Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmio kuudelle, miten on mahdollista saada noin paljon etuuksia? Selittäkää.

Vierailija
16.08.2023 |

Jotkut kyllä hyväksikäyttöä tätä systeemiä. Itse pienituloisia ja ei saada mitään tukia. Olen eläkkeellä ja mies oli lomautettuna, ei saatu mitään tukia. 2teiniä, toinen nyt aikuinen jo

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama miten pajon tienaa yrityksellä joka on tässä yritysmuodossa kuitenkin henkilökohtaista tuloa. Asumistuki perustuu yel vakuutuksen määrään.

Tehkää perässä , nythän teille on näytetty porsaanreijät.

Vierailija
22/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tosta voisi joku ilmoittaa kelaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaisten ihmisten takia on hyvä, että asumistukeen kaavaillaan muutosta, että omaisuuskin huomioidaan, eikä vain tulot. 

Vierailija
24/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitti:

Se on ihan sama miten pajon tienaa yrityksellä joka on tässä yritysmuodossa kuitenkin henkilökohtaista tuloa. Asumistuki perustuu yel vakuutuksen määrään.

Tehkää perässä , nythän teille on näytetty porsaanreijät.

Päkä on tässä kuussa laskuttanut jo 3500e ja silti maksaa minimi yeliä.

Miten tämmönen menee läpi?

Vierailija
25/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tosta voisi joku ilmoittaa kelaan.

Ilmoitettu monta kertaa, ei auta koska päkä osaa kieroilla.

Vierailija
26/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä paljonko hän sitten saa tukia. Mutta minä saan nämä, kun on 2 lasta. Lapsilisät yh korotuksilla 336e, elatustuet kelalta 374e, asumistuki 213, työmarkkinatuki 876e, sisältää lapsikorotukset ja kulukorvauksen, koska opiskelen omaehtoisena. Eli 1800 kuussa. Ihan hyvin pärjää, kun asutaan muualla kuin ruuhka Suomessa. Ja omakotitalo on, lainaa maksan 140 kuussa, korkokatto, joten korotkin pienet, samoin lainaa enää vähän. Lisäksi saan koulumatkoihin tuetun bussikortin ja koulussa syön ilmaiseksi.

Entä kun valmistut? Jos saat töitä, pystytkö kustantamaan saman?

Vierailija
27/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kaskelmia, mutta esimerkkejä:

Neljän lapsen lapsilisät ovat noin 500 euroa. Jos on lapsilisät yhksinhuoltajakorotukset, niin tulee tuohon noin 240 lisää.

Onko yksinhuoltaja ja etävanhempi ei maksa elareita? Tällöin saa kelalta elatustukea.

Vanhempainraha?

Kotihoidontuki?

Jonkun perheenjäsenen vammaistuki, jonka saa jos lapsella krooninen sairaus?

Erityistä tukea saavan nuoren kuntoutustuki?

Asumislisä on ymmärtääkseni korkeampi, jos on monta perheenjäsentä.

Heinäkuun tulot: 

+486,09€ lastenhoidon tuki

+880€ lapsilisät yh-korotuksella

+575,96€ asumistuki

+940,82€ kesäkuun loman palkka

+1000€ yritystoiminnan tulo

Olen kyllä ymmärtänyt, että heillä on yhteishuoltajuus, mutta ehkä olen vain ymmärtänyt väärin.

Hänellä on myös KAKSI omistusasuntoa.

Lisäksi starttiraha reilu 500 euroa käteen. Tähän en ymmärrä perusteita lainkaan. Elareita ei ota, joka herättää kysymyksen, onko eroa tapahtunutkaan. Ja yritystoiminnan tulot 3000-4000 euroa nettona, mutta nostaa vaan tonnin ja hakee asumistukea alhaisemmilla tuloilla. Pas$amyrskyn takia ei enää julkaise yritystoiminnan todellisia kuluja. Tai siis Päivin sanoin syynä siihen on se, että "seuraajat ei ymmärrä". Eihän syy sinänsä Päivin ole, mutta yhteiskunnassamme on valtavia porsaanreikiä, joita hyödyntää.

Jos lapsilla on vuoroasuminen ja molemmat vanhemmat vastaavat lasten kuluista edelleen oman osuutensa verran, on hyvinkin tavallista, että kumpikaan ei maksa elatusmaksuja.

Vierailija
28/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä paljonko hän sitten saa tukia. Mutta minä saan nämä, kun on 2 lasta. Lapsilisät yh korotuksilla 336e, elatustuet kelalta 374e, asumistuki 213, työmarkkinatuki 876e, sisältää lapsikorotukset ja kulukorvauksen, koska opiskelen omaehtoisena. Eli 1800 kuussa. Ihan hyvin pärjää, kun asutaan muualla kuin ruuhka Suomessa. Ja omakotitalo on, lainaa maksan 140 kuussa, korkokatto, joten korotkin pienet, samoin lainaa enää vähän. Lisäksi saan koulumatkoihin tuetun bussikortin ja koulussa syön ilmaiseksi.

Outo kysymys. Kyllähän nyt normaalisti työllä pystyy kustantamaan tuon ja paljon enemmänkin. Harvan palkka kokopäivätyöstä on  vain vähän yli tonnin - suunnilleen sen verranhan tuossa on työttömyyden perusteella tulevia tukia (työmarkkinatuki sekä tulojen pienuuden vuoksi myönnetty asumistuki).

Eri

Vierailija
29/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljän lapsen lapsilisät ovat noin 500 euroa. Jos on lapsilisät yhksinhuoltajakorotukset, niin tulee tuohon noin 240 lisää.

Onko yksinhuoltaja ja etävanhempi ei maksa elareita? Tällöin saa kelalta elatustukea.

Vanhempainraha?

Kotihoidontuki?

Heinäkuun tulot: 

+575,96€ asumistuki

Olen kyllä ymmärtänyt, että heillä on yhteishuoltajuus, mutta ehkä olen vain ymmärtänyt väärin.

Lisäksi starttiraha reilu 500 euroa käteen. Tähän en ymmärrä perusteita lainkaan. Elareita ei ota, joka herättää kysymyksen, onko eroa tapahtunutkaan. Ja yritystoiminnan tulot 3000-4000 euroa nettona, mutta nostaa vaan tonnin ja hakee asumistukea alhaisemmilla tuloilla. Pas$amyrskyn takia ei enää julkaise yritystoiminnan todellisia kuluja. Tai siis Päivin sanoin syynä siihen on se, että "seuraajat ei ymmärrä". Eihän syy sinänsä Päivin ole, mutta yhteiskunnassamme on valtavia porsaanreikiä, joita hyödyntää.

Jos lapsilla on vuoroasuminen ja molemmat vanhemmat vastaavat lasten kuluista edelleen oman osuutensa verran, on hyvinkin tavallista, että kumpikaan ei maksa elatusmaksuja.

Ei heillä ole vuoroasumista. Päivistä elareiden pyytäminen tuntuu väärältä.

Vierailija
30/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kyllä hyväksikäyttöä tätä systeemiä. Itse pienituloisia ja ei saada mitään tukia. Olen eläkkeellä ja mies oli lomautettuna, ei saatu mitään tukia. 2teiniä, toinen nyt aikuinen jo

Paljon etuuksia, kerro nyt ne määrät. Asunnoissa on tarkat hyväksytyt enimmäiskulut, ja tietenkin kolmio on mahdollinen kuudelle hengelle jos sen vuokra ei ylitä enimmäisrajoja.

Te ette ehkä saa, koska tulonne ylittävät tuen tulorajat. Ei ole tarkoitus elättää hyvätuloisia, vaan auttaa pienituloisi.

Asumismenot perustoimeentulotuessa

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-asumismenot

"Kela voi myöntää perustoimeentulotukea Suomessa olevan asunnon asumismenoihin. Kela on määritellyt kuntakohtaiset kohtuullisena pidettävät määrät asumismenoille. Tutustu asumismenojen kuntakohtaisiin rajoihin. Sinun pitää aina tarvittaessa esittää asumismenoihin liittyvät selvitykset."

Taulukko: Hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaiset rajat 2023 (pdf)

https://www.kela.fi/documents/20124/410315/asumismenojen_rajat_2023.pdf…

Vierailija
31/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisellä alalla on työvoimapula ja palkkakin helposti yli kolmen tonnin. Lisäksi saan kyllä edelleen lapsilisät. Turha näistä tuista on kateellinen olla, olen kyllä ollut pitkään työelämässä ennen tätä, aiempi ala vaan romahti koronan alettua. Nyt ehkä olisi sielläkin töitä, mutta jatkan kyllä koulun loppuun, tämä ala kiinnostaa enemmän ja on paremmin palkattu.

Vierailija
32/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon etuuksia, kerro nyt ne määrät. Asunnoissa on tarkat hyväksytyt enimmäiskulut, ja tietenkin kolmio on mahdollinen kuudelle hengelle jos sen vuokra ei ylitä enimmäisrajoja.

Te ette ehkä saa, koska tulonne ylittävät tuen tulorajat. Ei ole tarkoitus elättää hyvätuloisia, vaan auttaa pienituloisi.

Asumismenot perustoimeentulotuessa

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-asumismenot

"Kela voi myöntää perustoimeentulotukea Suomessa olevan asunnon asumismenoihin. Kela on määritellyt kuntakohtaiset kohtuullisena pidettävät määrät asumismenoille. Tutustu asumismenojen kuntakohtaisiin rajoihin. Sinun pitää aina tarvittaessa esittää asumismenoihin liittyvät selvitykset."

Taulukko: Hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaiset rajat 2023 (pdf)

https://www.kela.fi/documents/20124/410315/asumismenojen_rajat_2023.pdf…

No miksi päiviä autetaan vaikka hän ei ole pienituloista nähnytkään.

Vierailija
33/87 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempainraha?

Kotihoidontuki?

Heinäkuun tulot: 

+575,96€ asumistuki

Katselin eilen hänen ruokatilauksen purkuvideotaan ja olen kyllä ihmeissäni, että hän nuukuuksissaan syöttää lapsille nakkeja, kalapuikkoja ja tonnikalaa! Jauhelihaa oli sentään. Mun mielestä on väärin, että hän hilloaa tukirahojaan säästöön ja sijoituksiin, mutta lapset syövät paskaa.

Sijoitus sekin olisi, että hän ostaisi kerran viikossa tuoretta kalaa. Kokonaista lohta saa hyvinkin edullisesti ja siitä saa monen monta erilaista ateriaa.

Ehkä kannattaisi ne elarit pistää maksuun, että voi ostaa oikeaa ruokaa.

Mikä juttu se edes on, ettei hän ota elareita. Sen sijaan maksoi jonkun exänsä velan. Kiristääkö ne äijät häntä jotenkin?

Vierailija
34/87 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli lokakuun budjetissa asumistukea 576€ ja säästöön oli kokonaispotista jäämässä yli 1200€. Ei hittolainen!

Vierailija
35/87 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempainraha?

Kotihoidontuki?

Heinäkuun tulot: 

+575,96€ asumistuki

Katselin eilen hänen ruokatilauksen purkuvideotaan ja olen kyllä ihmeissäni, että hän nuukuuksissaan syöttää lapsille nakkeja, kalapuikkoja ja tonnikalaa! Jauhelihaa oli sentään. Mun mielestä on väärin, että hän hilloaa tukirahojaan säästöön ja sijoituksiin, mutta lapset syövät paskaa.

Sijoitus sekin olisi, että hän ostaisi kerran viikossa tuoretta kalaa. Kokonaista lohta saa hyvinkin edullisesti ja siitä saa monen monta erilaista ateriaa.

Ehkä kannattaisi ne elarit pistää maksuun, että voi ostaa oikeaa ruokaa.

Mikä juttu se edes on, ettei hän ota elareita. Sen sijaan maksoi jonkun exänsä velan. Kiristääkö ne äijät häntä jotenkin?

2 viikkoa ja nakkeja lähes 2kg. Jogurttia 14l, leipää 8 pussia, kananmunia 16 pakettia jne. Järkyttävää.

Vierailija
36/87 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai heinäkuussa starttirahan että pääsee alkuun yrityksen kanssa ja nyt jo vähentää töitä että saa olla lasten kanssa.

Tästä pitäis ilmottaa te-keskukseen että sai starttirahan todella väärin perustein.

Vierailija
37/87 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempainraha?

Kotihoidontuki?

Heinäkuun tulot: 

+575,96€ asumistuki

Ei yhteishuoltajuus vaikuta tukiin millään tavalla.

Vierailija
38/87 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi,vettä sen verran on julkisuutta saanut. että Kelakin vähän kiinnostuisi.

Muutenkin tutkivat herkästi, jos on epäily väärinkäytöksistä.

Vierailija
39/87 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää huumejuttu on? Päivi sekaantunut huumemaailmaan?

40/87 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perustuisiko tuet yel-vakuutukseen ilmoitettuihin tuloihin ja nehän voi jättää aika alhaiseksi. Lisäksi lasten lukumäärä vaikuttanee ja omaisuus ei vaikuta. Tekee paljon myös yhteistyökuvioita jossa saa ilmaista tavaraa. Reilulta toi ei toki minunkaan korvaan vaikuta kun haaveilee seuraavan 10t säästämisestä vuoden aikana ja yhteiskunta(veronmaksajat) maksaa asumistukea yli 500e/kk.

Juuri tällaisten tyyppien takia sitä asumistukea ollaan nyt kiristämässä. Suomessa on liian hyvät tuet.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi