Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh. Vanha 83-vuotias äitini nukkui pois. Olemme täällä aikuisten lasteni kanssa aloittaneet ison omakotitalon tyhjennyksen.

Vierailija
13.08.2023 |

Käyttäisittekö loppuun kaikki pesuaineet ja saippua ja shampoopurkit vai heitättekö pois? Voiko niitä lahjoittaa johonkin?

Kommentit (343)

Vierailija
21/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin pois suoraan. Ei tiedä milloin on avattu ja otettu käyttöön. En myöskään halua täyttää omaa kylppäriä purkeilla, on jo omat mieluiset saippuat ja muut.

Saippuat sun muut ei nopeasti miksikään mene. Käyttöön ottaisin paitsi sellaiset joista arvelisin että jää kaapin tukkeeksi. Säästäväisenä ei ole tarvinnut rahan puutetta ikinä valittaa.

Vierailija
22/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkaa en käyttäisi, koska en tiedä milloin avattu ja miten käytetty (onko esim lantrattu tai sekoitettu jotain). Avatut siivoukseen käytettävät pesuaineet, fairyt ym käyttäisin tietysti.

Jos voimia riittää niin voi yrittää lahjoittaa fb roskalavalla, todennäköisesti joku hakee pois. Mutta viestailu ja aikojen sopiminen voi olla yllättävän työlästä kaiken muun lisäksi.

Mihinkään ukrainalaisten ym lahjoituksiin ei voi viedä kuin avaamaattomia tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös jättää saippuaa ym esille sillä tarvitse sitä urakan aikana. Ja ehkä tarvitse myös jotain pesuaineita loppusiivouksessa ym.

Vierailija
24/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin vaativaa laittaa ne purkit muovipussiin (johon ne pitäisi pois heitettäessäkin laittaa), ja viedä omaan kylppäriin. Toki jos siellä on jotain muhjuisia saippuoita niin toiseen kassiin ja roskiin.

Vierailija
25/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Voimia tyhjennykseen! Heittäisin surutta pois. 

Alapeukuttajille vastaan että olen just tyhjentänyt muistisairaan sukulaisen asunnon ja siellä oli niin likaista ja ällöttävää että en olisi todellakaan sieltä halunnut mitään puoliksi käytettyjä pyykkipulvereita mukaani. 

Tämä on sitten eri asia, kyllä kai nyt jokainen tajuaa ettei mitään paskaisia purkkeja oteta. Eikai aloittaja miettisikään käyttämistä vaihtoehtona jos äitinsä koti olisi törkyinen ja torakkainen?

Iän myötä moni vanhus säästää ties minkä ikäisiä avattuja purkkeja purnukoita. Itse pistäisin kaikki pois.

Vierailija
26/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joillakin voi olla noin vanhoja äitejä! Itse menetin äitini 52 vuotiaana. Itse olin 32 v.

Luulisi tuohon ikään mennessä jo oppineen että ihmiset elävät eri ikäiseksi.

Vierailija
27/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin perheenjäsenen pesuaineet jne. Jos ei näy mitään häikkää kuten hometta.

Vierailija
28/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo voi olla ihan he*vetillinen työmaa. Jokaisen tavaran lajittelu ja arviointi voi viedä ihan järjettömän kauan aikaa. Kannattaa kunnioittaa omaa jaksamistaan ja heittää tavaraa surutta pois, jos niikseen tulee.

Jotka tätä kritisoi, ei ole olleet tyhjentämässä taloa joka on täynnä tavaraa.

Tämä just! Itsellä vielä liian tuoreessa muistissa. Alkuun yritettiin jotain myydä, mutta ei siitä mitään tullut ja sen jälkeen vaan surutta kaatikselle. Hirveä homma ihan jo noinkin. 

Vierailija
29/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo voi olla ihan he*vetillinen työmaa. Jokaisen tavaran lajittelu ja arviointi voi viedä ihan järjettömän kauan aikaa. Kannattaa kunnioittaa omaa jaksamistaan ja heittää tavaraa surutta pois, jos niikseen tulee.

Jep, pesuaineet luultavasti helpommasta päästä olevaa roinaa, roskiin vaan. Paljon muuta hankalammin setvittävää ja kierrätettävää edessä.

Vierailija
30/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin vaativaa laittaa ne purkit muovipussiin (johon ne pitäisi pois heitettäessäkin laittaa), ja viedä omaan kylppäriin. Toki jos siellä on jotain muhjuisia saippuoita niin toiseen kassiin ja roskiin.

Jos tavaraa on oikeasti paljon, niin kaikki ylimääräinen nyssyköiden kanssa säätäminen ja kuskaaminen ja paikan etsiminen kotoa tavaralle on ylimääräinen rasite ja aikasyöppö.

Itse kannatan tavaran jatkokäyttöä hyvin paljon, mutta kun tyhjennetään hamstraajan taloa niin tilanne on toinen. Ellei sitten ole työtön ja perheetön ja kuukausia aikaa työhön.

Vierailija
31/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tyhjensin juuri kesällä vanhempani asunnon hänen äkillisesti kuoltuaan. Käytän vieläkin hänen shampootaan, pyykinpesuainettaan, tiskiainettaan ja saippuaansa. Miksi heittää hyvää tavaraa pois? säästin myös joitakin ruokatarvikkeita, kuten mausteita, hunajaa...

Tosin asunto ei kuulunut muistisairaalle, vaan täyttä elämää elävälle, joka yhtäkkiä kuoli,joten kaikki oli siistiä ja pesuaineet ihan uusia käytössä olevia.

Lahjoitin asunnosta paljon tavaraa pois tutuille, myös kierrätyskeskukselle ja loput sai viedä kuljetusfirma joka maksua vastaan tyhjentää varastoja ja asuntoja.

Vierailija
32/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin luomupesuaineet, kuten ruokasoodalla eilen putsasin tiskipöydän, kyllä kiilsi aamulla! Siis etikka, sooda, sitruunamehu (tiiviste), jos sattuisi olemaan.

Vierailija
33/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten olin mukana tyhjentämässä melkoisen täyttä omakotitaloa. Tämän kokemuksen jälkeen olen itse alkanut karsia tavaraa ja pyrin jonkinasteiseen minimalismiin...

Vierailija
34/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joillakin voi olla noin vanhoja äitejä! Itse menetin äitini 52 vuotiaana. Itse olin 32 v.

Paremmat geenit ja elämäntavat?

Vierailija
35/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä just! Itsellä vielä liian tuoreessa muistissa. Alkuun yritettiin jotain myydä, mutta ei siitä mitään tullut ja sen jälkeen vaan surutta kaatikselle. Hirveä homma ihan jo noinkin. 

Huutokauppameklariin yhteyttä ja huutokauppa pystyyn. Yleensä tekevät könttätarjouksen ja vievät sitten myymättömät tavarat kaatopaikalle.

Vierailija
36/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin pois, joku käyttämätön suihkusaippua nyt voisi mennä itselle ei muu

Siis esim pyykinpesuaine heittäisit miksi ihmeessä?

Ihmettelen tätä samaa, koska kaatopaikalle tuodaan valtavia määriä aivan käyttökelpoista tavaraa ja tuotetta vain siksi, että omistaja on kuollut. Aikoinaan vain romanit toimivat noin eli vainajan tavaroita ei saanut muut käyttää, mutta nyt sama koskee kaikkia: kuolinpesistä ei haluta kierrättää aivan hyviä pesuaineita, puutarhatyökaluja, astioita, nauloja, ruuveja jne. Ja nimenomaan kaatopaikalle, ei mitenkään siististi kierrätykseen siten, että tässä pussillinen ruuveja, tässä kassillinen pesuainetta, vaan kaikki sekaisin sekajätteenä.

Onko aivan uusi porakone jotenkin saastunut, kun sen ostaja kuoli syöpään?

Vierailija
37/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sinne uudet ja sitten heittäisin ne pois. Ällöttää toisen asunnossa olleet saippuat hyhyh.

Vierailija
38/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat käyttää ja samat shampoot sopii itsellekin, mikä estää käyttämästä? Itse en avattuja käyttäisi. Jotain avaamattomia tuotteita olen itse aikanaan appilasta ottanut, mutta taisi ainakin osa jäädä käyttämättä nekin. Aikanaan myös muunlaisista tavaroista luovuin, joita itselleni silloin aikanaan otin. Asia siis riippuu siitä, mitä mieltä itse olet käyttämisestä. Itse koin, että alussa niillä oli merkitystä, mutta ei enää myöhemmin, kun kuolemasta oli kulunut jo enempi aikaa.

Vierailija
39/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käyttökelpoinen tietysti käyttöön. Mikään ei ole niin törkeää, kuin luonnonvarojen haaskaaminen.

Vierailija
40/343 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin pois, joku käyttämätön suihkusaippua nyt voisi mennä itselle ei muu

Siis esim pyykinpesuaine heittäisit miksi ihmeessä?

Ihmettelen tätä samaa, koska kaatopaikalle tuodaan valtavia määriä aivan käyttökelpoista tavaraa ja tuotetta vain siksi, että omistaja on kuollut. Aikoinaan vain romanit toimivat noin eli vainajan tavaroita ei saanut muut käyttää, mutta nyt sama koskee kaikkia: kuolinpesistä ei haluta kierrättää aivan hyviä pesuaineita, puutarhatyökaluja, astioita, nauloja, ruuveja jne. Ja nimenomaan kaatopaikalle, ei mitenkään siististi kierrätykseen siten, että tässä pussillinen ruuveja, tässä kassillinen pesuainetta, vaan kaikki sekaisin sekajätteenä.

Onko aivan uusi porakone jotenkin saastunut, kun sen ostaja kuoli syöpään?

Kaikilla on jo kaapit täynnä omaa tavaraa. Ihan hirveä homma alkaa myymään jotain yksittäisiä tavaroita netissä. Ostajat tekee ohareita tai lupaa ostaa mutta alkaakin tinkaamaan ja kaikesta pitää neuvotella kuolinpesän jäsenien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan