Kun ex hyppää suoraan uuteen suhteeseen
Sattuu ihan hirveästi. Tietenkin hänellä on oikeus tehdä erottuamme mitä haluaa en sitä tarkoita, mutta kun itse on hirveissä tuskissa tuntuu käsittämättömältä miten toinen voi vaan loikata suoraan uuteen suhteeseen ja käytännössä saman katon alle heti kun olen hädin tuskin saanut kalusteeni kannettua ulos. En vaan pysty ymmärtämään ja tuntuu niin pahalta. Muita saman kokeneita?
Kommentit (210)
Miehillä on yleensä laastari melko pian eron jälkeen. Tyypillistä touhua
Vierailija kirjoitti:
Hän on käsitellyt asian jo ennen eroa. Näin mulle kävi. Kun tuli lopullinen ero, niin asia oli ihan selvä mulle eikä sitä eroa tarvinnut enää vatvoa.
Eihän siinä ole pelkästään siitä kyse, vaan siitä, että oppii elämään myös yksin. Sellaiset suhteesta toiseen siirtyvät ei oikein seiso omilla jaloillaan. Heti ovat jonku kanssa kun on joku johon nojata. Eikä ole niin paljon annettavaa uuteen suhteeseen. Noin pääsääntöisesti.
Melko tyypillistä naisille, vaikka juuri naisen aloitteesta ero.
Aloituksesta ei käy ilmi kumpi, mutta olen tätä ihmetellyt sivusta seuraanneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on käsitellyt asian jo ennen eroa. Näin mulle kävi. Kun tuli lopullinen ero, niin asia oli ihan selvä mulle eikä sitä eroa tarvinnut enää vatvoa.
Eihän siinä ole pelkästään siitä kyse, vaan siitä, että oppii elämään myös yksin. Sellaiset suhteesta toiseen siirtyvät ei oikein seiso omilla jaloillaan. Heti ovat jonku kanssa kun on joku johon nojata. Eikä ole niin paljon annettavaa uuteen suhteeseen. Noin pääsääntöisesti.
He kyllä vaativat toiselta paljon mutta eivät kykene aikuismaisesti rakastamaan. Osaavat kyllä kaikki alkuhuuman temput.
Minulla on kaksi entistä suhdetta ja molemmissa ex-naiseni aloitti heti uuden suhteen meidän jutun päätyttyä. Varsinkin se ensimmäinen sattui kovasti ja kesti kaksi vuotta, etten ajatellut asiaa enää joka päivä. Kyseessä oli tähän astisen elämäni suurin rakkaus. Vaikka nyt olenkin jo vakaassa vuosia kestäneessä parisuhteessa, niin en siltikään ole antanut ensimmäiselle exälle asiaa anteeksi. Se tappoi sisältäni jotain lopullisesti. En vain käsitä, että miten voi tehdä niin ihmiselle, joka ei sinulle mitään mitään oikeasti suurta paskaa ole tehnyt ja haluaa aidosti osoittaa, että haluaa olla kanssasi. Niin paljon kuin minä yritin ymmärtää hänen veemäistä käytöstään.
No se siitä. On ainakin elämä opettanut ennakkoluuloiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miksi siihen uuteen suhteeseen lähdetään. Joskus siksi, että pelätään olla yksin. Ja joskus taas on ollut vakaa aie olla yksin, ja sitten elämä lyökin etten ihmisen jota ei vaan pysty ohittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen ex vaikuttaa epäkypsältä. Nopea meno uuteen suhteeseen kun edellinen juuri päättynyt kertoo siitä ettei osaa olla yksin eikä käsittele asioita. Jos ei osaa olla yksin niin ei osaa olla kenenkään muunkaan kanssa. Tuo uusi suhde ei tule kestämään. Mutta älä sä ota sitä takas jos pian alkaa ruinaamaan. Löydät varmasti jonkun muun hyvän kumppanin.
Monesti etenkin jättäjä prosessoi sitä eroa jo suhteen aikana. Voi olla, että laukut pakataan vasta siinä vaiheessa kun koko asia on jo omassa mielessä käsitelty loppuun.
Ei se ero silti ole käsitelty tunteen tasolla ennen kuin viettää aikaa yksinään riittävän kauan, parannellen itseään ja hakien selkeyttä omille toiveille.
Itse olin käsitellyt oman avioeroni niin valmiiksi, että olisin ollut valmis suin päin hyppäämään uuteen vakavaan suhteeseen, jos uusi rakkaus olisi minut halunnut. Vaan eipä huolinut, ja nyt harrastan harvakseltaan kevyitä laastarisuhteita koska en meinaa päästä yli siitä minut torjuneesta.
Koetko onnistuunesi?
Pääsääntöisesti tällaiset suhteet eivät vaikuta kestävän. Aina löytyy tietenkin myös niitä jotka kestävät. Kuitenkin jos suorilta aloitetaan uusi suhde niin se uusi on suurella todennäköisyydellä ollut kuvioissa jo valmiiksi, eivätkä valheella ja petoksilla alkaneet suhteet ole kovin vakaalla pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa mies ei ollut se joka eron ensimmäisenä keskusteluun otti. Se olin minä, johtuen useista asioista ja erityisesti siitä, että epäilin hänen salailevan jotain. Kielsi tietenkin eikä asiasta keskustelu onnistunut, mutta aloin voida tilanteessa huonosti. Päätimme hakeutua pariterapiaan jossa kävimme kahteen kertaan kunnes mies ilmoitti tulleensa tulokseen, että ero on ainoa ratkaisu, antoi ymmärtää syyn olevan minussa. Kielsi kenenkään kolmannen osapuolen mukanaolon. Olen yrittänyt ajatella järjellä syitä miksi ero on ollut hyvä asia, mutta silti rakastan häntä edelleen. Tämä kaikki on tapahtunut kesän aikana. Yhteisiä lapsia ei onneksi ole, minulla on lapsi aiemmasta suhteesta. Ap
Salailu on aina pahasta. Se syö luottamusta.
Ymmärsinkö ap:n oikein, että miehellä olikin jo ties miten pitkä rinnakkaissuhde ollut? Eihän hän siinä tapauksessa loikannut yhtäkkiä ja suin päin vaan on toiminut äärettömän kylmästi ja laskelmoidusti. Tuommoinen on traumaattista ja siksi suosittelen terapiaa, vaarana on traumaan jumittuminen tai toistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miksi siihen uuteen suhteeseen lähdetään. Joskus siksi, että pelätään olla yksin. Ja joskus taas on ollut vakaa aie olla yksin, ja sitten elämä lyökin etten ihmisen jota ei vaan pysty ohittamaan.
Tuo kertoo juuri pelosta olla yksin. Pelosta seistä omilla jaloillaan. Salamarakastumiset jos niitä tavaksi asti elämässä kertovat jostain käsittelemättömistä asioista. Ja ne ihan oman itsensä ja myös mahdollisten uusien parisuhteiden vuoksi pitään pohjiaan myöten pöyhiä yksin. Vastuullinen ihminen ei käytä kumppaneitaan tunteidensa kaatopaikkoina.
Yllättävää, että palstamammat pohtii mitä vikaa on siinä joka menee nopeasti eteenpäin.
Eikä sitä miksi joku jää itkemään menneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei uskalla erota niin, että jää yksin. Hänellä on aina uusi nainen katsottuna jo valmiiksi. Ressukat.
Minunkin exäni etsi itselleen peräti muutaman eri lohduttajan jo vähän ennen eroa. Vähän ajan päästä yritti liukua takaisin elämääni kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Otin vähän etäisyyttä ja nyt hän on ihan masiksissa, kun ilmeisesti meni välit myös niiden lohtunaisten kanssa.
Tuuliviiri "lapsimies" joka ei tiedä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen ex vaikuttaa epäkypsältä. Nopea meno uuteen suhteeseen kun edellinen juuri päättynyt kertoo siitä ettei osaa olla yksin eikä käsittele asioita. Jos ei osaa olla yksin niin ei osaa olla kenenkään muunkaan kanssa. Tuo uusi suhde ei tule kestämään. Mutta älä sä ota sitä takas jos pian alkaa ruinaamaan. Löydät varmasti jonkun muun hyvän kumppanin.
Monesti etenkin jättäjä prosessoi sitä eroa jo suhteen aikana. Voi olla, että laukut pakataan vasta siinä vaiheessa kun koko asia on jo omassa mielessä käsitelty loppuun.
Minä taas en usko siihen, että jos toisesta olet koko sydämestäsi välittänyt ja halunnut olla hänen kanssaan aidolla ajatuksella elämäsi loppuun saakka, niin et sinä noita juttuja ennakkoon pysty niin täysin käsittelemään, että olet samantien valmis uuteen suhteeseen. Se on hieman sama asia kuin sinulle rakas ihminen sairastaa pitkään syöpää ennen kuolemaansa. Voit käsitellä asiaa jossain määrin ja valmistautua tulevaan, mutta et sinä sillä lopullisella kuolinhetkellä vaan olkia kohauta ja totea, että onneksi olin jo käsitellyt asian.
Vähemmän tärkeiden ihmisten kanssa onnistuu, mutta ei aidosti rakkaiden.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö ap:n oikein, että miehellä olikin jo ties miten pitkä rinnakkaissuhde ollut? Eihän hän siinä tapauksessa loikannut yhtäkkiä ja suin päin vaan on toiminut äärettömän kylmästi ja laskelmoidusti. Tuommoinen on traumaattista ja siksi suosittelen terapiaa, vaarana on traumaan jumittuminen tai toistaminen.
Ei minulla ole mitään todisteita tästä ja hän itse kieltää näin olleen, väittää luottamusvaikeuksieni alun perinkin olleen vain minun kuvitteluani.
Pyrin nyt keskittymään lapseeni, hän onneksi pitää rutiineissa kiinni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään todisteita tästä ja hän itse kieltää näin olleen, väittää luottamusvaikeuksieni alun perinkin olleen vain minun kuvitteluani.
Pyrin nyt keskittymään lapseeni, hän onneksi pitää rutiineissa kiinni. Ap
Heikkoluonteinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti tällaiset suhteet eivät vaikuta kestävän. Aina löytyy tietenkin myös niitä jotka kestävät. Kuitenkin jos suorilta aloitetaan uusi suhde niin se uusi on suurella todennäköisyydellä ollut kuvioissa jo valmiiksi, eivätkä valheella ja petoksilla alkaneet suhteet ole kovin vakaalla pohjalla.
Onhan näitä julkisuutta myöten nähty. Eivät kestä jos valheiden verkko jatkuu vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en usko siihen, että jos toisesta olet koko sydämestäsi välittänyt ja halunnut olla hänen kanssaan aidolla ajatuksella elämäsi loppuun saakka, niin et sinä noita juttuja ennakkoon pysty niin täysin käsittelemään, että olet samantien valmis uuteen suhteeseen. Se on hieman sama asia kuin sinulle rakas ihminen sairastaa pitkään syöpää ennen kuolemaansa. Voit käsitellä asiaa jossain määrin ja valmistautua tulevaan, mutta et sinä sillä lopullisella kuolinhetkellä vaan olkia kohauta ja totea, että onneksi olin jo käsitellyt asian.
Vähemmän tärkeiden ihmisten kanssa onnistuu, mutta ei aidosti rakkaiden.
Jättäjän näkökulmasta suhde on usein ollut huono jo vuosia ja rakkaus ja välittäminenkin sinä aikana kuihtunut. Samoin kuin ne mahdollisesti alkuhuumassa elätellyt haaveet yhteisestä loppuelämästä. Itse tajusin jo vuotta ennen eroa, ettei yhteinen vanhuus ole enää haave vaan pahin pelko. Eron hetkellä tunsin vain helpotusta.
Joo, mun exällä oli uusi tasan kk meidän eron jälkeen. Oltiin kauan yhdessä ja viestiteltiin kaverityyppisesti siihen asti kunnes hänellä oli uusi. Näin valokuvista yms että hänellä on uusi nainen. Sitten lopetin yhteydenpidon.
Anna aikaa itsellesi, tee kivoja asioita ja surra saa. Parempi olo tulee surun ja vihan jälkeen.