Kolmio kuudelle, miten on mahdollista saada noin paljon etuuksia? Selittäkää.
Jotkut kyllä hyväksikäyttöä tätä systeemiä. Itse pienituloisia ja ei saada mitään tukia. Olen eläkkeellä ja mies oli lomautettuna, ei saatu mitään tukia. 2teiniä, toinen nyt aikuinen jo
Kommentit (87)
Vuoden päästä ei saa enää yleistä asumistukea omistusasuntoon, ei edes yrittäjät. Ja asiakkaat ei osta kohta mitään muuta kuin ruokaa kaupasta.
Viisi lasta? Siitä pitäisi ennemmin sakottaa kuin antaa kaikenmaailman tukiaisia.
Eikö näitä SAAT*NAN iilimatoja saa millään kuriin? Voin sanoa että VIT*TTAA maksaa ihan törkeitä veroja saamatta senttiäkään tukia samaan aikaan kun pilvin pimein jengiä makoilee kotona privaattikämpissään ja joku somereikä perheineen imuroi juhlavat tuet suoraan säästötilille ja lainan lyhennyksiin. Kehotan jokaista ottamaan yhteyttä omaan kansanedustajaansa VÄLITTÖMÄSTI, niin minä teen.
Lapsilisää tulisi maksaa vain neljänteen lapseen asti. Lapsilisä tulisi myös porrastaa lasten iän mukaan niin että lapsilisä pienille lapsille on vähemmän kuin teineille, koska teini-iässä lapset tulevat kaikkein kalliimaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisää tulisi maksaa vain neljänteen lapseen asti. Lapsilisä tulisi myös porrastaa lasten iän mukaan niin että lapsilisä pienille lapsille on vähemmän kuin teineille, koska teini-iässä lapset tulevat kaikkein kalliimaksi.
Syntyvyys on alamaissa ilman ehdotustasikin. Kenen ajattelet tulevaisuudessa maksavan eläkkeesi ja hoitavan sinua kun olet raihnainen?
Nettotulot yli 6000e ja silti saa asumistukea. Aivan sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys on alamaissa ilman ehdotustasikin. Kenen ajattelet tulevaisuudessa maksavan eläkkeesi ja hoitavan sinua kun olet raihnainen?
Nojoo mut tuleeko näistä lapsista hyviä yhteiskunnan jäseniä vai samanlaisia systeemin väärinkäyttäjiä kuin äitinsä? Mielestäni on väärin lapselle jos niitä vaan tukien takia hankitaan. Ja toisen lapsen jälkeen pitäisi mielestäni lapsituet lopettaa.
Tulot yli 8000e ja silti on pokkaa nostaa asumistukea. Mä en saa edes 800e tuloilla asumistukea.
Paljon on mätää tukiviidakossa, mutta paljon mätää on myös ihmisten asenteissa. Ilmeisesti tuet suodaan mieluummin henkilölle, joka katsoo netflixiä ja vetää röökiä ja kaljaa, kuin ihmisille jolla on tavoitteellinen säästösuunnitelma ja laittaa itsensä likoon isosti tämän vuoksi altistaen itsensä kaikille julkiselle arvostelulle.
Itse ihailen ihmisiä, joilla on selkeät tavoitteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo mut tuleeko näistä lapsista hyviä yhteiskunnan jäseniä vai samanlaisia systeemin väärinkäyttäjiä kuin äitinsä? Mielestäni on väärin lapselle jos niitä vaan tukien takia hankitaan. Ja toisen lapsen jälkeen pitäisi mielestäni lapsituet lopettaa.
Se, että sinulla on 5 lasta, tarkoittaako se, että kaikki 5 lisääntyy holtittomasti ?
Lapsilisä on niin pieni raha, se ei vaikuta lapsimääriin. Se muka vaikuttaa, mutta taustalla on paljon muutakin. Lapsilisä pienituloisissa tarkoittaa ruokaa on pöydässä.
Suomessa syntyy muutenkin liian vähän lapsia
Mikä tää hoitolisä kikkailu on? Joka kuukausi kertoo, että hakee myöhemmin takautuvasti?
Onko tässä jotain vilunkia? Kannattaako jonkun ilmoittaa Kelaan?
Aika hauska, kun päivin teini tiktokissa miettii mitä tukia sais kun muuttaa syksyllä 16v yksin asumaan kun lähtee opiskeleen.
Vierailija kirjoitti:
Aika hauska, kun päivin teini tiktokissa miettii mitä tukia sais kun muuttaa syksyllä 16v yksin asumaan kun lähtee opiskeleen.
Surullista. Ei Päivi lakkauta lapsilisää, koska menettäisi 250 euroa eli isoimman lapsilisän. Jos lakkauttaisi, teini saisi opintotukea ja asumistukea. Päivin mukaan lapsen isä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö toi alhainen syntyvyys ole enemmin, että ihmiset hankkisivat esim. enemmän kuin yhden lapsen eikä niin että kaivataan enemmän yli neljän lapsen perheitä? Niin olen sen käsittänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö toi alhainen syntyvyys ole enemmin, että ihmiset hankkisivat esim. enemmän kuin yhden lapsen eikä niin että kaivataan enemmän yli neljän lapsen perheitä? Niin olen sen käsittänyt
No jotkut puhuvat liikakansoituksesta. Eivät kyllä ole ottaneet huomioon syntyvyyden laskua laskelmissaan. Japanissahan se on jo tosi alhainen.
Mulla ainakin tuli iloisesti bumerangina asumistukihakemukset hylättynä takaisin. Olin töissä hyvin pienellä palkalla ja sittemmin myös lomautettuna ja yksi lapsi.
Nuorena hetken aikaa olin työttömänä ja odotin Kelan päätöstä päivärahasta ja hain kuukaudeksi tt-tukea selvitäkseni Kelan rahoihin asti enkä saanut silloinkaan mitään.
Aidosti ihmettelen miten jotkut näitä tukia oikein onnistuvat saamaan kun omat kokemukset olleet näitä ettei mitään saa vaikka tulot on 0.
Mua surettaa kyllä lasten puolesta, tulojen osalta kun heidän ei olisi mikään pakko kituuttaa noin ahtaasti!
Itse olen pienituloinen yh ja saan asumislisää ja lapsilisät. Budjettiin olen aina pienen hätävarasäästön jättänyt, mutta lapset saa harrastaa ja kaikilla on oma huone. Toki jonkun mielestä asun varmaan överileveästi, mutta teinit kaipaa välillä omaa rauhaa ja olen ajatellut niin, että lapsista myönnetyt tukirahat on nimenomaan niitä lapsia ja heidän hyvinvointia varten, ei omaa pankkitiliä. Koulukin menee kaikilla erinomaisesti (osin varmasti opiskelurauhan vuoksi), eli eiköhän he aikanaan maksa veroja tähän yhteiskuntaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Viisi lasta? Siitä pitäisi ennemmin sakottaa kuin antaa kaikenmaailman tukiaisia.
Luuletteko te röllit että Suomi selviää kauankin ilman työntekijöitä? Koko ajan suurempi osa jättää lapset kokonaan tekemättä, ulkomaalaisia ei saisi maahan tulla yhtään ja yhteiskunnan ei pitäisi niitä harvoja lisääntyviä auttaa, koska öö 80-vuotiaana on varmaan ihan herkku hoitaa vuodeosastolla itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän ongelma alkaa olla se, että ei tehdä sitä ensimmäistäkään lasta. Hankitaan mieluummin koira, matkustellaan jne. Hallitus toisensa perään kuitenkin nostaa aina niitä 4. ja 5. lapsen lapsilisiä. Tällä hetkellä lapsilisä 1. lapsesta on 94,88 euroa, toisesta 104,84 euroa ja nousee siitä aina niin, että 5. ja sitä useammasta lapsesta 192,69. Ei sillä, että kukaan koulutettu, työssäkäyvä lapsilisän saadakseen sen lapsen tekisi. Mutta onhan tämä aika selvä viesti yhteiskunnalta. Mun mielestä tämä pitäisi kääntää toisin päin, eli 1. lapsesta saisi suurimman lapsilisän. Eikö olisi parempi, että mahdollisimman moni saisi ainakin 1-2 lasta, eikä niin, että osa ei lapsia tee, ja osa sitten perustaa suurperheen. Toki suurperheissäkin on poikkeuksia, mutta suurin osa näistä taitaa kyllä olla niitä, joissa ainakin äiti elelee tuilla ja antaa saman mallin lapsilleen. Ei tällä tavalla niitä tulevia veron- ja eläkkeenmaksajia tähän maahan saada. Koulutetut, hyvin tienaavat nuoret aikuiset pitäisi saada perustamaan perhe.
Minkä ikäistä porukkaa ja kuinka paljon siellä sitten on, ja minkä kokoinen kolmio?
Olihan vielä 70-luvulla ihan tavallista, että vanhemmat nukkui olohuoneessa ja lapsilaumalle oli kaksi huonetta, toinen tytöille ja toinen pojille. Ja sata vuotta sitten voitiin asua koko perhe yhdessä huoneessa. ilmeisesti asumistukien leikkauksilla tavoitellaan paluuta samaan elintasoon, jota Zyskowiczkin niin ihaillen muisteli.