Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmio kuudelle, miten on mahdollista saada noin paljon etuuksia? Selittäkää.

Vierailija
16.08.2023 |

Jotkut kyllä hyväksikäyttöä tätä systeemiä. Itse pienituloisia ja ei saada mitään tukia. Olen eläkkeellä ja mies oli lomautettuna, ei saatu mitään tukia. 2teiniä, toinen nyt aikuinen jo

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmio on liian pieni noin suurelle määrälle ihmisiä. Ei rahalla ole väliä, hyvinvoinnilla on. Mutta onko kyseessä Hki vai muualla Suomessa. Onko Hki se kallis.

Vierailija
2/87 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene minullakaan jakeluun. Luettiin miehen kanssa juttua kahdestaan ja heti lähti asuntotukihakemus Kelaan. 2 työtöntä aikuista, omistusasunto. Meille kanssa tukia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustuisiko tuet yel-vakuutukseen ilmoitettuihin tuloihin ja nehän voi jättää aika alhaiseksi. Lisäksi lasten lukumäärä vaikuttanee ja omaisuus ei vaikuta. Tekee paljon myös yhteistyökuvioita jossa saa ilmaista tavaraa. Reilulta toi ei toki minunkaan korvaan vaikuta kun haaveilee seuraavan 10t säästämisestä vuoden aikana ja yhteiskunta(veronmaksajat) maksaa asumistukea yli 500e/kk.

Vierailija
4/87 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmio on liian pieni noin suurelle määrälle ihmisiä. Ei rahalla ole väliä, hyvinvoinnilla on. Mutta onko kyseessä Hki vai muualla Suomessa. Onko Hki se kallis.

tänään juuri mainostettiin 3-kerrossänkyä. Jotenkin itse saanut kuvan ettei asu Helsingissä vain jossakin muussa isommassa kaupungissa, voin olla väärässäkin.

Vierailija
5/87 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perustuisiko tuet yel-vakuutukseen ilmoitettuihin tuloihin ja nehän voi jättää aika alhaiseksi. Lisäksi lasten lukumäärä vaikuttanee ja omaisuus ei vaikuta. Tekee paljon myös yhteistyökuvioita jossa saa ilmaista tavaraa. Reilulta toi ei toki minunkaan korvaan vaikuta kun haaveilee seuraavan 10t säästämisestä vuoden aikana ja yhteiskunta(veronmaksajat) maksaa asumistukea yli 500e/kk.

Saa tuhansia euroja yhteistöistä mutta laittaa yel-tulot minimiin niin saa asumistukea.

Kiero nainen.

Vierailija
6/87 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tänään juuri mainostettiin 3-kerrossänkyä. Jotenkin itse saanut kuvan ettei asu Helsingissä vain jossakin muussa isommassa kaupungissa, voin olla väärässäkin.

Asuu Lahdessa.

Vierailija
7/87 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tuhansia euroja yhteistöistä mutta laittaa yel-tulot minimiin niin saa asumistukea.

Kiero nainen.

Yelin kanssa ei pysty enää kikkailemaan jatkossa. Laki on muuttunut sen osalta.

Vierailija
8/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on kiitollinen ja liikuttunut kun yhteiskunta maksaa hänen kotona makaamisen.

Oksettavaa.

Vierailija
9/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä itselläkin vähän leuka loksahti, kun näin, että hän on saanut (oliko se nyt heinäkuun laskelmassa) yli 1900 euroa tukirahoja. Siis monta sataa enemmän, kuin minä sain palkkaa vaikka olin 5pv viikossa töissä.

Ei tunnu reilulta, kun kyseessä ei todellakaan ole mikään työtön yksinhuoltaja.

Vierailija
10/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiero nainen.

Yelin kanssa ei pysty enää kikkailemaan jatkossa. Laki on muuttunut sen osalta.

Koska on muuttunut?

Vierailija
11/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onhan tämä systeemi hassu ja epäoikeudenmukainen. Toiset saa mitään tekemättä ilman velvoitteita kaikenlaisia tukia ja minä käyn töissä ja maksoin oman asuntoni käteisellä. Toisaalta korona lomautusten aikaan tajusin hakea itselleni asumistukea ja sitä myönnettiin 50 euron verran tähän velattomaan kämppään, hiukan kyllä hymyilytti

Vierailija
12/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön perheenäiti ja hain asumistukea, päätös oli hylätty.

Mutta kiva kun Päivi saa asumistukea vaikka hän tienaa tuhansia euroja yrityksellä.

Vierailija
13/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin viittaat, mutta eläke on tuki. Samoin työttömyyskorvaus lomautuksen aikana. Lapsilisäkin on tuki. Miksi ette hakeneet lapsilisiä?

Vierailija
14/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin asumistuen laskuria, niin en keksinyt niin pientä kuukausipalkkaa, että olisin edes euron saanut sen laskurin mukaan tukea omistusasuntoon. 

Vierailija
15/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kaskelmia, mutta esimerkkejä:

Neljän lapsen lapsilisät ovat noin 500 euroa. Jos on lapsilisät yhksinhuoltajakorotukset, niin tulee tuohon noin 240 lisää.

Onko yksinhuoltaja ja etävanhempi ei maksa elareita? Tällöin saa kelalta elatustukea.

Vanhempainraha?

Kotihoidontuki?

Jonkun perheenjäsenen vammaistuki, jonka saa jos lapsella krooninen sairaus?

Erityistä tukea saavan nuoren kuntoutustuki?

Asumislisä on ymmärtääkseni korkeampi, jos on monta perheenjäsentä.

Vierailija
16/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljän lapsen lapsilisät ovat noin 500 euroa. Jos on lapsilisät yhksinhuoltajakorotukset, niin tulee tuohon noin 240 lisää.

Onko yksinhuoltaja ja etävanhempi ei maksa elareita? Tällöin saa kelalta elatustukea.

Vanhempainraha?

Kotihoidontuki?

Heinäkuun tulot: 

+486,09€ lastenhoidon tuki

+880€ lapsilisät yh-korotuksella

+575,96€ asumistuki

+940,82€ kesäkuun loman palkka

+1000€ yritystoiminnan tulo

Olen kyllä ymmärtänyt, että heillä on yhteishuoltajuus, mutta ehkä olen vain ymmärtänyt väärin.

Hänellä on myös KAKSI omistusasuntoa.

Vierailija
17/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempainraha?

Kotihoidontuki?

Heinäkuun tulot: 

+575,96€ asumistuki

Olen kyllä ymmärtänyt, että heillä on yhteishuoltajuus, mutta ehkä olen vain ymmärtänyt väärin.

Lisäksi starttiraha tuohon hömppään.

Vierailija
18/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempainraha?

Kotihoidontuki?

Erityisnuoren kuntoutustuki menee nuorelle, ei vanhemmille.

Vierailija
19/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä paljonko hän sitten saa tukia. Mutta minä saan nämä, kun on 2 lasta. Lapsilisät yh korotuksilla 336e, elatustuet kelalta 374e, asumistuki 213, työmarkkinatuki 876e, sisältää lapsikorotukset ja kulukorvauksen, koska opiskelen omaehtoisena. Eli 1800 kuussa. Ihan hyvin pärjää, kun asutaan muualla kuin ruuhka Suomessa. Ja omakotitalo on, lainaa maksan 140 kuussa, korkokatto, joten korotkin pienet, samoin lainaa enää vähän. Lisäksi saan koulumatkoihin tuetun bussikortin ja koulussa syön ilmaiseksi.

Vierailija
20/87 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempainraha?

Kotihoidontuki?

Heinäkuun tulot: 

+575,96€ asumistuki

Lisäksi starttiraha reilu 500 euroa käteen. Tähän en ymmärrä perusteita lainkaan. Elareita ei ota, joka herättää kysymyksen, onko eroa tapahtunutkaan. Ja yritystoiminnan tulot 3000-4000 euroa nettona, mutta nostaa vaan tonnin ja hakee asumistukea alhaisemmilla tuloilla. Pas$amyrskyn takia ei enää julkaise yritystoiminnan todellisia kuluja. Tai siis Päivin sanoin syynä siihen on se, että "seuraajat ei ymmärrä". Eihän syy sinänsä Päivin ole, mutta yhteiskunnassamme on valtavia porsaanreikiä, joita hyödyntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän