Sähköpyörä on maailman turhin laite!!!
Maksaa sairaasti ja viedään viimeinenkin liikunta pois jo nyt vähäliikkuvilta ihmisiltä. Ja eihän tuohon edes tarvita mopokorttia niin nyt 10 vuotiaatkin ajelee noilla 30 km/h kouluun ilman mitään tietoa liikennesäännöistä. Ajellaan vaan suoraan suojatien läpi pysähtymättä jne.
Nuoret on vielä huonomassa kunnossa kuin mummot nykyään ja eivät edes jaksa polkea itse pyörää? Ennen vanhaan 80v mummotkin ajoi sillä vaihteettomalla pyörällä korkeita mäkiä.
Kommentit (563)
Sähköpyörä on helpottanut minun työmatkaani jo kahden vuoden ajan.
Samalla on saanut raitista ilmaa ja kuntokin parantatunut.
Ei kenenkään tarvitse puolustella sinulle sähköpyörän käyttöään. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Kukaan ei muuta mieltään sinun provosoivan trollialoituksesi takia. Sen kun vaahtoat, varo ettei verisuoni katkea päästä.
Pyörällä saa ajaa pysähtymättä suojatien yli. Mutta pitää varoa autot, ettei jää auton alle. Pyöräilijällä ei ole etuajo-oikeutta, mutta ei autokaan saa päälle ajaa. Vaarallisinta on, jos pyöräilijä tulee puskan takaa sellaisella vauhdilla, ettei autoilija ehdi reagoida ja se oli sitäpaitsi auton vuoro ajaa ensin.
Pyöräily on mukavaa kunhan valitsee siihen itselleen sopivan välineen. Kolmipyörästä isoon moottoripyörään. Kaikkia on tullut kokeiltua tähän ikään.
Sähköpyörällä käyn 7km päässä töissä, 1km päässä kaupassa ja 3km päässä salilla. Normipyörällä en aja, koska se on ylämäissä aivan liian hidas eikä hermo ja aikataulut kestä sellaista nysväystä. Toki sähköpyörästäkin on rajoitin poistettu, että pääsee kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörällä käyn 7km päässä töissä, 1km päässä kaupassa ja 3km päässä salilla. Normipyörällä en aja, koska se on ylämäissä aivan liian hidas eikä hermo ja aikataulut kestä sellaista nysväystä. Toki sähköpyörästäkin on rajoitin poistettu, että pääsee kovempaa.
NJÄÄ sulla on vaan paska kunto , ja luomu pyörähän on juuri niin nopea kun reisissä on jerkkua painaa kampea alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NJÄÄ sulla on vaan paska kunto , ja luomu pyörähän on juuri niin nopea kun reisissä on jerkkua painaa kampea alas.
On toki juuri niin nopea, mutta matkalla on sen verran jyrkkiä mätkiä että 25km/h nopeus vaatii minun + perus maastopyörän 105kg yhteispainolla noin 700 wattia tehoa, eikä tavallisesta tallaajasta sellaista tehoa irtoa ainakaan sekunnin murto-osaa pidempään. Sähköpyörällä se sen sijaan onnistuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii, parempi että olisin kuollut 10 vuotta sitten enkä ostanut sähköpyörää. Paino puolittui, taudit lähti ja joka päivä nautin. Mistä tilaat 30 kulkevia mopoja, Suomessa myytävät kulkevat max 25.
Sohvalle kuolemaan vaan kaikki, jos ei autoakaan pysty ajamaan.
Sähköpyörä ei ole maailman ainoa kuntoilumuoto. Ja siihen hintaan olisit saanut esim aika monta uimakertaa ja salikorttia.
Vaikka Suomessa järviä riittää, niin aika hankala on uimalla mennä töihin tai muuallekaan. Polkupyörää ei keksitty kuntouluvälineeksi, vaikka sitä voi siihenkin käyttää.
Jos haluan kuntoilla poljen kotona kuntopyörää ja katson samalla netflixiä. Jos haluan liikkua halvalla ja suht nopeasti paikasta toiseen, kuljen sähköpyörällä.
kaaosta ja rytinää kirjoitti:
Joskus voi olla. Hiukan hassua jos joku 80+ papparainen pyyhkii sähköpyörällä ohite tuhatta ja sataa että hupsis vaan ehkä vilkkaallakin pyörätiellä kun eihän tuossa iässä ne hoxottimet ja reagointikyky enää viimeisen päälle terävät ole.
Mitä tekemistä muuten sitten sähkökäyttöisellä skootterin/mopon kaltaisella kulkuvälineellä ylipäätään on kevyen liikenteen väylillä? Niilläkin mennään lujaa ja piittaamattomasti vaaraa aiheuttaen hyvinkin usein. Taitaisi laissa olla viilaamisen paikka noiden osalta. !!
Kova on vauhti, meinasin jäädä yhden lapsen alle.
Pyöräilin ennen kuin omistin sähköpyörää noin kaksi kertaa 5 vuoden aikana. Hommasin sähköpyörän keväällä ja sen jälkeen olen pyöräillyt karvan yli 500km ja nauttinut siitä. En usko sähköpyöräilyn pilaavan mun kuntoa tai hyvinvointia 😄
Joidenkin mielestä pyöräily on vain kunnon kohennusta?
Olen viimeiset pari vuotta ajellut sähköpyörällä kesät, talvet. Kilometrejä on kertynyt n. 9000. Mainio peli.
Pyörällä voi ajaa myös ilman sähköä jos haluaa..ja jos vielä tuntuu että pääsee liian helpolla, voi laskea vaikka vähän ilmaa pois renkaista ja irrottaa satulan. Elämä on täynnä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä pyöräily on vain kunnon kohennusta?
Tietenkin. Kukaan ei voi mennä töihin, kauppaan, kouluun, harrastuksiin, kaverille tms. pyörällä, kyllä niihin pitää ajaa autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pokkana väität että kuljet toistakymmentä kilometriä sähköpyörällä ja muka poljet sillä yhtään jos et ole tavallisella pyörällä jaksanut yhtään polkea😆
Onko trollilla käynyt mielessä että laihtuakseen on tehtävä muutakin kuin istuttava pyörän päällä sähkön kuljettaessa sinua eteenpäin?
Onko sinulla käynyt mielessä kokeilla joskus sähköpyörää/ottaa selvää, mitä sellaisen ajaminen vaatii? Ne eivät oikeasti kulje itsekseen.
No kyllähän ne aikalailla itsestään kulkee avustuksen ollessa täysillä kunhan vaan pitää jalat polkimilla menossa mukana.
Jostain syystä sykemittarini oli sitä mieltä, ettei itsekseen kulje. Mittari on varmaan rikki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, mulla se lisäsi intoa ajaa 16km töihin. Ei ole hiestä märkänä.
Et sinä talvella ja sateella aja sillä sähköpyörällä minnekään ja talvella ihmiset juuri lihoaa.
Kivasti kulkee sateessa ja talvellakin. 20 astetta pakkasta alkaa olla vähän siinä rajoilla, että lähtisikö julkisilla. Pyörällä pääsee kyllä nopeammin.
Itse kyllä hommaan sähkögravel pyörän, kun maantielenkkieni keskinopeus menee alle 30 km/h. Hopeakettu 60 v.