Kun ex hyppää suoraan uuteen suhteeseen
Sattuu ihan hirveästi. Tietenkin hänellä on oikeus tehdä erottuamme mitä haluaa en sitä tarkoita, mutta kun itse on hirveissä tuskissa tuntuu käsittämättömältä miten toinen voi vaan loikata suoraan uuteen suhteeseen ja käytännössä saman katon alle heti kun olen hädin tuskin saanut kalusteeni kannettua ulos. En vaan pysty ymmärtämään ja tuntuu niin pahalta. Muita saman kokeneita?
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Sillä on ollut jo uusi tyyppi elämässä ja salaa tapailllu. Itse sitten tekee eroa olemalla sun kanssa samassa asunnossa. Se on henkisesti eronnut susta jo ajat sitten. Avokki, kun lähti toisen äijän matkaan, niin kyllä siinä oli aika surkea olo, kun ei saanut edes selitystä asioihin. Jätti täysin tyhjänpäälle. Se on epäreiluinnta ikinä. Sitä kun itse on käsitellyt asiat, niin helppo lähtee ja mitäs sitä toista ajattelee, kun on jo uusi elämä.
En toivinut hänelle mitään hyvää ja pääsin nauttimaan, kun sillä oli silmä mustana. Se oikeasti helpotti, kun tiesin, että vaihto paskaan. Hirveesti sanottu enkä halua kellekkään pahaa jne, mutta se oli ainoa asia mistä sain voimaa. Se ns uus äijä on pilannu luottotiedot mun exältä jne. Harmi. Nauttikoot nyt siitä elämästä.
Majtavaa, siitä sai! 👍🏼
Joo, en suosi vastaeronneita. Yksi suhde on ollut noin puoli vuotta oli ollut erosta ja toinen jättänyt toisen takia. Sitten kun me aloimme olla yhdessä, niin tämä ex tuli mustasukkaiseksi. Että monenlaista hiihtäjää on liikenteessä. Ja samaa problematiikkaa siirtyi siitä vanhasta meidän suhteeseen.
Muutaman tunnen, jotka eronneet pitkästä liitosta ja on jo uusi, ja heillä on onnistunut suhde. Enempi se on persoonasta kiinni. Sitoutumisesta ja halusta/ymmärryksestä/arvostamisesta.
Ja vaikka itse olen ollut se jättäjä, niin kyllä olen käynyt prosessit ennen uuteen ryhtymistä. Nuollut haavani ja enempi hengaillu kavereiden kanssa ja opiskellut kaikkea uutta kiinnostavaa. Eli en niin parisuhdeorientoitunut ole, että se olisi se the the.
Vain todella vahva ihminen pystyy myöntämään virheensä ja aidosti katumaan tekojaan. Heikko saiailee, pakenee ja kääntää syyn toiseen vaikka syy on itsessä. Tsemppiä ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen ex vaikuttaa epäkypsältä. Nopea meno uuteen suhteeseen kun edellinen juuri päättynyt kertoo siitä ettei osaa olla yksin eikä käsittele asioita. Jos ei osaa olla yksin niin ei osaa olla kenenkään muunkaan kanssa. Tuo uusi suhde ei tule kestämään. Mutta älä sä ota sitä takas jos pian alkaa ruinaamaan. Löydät varmasti jonkun muun hyvän kumppanin.
Monesti etenkin jättäjä prosessoi sitä eroa jo suhteen aikana. Voi olla, että laukut pakataan vasta siinä vaiheessa kun koko asia on jo omassa mielessä käsitelty loppuun.
Ei se ero silti ole käsitelty tunteen tasolla ennen kuin viettää aikaa yksinään riittävän kauan, parannellen itseään ja hakien selkeyttä omille toiveille.
Yksin ollessa ei opi parisuhteesta mitään. Sitä voi hautoa edellistä suhdetta ja opetella olemaan itsekseen, mutta yksin oleminen ei opeta olemaan parisuhteessa. Seuraavassa parisuhteessa sitä katsoo itseään peiliin, ja ehkä vertaa edelliseen, ja näkee asioita uudella lailla. Ja kasvaa ihmisenä, joka pystyy olemaan parisuhteessa parempi toiselle. Yksin oppii vain olemaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen ex vaikuttaa epäkypsältä. Nopea meno uuteen suhteeseen kun edellinen juuri päättynyt kertoo siitä ettei osaa olla yksin eikä käsittele asioita. Jos ei osaa olla yksin niin ei osaa olla kenenkään muunkaan kanssa. Tuo uusi suhde ei tule kestämään. Mutta älä sä ota sitä takas jos pian alkaa ruinaamaan. Löydät varmasti jonkun muun hyvän kumppanin.
Monesti etenkin jättäjä prosessoi sitä eroa jo suhteen aikana. Voi olla, että laukut pakataan vasta siinä vaiheessa kun koko asia on jo omassa mielessä käsitelty loppuun.
Ei se ero silti ole käsitelty tunteen tasolla ennen kuin viettää aikaa yksinään riittävän kauan, parannellen itseään ja hakien selkeyttä omille toiveille.
Ehkä miehet kokee sen käsittelyn eri tavalla
Ei, kyse on ihan vaan laastarisuhteista. Niillä yritetään hakea hetken mielihyvää, jotta saa turrutettua kaikki masentavat erojutut. Kyllä niitä monet naisetkin harrastaa. Ihmismieli on sellainen, että ne jutut puskevat aina läpi tavalla tai toisella. Jos ei vietä aikaa vain itsensä ja ajatustensa kanssa, siirtyvät käsittelemättömät ongelmat alitajunnasta käytökseen. Tämä näkyy monesti seuraavissa suhteissa riitaisuutena.
Epävakaa ihminen on riitainen ihminen yleensä. Ei hallitse tunnetilojensa vaihteluita. Intohimolla paikataan alitajunnassa syvällä olevaa hylkäämisen pelkoa.
Joillain se on ihan tapana, että suhteet seuraa ketjussa toisiaan ja monesti ne edelliset suhteet on päättyneet epämääräisissä merkeissä. Nämä on ihan oma lajinsa eikä ole terveellistä jos ei pysty lainkaan olemaan yksin paria kuukautta pidempään. Rakastutaan aina johonkin uuteen eikä tajuta ettei se ole välttämättä rakkautta vaan fantasiaa ja pakoa omasta itsestään. Saati jos ei osata yhtään käsitellä ja miettiä mikä on ollut oma osuus suhteiden epäonnistumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin ollessa ei opi parisuhteesta mitään. Sitä voi hautoa edellistä suhdetta ja opetella olemaan itsekseen, mutta yksin oleminen ei opeta olemaan parisuhteessa. Seuraavassa parisuhteessa sitä katsoo itseään peiliin, ja ehkä vertaa edelliseen, ja näkee asioita uudella lailla. Ja kasvaa ihmisenä, joka pystyy olemaan parisuhteessa parempi toiselle. Yksin oppii vain olemaan yksin.
No tarkoitus on itsetuntemuksen myötä päästä uuteen elämään. Ja oppia viihtymään ja elämään myös yksin, koska silloin suhteeseenkin on enemmän jaettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää katsoa itseään ensin peiliin. Jotta pysty tuntemaan itsensä ja sen mitä haluaa ja tarvitsee. Ja ykkösasiana että kykenee kommunikoimaan suoraan ja rehellisesti. Lopettaa kaiken näyttelemisen ja ylimiellyttämisen. Jos peilaa itseään ensisijaisesti toisen kautta niin huonostihan niissä suhteissa käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin ollessaan oppii rakastamaan itseään, tunnistamaan oman arvonsa ja tiedostamaan tarpeensa - jos on valmis tekemään töitä ja käsittelemään tunteitaan. Ja se, jos jokin on hyödyksi seuraavalle parisuhteelle. Jos sellaista enää kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa mies ei ollut se joka eron ensimmäisenä keskusteluun otti. Se olin minä, johtuen useista asioista ja erityisesti siitä, että epäilin hänen salailevan jotain. Kielsi tietenkin eikä asiasta keskustelu onnistunut, mutta aloin voida tilanteessa huonosti. Päätimme hakeutua pariterapiaan jossa kävimme kahteen kertaan kunnes mies ilmoitti tulleensa tulokseen, että ero on ainoa ratkaisu, antoi ymmärtää syyn olevan minussa. Kielsi kenenkään kolmannen osapuolen mukanaolon. Olen yrittänyt ajatella järjellä syitä miksi ero on ollut hyvä asia, mutta silti rakastan häntä edelleen. Tämä kaikki on tapahtunut kesän aikana. Yhteisiä lapsia ei onneksi ole, minulla on lapsi aiemmasta suhteesta. Ap
Sinulla on ollut huono olo, koska hänellä on ollut jo sivusuhde, ja hän on pimittänyt sitä sinulta ja se on näkynyt teidän suhteessa. Olette olleet terapiassa kun hänellä on ollut samalla sivusuhde. Hän on antanut ymmärtää, että sinä olet niin huono että onkin hyvä erota, ja kipittänyt sen uuden naisen luo.
Ero on ollut hyvä asia, koska hän ei ole enää rakastanut sinua. Jos on sitten rakastanut oikeastaan kunnolla alun perinkään.
Lapsesi kannalta ero oli erittäin hyvä, ei ole hyvä että hän eläisi epäluotettavassa ympäristössä, ja sellaisessa jossa äiti maanittelee sellaista miestä jäämään, joka ei välitä eikä ole sen arvoinen. Jos otat jonkun lapsesi elämään, ota joku luotettava. Valitettavasti tässä kohtaa ei ole väliä, rakastatko miestä vai et. Et voi pakottaa häntä rakastamaan sinua. Eikä sinun pidä ottaa lapsesi elämään epäluotettavia.
Vierailija kirjoitti:
Joillain se on ihan tapana, että suhteet seuraa ketjussa toisiaan ja monesti ne edelliset suhteet on päättyneet epämääräisissä merkeissä. Nämä on ihan oma lajinsa eikä ole terveellistä jos ei pysty lainkaan olemaan yksin paria kuukautta pidempään. Rakastutaan aina johonkin uuteen eikä tajuta ettei se ole välttämättä rakkautta vaan fantasiaa ja pakoa omasta itsestään. Saati jos ei osata yhtään käsitellä ja miettiä mikä on ollut oma osuus suhteiden epäonnistumisessa.
Jos on 25 vuotta ollut useissa suhteissa tuolla tavalla putkeen niin edes 1,5-2 vuoden tauko suhteista ei yleensä muuta käytösmallia pysyvästi. Se on niin syvään juurtunut vaikka lumeen vuoksi terapiaakin olisi tuollainen koittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin käsitellyt oman avioeroni niin valmiiksi, että olisin ollut valmis suin päin hyppäämään uuteen vakavaan suhteeseen, jos uusi rakkaus olisi minut halunnut. Vaan eipä huolinut, ja nyt harrastan harvakseltaan kevyitä laastarisuhteita koska en meinaa päästä yli siitä minut torjuneesta.
Hän on käsitellyt asian jo ennen eroa. Näin mulle kävi. Kun tuli lopullinen ero, niin asia oli ihan selvä mulle eikä sitä eroa tarvinnut enää vatvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kirjoitus on täynnä katkerien naisten vuodatusta ja miesten vähättelyä.
Juu aika moni omastakin kaveripiiristä on jättänyt naisensa kunnes jaksa enää sitä yleistystä miehet sitä miehet tätä, aina on miehen syy.. nää yleistä akat ovat pahimpia.
Sitten on löytynyt se normaali nainen joka ei löhde miehiä syyttelemään ihan joka maailman asiasta ja hyvin menee parisuhteessa. Työkaverin ex-akka oli just tämmönen, kovaan ääneen valitti kaikesta, ikinä ei yhtään hyvää sanaa sanonut. Ei ihme että tuli jätetyksi.
Ja tosissasi uskot että exä oli kamala ja sinä niin paljon parempi? Normaali?
Vielä tulee aika, jolloin sinä olet puheissa se karmea exä. Ja todella epänormaali tapaus.
Olen aina yhtä ihmeissäni kun kakkoset uskoo kaikki mitä mies niille syöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kirjoitus on täynnä katkerien naisten vuodatusta ja miesten vähättelyä.
Juu aika moni omastakin kaveripiiristä on jättänyt naisensa kunnes jaksa enää sitä yleistystä miehet sitä miehet tätä, aina on miehen syy.. nää yleistä akat ovat pahimpia.
Sitten on löytynyt se normaali nainen joka ei löhde miehiä syyttelemään ihan joka maailman asiasta ja hyvin menee parisuhteessa. Työkaverin ex-akka oli just tämmönen, kovaan ääneen valitti kaikesta, ikinä ei yhtään hyvää sanaa sanonut. Ei ihme että tuli jätetyksi.Ja tosissasi uskot että exä oli kamala ja sinä niin paljon parempi? Normaali?
Vielä tulee aika, jolloin sinä olet puheissa se karmea exä. Ja todella epänormaali tapaus.Olen aina yhtä ihmeissäni kun kakkoset uskoo kaikki mitä mies niille syöttää.
Jotkuthan kirjoittaa kirjoja exänsä kauheudesta sitouttakseen kakkosena mukaan tulleen. Sitouttamisen jälkeen kaamea totuus paljastuukin.
Vierailija kirjoitti:
Minun ex teki noin. Erosimme 7 vuoden suhteesta ja hän oli julkisesti yhdessä uuden, nuoremman naisensa kanssa jo kolmen viikon kuluttua siitä kun muutettiin erilleen. Kaiken kukkuraksi muuttivat nopeasti yhteen ja ryhtyivät lapsen tekoon, ja ex hehkutti tätä onneaan minullekin. Ovat kaiketi edelleen yhdessä, vaikka kaikki (yhtä järkyttyneet ja epäuskoiset) läheiseni lohduttelivat minua silloin, että suhde on laastari eikä kestä.
Menin tietysti aivan palasiksi, etenkin kun itse olin kuvitellut meidän olevan loppuelämämme yhdessä ja kun niin ei sitten käynytkään, luulin että miehelle ero olisi ollut ihan yhtä raskas kuin minullekin. Todella kauan, osin vieläkin, tunsin itseni jotenkin todella petetyksi ja huijatuksi. Koen, että olin miehelle vain jokin harjoitussuhde, paremman puutteessa oli minun kanssa. Yli pääseminen kesti tosi kauan, ja eroseminaarista huolimattakin jonkinlainen ikuinen arpi kyllä jäi. Osin tästä kokemuksesta johtuen en halua enää parisuhdetta.
N43
Mulla samanlainen tarina. 7 vuotta sitten lähti ja menin täysin rikki. En ole kyennyt edes ajattelemaan uutta suhdetta. Minusta vaan puuttuu nykyään joku oleellinen pala, että sellaiseen kykenisin. Lisäksi itsetunto meni oikeastaan täysin. Olen nykyään aivan eristäytynyt. Mulla on rankkoja hylkäämiskokemuksia lapsuudestakin, en kykene enää olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. Toki olen siitä hyvin surullinen. Lapsi ja muutama sukulainen on, mutta muuten olen ihan yksin maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän suhteen pituudesta ja eroprosessista ylipäätään. Itse seurustelin vain vuoden ja aika pitkään olin miettinyt eroa ja oltiin siitä puhuttukin. Kun lopulta erosimme, se oli vain ja ainoastaan helpotus. Kuukauden päästä löysin unelmieni miehen, vaikka tarkoitus ei todella ollut etsiä, vaan ainoastaan nauttia sinkkuudesta. Ja nyt on oltu yhdessä yli 10 vuotta. Joskus suhteet vaan loksahtaa, toisinaan ei. Erot on tosi ikäviä, mutta tietämättä taustaa et voi myöskään sanoa juuta tai jaata ap:n eksästä vain aloituksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän suhteen pituudesta ja eroprosessista ylipäätään. Itse seurustelin vain vuoden ja aika pitkään olin miettinyt eroa ja oltiin siitä puhuttukin. Kun lopulta erosimme, se oli vain ja ainoastaan helpotus. Kuukauden päästä löysin unelmieni miehen, vaikka tarkoitus ei todella ollut etsiä, vaan ainoastaan nauttia sinkkuudesta. Ja nyt on oltu yhdessä yli 10 vuotta. Joskus suhteet vaan loksahtaa, toisinaan ei. Erot on tosi ikäviä, mutta tietämättä taustaa et voi myöskään sanoa juuta tai jaata ap:n eksästä vain aloituksen perusteella.
Vuoden seurustelu ja siitäkin pitkään mietit eroa. Hieman eri asia nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden seurustelu ja siitäkin pitkään mietit eroa. Hieman eri asia nyt.
Mun pointtihan oli nimenomaan se, että se oma suhde oli tosi lyhyt. Kun aloituksesta ei selvinnyt yhtään, että minkä pituinen suhde oli kyseessä tai mitään muutakaan taustatietoja, niin oli ihan älytöntä, että joku sanoi eksän olevan epäkypsä. Vastasin siihen kommenttiin.
Itseasiassa mies ei ollut se joka eron ensimmäisenä keskusteluun otti. Se olin minä, johtuen useista asioista ja erityisesti siitä, että epäilin hänen salailevan jotain. Kielsi tietenkin eikä asiasta keskustelu onnistunut, mutta aloin voida tilanteessa huonosti. Päätimme hakeutua pariterapiaan jossa kävimme kahteen kertaan kunnes mies ilmoitti tulleensa tulokseen, että ero on ainoa ratkaisu, antoi ymmärtää syyn olevan minussa. Kielsi kenenkään kolmannen osapuolen mukanaolon. Olen yrittänyt ajatella järjellä syitä miksi ero on ollut hyvä asia, mutta silti rakastan häntä edelleen. Tämä kaikki on tapahtunut kesän aikana. Yhteisiä lapsia ei onneksi ole, minulla on lapsi aiemmasta suhteesta. Ap