Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksi yrittäjä haukkuu suomalaiset, tällä kertaa vuorossa kenkäkauppias

Vierailija
13.08.2023 |

https://www.yrittajat.fi/uutiset/pitkan-linjan-kenkakauppias-laittaa-ov…

Täytyy sanoa, että ainakin marketissa kengät on selkeämmin ja esteettisemmin esillä.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin rahapulassa on pakko tehdä huonoja päätöksiä eli ostaa halvimmat että on ees jotku popot. Kostautuu tietty myöhemmin mutta parempien aikojen toivossa. Nyt ei vaan työttömänä ole rahaa. ?

Tästähän oli juuri ketju, miksi kaikilla on nykyään lenkkarit tai tennarit.

Se on halpaa.

Kenkäkaupat myy ihan liian kapeita ulkom. kenkiä, kun suomalaisilla naisilla on leveämmät jalat. Mun jalat ei oireile, kun valitsen sopivan leveät tennarit. Viimeksi oli jalkakipuja, kun vielä käytin niitä oikeita kävelykenkiä. Urheilukauppojen tennarit on laadukkaita ja kehitetty liikkumiseen. 

Vierailija
22/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näyttänyt olevan paljasjalkakenkiä myynnissä, että se niistä "kunnon kengistä" sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan yleensä Riekerin kenkiä ja saappaita. Pikkuisen markethintoja kalliimpia, mutta minun jaloilleni sopivia. Cittarin kesäalesta ostan yhden kesän kangaskengät joka vuosi ja syksyllä heitän ne pois, koska sisä- ja ulkopohjat ovat jo ihan atomeina.

Riekerin laatukin huonontunut.

Vierailija
24/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kipuilen jalkapöydän kipujen kanssa. Jalkani on myös leveä joten vaikea löytää kenkiä ainakaan marketista. Nyt pitäisi mennä lääkäriin jalkakipujrn vuoksi

Olen kauppiaan kanssa samaa mieltä eli

Ihmiset meinaavat, että kun ostaa maitokaupasta 20 euron kengät, se riittää. Sitten laitetaan satasia terveydenhuoltoon, kun jalat kipeytyvät ja kroppa ei toimi. Ihmiset tajuavat sen vasta jälkikäteen. Kun kävelee kunnon kengillä, kroppa ei kramppaa.

Mutta jos ei ole varaa laittaa satasta tai ylikin niihin kunnon kenkiin niin ei ole. Se on niin yksinkertaista.

Vierailija
25/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan yleensä Riekerin kenkiä ja saappaita. Pikkuisen markethintoja kalliimpia, mutta minun jaloilleni sopivia. Cittarin kesäalesta ostan yhden kesän kangaskengät joka vuosi ja syksyllä heitän ne pois, koska sisä- ja ulkopohjat ovat jo ihan atomeina.

En ole huomannut.

Vierailija
26/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kipeytyy Riekereillä jalat ja monet niitä on ollut. Ei nekään sovi kaikille. 1-2 kuukautta pystyn käyttämään ja alkaa jalkakivut. Mutta samaa ei tapahdu tennareilla. Joten pysyn niissä tennareissa ja jätän nätimmät nahkajalkineet muille. 

Vierailija
27/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut lukuisia kenkiä kuten kaikki muutkin. Olen joutunut usein pettymään. Ehdottomasti parhaat kengät olen ostanut Prismasta ja toiseksi parhaat Lidlistä. Korkeampi hinta ei todellakaan takaa laatua.

Vierailija
28/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin   pari  kertaa Sievin kengät  kannattaakseni  kotimaista  yritystä  mutta  kengät  oli  niin  huonolaatuisia   että  oli  pakko  lopettaa.  Kantapäät   rakoilla  ja kengät  muutenkin  kestivät  huonosti  kulutusta.

Vierailija
29/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut saa kenkäkauppaan heti, kun 42 kokoa löytyy oikeasti kivoja ja naisellisia kenkiä. Nyt ne on mallia unisex, eli miesmäisiä. Kenkäkauppiaat: painostakaa valmistajia tekemään isompia kokoja!

Vierailija
30/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ostin äskettäin kahdet Riekerit, joista toisen pohja natisee ja toisessa pitää flip flop -tyylistä ääntä. Kolmansia en aio enää hankkia.

Vierailija
31/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattakaa nyt kuitenkin Sievin kenkiä te jotka voitte. Hyvä kestävä laatu ja valmistus kotimaassa. Itse ostan tuolta aina useammat kerralla. Mulla on vaikeat jalat, joten kengistä en uskalla säästää.

Vierailija
32/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä maksan kengistä, jos ne ovat laadukkaat ja liike viihtyisä. Viimeeksi ostin 150 euron paljasjalkakengät pikkuliikkeestä, kun myyjä oli asiallinen, tunsi valikoimansa ja osasi neuvoa sopivan jalkineen etsimisessä. Koko asiointiin meni alle 15 minuuttia, kun poistuin täydelliset kengät kainalossa. Olen kuluttajana todella valikoiva. Kun löydän hyvän liikkeen tai palvelun, minusta saa uskollisen asiakkaan.

On tainnut tuolle kenkämyyjälle käydä niin, että se tietty aikaisempi asiakaskunta (eli mummot) ei enää käy, eikä konsepti ja valikoima kiinnosta nuorempia. Nuoret hakevat vaatteensa ja kenkänsä samasta paikasta, jotka on aseteltu heidän makunsa mukaan.

Vierailija
33/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti niin, että uudet kengät on tehtävä direktiivien mukaan helposti maatuviksi? Ja tämän takia uudemmat kengät eivät kestä enää kuten ennen.

Vierailija
34/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut saa kenkäkauppaan heti, kun 42 kokoa löytyy oikeasti kivoja ja naisellisia kenkiä. Nyt ne on mallia unisex, eli miesmäisiä. Kenkäkauppiaat: painostakaa valmistajia tekemään isompia kokoja!

Minut taas heti kun aletaan myydä leveälestisiä unisex/miesten kenkiä koossa 37-38. Pitäisikö molempien käydä kyselemässä liikkeistä, joissa asiakkaat on lähinnä ns. ristiinpukeutujia (ahdasmielisten mielestä).

Luulisi että tässä leveälestisten maassa edes kasvaville pojille löytyisi leveälestistä valikoimaa paremmin kuin koon 42 kivoja ja naisellisia kenkiä, mutta yhtä heikkoa tuntuu olevan. Saa sovittaa tuhat kenkää eikä yksikään ole tarpeeksi leveä. Osta tässä nyt kenkiä pituuskasvun aikaa sitten lopettaneena naisena. Kohta opettelen tekemään puukenkiä! Jalat vain levenee ja menee pahemmin pilalle, jos liian kapeita kenkiä pitää.

Vierailija
35/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattakaa nyt kuitenkin Sievin kenkiä te jotka voitte. Hyvä kestävä laatu ja valmistus kotimaassa. Itse ostan tuolta aina useammat kerralla. Mulla on vaikeat jalat, joten kengistä en uskalla säästää.

En todellakaan osta huonolaatuisia Sievin kenkiä.

Vierailija
36/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin   pari  kertaa Sievin kengät  kannattaakseni  kotimaista  yritystä  mutta  kengät  oli  niin  huonolaatuisia   että  oli  pakko  lopettaa.  Kantapäät   rakoilla  ja kengät  muutenkin  kestivät  huonosti  kulutusta.

Kun olin lapsi 90-luvulla, tilattiin Sieviltä kengät. Ne nahkakengät kesti kaikki muksujen lumihankileikit. Eikä siihen aikaan ne kengät olleet mitään erityisen kalliita. Nykyään aikuisena ei olisi varaa Sievin kenkiin, kun ne maksaa useita satoja euroja. 

Vierailija
37/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan marketista, koska siellä saan valita ja sovittaa rauhassa ilman että kauppias kyylää jokaista liikahdustani.

Vierailija
38/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööööö... katsokaapa jutun kuvat niin onko ihme, ettei ole asiakkaita. Aivan hirveä hoarder-romuläjä koko kauppa. Miten tuolta edes löytää mitään. Järkky.

On liikkeitä, joista on saatu edullisestikin viihtyisiä. Kauppias voisi hankkia vaikka eurolavoja, maalata ne ja tehdä niistä houkuttelevia myyntipöytiä kengille. Lavan keskelle joku somiste koristeeksi.

Vierailija
39/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kaupan ulkoasu haittaa, tuohan oli aika villin näköistä.  Kunhan on valikoimaa!

Ärsyttää, kun joka kaupassa se menevin koko eli 37-38 naisille on loppu.  Miksei kauppiaat tilaa riittävästi juuri sitä kokoa?  Kun sillä kerran on sitä menekkiä.  

Mihin sitten joutuu ne 40 ja +numeroiset naisten kausikengät, joita ei kukaan ole ostanut?  Johonkin hävikkiin vai?

Minäkin kaipaisin leveämpää ja tilavaa lestiä.  Niin paljon olen elämässäni saanut kärsiä rakoista jaloissa.  Litteä kenkä kovalla nahalla on varma nakki saada hiertymät ja rakot varpaisiin.  Kuka ihme niitä edes ostaa?

Rieker on hyvä merkki, mutta ei sekään joka mallissa ole ollut hyvä.  Yllättävän hyvä nahka-avokas löytyi mulle ihan marketista hintaan 19 euroa.  Niitä olen pitänyt jo kolme vuotta ja edelleen ehjät ja kunnossa.  Joku tuntematon halpismerkki.  

Tuo, että haluaako ihmiset sitä myyjän liehakointia ja palveluintoa siinä vieressään, on kaksipiippuinen juttu.  Kuulun niihin ihmisiin, jotka ei halua koko ajan siinä samalla jutella kenenkään kanssa.  Muistan vielä hyvin ajan, kun kaikki tuotteet piti ostaa myyjältä tiskin takaa.  Valintamyymälöiden tuleminen vapautti meidät valikoimaan itse mitä haluamme ja myöls katselemaan vapaasti, millaista tarjontaa on. Myyjän kanssa koko ajan puheleminen luo sellaisen tunnelman, että jotain on nyt kuitenkin ostettava ja jotain kelpuutettava.  Köyhän varsinkin on vaikea mennä tällaiseen palvelukauppaan, kun ei kehtaa sanoa, että katselisin vaan, että onko mitään kolmella kympillä.  

Vierailija
40/87 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kaupan ulkoasu haittaa, tuohan oli aika villin näköistä.  Kunhan on valikoimaa!

Ärsyttää, kun joka kaupassa se menevin koko eli 37-38 naisille on loppu.  Miksei kauppiaat tilaa riittävästi juuri sitä kokoa?  Kun sillä kerran on sitä menekkiä.  

Mihin sitten joutuu ne 40 ja +numeroiset naisten kausikengät, joita ei kukaan ole ostanut?  Johonkin hävikkiin vai?

Minäkin kaipaisin leveämpää ja tilavaa lestiä.  Niin paljon olen elämässäni saanut kärsiä rakoista jaloissa.  Litteä kenkä kovalla nahalla on varma nakki saada hiertymät ja rakot varpaisiin.  Kuka ihme niitä edes ostaa?

Rieker on hyvä merkki, mutta ei sekään joka mallissa ole ollut hyvä.  Yllättävän hyvä nahka-avokas löytyi mulle ihan marketista hintaan 19 euroa.  Niitä olen pitänyt jo kolme vuotta ja edelleen ehjät ja kunnossa.  Joku tuntematon halpismerkki.  

Tuo, että haluaako ihmiset sitä myyjän liehakointia ja palveluintoa siinä vieressään, on kaksipiippuinen juttu.  Kuulun niihin ihmisiin, jotka ei halua koko ajan siinä samalla jutella kenenkään kanssa.  Muistan vielä hyvin ajan, kun kaikki tuotteet piti ostaa myyjältä tiskin takaa.  Valintamyymälöiden tuleminen vapautti meidät valikoimaan itse mitä haluamme ja myöls katselemaan vapaasti, millaista tarjontaa on. Myyjän kanssa koko ajan puheleminen luo sellaisen tunnelman, että jotain on nyt kuitenkin ostettava ja jotain kelpuutettava.  Köyhän varsinkin on vaikea mennä tällaiseen palvelukauppaan, kun ei kehtaa sanoa, että katselisin vaan, että onko mitään kolmella kympillä.  

Ne 40 ja + naisten kengät on jo myyty loppuun ennenkuin koot 38-39 on loppu eli ei men todellakaan hävikkiin. Isoja kokoja kun tulee vain muutama siinä setissä missä kokoa 38-39 tulee useita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan