Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaisitko ystävyyden jos sinulle tulisi vähän väliä paha mieli

Vierailija
12.08.2023 |

siksi, koska ystävä ei pidä sinua yhtä hyvänä ystävänä? Hänellä on omat kaverit joita ei esittele sinulle, ei pyydä sinua porukoihin mukaan jne. Hän on kuitenkin mukava ja hyvää seuraa aina kun nähdään.

Tuntuu vähän samalta kuin jotkut miehet roikkuvat naisen kaverina siinä toiveessa, että nainen rakastuisi mieheen takaisin ja ystävyys muuttuisi kaveruudeksi.

Tuntuu pahalta. Lähtisitkö menemään?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kirjoitti:

Minulla on kavereita teinivuosilta, armeijasta, työpaikoilta, harrastuksista ja ties mistä. Eikä ne tunne toisiaan. Miksi minun pitäisi tutustuttaa heidät keskenään ?

Ei tarvitse, mutta itse tutustutan parhaimmat ystäväni esim juhlissa, illanistujaisissa, illallisilla, reissuilla yms eli integroin heidät anteliaasti elämääni. T.Ap

Miten minä ne integroisin? Ne asuvat eri puolella Suomea ja maaimaa. 

No kyse ei ole nyt sinusta.

Vierailija
22/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP puhunut ystävällesi siitä, että toivoisit pääseväni mukaan hänen ystäviensä porukkaan tms toiveistasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko AP puhunut ystävällesi siitä, että toivoisit pääseväni mukaan hänen ystäviensä porukkaan tms toiveistasi?

Olen. Reaktiot on ihmettelyä, kummastelua ja kaikenmaailman ihme meriselityksiä. Tiedän hänellä olleen illalliskutsuja, juhlia ja muita pilvin pimein eikä minua koskaan kutsuttu. Olen jo selvästi ymmärtänyt ettei tilanteeseen ole tulossa muutosta. T.Ap

Vierailija
24/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mitä kuvaat, ei ole ystävyyttä. Sinulla on vääristyneet käsitykset ystävyydestä. 

Vierailija
25/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mitä kuvaat, ei ole ystävyyttä. Sinulla on vääristyneet käsitykset ystävyydestä. 

Voitko selventää? T.Ap

Vierailija
26/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ystävän pitäisi esitellä sinut muille ystävilleen? Eihän se ystävyyden arvoa mittaa, tunnettoko samoja ihmisiä vai ette. Jokaisella on omat ystävänsä. 

Vierailija
27/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selventää? T.Ap

Ystävyyteen ei kuulu se, että vaatii päästä mukaan kaikkeen toisen elämässä. Ystävälläsi on oikeus myös ystäviin, joiden kanssa sinä et ole missään tekemisissä. Sinä et ole ystäväsi maailman napa. 

Vierailija
28/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No en minäkään kutsu esim. harrastukseni kautta saamiani ystäviä illanviettoon kouluaikaisten ystävieni kanssa. Eivät kuulu siihen porukkaan. Vastaavasti en tuo niitä kouluaikaisia ystäviä harrastustapahtumiin, koska he eivät sinne maailmaan kuulu. Ystävien ei tarvitse olla kaikessa yhdessä. 

Vierailija
29/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Reaktiot on ihmettelyä, kummastelua ja kaikenmaailman ihme meriselityksiä. Tiedän hänellä olleen illalliskutsuja, juhlia ja muita pilvin pimein eikä minua koskaan kutsuttu. Olen jo selvästi ymmärtänyt ettei tilanteeseen ole tulossa muutosta. T.Ap

Onko hän sitten muita toisiaan tuntemattomia sotkenut seurassa, eli oletko ainut?

Minun mielestä toiveesi on vähän hassu. Kutsun kyllä itse vaikka tupareihin jne kaikki. Mutta muuten koen esimerkiksi itse häiritseväksi että ihmiset joiden kanssa ei enää aikuisena ehdi välttämättä nähdä niin useasti kuin haluaisi, että siihen tuodaan joku vieras. Kerran ihan ärsytti kun olisi halunnut puhua porukan omia juttuja, ja tämä siihen tilaisuuteen yllättäen tuotu kaverin kaveri oli vielä niin rakastunut itseensä että puhuttiin sitten hänestä jos haluan tutustua tuntemattomiin niin menen baariin.

Vierailija
30/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selventää? T.Ap

Ystävyyteen ei kuulu se, että vaatii päästä mukaan kaikkeen toisen elämässä. Ystävälläsi on oikeus myös ystäviin, joiden kanssa sinä et ole missään tekemisissä. Sinä et ole ystäväsi maailman napa. 

Aloitus koski siis sitä, että pitäisikö lähteä koska tuntuu pahalta. Pysytään aiheessa. T.Ap

Vierailija
31/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selventää? T.Ap

Aloitus koski siis sitä, että pitäisikö lähteä koska tuntuu pahalta. Pysytään aiheessa. T.Ap

Sinä ihan itse pyysit selvennystä. Ikävää, että totuus sattui, mutta itsepähän kysyit. Älä kysy, jos et halua vastauksia, jotka eivät vastaa omaa mielikuvaasi siitä, mistä pitäisi puhua. 

Vierailija
32/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pystyisi hyväksymään, ettei toinen kaipaa yhtä läheistä ystävyyttä kuin minä, ei kai sellaista ihmissuhdetta olisi mahdollista jatkaa. Ongelma olis kyllä mielestäni mulla tuollaisessa tapauksessa. Ei sillä toisella ole velvollisuutta haluta syvempää ystävyyttä kuin todellisuudessa haluaa.

Vierailija
33/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selventää? T.Ap

Ajattelin samaa. Minulla on eräs tosi ihana ystävä, joka kuitenkin huonon itsetunnon vuoksi välillä kommentoi pisteliäästi ja piiloveemäisesti jotain asioita jos kokee alemmuutta. Luulen että hän, jos tutustuisi pariin muuhun vähän läheisempään ja pidempiaikaisempaan ystävääni, sanoisi heistä jotain minulle. Kestän häneltä ymmärryksen vuoksi tosi paljon, rankka elämä jne, mutta jotkut asiat ovat minulle niin pyhiä, että meidän ystävyys loppuisi siihen ekaan piikkiin jonka hän noista toisista ennen pitkään heittäisi.

Vierailija
34/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selventää? T.Ap

Voitko selventää? T.Ap

Miksi kirjoitit noin, jos haluat vastauksia vain kysymykseen pitäisikö lähteä?  

t. eri

Vierailija
35/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selventää? T.Ap

Minne lähtisit? Ette kai te yhdessä asu? Vai tarkoitatko että haluat nyt jotenkin näyttävästi pistää välit poikki? Tee se jos siitä tulee hyvä olo. Jos kaipaat sääliä tai purat häneen pahaa mieltä, kateutta ja mustasukkaisuutta noin, niin tutkiskelisin mielummin tunteitani kuin purkaisin niitä.

Vierailija
36/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kirjoitti:

Minulla on kavereita teinivuosilta, armeijasta, työpaikoilta, harrastuksista ja ties mistä. Eikä ne tunne toisiaan. Miksi minun pitäisi tutustuttaa heidät keskenään ?

Ei tarvitse, mutta itse tutustutan parhaimmat ystäväni esim juhlissa, illanistujaisissa, illallisilla, reissuilla yms eli integroin heidät anteliaasti elämääni. T.Ap

Sinä saat toimia noin, mutta ihmiset on erilaisia. Et voi vaatia ystävältä ( tai kaverilta) tuommoista oikeastaan kavereilta ei pidä vaatia mitään. Ystävyys ja kaveruus on vapaaehtoista.

Vierailija
37/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vastauksenne eivät selvennä nyt oikein millään tavalla sitä mihin halusin vastauksen. Olkoonkin että olen mielestänne sitä tätä ja tuota, mutta yrittäkää silti vastata aiheen kysymykseen. Älkää antautuko kiusaukselle purkaa jotain omaa oloanne tähän, vaan keskustellaan asiallisesti, hyvät aikuiset. Muistelkaa lukion filosofian kursseilta opittua. T.Ap

Vierailija
38/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäköhän ikäisistä ihmisistä oikein nyt on kyse?

Vierailija
39/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kirjoitti:

Sinä saat toimia noin, mutta ihmiset on erilaisia. Et voi vaatia ystävältä ( tai kaverilta) tuommoista oikeastaan kavereilta ei pidä vaatia mitään. Ystävyys ja kaveruus on vapaaehtoista.

Eli voiko päätellä vastauksesi olevan että lähtisit? T.Ap

Vierailija
40/95 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selventää? T.Ap

Voit kertoa ystävällesi tunteistasi. Sanoa, että tunnet ettet ole yhtä tärkeä hänelle. Siitä se keskustelu sitten lähtee. Kommunikointi!

Eihän se ystävä voi tietää ajatuksiasi, jos et niitä kerro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän