Sähköpyörä on maailman turhin laite!!!
Maksaa sairaasti ja viedään viimeinenkin liikunta pois jo nyt vähäliikkuvilta ihmisiltä. Ja eihän tuohon edes tarvita mopokorttia niin nyt 10 vuotiaatkin ajelee noilla 30 km/h kouluun ilman mitään tietoa liikennesäännöistä. Ajellaan vaan suoraan suojatien läpi pysähtymättä jne.
Nuoret on vielä huonomassa kunnossa kuin mummot nykyään ja eivät edes jaksa polkea itse pyörää? Ennen vanhaan 80v mummotkin ajoi sillä vaihteettomalla pyörällä korkeita mäkiä.
Kommentit (563)
Maksaa sairaasti? Taas joku kateellinen köyhä vinkumassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii, parempi että olisin kuollut 10 vuotta sitten enkä ostanut sähköpyörää. Paino puolittui, taudit lähti ja joka päivä nautin. Mistä tilaat 30 kulkevia mopoja, Suomessa myytävät kulkevat max 25.
Sohvalle kuolemaan vaan kaikki, jos ei autoakaan pysty ajamaan.
Sähköpyörä ei ole maailman ainoa kuntoilumuoto. Ja siihen hintaan olisit saanut esim aika monta uimakertaa ja salikorttia.
Mut uimakortilla ja salivehkeillä en pääse töihin. Tai no vantaanjokea vois aamulla uida vastavirtaan, muutama kilsa pitäis kävellä molemmissa päissä kyllä. Kotimatka olis helpompi, kaljakelluntatyylillä alavirtaan.
Vantaalla on yksi Suomen parhaita joukkoliikenneyhteyksiä. Ja saisit liikuntaa kun kävelisit pysäkille ja seisoisit bussissa!
Häh, bussillako nyt saakin mennä, mä luulin että idea oli saada liikuntaa. Pysyn pyörässäni kiitos vaan.
Tuota noin. Sitä sähköpyörää käyttää liki 90 -vuotias vanhempani. Ajelee yhteen suuntaan sellaiset 25 km väsymättä. Enpä ottaisi häneltä pois.
Lopeta läski se vikinä ja mene sitten pyäräilemään sillä tavallisella pyörällä. Täällä olemalla et kaloireitasi polta.
Vierailija kirjoitti:
Osta edullinen mutta kestävä normaali vaihdepyörä erikoisliikkeestä, älä marketista.
Kun ykkösvaihteen panee päälle, luulisi isompienkin tätien jaksavan!
Ei ole olemassa edullista kestävää pyörää. Kestävä pyörä on kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, mulla se lisäsi intoa ajaa 16km töihin. Ei ole hiestä märkänä.
Et sinä talvella ja sateella aja sillä sähköpyörällä minnekään ja talvella ihmiset juuri lihoaa.
Kyllä täällä pk seudulla ainakin näkee talvellakin pyöräilijöitä, vähemmän toki kuin muina vuodenaikoina.
Vanhempi sukulaiseni pyöräilee paljon nyt kesäisin ja käy kaupassa jopa 15 km:n päässä kiitos sähköpyörän. Harmittelee, kun ei aikasemmin raskinut ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa sairaasti? Taas joku kateellinen köyhä vinkumassa :D
Olen itse varakkaampi ja kaikin puolin menestyksekkäämpi ihminen kuin te olette tai tulette olemaan koko elämänne aikana ja en silti ymmärrä sähköpyöriä. Miksi kukaan haluaisi olla vapaaehtoisesti ulkona? T. vm 2020 Mercedes GLE 500e alla
Vierailija kirjoitti:
Lopeta läski se vikinä ja mene sitten pyäräilemään sillä tavallisella pyörällä. Täällä olemalla et kaloireitasi polta.
En ole läski enkä ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii, parempi että olisin kuollut 10 vuotta sitten enkä ostanut sähköpyörää. Paino puolittui, taudit lähti ja joka päivä nautin. Mistä tilaat 30 kulkevia mopoja, Suomessa myytävät kulkevat max 25.
Sähköpyörä ei ole maailman ainoa kuntoilumuoto. Ja siihen hintaan olisit saanut esim aika monta uimakertaa ja salikorttia.
Mut uimakortilla ja salivehkeillä en pääse töihin. Tai no vantaanjokea vois aamulla uida vastavirtaan, muutama kilsa pitäis kävellä molemmissa päissä kyllä. Kotimatka olis helpompi, kaljakelluntatyylillä alavirtaan.
Vantaalla on yksi Suomen parhaita joukkoliikenneyhteyksiä. Ja saisit liikuntaa kun kävelisit pysäkille ja seisoisit bussissa!
Häh, bussillako nyt saakin mennä, mä luulin että idea oli saada liikuntaa. Pysyn pyörässäni kiitos vaan.
Ihan pokkana väität että kuljet toistakymmentä kilometriä sähköpyörällä ja muka poljet sillä yhtään jos et ole tavallisella pyörällä jaksanut yhtään polkea😆
Onko trollilla käynyt mielessä että laihtuakseen on tehtävä muutakin kuin istuttava pyörän päällä sähkön kuljettaessa sinua eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä talvella ja sateella aja sillä sähköpyörällä minnekään ja talvella ihmiset juuri lihoaa.
Kyllä täällä pk seudulla ainakin näkee talvellakin pyöräilijöitä, vähemmän toki kuin muina vuodenaikoina.
Opiskelin aikoinaan Oulussa, ja siellä kyllä pyöräiltiin ympäri vuoden ainakin silloin. Minäkin pyöräilin pakkasessa vaan yliopistolle. Piti olla vaan kunnon renkaat talvea varten.
Eihän sähköpyörä nyt sentään turha laite ole, kun se kerran eteenpäin vie. Mutta se kyllä ketuttaa, kun joku väittää, että se olisi pyöräilyä, vaikka sähköpyörällä mennään akulla avustettuna eteenpäin. En minä akkukäyttöistä siimaleikkuria käyttäessäkään väitä niittäväni käsin, jos kerran se leikkuri hoitaa homman suurimmaksi osaksi. Ja sama asia muissakin akkulaitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi sukulaiseni pyöräilee paljon nyt kesäisin ja käy kaupassa jopa 15 km:n päässä kiitos sähköpyörän. Harmittelee, kun ei aikasemmin raskinut ostaa.
Miten paljon hän kuluttaa kaloreita istuessaan sen mopon korvikkeen päällä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin aikoinaan Oulussa, ja siellä kyllä pyöräiltiin ympäri vuoden ainakin silloin. Minäkin pyöräilin pakkasessa vaan yliopistolle. Piti olla vaan kunnon renkaat talvea varten.
19-vuotiaana joo. Kaupungissa jossa ei ole yhtään mäkeä.
Olen nähnyt miten lapset ajelee suojatien yli katsomatta sivulle tai taakse vaikka autolla on etuajo-oikeus.. Tässä kuukausi sitten kaks tyttöö jäikin auton alle ja toinen löi päänsä katuun. Siinä oli sähköpyörän kyydissä kaksi tyttöä ja ohittivat minut kovaa vauhtia ja käänsivät vasemmalle tien yli jossa pyöräilijöillä on kolmio. Auto tuli ja tytöt jäi alle. Ei mitään hajua liikennesäännöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee, niitä insinööriukkoja jotka ovat lyöneet vetoa ja vaikka kuolevat sinne pyörän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ensimmäinen kokeilemistani 50 liikuntamuodosta josta nautin niinn että se jäi päälle ;-)
Tosiaan asub Vantaanjoen varressa mytta työpaikkani ei, uiminenhan olisi toki ilmaistakin ja jäätäkin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon hän kuluttaa kaloreita istuessaan sen mopon korvikkeen päällä???
Hyvässä kunnossa on. Tosin käy kyllä säännöllisesti vesijumpassa. Sähköpyörän ansiosta tekee nyt pitkiäkin päiväretkiä eikä 15 km:n päässä kaupassakäynti tunnu missään. Ennen meni bussilla sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta edullinen mutta kestävä normaali vaihdepyörä erikoisliikkeestä, älä marketista.
Kun ykkösvaihteen panee päälle, luulisi isompienkin tätien jaksavan!
Ei ole olemassa edullista kestävää pyörää. Kestävä pyörä on kallis.
Isoäitini Monark on yhä kunnossa. On hameverkko ja dynamo. Ei takuulla ollut kauhean kallis ostettaessa.
Nämä jutut että joku on laihtunut sähköpyörällä on täyttä tuubaa.
Edes normipyörällä ei laihdu merkittävästi jollei muuta syömistääm radikaalisti ja todellakin harrasta sitä polkemista ahkerasti!