Sähköpyörä on maailman turhin laite!!!
Maksaa sairaasti ja viedään viimeinenkin liikunta pois jo nyt vähäliikkuvilta ihmisiltä. Ja eihän tuohon edes tarvita mopokorttia niin nyt 10 vuotiaatkin ajelee noilla 30 km/h kouluun ilman mitään tietoa liikennesäännöistä. Ajellaan vaan suoraan suojatien läpi pysähtymättä jne.
Nuoret on vielä huonomassa kunnossa kuin mummot nykyään ja eivät edes jaksa polkea itse pyörää? Ennen vanhaan 80v mummotkin ajoi sillä vaihteettomalla pyörällä korkeita mäkiä.
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä käynyt mielessä, että sähköpyörääkin pitää polkea koko ajan? ei se itsekseen mihinkään liiku. Samalla tavalla siinä jalat saa liikuntaa polkiessaan, vaikka vastus ei niin suuri olekkaan. 80-v isäni on tyytyväinen sähköpyöräilijä. 30-50km pyöräilee päivässä lenkkiä, myös alku-ja lopputalvesta, kun ei ole vielä kovia pakkasia. Hoikka on , ja hyvässä kunnossa ikäisekseen.
Jalat saa liikuntaa mutta kun vastustus on heikko se ei voimista jalkoja eikä juurikaan kohota kuntoa...sähköpyörällä kyllä huonokuntoinenkin polkee helposti sen 80-100km lenkkejä jos vain haluaa kun se on vain jalan pyörittelyä.
Minullakin on sähköpyörä mutta olen alkanut siirtymään alkuhuuman jälkeen takaisin luomuun koska sähköpyöräily on liian helppoa eikä sovi kuntoilun korvikkeeksi koska jalat tottuu liian helppoon polkemiseen ja vastukseen
Sähköpyörä etu tulee esiin oikeasti vain maastossa ja muussa raskaassa polkemisolosuhteissa kuten nousuissa joissa todella kaipaa lisää polkemisvoimaa....normaalissa maantieajossa ja kaupungissa sähkö on mielestäni turhake
No vaikkapa omalla työmatkallani on sellaisia korkeuseroja, että eteläisessä Suomessa se voisi olla laskettelurinne. Mielelläni ajan töihin ja kotiin avustuksella, samalla kun muut ajavat turhilla autoillaan.
Työmatkailijoille toki oikein suositeltava ajopeli 10-15 km työmatkoilla sopii oikein hyvin kun ei halua tehdä työmatkoista mitään urheilusuoritusta vaan hoitaa vaivattomasti ilman työmatkat ilman autoa.
Mutta jostain syystä tämä ärsyttää ihmisiä ihan vi tusti. Kysellään että etkö jaksa ajaa tavallisella, tai etkö osaa. Tai johan on kallis pyörä. Samalla ajavat itse autolla.
On se minusta polkupyöräksi sähköpyörä suorastaan ylihintainen laita..Kiinan sähköpyörissä saa ehkä rahalle suurimman käyttöhyödyn koska niissä se sähkövoimannsiirtonja akku on järkevämmin hinnoiteltu.
Sähköpyörissä kun tämä 600 euron peruspyörä maksaa Shimanon tai Bosch sähköllä 2500 euroa kaupassa.
Onhan niissä eroa, kuin Lada ja Volvo. Minulla maksoi Haibike yli 4 th kaikilla varusteilla. S.pyörien BMW. Ihana pyörä. Helppo nousta, ns, naistenmallinen runko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörä etu tulee esiin oikeasti vain maastossa ja muussa raskaassa polkemisolosuhteissa kuten nousuissa joissa todella kaipaa lisää polkemisvoimaa....normaalissa maantieajossa ja kaupungissa sähkö on mielestäni turhake
Millä perusteella sinä katsot olevasi se henkilö, joka määrittelee mikä on kenellekin turhake? Jos sinulle sähköpyörä ei ole tarpeen, niin se ei todellakaan tarkotia sitä, että sinä voit määritellä sen tarpeettomaksi muille.
No sähköskootterit ja skuupit hoitaa saman toimintasäteen kuin nämä poljettavat sähköpyörät ja niillä pääsee korkeampaa keskinopeutta ja vieläpä ilman polkemista.
Niillä sähkömopoilla ja laudoilla ei kunto kohoa. S.avusteisilla pyörillä pitää polkeakin. Kyllä niillä kovaakin pääsee, kun polkee
Ei kyllä pääse kokeiltu on . Kun se 25 kmh tulee täyteen tuntuu sähköpyörässä kuin jarru olisi päällä. Se pyörä kun painaa se 30 kg ja avustus loppuu jossa polkuja pyörittää jaloillaan vielä moottoria joka tuntuu laittavat vastaan niin en ainakaan minä pysty ajamaan tuota 25 km h nopeampaa vauhtia sähköpyörällä..
Paitsi alamäkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä käynyt mielessä, että sähköpyörääkin pitää polkea koko ajan? ei se itsekseen mihinkään liiku. Samalla tavalla siinä jalat saa liikuntaa polkiessaan, vaikka vastus ei niin suuri olekkaan. 80-v isäni on tyytyväinen sähköpyöräilijä. 30-50km pyöräilee päivässä lenkkiä, myös alku-ja lopputalvesta, kun ei ole vielä kovia pakkasia. Hoikka on , ja hyvässä kunnossa ikäisekseen.
Jalat saa liikuntaa mutta kun vastustus on heikko se ei voimista jalkoja eikä juurikaan kohota kuntoa...sähköpyörällä kyllä huonokuntoinenkin polkee helposti sen 80-100km lenkkejä jos vain haluaa kun se on vain jalan pyörittelyä.
Minullakin on sähköpyörä mutta olen alkanut siirtymään alkuhuuman jälkeen takaisin luomuun koska sähköpyöräily on liian helppoa eikä sovi kuntoilun korvikkeeksi koska jalat tottuu liian helppoon polkemiseen ja vastukseen
Ota kyytiin 40+ kg lapsia ja tavaroita, niin ei ole liian helppoa :D
Omistan kyllä luomu ja sähkömaastopyörän ja täytyy kyllä sanoa ettei tätä sähköpyörä tule juuri luomuna poljettua koska itse pyörä on jo niin raskas
Että eteneminen on ilman sähköavusta on kuin suossa pyöräilisi.Jos käyttää sitä kevyitä eco asentoa niin siinä asennossa on oikeastaan ihan sama vaikka ottaisi alle vain sen kevyemmän luomupyörän koska siinä asennossa se sähköavustus mielestäni kompensoi vain sen sähköpyörännpainon.
Niin, jokainen voi valita kunnolleen sopivan vasteen .😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikkapa omalla työmatkallani on sellaisia korkeuseroja, että eteläisessä Suomessa se voisi olla laskettelurinne. Mielelläni ajan töihin ja kotiin avustuksella, samalla kun muut ajavat turhilla autoillaan.
Työmatkailijoille toki oikein suositeltava ajopeli 10-15 km työmatkoilla sopii oikein hyvin kun ei halua tehdä työmatkoista mitään urheilusuoritusta vaan hoitaa vaivattomasti ilman työmatkat ilman autoa.
Mutta jostain syystä tämä ärsyttää ihmisiä ihan vi tusti. Kysellään että etkö jaksa ajaa tavallisella, tai etkö osaa. Tai johan on kallis pyörä. Samalla ajavat itse autolla.
On se minusta polkupyöräksi sähköpyörä suorastaan ylihintainen laita..Kiinan sähköpyörissä saa ehkä rahalle suurimman käyttöhyödyn koska niissä se sähkövoimannsiirtonja akku on järkevämmin hinnoiteltu.
Sähköpyörissä kun tämä 600 euron peruspyörä maksaa Shimanon tai Bosch sähköllä 2500 euroa kaupassa.
Minulla on 5000€ hintainen sähköpyörä. En pidä sitä ollenkaan kalliina. Olen katsellut maastopyöriä ja niissä olisi asiallisia vaihtoehtoja noin 10000€ hintaluokassa. Miten olisi sähkövene? Hinta vaivaiset 290 000€
https://kipparilehti.fi/uiva-2022-maailman-ensiesittelyssa-uusi-tayssah…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella sinä katsot olevasi se henkilö, joka määrittelee mikä on kenellekin turhake? Jos sinulle sähköpyörä ei ole tarpeen, niin se ei todellakaan tarkotia sitä, että sinä voit määritellä sen tarpeettomaksi muille.
No sähköskootterit ja skuupit hoitaa saman toimintasäteen kuin nämä poljettavat sähköpyörät ja niillä pääsee korkeampaa keskinopeutta ja vieläpä ilman polkemista.
Niillä sähkömopoilla ja laudoilla ei kunto kohoa. S.avusteisilla pyörillä pitää polkeakin. Kyllä niillä kovaakin pääsee, kun polkee
Ei kyllä pääse kokeiltu on . Kun se 25 kmh tulee täyteen tuntuu sähköpyörässä kuin jarru olisi päällä. Se pyörä kun painaa se 30 kg ja avustus loppuu jossa polkuja pyörittää jaloillaan vielä moottoria joka tuntuu laittavat vastaan niin en ainakaan minä pysty ajamaan tuota 25 km h nopeampaa vauhtia sähköpyörällä..
Paitsi alamäkeen
Outoa, kyllä minun pyörällä voi ihan hyvin. No, minulla onkin kallis pyörä. Ehköä niissä on eroja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tässä kyllä määritteli turhaketta itselleni.
Keskimääräinen ihminen on laiska p*ska. Yllätys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi alamäkeen
Outoa, kyllä minun pyörällä voi ihan hyvin. No, minulla onkin kallis pyörä. Ehköä niissä on eroja
Sähkövoimansiirto on kyllä näissä vähän halvemmissa samat..kalliimmissa akku suurempi ja muut polkupyörän komponentit parempia..
Kalliimmat pyörät on yleensä kevyempiä ja maantiepyörät paremmin rullaava mutta sähkövastus sama..minulla on sähkömaastopyörä karkeilla renkailla joten se myös syö vauhtia ilman avustusta ajamalla.
Jos ei halua 30 kg painavaa sähköpyörää niin kannattaa ostaa kevyempi. Miten olisi 11 kiloa 210 grammaa?
https://granfondo-cycling.com/wilier-cento1-hybrid-review/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelisit sitten kirjoittamaan selkeämmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua 30 kg painavaa sähköpyörää niin kannattaa ostaa kevyempi. Miten olisi 11 kiloa 210 grammaa?
https://granfondo-cycling.com/wilier-cento1-hybrid-review/
Rahalla saa mutta ei tämä pyörä sivulla kuin hyvien teiden ja kelien ajoon asfaltille. Nämä kilpapyörät kun ei oikein sovellu yleiskäyttöön..
Jos joku ostaa kilpapyörän se ostetaan urheiluun ja kuntoiluun... Miksi sellaiseen ostetaan sähköavustuksella????
Onko tämä niille wanna Be urheilijoille.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää sitä kevyitä eco asentoa niin siinä asennossa on oikeastaan ihan sama vaikka ottaisi alle vain sen kevyemmän luomupyörän koska siinä asennossa se sähköavustus mielestäni kompensoi vain sen sähköpyörännpainon.
On ainakin mun hybridissäni ihan selkeä ero esim. vastatuulessa jo eco-asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelisit sitten kirjoittamaan selkeämmin.
Kirjoitan kuten haluan . Vedä sinä herneen vetäjä ja pilkun nussija koneesi sinne ahteriin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan kuten haluan . Vedä sinä herneen vetäjä ja pilkun nussija koneesi sinne ahteriin.
Haluat siis kirjoittaa niin, että lukijat pitävät sinua tyhmänä? En ymmärrä miksi, mutta omahan on tietysti asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://granfondo-cycling.com/wilier-cento1-hybrid-review/Rahalla saa mutta ei tämä pyörä sivulla kuin hyvien teiden ja kelien ajoon asfaltille. Nämä kilpapyörät kun ei oikein sovellu yleiskäyttöön..
Jos joku ostaa kilpapyörän se ostetaan urheiluun ja kuntoiluun... Miksi sellaiseen ostetaan sähköavustuksella????
Jos haluaa kevyttä niin sellainen löytyy. Jos painoon laitetaan 4,5 kiloa lisää niin saa hyvän yleispyörän kesäkeleille. Jos lisätään 4,5 kiloa painoon ja hintalappuun niin saadaan pyörä ympärivuotiseen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa kevyttä niin sellainen löytyy. Jos painoon laitetaan 4,5 kiloa lisää niin saa hyvän yleispyörän kesäkeleille. Jos lisätään 4,5 kiloa painoon ja hintalappuun niin saadaan pyörä ympärivuotiseen käyttöön.
Kyllä gravelpyörät kestää aikamoista ryskytystä, eikä se lisäpaino ole niin kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://granfondo-cycling.com/wilier-cento1-hybrid-review/Rahalla saa mutta ei tämä pyörä sivulla kuin hyvien teiden ja kelien ajoon asfaltille. Nämä kilpapyörät kun ei oikein sovellu yleiskäyttöön..
Itse asiassa tuota pyörää ei myyty missään eli oli lähinnä mainos. Sinänsä outoa, että maantiepyörästä tehdään sähköversio, kun ei niillä kukaan aja alle 25 km/h (ei edes minun kaltaiseni tätipyöräilijä), joten avustusta ei käytännössä ole. Tuokin hyytyi vuoristossa eli auta sielläkään. Sitten kun haluan edetä rauhallisesti ilman hikoilua valitsen sen painavan sähköpyörän, enkä todellakaan polje avustusta nopeampaa. Monet muuten luulee polkevansa sähköpyörällä yli sen 25km/h, mutta ne pyörien omat mittarit näyttää väärin. Joskus vertailin gps-pohjaiseen pyörätietokoneeseen ja nopeus oli alle 25 vaikka pyörä väitti että mennään 28 km/h.
Omistan kyllä luomu ja sähkömaastopyörän ja täytyy kyllä sanoa ettei tätä sähköpyörä tule juuri luomuna poljettua koska itse pyörä on jo niin raskas
Että eteneminen on ilman sähköavusta on kuin suossa pyöräilisi.
Jos käyttää sitä kevyitä eco asentoa niin siinä asennossa on oikeastaan ihan sama vaikka ottaisi alle vain sen kevyemmän luomupyörän koska siinä asennossa se sähköavustus mielestäni kompensoi vain sen sähköpyörännpainon.