hänen ajatus ja puhe rönsyili niin korkealentoisesti, että ajatus hukkui matkan varrella.
Kommentit (545)
Kukkuluurui kirjoitti:
Lueppa, millaisisssa olosuhteissa ovat siskonsa kanssa kasvaneet. Jäljet varnasti jättäneet häneen, en halua niitä nähdä presidenttinä. Ei ikinä Aaltolaa.
Mihin viittaat? Mistä lehdestä voisi lukea?
Paras presidenttinä olisi aina semmoinen, jossa yhdistettynä kaikkien ehdokkaiden hyvät puolet !
Jollain on kokemusta, mutta ei muuten jotenkin miellytä.
Jollain olisi kielitaitoa ja sujuva käytös, mutta joku toinen asia tykkää jne..
HS:n gallupia johtaa edelleen Pekka Haavisto, nyt kakkoseksi on noussut Alexander Stubb.
http://www.sss.fi/2023/08/hs-gallup-haavisto-nipin-napin-suosituin-pres…
"Kansanedustaja ja entinen ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr.) on suosituin ehdokas presidentiksi Helsingin Sanomien (HS) tuoreessa kyselyssä. Haavistoa pitäisi hyvänä valintana presidentiksi 43 prosenttia kyselyyn vastanneista.
Kyselyssä toiseksi eniten kannatusta saa kokoomuksen presidenttiehdokas Alexander Stubb, jota pitäisi hyvänä valintana 41 prosenttia vastaajista. Stubbin kannatus on tuplaantunut toukokuun vastaavasta kyselystä."
Nuo olisivat kyllä hyvät vaihtoehdot toiselle kierrokselle. Itse kannatan kyllä Haavistoa, mutta Stubb on minulla ihan OK.
"Kolmantena HS:n kyselyssä on Ulkopoliittisen instituutin (Upi) johtaja Mika Aaltola, jota pitäisi hyvänä valintana 33 prosenttia vastaajista. Täpärästi hänen perässään on Suomen pankin pääjohtaja Olli Rehn 32 prosentin kannatuksella."
Mika ja Olli ovat siis aika tasoissa kolmansina.
Iltasanomin kyselyn mukaan Pekka Haavistolla olisi kuitenkin jopa 52 prosentin kannatus:
I"S:n presidenttikysely osoittaa, että kansanedustaja, entinen ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr) lähtee ennakkosuosikkina vaaleihin. Häntä voisi kuvitella äänestävänsä 52 prosenttia suomalaisista. Haaviston kannatuspotentiaali on säilynyt yhtä suurena kuin se oli huhtikuussa tehdyssä kyselyssä."
http://www.is.fi/politiikka/art-2000009790022.html
Muuta ehdokkaat ovat aika lailla tasoissa reilun 30 prosentin kannatuksella ja Halla-Aholla on 20 prosenttia.
eli nyt avoinna on lähinnä se, kuka tulee olemaan Haaviston vastaehdokas. Itse toivoisin Stubbia, miksen Rehniäkin.
"Aaltola, Stubb ja Rehn käyvät kovaa kisaa porvarikentän äänistä.
Aaltolalla ja Rehnillä on hyvin samanlainen kannattajaprofiili. Kummankin kannatus nojaa pitkälti yli 50-vuotiaisiin miehiin ja samanlaiseen koulutus- ja tulotaustaan, Turja kertoo."
Juuri tästä syystä en haluaisi kumpaankaan noista pressaksi, vaikka Rehnillä hyvä ansioluettelo onkin.
En halua vanhanaikaista tai taantumuksellista henkilöä. Veikkaan että noiden kannattajissa on vielä enemmän yli 60 ja -70 vuotiaita.
Urpilaisesta tulee vielä kova vastus, jos lähtee peliin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomin kyselyn mukaan Pekka Haavistolla olisi kuitenkin jopa 52 prosentin kannatus:
I"S:n presidenttikysely osoittaa, että kansanedustaja, entinen ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr) lähtee ennakkosuosikkina vaaleihin. Häntä voisi kuvitella äänestävänsä 52 prosenttia suomalaisista. Haaviston kannatuspotentiaali on säilynyt yhtä suurena kuin se oli huhtikuussa tehdyssä kyselyssä."
http://www.is.fi/politiikka/art-2000009790022.html
Muuta ehdokkaat ovat aika lailla tasoissa reilun 30 prosentin kannatuksella ja Halla-Aholla on 20 prosenttia.eli nyt avoinna on lähinnä se, kuka tulee olemaan Haaviston vastaehdokas. Itse toivoisin Stubbia, miksen Rehniäkin.
Eikö kukaan muista Haaviston valeprofessorina esiintymistä?
Vierailija kirjoitti:
Durra kirjoitti:
Veikkaan Haavistoa ja Stubia. Stub valitaan. Itse äänestän Haavistoa. En ikinä halla-ahoa, enkä aaltolaa. Emme tiedä Aaltolasta tarpeeksi, emmekä ehdi ottaa siitä selvää näin lyhyessä ajassa. Kyllä pitää enemmän tietää ehdokkaasta, tämän osaamisista, kyvystä tehdä yhteistyötä jne.
Juuri tuo yhteispeli muiden kanssa on äärimmäisen tärkeää presidentille.
Aaltolalla ei ole hajuakaan poliittisen viran hoidosta, hän on täysin itsekritiikitön haihattelija.
Nimenomaan näin. Presidentti EI ole sooloilija toisin kuin Aalto tuntuu luulevan ja itse on.
Vierailija kirjoitti:
Paras presidenttinä olisi aina semmoinen, jossa yhdistettynä kaikkien ehdokkaiden hyvät puolet !
Jollain on kokemusta, mutta ei muuten jotenkin miellytä.
Jollain olisi kielitaitoa ja sujuva käytös, mutta joku toinen asia tykkää jne..
Tuollaista henkilöä ei ole olemassa.
Kukaan ei ole täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaltola ei ole edes käynyt armeijaa.
Minun pappani kuoli talvisodassa, sen vuoksi en äänestä sivareita.
Aaltola vapautettiin aikoinaan vakavan sairauden vuoksi.
Aaltolan sairauden oireet alkaneet 25-vuotiaana. Olisi voinut käydä armeijan, jos olisi halunnut.
Leikkaushoito 35-vuotiaana. Jos olisi kovin vakava sairaus, olisi varmasti leikattu aiemmin.
Ulkopuolisena et varmastikaan tiedä asiasta mitään.
Mitä kieltä, ai häpyhieltä vai?
Siis Aaltolahan on persujen piiloehdokas aivan selvästi. Persut pelkäävät ettei Halla-Aho saa tarpeeksi ääniä historiansa takia ja saivat puhuttua Aaltolan ehdokkaaksi. Kuulin persujen juttelevan että pitäisi kai äänestää Aaltolaa koska "mestarilla" ei taida olla mahdollisuuksia. Että se siitä miehestä..
Vierailija kirjoitti:
Mitä kieltä, ai häpyhieltä vai?
Tämä keskustelu on ihan tarpeeksi sekava, ilman että sekoitat siihen vielä häpyhien 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ulkopuolisena et varmastikaan tiedä asiasta mitään.
Aaltola on itse julkisuusaddiktina kertonut sairaudestaan. Koska rakastaa oman naamansa näkemistä mediassa, on kaikki paljastettava. Tiedot on googlamalla saatavissa.
Leuhka mies, ei tule menestymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On rehellisen näkönen kuitenkin. Eikä ole tainnut omia päätöksiensä seurauksia koittaa siirtää alemmille työntekijöilleen.
Rehellisen näköinen kuitenkin?! 😂
Itseasiassa ei ole sitäkään, vaan todella teennäinen irvistyksineen.
No sitähän minäkin. Rehellisen näköisen vastakohta, näyttää vilungilta ja feikiltä, ja on sitä.
Hujoppi alkaa heilumaan heti kun tuulee hyvin.
Mitä oikeesti tiedät hänestä? Itse haluan tietää paljon enemmän, mm. yhteistyötaidoista, poliittisesta suuntautumisesta, traumoista, joita helluntalaisperheessä kasvaneena on kokenut jne. Liian suuri riski ihan random tyyppiä äänestää presidentiksi. Kai tiesit, kuinka hänen siskonsa paljastui vähintäänkin hankalaksi tyypiksi hävittyään vaalit. Vaikka ollut vuosia julkisuudessa, ei tällaisia piirteitä ollut näkyvissä. Äänestin siis häntä. Yhteistyö, palautteen vastaanotto kyky ym. eivät ihan heti tule näkyviksi.
Ei nyt ihan tämä arvopohja vakuuta. En voi äänestää oikeasti uskovaa / uskontoa harjoittavaa ihmistä, joka rukoileekin joka päivä ja puhuu jostain Nooan arkin vertauksista. Ei tuntunut aidosti kertovan ajatuksiaan abortista tai seksuaalivähemmistöistä. Entä miten ne tässä ajassa tärkeimmät arvot, eli ekologiset arvot?
Olin aiemmin kiinnostunut Aaltolasta, mutta tämä koti-uskonto-isänmaa -ajattelu on luotaan työntävää.
http://kaksplus.fi/raskaus/aborttien-maara-laskee-pohjoismaissa-vahiten…
Aborttien määrä laskee Pohjoismaissa – vähiten raskaudenkeskeytyksiä tehdään Suomessa
Vähiten raskaudenkeskeytyksiä oli Suomessa, jossa suhdeluku oli 6,7/1000. Ruotsissa suhdeluku oli Pohjoismaiden suurin: 15,1/1000.