Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ex hyppää suoraan uuteen suhteeseen

Vierailija
14.08.2023 |

Sattuu ihan hirveästi. Tietenkin hänellä on oikeus tehdä erottuamme mitä haluaa en sitä tarkoita, mutta kun itse on hirveissä tuskissa tuntuu käsittämättömältä miten toinen voi vaan loikata suoraan uuteen suhteeseen ja käytännössä saman katon alle heti kun olen hädin tuskin saanut kalusteeni kannettua ulos. En vaan pysty ymmärtämään ja tuntuu niin pahalta. Muita saman kokeneita?

Kommentit (210)

Vierailija
201/210 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta minulle ajankohtainen. Olemme eroamassa mieheni kanssa 25 vuoden jälkeen, hänen toiveestaan ja aloitteestaan ja hyvin yllättäen. Muutin pois huhtikuussa, ensimmäisen vaiheen paperit mies jätti viime viikolla.

Minulle selvisi pari viikkoa sitten, että hän vei uuden naisensa meidän (ja lastemme) kotiin ensimmäisen kerran minun pois muutostani seuraavana päivänä. Siis alle 24h. Nainen on esitelty lapsille pari kuukautta sitten, samoin miehen suvulle ja useille yhteisille ystävillemme. Tästä hän ei ole maininnut minulle mitään, sain tietää sattumalta. Lapset ovat olleet "outoja", mutta eivät uskaltaneet sanoa minulle mitään, kun eivät tienneet että tiedänkö minä tästä.

Eromme on vielä ihan kesken. Minä olen ihan romuna, olen hakeutunut avun piiriin, jotta kykenisin palaamaan normaaliin elämään. Ihan käytännön kannaltakin kaikki on aivan alussa. Minulla on valtavasti tavaraa entisessä kodissamme eikä uusi kot

Sama kokemus mulla, aviovuosien määräkin täsmää. En tunne koko ihmistä, jonka kanssa jaoin elämäni ja lapset, perheen ja kodin. Meillä vei rahatkin. Onneksi ei ole yhteistä firmaa. Hanki hyvä juristi samantien, huomenna jo. Älä allekirjoita mitään. Äläkä jätä lapsiasi yksin vaikean tilanteen kanssa. Suret itse sitten myöhemmin ja itket terapiassa. Valitettavasti. Voimia, vaikka lohdun sanoja ei oikein ole. Anna ystävien ja läheisten auttaa nyt kaikessa. 

Vierailija
202/210 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mä oon aina ihmetellyt, erota edellisestä suhteesta että voi heti hypätä uuteen? exä teki saman, toki näennäisesti ei heti muka ollut parisuhteessa mutta se kenen kanssa sitten julistautui niin oli kyllä saman kenen kanssa oli jo tekemisissä aikasemminkin tiiviisti ennen eroa... Ja ihmetyttaa myös ihmiset ketkä suostuu parisuhteeseen ihmisen kanssa kuka on ollut vielä toisen kanssa ennen tutustumista ja suostuu ottamaan sen heti edellisen tilalta. Noh kai ne jotkut on vaan niin epätoivoisia että pakko vaan olla jonkun kanssa eikä pystytä yksin olemaan. Omassa erossa exä taisi luulla että se jotenkin vielä saa loukattua pahemman kerran että erotaan mutta kyllä se vaan oli loppuenlopuksi helpotus erota kontrolloivasta ja valittavasta ja myös vähintäänkin lievästi narsistisen piirteen omaavasta ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/210 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten seuraa siedetään yhden asian takia.

Senkin voi sivuuttaa ja alkaa tehdä sitä yhtä asiaa toisten miesten kanssa ;) älä tee elämääsi liian vaikeaksi kun apu on lähellä. 

Vierailija
204/210 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei uskalla erota niin, että jää yksin. Hänellä on aina uusi nainen katsottuna jo valmiiksi. Ressukat. 

Niitä löytyy työpaikalta, kauppakeskuksesta, somesta. Mutta miten joillekin kelpaa kuka vaan....

Vierailija
205/210 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle ja hyvää syksyn odotusta. Kyll se siitä kohta helpottaa.  Kyllä ihmisen pitäisi osata olla yksin. Tervettä. Täytyy osata hiljentyä ja pitää rako uuteen suhteeseen. Vähän miettiä ja pysähtyä. Huomaan, että sulla on yhä rakkautta häntä kohtaan,muuten ei kirpaisisi noin. 

Monet ottaa noita laastarisuhteita heti. No joo sekin toimii,ok,mutta vain tapailumielessä ei saman katon alle , ei ei.

Nauti elämästäsi,ota vaikka laastaria.  Meressä on kalaa.   Ihmisellä on muuten kolme rakkautta useinmiten. Se nuoruuden huuma-kuuma, sitten tulloo se ruuhkavuosien tyyppi-lapset,työ,stressi. Ero. Sitten se vanhuuden sulostuttaja,seesteisyys-toverillisuus. ( välissä niitä ns yhden yön humauksia)

Kyll se siitä....helpottaa.

Vierailija
206/210 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ruma tapa, että tehdään erosuunnitelmat toisen selän takana, ja hankitaan uusi jo ennen kuin edes lopettaa edellistä suhdetta. Olen sitä mieltä, että tämä "epidemia" vaikuttaa negatiivisesti lapsilukuun Suomessa. Nuoret naiset empivät saada lapsia, kun nykyään on ihan normaalia, että mies lähtee toisen kanssa noin vaan. Ja kuka nainen suostuu olemaan noin epäluotettavan tyypin kanssa? Ihan käsittämätöntä, ettei tällaiseen kiinnitetään enemmän huomiota. 

Vierailija
207/210 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ruma tapa, että tehdään erosuunnitelmat toisen selän takana, ja hankitaan uusi jo ennen kuin edes lopettaa edellistä suhdetta. Olen sitä mieltä, että tämä "epidemia" vaikuttaa negatiivisesti lapsilukuun Suomessa. Nuoret naiset empivät saada lapsia, kun nykyään on ihan normaalia, että mies lähtee toisen kanssa noin vaan. Ja kuka nainen suostuu olemaan noin epäluotettavan tyypin kanssa? Ihan käsittämätöntä, ettei tällaiseen kiinnitetään enemmän huomiota. 

Niin. Kun tuohon sairaaseen malliin toimia ei puututa sosiaalisesti. Hyssytellään vain.

Vierailija
208/210 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa mies ei ollut se joka eron ensimmäisenä keskusteluun otti. Se olin minä, johtuen useista asioista ja erityisesti siitä, että epäilin hänen salailevan jotain. Kielsi tietenkin eikä asiasta keskustelu onnistunut, mutta aloin voida tilanteessa huonosti. Päätimme hakeutua pariterapiaan jossa kävimme kahteen kertaan kunnes mies ilmoitti tulleensa tulokseen, että ero on ainoa ratkaisu, antoi ymmärtää syyn olevan minussa. Kielsi kenenkään kolmannen osapuolen mukanaolon. Olen yrittänyt ajatella järjellä syitä miksi ero on ollut hyvä asia, mutta silti rakastan häntä edelleen. Tämä kaikki on tapahtunut kesän aikana. Yhteisiä lapsia ei onneksi ole, minulla on lapsi aiemmasta suhteesta. Ap

Meilläkin se oli minä, joka otti eron ensimmäisenä esille! Mies oli ilmeisesti ihmeissänsä, että ei kyllähän me kuulumme yhteen, mutta kuukauden päästä "sattumoisin" hän tapasi juhlissa yhden naisen, jonka kanssa olivat päässeet siihen lopputulokseen, että he ovat nykyisissä suhteissa vain sen takia, että se on nyt mennyt näin. Aloitti suhteen uuden kanssa heti. En tiedä, onko tällä naisella ollut muita, mutta tiedän, että eksä kävi sängyssä uudensa luokkakaverin kanssa. Tuntui melkein siltä, että hänen piti saa kokeilla, että hän saa olla uskoton. Yhdessä ovat edelleen. Miksi uusi halusi asettua tuollaiseksi kynnysmatoksi, en tajua. Olen kyllä jälkeenpäin miettinyt, että aikamoinen kameleontti-manipuloija eksä on, hän osaa niin sanotusti "puhua" (=vääntää asiat ihan ihmeelliseen muotoon omaksi eduksi).

Vierailija
209/210 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kun tuohon sairaaseen malliin toimia ei puututa sosiaalisesti. Hyssytellään vain.

Tämä! Omassa lapsuudessa tällainen oli äärimmäisen harvinaista ja todella outoa. Tässä asiassa kehitys on mennyt taaksepäin. Päävastuuhan on ehdottomasti lennossa jättävällä taholla, mutta kyllä sillä uudellakin (useimmiten valitettavasti nainen) on myös oma vastuunsa tilanteessa.

Vierailija
210/210 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta minulle ajankohtainen. Olemme eroamassa mieheni kanssa 25 vuoden jälkeen, hänen toiveestaan ja aloitteestaan ja hyvin yllättäen. Muutin pois huhtikuussa, ensimmäisen vaiheen paperit mies jätti viime viikolla.

Minulle selvisi pari viikkoa sitten, että hän vei uuden naisensa meidän (ja lastemme) kotiin ensimmäisen kerran minun pois muutostani seuraavana päivänä. Siis alle 24h. Nainen on esitelty lapsille pari kuukautta sitten, samoin miehen suvulle ja useille yhteisille ystävillemme. Tästä hän ei ole maininnut minulle mitään, sain tietää sattumalta. Lapset ovat olleet "outoja", mutta eivät uskaltaneet sanoa minulle mitään, kun eivät tienneet että tiedänkö minä tästä.

Eromme on vielä ihan kesken. Minä olen ihan romuna, olen hakeutunut avun piiriin, jotta kykenisin palaamaan normaaliin elämään. Ihan käytännön kannaltakin kaikki on aivan alussa. Minulla on valtavasti tavaraa entisessä kodissamme eikä uusi kot...

Otan osaa! <3 Et tietenkään mene johonkin miehen suvun tapahtumaan jos et halua. Mies ei määrää mitä teet ja et. Asianajaja kannattaa tietenkin hankkia per heti.