Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei sitten mennä opiskelemaan - soluasuminen pelottaa

Vierailija
14.08.2023 |

Onko soluasuminen niin kammottavaa kuin väitetään?

Näin introverttina vaan tuntuu ahdistavalta ajatus siitä, että edes kotonaan ei saisi olla yksin ja rauhassa, vaan on pakko olla sielläkin sosiaalinen.

Ja lisäksi pelottaa myös, että jos ne muut samassa asunnossa asuvat esim juhlivat paljon tai aiheuttavat muuta häiriötä niin sitähän voi saada häädön asunnosta vaikka et ole tehnyt yhtään mitään.

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin opiskelijana jouduin nyt soluasuntoon. Oli jotenkin järkytys itselle, että kämppiksenä on ammattikoulua käyvä nuori. En ymmärrä miksi asuntosäätiö laittaa korkeakouluopiskelijan ja amislaisen samaan asuntoon, ikäeroakin 4 vuotta. Tuo amis jättää tiskit tiskaamatta ja viinaa vetää aamu- sekä iltapalaksi, vaikka kouluakin sillä olisi joka päivä. Kavereitakin tuo tänne ja vaikka kysyvätkin, että häiritsevätkö minua ja ovat suhteellisen hiljaa, niin ei tämä silti erityisen mukavaa ole. Kämppiksen poikaystäväkin täällä koko ajan. Omaa rauhaa kaipaisin. Yksiö on nyt hakusessa ja toivon saavani sellaisen pian.

Sano tiskeistä mutta kyllä soluun saa kutsua ihmisiä kylään. No, toivottavasti saat rauhallisen kämpän.

Vierailija
162/166 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetut kokoomustrollit vallannut keskustelun? "Kyllä silloin kun minä olin nuori (40 vuotta sitten) kaikki opiskelijat asui soluasunnoissa. Koska minä olen siitä kärsinyt, niin nykynuortenkin pitää, se on jämpti"

Mene hei ihan oikeasti juttelemaan jollekin asiantuntijalle jos sun mielestäsi julkisella keskustelupalstalla sinun näkemyksesi vastaiset viestit ovat "maksettuja kokoomustrolleja". Eihän tuo nyt ole enää ole todellistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin opiskelijana jouduin nyt soluasuntoon. Oli jotenkin järkytys itselle, että kämppiksenä on ammattikoulua käyvä nuori. En ymmärrä miksi asuntosäätiö laittaa korkeakouluopiskelijan ja amislaisen samaan asuntoon, ikäeroakin 4 vuotta. Tuo amis jättää tiskit tiskaamatta ja viinaa vetää aamu- sekä iltapalaksi, vaikka kouluakin sillä olisi joka päivä. Kavereitakin tuo tänne ja vaikka kysyvätkin, että häiritsevätkö minua ja ovat suhteellisen hiljaa, niin ei tämä silti erityisen mukavaa ole. Kämppiksen poikaystäväkin täällä koko ajan. Omaa rauhaa kaipaisin. Yksiö on nyt hakusessa ja toivon saavani sellaisen pian.

Sano tiskeistä mutta kyllä soluun saa kutsua ihmisiä kylään. No, toivottavasti saat rauhallisen kämpän.

Joo tiskeistä olenkin jo sanonut, mutta ei vaikuta häntä kiinnostavan. Kaverit eivät sinällään haittaa ja totta kai saavat tulla kylääm, mutta yhteistä keittiötä ikävä käyttää, kun siellä pyörivät usein.

Vierailija
164/166 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin soluasunnossa 2008-2015 opiskeluaikani lähes kokonaan; lukuunottamatta lopun noin puolen vuoden pätkää, jolloin saimme puolisoni kanssa perheasunnon. Muistoni soluajalta ovat lähes pelkästään positiivisia. Pidän useimpaan kämppikseeni yhteyttä vieläkin, yhden kanssa olimme hetken jopa samassa työpaikassa! Minulle sattui koko aikana vain 1 huono kämppis, joka joi paljon alkoholia, mutta hänkin lensi pois alle kuukaudessa, kun valitimme asiasta. Kämppiksiä oli koko aikana yhteensä lähes 30, joten kokemusta löytyy. Asuin tuona aikana kahdessa eri soluasunnossa, ensimmäisessä oli 3 asukasta ja jälkimmäisessä 4. Muutin tuohon isompaan soluun sen takia, että se oli yliopistolta vain muutaman sadan metrin päässä, kun ensimmäiseen soluun piti matkustaa bussilla.

Vierailija
165/166 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aika tyhmää kieliä kämppiksistä, niin että nämä joutuu pois. Pikkumaista

Vierailija
166/166 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei soluasuminen muistuta välttämättä mitään kimppa-asumista. Se on usean henkilön oma koti eikä naapuria välttämättä edes moikata tai tiedetä nimeltä. Kyllä suurin osa haluaa elää soluissa täysin omaa elämäänsä. Ei se ole mikään perheyksikkö missä askareet tehdään yhdessä.

Aika vaikeaa asua solussa niin, ettei muihin asukkaisiin vähintäänkin jonkinlaiset puhevälit olisi. Siinä kuitenkin jaetaan muun muassa keittiö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi