Leikattuani viimeinkin itselleni lyhyen tukan voin vilpittömästi suositella sitä kaikille teille kanssasisarille
On kyllä vapauttava tunne kun ei tarvitse laittaa enää hiuksia ja kuivuvat nopeasti suihkun jälkeen. Ehdoton suositus kaikille!
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyttä oli pakko laittaa joka aamu. Ei kiitos enää koskaan.
Ja rampata kampaajalla vähintään joka toinen kuukausi. Ei kiitos.
Tämä. Mulla kasvaa tukka melkein 2 cm kuukaudessa. Ainoa, joka toimis, olis suht lyhyt polkka, mutta en tykkää siitäkään. Kokeiltu on. Asun järven rannalla ja se vituttaa, kun tukka läpättää tuulen mukana silmillä ja suussa AINA, kun astuu ovesta pihalle, eikä sitä saa kiinni kunnolla.
Jos naiset joutuu miettimään, että sopiiko lyhyet hiukset kasvonpiirteisiin, niin mites sitten joutuuko miehet samoin miettimään sopiiko pitkät hiukset heidän kasvon piirteisiin.
Ja jos lyhyitä hiuksia joutuu laittamaan enemmän, niin miten miehet sitten pärjää niitten kanssa.
Vai joutuuko naiset muotoilemaan lyhyitä hiuksia, kun aijemmin on ollut pitkät, niin hiukset eivät ole muotoutuneet päähän, lyhyelle sopivalla tavalla.
Näissä keskusteluissa mä aina ihmettelen, että miten lyhyet hiukset on muka kaikille niin vaikeita. Ehkä jos "lyhyt" on polkka, niin sitten, mutta poikatukka on kyllä helppo kuin mikä. Niitä ei tarvitse edes välttämättä kammata, vaan suitaan jotain geeliä tukkaan ja menoksi.
Nyt mulla on takapuoleen ulottuvat hiukset, jotka aamuisin ensin kampaan paksupiikkisellä kammalla, sitten harjaan luonnonharjasharjalla ja lopuksi teen yksinkertaisen letin. Voin kertoa, että tähän menee huomattavasti pidempi aika kuin geelin levittämiseen.
Olisi helpottavaa, jos ihmiset viitsisivät kertoa onko se heidän lyhyensä oikeasti lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset joutuu miettimään, että sopiiko lyhyet hiukset kasvonpiirteisiin, niin mites sitten joutuuko miehet samoin miettimään sopiiko pitkät hiukset heidän kasvon piirteisiin.
Ja jos lyhyitä hiuksia joutuu laittamaan enemmän, niin miten miehet sitten pärjää niitten kanssa.
Vai joutuuko naiset muotoilemaan lyhyitä hiuksia, kun aijemmin on ollut pitkät, niin hiukset eivät ole muotoutuneet päähän, lyhyelle sopivalla tavalla.
tarkoitan muotoilulla siis hiusvahaa yms. en leikkaamista
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset on paljon helpommat arjessa kuin lyhyet. Lyhyet hiukset vaativat joka aamuista väkertelyä paljon eri tuotteit ja kerran kuukaudessa leikkausta, kun malli kasvaa yli. Ei todellakaan helpot.
Minulla on ollut lyhyt polkka nyt vuoden päivän, siis sellainen hyvin lyhyt, 1920-luvun tyylinen kuten lady Marylla Downton Abbeyssa. En käytä aamuisin hiusten kampaamisen lisäski hetkeäkään hiusten laittamiseen saati käytä shampoon lisäksi mitään hiustuotteita. Itse annan hiusten suosiolla kasvaa yli, ainakin mulla tukka kasvaa sen verran kivasti, että ei näytä mitenkään ylikasvaneelta paitsi ehkä ihan loppuvaiheessa ennen seuraavaa kampaamokäyntiä, vaan vain pitemmältä polkalta. Ei ole varaa käydä jatkuvasti kampaajalla, joten näin pystyn käymään vain muutaman kuukauden välein. Tykkään tosi paljon tästä kampauksesta ja itselleni tämä on tuntunut helpommalta verrattuna aiempiin tosi pitkiin hiuksiini. Luulen kyllä, että haluan niihinkin jossain vaiheessa palata, mutta on hauskaa kun hiukset kuivuvat nopeasti, eivät takkuunnu samalla tavalla ja ovat ilmavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet sopivat suurimmalle osalle suomalaisista naisista paremmin kuin pitkät, mutta kuten näistäkin vastauksista näkee se on jotenkin vaikea asia monille. On toki heitäkin joille pitkät sopivat paremmin, mutta moni roikottaa mukanaan huonokuntoista ja rumaa reuhkaa vain koska se on olevinaan sitten naisellinen ja kaunis.
Kun kattoo noita julkkisten kuvia naisista, suurimmalla osalla on pitkät hiukset. Melkein vyötärölle saakka. Eivätkä ole pätkäisseet hiuksiaan, vaikka ikää tulee kokoajan lisää heilläkin.
Ja ihan hyvä niin koska ovat upean näköisiä pitkillä hiuksillaan.
Jennifer Aniston, Demi Moore, Shakira, Eini, Piritta Hagman.....muutamia mainitakseni.
Siis monellahan näistä on myös hiusten pidennyksiä...
Ja miksikö? Koska pitkät hiukset ovat kauniit ja naiselliset.
Siihen ei tarvitse laittaa hiustenpidennyksiä. Heillä taitaa olla hiuksia tarpeeksi omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja rampata kampaajalla vähintään joka toinen kuukausi. Ei kiitos.
Meillä ei tartte juosta kampaajalla kun opeteltiin korona-aikana kotona leikkaamaan tai värjäämään hiukset. Vuosisäästö on n. 2000 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet sopivat suurimmalle osalle suomalaisista naisista paremmin kuin pitkät, mutta kuten näistäkin vastauksista näkee se on jotenkin vaikea asia monille. On toki heitäkin joille pitkät sopivat paremmin, mutta moni roikottaa mukanaan huonokuntoista ja rumaa reuhkaa vain koska se on olevinaan sitten naisellinen ja kaunis.
Kun kattoo noita julkkisten kuvia naisista, suurimmalla osalla on pitkät hiukset. Melkein vyötärölle saakka. Eivätkä ole pätkäisseet hiuksiaan, vaikka ikää tulee kokoajan lisää heilläkin.
Ja ihan hyvä niin koska ovat upean näköisiä pitkillä hiuksillaan.
Jennifer Aniston, Demi Moore, Shakira, Eini, Piritta Hagman.....muutamia mainitakseni.
Ja kaikki nämä ovat tunnettuja siitä, että heillä on sellainen ohut, lasimainen ja päätä pitkin valuva liukas tukka, jossa ei pysy edes ponnari.
Shakiralla vai ohut lasimainen ja liukas tukka? Anistonillakin on itse asiassa luonnontaipuisa hius.
Jos heillä olisi tyypillinen suomalainen ohut, liukas ja lasimainen hiuslaatu, heitäkin pilkattaisiin rumista hiuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset on paljon helpommat arjessa kuin lyhyet. Lyhyet hiukset vaativat joka aamuista väkertelyä paljon eri tuotteit ja kerran kuukaudessa leikkausta, kun malli kasvaa yli. Ei todellakaan helpot.
Minulla on ollut lyhyt polkka nyt vuoden päivän, siis sellainen hyvin lyhyt, 1920-luvun tyylinen kuten lady Marylla Downton Abbeyssa. En käytä aamuisin hiusten kampaamisen lisäski hetkeäkään hiusten laittamiseen saati käytä shampoon lisäksi mitään hiustuotteita. Itse annan hiusten suosiolla kasvaa yli, ainakin mulla tukka kasvaa sen verran kivasti, että ei näytä mitenkään ylikasvaneelta paitsi ehkä ihan loppuvaiheessa ennen seuraavaa kampaamokäyntiä, vaan vain pitemmältä polkalta. Ei ole varaa käydä jatkuvasti kampaajalla, joten näin pystyn käymään vain muutaman kuukauden välein. Tykkään tosi paljon tästä kampauksesta ja itselleni tämä on tuntunut helpommalta verrattuna aiempiin tosi pitkiin hiuksiini. Luulen kyllä, että haluan niihinkin jossain vaiheessa palata, mutta on hauskaa kun hiukset kuivuvat nopeasti, eivät takkuunnu samalla tavalla ja ovat ilmavat.
Leikkaisin tuollaisen, mutta kun kasvojen levein kohta on poskipäiden kohdalla ja kasvot ovat muutenkin leveää mallia ja vielä silmälasit, niin ei vain sovi. Joudun pitämään aina vähintään pitkää polkkaa.
Kira Korvelle lyhyet hiukset sopii. Pitää olla paljon rahaa käydä niin usein kampaajalla.
Onhan ne miehetkin ehdottomasti paremman näköisiä pitkillä hiuksilla. 😍
Kivat sulle.
Itse en leikkaa. Mulla on paksut ja yli puoleen selkään ulottuvat hiukset. Pidän näistä 😊
Mun mielestä lyhyet hiukset on vaivalloiset. Syöpälääke vei hiukset joskus joten jouduin kokeilemaan. Pitkät on helpot, laitat vaan ponnarin.
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin hiukseni lyhyemmiksi ja nyt tuntuu, kuin olisin ilmaa miehille. Mikä siinäkin on. Kyllästyin puolipitkiin. Aina saman näköiset. Nyt olen ainakin pirteämmän näköinen. Ostin parturisakset ja nyt muotoilen hiuksiani itse. Oma "salainen" harrastus.
En kelpaa kenellekään, joten mitä väliä, minkä näköisenä kulkee. Omapa on pääni. Tuntuu jotenkin sadistisen hyvältä ajatukselta nirhiä hiuksia. Päivä päivältä olen entistä rumempi.
Joo tää omien hiusten leikkaaminen, kun se hius rasahtaa poikki siellä saksien välissä on jotenkin ihanan tuntusta. Euforista.
Mullakin on välillä semmosia kausia, että pakko vaan päästä saksimaan omia hiuksia.
Lyhyet hiukset saa kyllä leikkaamalla nopeasti. Pitkistä saa lyhyennäköiset myös nopeasti kun sitoo ne kiinni erilaisilla hiuskiinnikkeillä. Jos ei itse osaa leikata hiuksiasi, niin joka kerta parturissa hiukset leikattu erityylillä, kuka kynii tai vuolee joskus liiankin lyhyeksi. Pyörteitä ei ole osattu leikata ja hiukset sohottaa heti tilanteen niin salliessa sinne sun tänne. Säästöä pelkästä leikkauksesta lähes 1000 euroa vuodessa. Lyhyt on kiva mutta kummasti vaatii asettelua ja kohottelua. Pitkät on justiinsa pese ja pidä tyyliset, löysä nuttura, letti, poninhäntä jne. Tosin hiuslaatukin tekee oman efektin, paksumpi hius on näyttävämpi.
Olen yli 50 ja mulla on pitkähkö polkka, yli leukalinjan muttei ihan hartioille. Lyhyempi olisi jotenkin tantta ja alaston mulla, ja pidempi ei käy koska hiukset alkavat latvoista hiutua heti kun ulottuvat hartioille saakka.
Tämä on just sopiva, saa ponnarille urheillessa, muuten pidän aina auki. Hiuslaatuni on niin epämääräinen, että aina pitää jonkin verran laittaa, ainoastaan pitkä tukka taakse vedetyllä körttinutturalla olisi jokseenkin hoitovapaa, mutta sellainen ei pue näin vanhaa.
Nämä on tosi yksilöllisiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa mä aina ihmettelen, että miten lyhyet hiukset on muka kaikille niin vaikeita. Ehkä jos "lyhyt" on polkka, niin sitten, mutta poikatukka on kyllä helppo kuin mikä. Niitä ei tarvitse edes välttämättä kammata, vaan suitaan jotain geeliä tukkaan ja menoksi.
Nyt mulla on takapuoleen ulottuvat hiukset, jotka aamuisin ensin kampaan paksupiikkisellä kammalla, sitten harjaan luonnonharjasharjalla ja lopuksi teen yksinkertaisen letin. Voin kertoa, että tähän menee huomattavasti pidempi aika kuin geelin levittämiseen.
Olisi helpottavaa, jos ihmiset viitsisivät kertoa onko se heidän lyhyensä oikeasti lyhyt.
Mulla on vyötärölle ulottuva, paksuhko tukka. Aamulla kampaan sen paksupiikkisellä kammalla ja siinä se. Pesen hiukset illalla ja annan kuivua itsekseen. En siis koske niihin kammalla ennen aamua, harjaa ei minulla edes ole. Hiukseni eivät ole takkuuntuvaa laatua, onneksi näin. Tarvittaessa sitaisen kiinni ponnarille, aikaa menee ehkä minuutti. Pyörteet kestävät aisoissa pitkän tukan ansiosta, lyhyenä hiukset sojottavat minne sattuu ja niiden kuriin saaminen on iso homma.
Shakiralla vai ohut lasimainen ja liukas tukka? Anistonillakin on itse asiassa luonnontaipuisa hius.