Lopettaisitko ystävyyden jos sinulle tulisi vähän väliä paha mieli
siksi, koska ystävä ei pidä sinua yhtä hyvänä ystävänä? Hänellä on omat kaverit joita ei esittele sinulle, ei pyydä sinua porukoihin mukaan jne. Hän on kuitenkin mukava ja hyvää seuraa aina kun nähdään.
Tuntuu vähän samalta kuin jotkut miehet roikkuvat naisen kaverina siinä toiveessa, että nainen rakastuisi mieheen takaisin ja ystävyys muuttuisi kaveruudeksi.
Tuntuu pahalta. Lähtisitkö menemään?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärsin ihan täysin, mitä fiksusti kirjoitat.
Pari henkilöä ovat provoilleet ketjun täyteen etteivät ymmärrä muka mistä puhut.
Kerron yhdestä ystävästä, jonka kanssa harkitsen nyt samaa kuin sinä, tämän takia:
- Jättää myös kaikesta ulkopuolelle. Pihajuhlat, rapujuhlat, veneilyt. Meille siis tulisi kylään aina ja heti, mutta nyt sitten kun heillä on mm. vene, meitä ei ole kertaakaan kutsuttu.
- Aikataulut. Ei pysty joustamaan päivittäisestä aikataulustaan ml herääminen ja lenkki, tähän ei koskaan mahdu esim. kahvihetki ystävän kanssa kerran kuukaudessa. Sitten kuitenkin tekee ohareita koko ajan: aikatauluun mahtuukin matka jonkun random-ihmisen kanssa. Tämä on suora sanominen: seuramme ei kiinnosta. Sinä tajuat varmaan, kun ystäväsi käyttäytyy samoin.
- Matkiminen. Hankkii samanlaisen sisustuksen/ auton/ mökin/ vaatteet ja valehtelee päälle että kun äiti/ isä/ mummo toi ihan samanlaisen sohvan kuule kuin teillä ! Mikä yllätys!
- Paskat lahjat (minun synttäreillä kävi, toi näytetuotteen lahjaksi. Samalla kerää muille kavereillemme tuhansien eurojen matkoja/tauluja yms you Name It)
- Ei kiitä lahjoista heille vs muut kaverit laittavat kiitos hienoista huomionosoituksista lapsemme juhlapäivänä yms
- Ei tykkää meidän kuvista, profiilikuvista, mutta samaan aikaan muista. Juu, ja kyllä näkyvät kuvat hyvin hänelle. Tutkii ne hyvin tarkkaan
- Ei toimittaneet onnitteluja, tai edes kukkia kun meidän nuorempi lapsi syntyi. Eikä lahjaa. Kukkia saatiin mm lapsuuden koulukavereiltani, joten heidän tylyys hyvinä kavereina oikein vielä korostuiAina: minä olen ollut se joka ei välitä, ja yrittää pitää yhteyttä, mutta olen päätymässä ihan samanlaisiin ajatuksiin kuin sinä. Olemme kohteliaita, ystävällisiä, ja tämä em käytös loukkaa ihan todella.
Aina jos kysyn häntä jonnekin, lyhyellä tai pitkällä aikataululla, hän esittelee oman menonsa/juhlansa/tärkeän tapaamisensa, kun muut ml itse teemme siten että vaikka la päivänä käymme ensin kaupungilla, sitten löydämme pari tuntia jollekin ystävälle aikaa, ja sitten ehdimme tärkeään menoomme myös 😁
Ymmmärrän sinua täysin!
Odotat kukkia lapsen syntyessä? Olitko itse lähettänyt tuolle koulukaverille? Mun mielestä vähän outoa jenkkimäistä huomiota ja teennäistä. Tulee mieleen että oot lähettänyt joskus puskan ja on jäänyt tunne että on ns. velkaa koska olet ihminen joka laskee ilkeästi huomionosoituksia. Minulla on ystävä jolta en ole koskaan varmaan saanut mitään, silti hän on minulle tärkeä ja tarjoan esim illalisen mielelläni. Ystävyys on antamista omasta halusta, ei mitään voi tai kannata toiselta odottaa. Minä mittaan ystävyyden ihan eri mittareilla.
Et muutenkaan puhu kovin arvostavasti tai kauniisti tästä tyypistä, jos hän teitä matkii ja syrjii niin miten edes pidät sitä ystävyytenä ja odotat kiukkuisena jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut kun tuli vähän väliä paha mieli tosin eri syystä. Tai ns ghostasin ex kaverin. Eipä ole hänkään ottanut kertaakaan yhteyttä joten olkoot. Parempi molemmilla ilmeisesti näin.
Mistä syystä sinulle tuli paha mieli kaverisi kanssa?
Hän arvosteli jälkikäteen tekemisiäni ja sanomisiani ja ruoti niitä myös muiden kavereidemme ja omien tuttujensa kanssa ja sitten sain kuulla että se ja se on samaa mieltä siitä että tekemiseni ja sanomiseni olivat jotenkin epäkohteliaita tai väärin. Ainoa vaan että tämä kolmas osapuoli oli kuullut vain hänen näkemyksen asioista. Minusta olisi ollut reilua keskustella vain minun kanssa jos olin häntä vahingossa loukannut, tahallaan en tehnyt sitä koskaan. Ehkä olin liian sosiaalisesti kömpelö hänen kaverikseen ja hän taas kovin herkkä? Muiden kanssa ei minulla ole tätä ongelmaa että saisi negatiivista palautetta käytöksestä lähes joka tapaamiskerran jälkeen. Muuten meillä oli minusta hauskaa mutta sit jälkikäteen sain kuulla jos oli tullut yksikin ns virhe, siis hänen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pari henkilöä ovat provoilleet ketjun täyteen etteivät ymmärrä muka mistä puhut.
Kerron yhdestä ystävästä, jonka kanssa harkitsen nyt samaa kuin sinä, tämän takia:
- Jättää myös kaikesta ulkopuolelle. Pihajuhlat, rapujuhlat, veneilyt. Meille siis tulisi kylään aina ja heti, mutta nyt sitten kun heillä on mm. vene, meitä ei ole kertaakaan kutsuttu.
- Aikataulut. Ei pysty joustamaan päivittäisestä aikataulustaan ml herääminen ja lenkki, tähän ei koskaan mahdu esim. kahvihetki ystävän kanssa kerran kuukaudessa. Sitten kuitenkin tekee ohareita koko ajan: aikatauluun mahtuukin matka jonkun random-ihmisen kanssa. Tämä on suora sanominen: seuramme ei kiinnosta. Sinä tajuat varmaan, kun ystäväsi käyttäytyy samoin.
- Matkiminen. Hankkii samanlaisen sisustuksen/ auton/ mökin/ vaatteet ja valehtelee päälle että kun äiti/ isä/ mummo toi ihan samanlaisen sohvan kuule kuin teillä ! Mikä yllätys!
- Paskat lahjat (minun synttäreillä kävi, toi näytetuotteen lahjaksi. Samalla kerää muille kavereillemme tuhansien eurojen matkoja/tauluja yms you Name It)
- Ei kiitä lahjoista heille vs muut kaverit laittavat kiitos hienoista huomionosoituksista lapsemme juhlapäivänä yms
- Ei tykkää meidän kuvista, profiilikuvista, mutta samaan aikaan muista. Juu, ja kyllä näkyvät kuvat hyvin hänelle. Tutkii ne hyvin tarkkaan
- Ei toimittaneet onnitteluja, tai edes kukkia kun meidän nuorempi lapsi syntyi. Eikä lahjaa. Kukkia saatiin mm lapsuuden koulukavereiltani, joten heidän tylyys hyvinä kavereina oikein vielä korostuiAina: minä olen ollut se joka ei välitä, ja yrittää pitää yhteyttä, mutta olen päätymässä ihan samanlaisiin ajatuksiin kuin sinä. Olemme kohteliaita, ystävällisiä, ja tämä em käytös loukkaa ihan todella.
Aina jos kysyn häntä jonnekin, lyhyellä tai pitkällä aikataululla, hän esittelee oman menonsa/juhlansa/tärkeän tapaamisensa, kun muut ml itse teemme siten että vaikka la päivänä käymme ensin kaupungilla, sitten löydämme pari tuntia jollekin ystävälle aikaa, ja sitten ehdimme tärkeään menoomme myös 😁
Ymmmärrän sinua täysin!
Sulla on kamalan materialistinen käsitys ystävyydestä! Onneksi en tunne sinua.
Ei tuo kirjoittaja varmaan harmittelisi huonoja lahjoja jos kaikki saisivat tasapuolisesti yhtä huonot lahjat. Se epäkohta on tuo että joitain kohdellaan eri tavalla kuin toisia. Se on räikeää ja aiheuttaa pahan mielen.
Mulla ei ole mitään käsitystä minkälaisia lahjoja ystäväni antavat muille ystävilleen, luulenpa itse asiassa että bestikseni on antanut Euroopan-matkan yhdelle, nyt vasta edes käsitän että tuollaisestakin sitten joku loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmmärrän sinua täysin!
Odotat kukkia lapsen syntyessä? Olitko itse lähettänyt tuolle koulukaverille? Mun mielestä vähän outoa jenkkimäistä huomiota ja teennäistä. Tulee mieleen että oot lähettänyt joskus puskan ja on jäänyt tunne että on ns. velkaa koska olet ihminen joka laskee ilkeästi huomionosoituksia. Minulla on ystävä jolta en ole koskaan varmaan saanut mitään, silti hän on minulle tärkeä ja tarjoan esim illalisen mielelläni. Ystävyys on antamista omasta halusta, ei mitään voi tai kannata toiselta odottaa. Minä mittaan ystävyyden ihan eri mittareilla.
Et muutenkaan puhu kovin arvostavasti tai kauniisti tästä tyypistä, jos hän teitä matkii ja syrjii niin miten edes pidät sitä ystävyytenä ja odotat kiukkuisena jotain?
Kyllä lapsen syntymästä on tapana onnitella. Vähintään lähettää kortti ja kukat KAVERILLE.
Jos sinä et niin osaa tehdä, niin se on kuitenkin universaali tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmmärrän sinua täysin!
Ei tuo kirjoittaja varmaan harmittelisi huonoja lahjoja jos kaikki saisivat tasapuolisesti yhtä huonot lahjat. Se epäkohta on tuo että joitain kohdellaan eri tavalla kuin toisia. Se on räikeää ja aiheuttaa pahan mielen.
Ainakin minulle eri ihmiset ovat eri tavalla tärkeitä. Annan parhaalle kaverille vaikka 1000 euron arvoisen lahjan, mutta satunnaisille mammakavereille riittää mielestäni sellainen 10 euron arvoinen kippo. Ap on selkeästi tuolle ystävälleen enemmänkin hyvänpäiväntuttu kuin ystävä tai edes kaveri, joten miksi ihmeessä postata samaa itkupotkuraivaristorya uudestaan ja uudestaan. Ap perheineen ei merkitse oikeastaan yhtään mitään noille muille ja on kuvottava ajatuskin ihmisten arvottamisesta sen mukaan, totteleeko ap:ta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri kirjoitti:
Minulla on kavereita teinivuosilta, armeijasta, työpaikoilta, harrastuksista ja ties mistä. Eikä ne tunne toisiaan. Miksi minun pitäisi tutustuttaa heidät keskenään ?
Ei tarvitse, mutta itse tutustutan parhaimmat ystäväni esim juhlissa, illanistujaisissa, illallisilla, reissuilla yms eli integroin heidät anteliaasti elämääni. T.Ap
Musta tässä on jotain hiukkasen itsekeskeistä ja ehkäpä jonkinlaista uteliasta kontrollinhalua. Haluat olla heille kaikille joku queen bee ja liima, ja keskiössä. Minulla on tällainen tuttu ja häntä häiritsee kun ei pysty mitenkään arvioimaan niitä kaikkia tärkeitä ihmisiä joiden kanssa vietän aikaani. Valitettavasti hän jotenkin tunketui yhden sukulaiseni elämään, sanotaan vaikka hänen yritystoimintansa siivellä, meni hankkimaan maakunnasta palvelun jonka olisi saanut lähempää. Pari kertaa hän näki tätä sukulaistani ja sukulaiseni tuskin muistaa häntä, ja tämä tuttuni sitten jos sukulaiseni tulee puheeksi, niin on todella syväanalysoinut hänen perheensä, lapsensa ja kaiken, piikitellen toki. Hän sai siitä selkeästi vallantunnetta, että hänellä on nyt tietoa tästä sukulaisestani. Lisäksi häneen sopii hyvin persoonallishäiriöisen kuvaus ,kokee ihmissuhteet
lähempinä kuin ne ovatkaan ja muutaman tapaamisen perusteella hän laskee ihmisiä ystäviksi ja kuvittelee tuntevansa heidän persoonan. Joka on yllättävää myös siksi että lähinnä puhuu itsestään koko ajan. Minä en koe tuntevani täysin edes läheisimpiä ystäviäni vuosien vuosien takaa, tämä selvittää kaikkien olemuksen hetkessä (eli tuomitsee ja pitää siitä kiinni, ei ole ihmisistä utelias vaan luokitteleva)
Ap ehkä sinun auliissa integroimisessa voi olla jotain pinnallista, kontrolloivaa, itsekeskeistä ja häiritsevää? Onko se mitenkään mahdollista? En minä sinua tunne ja voin ollla väärässä. Mutta jos sinusta tuntuu että ihmissuhteesi on hankalia, ne ei kestä ja noista integroinneista ei koskaan synny mitään niin kyllähän kohteliaisuudesta voi kaikki kerran pari osallistua mutta ei sitä välttämättä ole mukavana kokemuksena pidetty.
Saat toimia aivan niin kuin hyvältä tuntuu.
Tää on vähän sama kuin yksipuolinen ihastus. Joku pystyy olemaan kaveria/ystävä, vaikka ei saa laajempiin toiveisiinsa vastakaikua, moni pistää täysin poikki. Vain sinä voit tietää, mikä tekee sulle hyvää. Varmaan ainakin jonkinlainen tauko näkemisestä.
Vierailija kirjoitti:
mulla on tuttu joka on ihan samanlainen kuin ap. hänellä ei ole mitään sosiaalista tajua tai ymmärrystä ihmisten välisistä suhteista, ja luulee jokaisen olevan hänen bestiksensä jonka kanssa viettää aikaa. hän ei ymmärrä että toisia ihmisiä ei kiinnosta hänen seuransa niin paljon kuin häntä kiinnostaa muiden seura, eikä hän ymmärrä miten ystävyyssuhteet muodostuvat ja syvenevät, ja päättää vain muiden puolesta että nyt ollaan parhaat ystävät ja käyttäytyy kuin näin olisi oikeasti, samalla kun joku toinen pitää häntä vain kaverina tai tuttuna. hänen todellisuudentajuaan olen aina kyseenalaistanut tämän vuoksi, sillä tuntuu että tämä ystävyys toteutuu vain hänen päänsä sisällä, ihan sama mitä oikeasti tapahtuu.
suosittelen luopumaan tästä kaveristasi jos tulee paha mieli, tai sitten vaan sietämään sitä että hänellä ei ole samanlainen käsitys tilanteesta kuin sinulla.
tunnetaankohan sama ihminen
Jos sulle tulee jatkuvasti paha mieli, niin se on ihan hyvä syy lopettaa ystävyys. Muuta syytä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
mulla on tuttu joka on ihan samanlainen kuin ap. hänellä ei ole mitään sosiaalista tajua tai ymmärrystä ihmisten välisistä suhteista, ja luulee jokaisen olevan hänen bestiksensä jonka kanssa viettää aikaa. hän ei ymmärrä että toisia ihmisiä ei kiinnosta hänen seuransa niin paljon kuin häntä kiinnostaa muiden seura, eikä hän ymmärrä miten ystävyyssuhteet muodostuvat ja syvenevät, ja päättää vain muiden puolesta että nyt ollaan parhaat ystävät ja käyttäytyy kuin näin olisi oikeasti, samalla kun joku toinen pitää häntä vain kaverina tai tuttuna. hänen todellisuudentajuaan olen aina kyseenalaistanut tämän vuoksi, sillä tuntuu että tämä ystävyys toteutuu vain hänen päänsä sisällä, ihan sama mitä oikeasti tapahtuu.
suosittelen luopumaan tästä kaveristasi jos tulee paha mieli, tai sitten vaan sietämään sitä että hänellä ei ole samanlainen käsitys tilanteesta kuin sinulla.
Kukahan nyt kuvittelee tuntevansa toisen?? LOL ja mitä näitä on.
Vielä tuli mieleen, että AP, mistä tämä ystäväsi tuntee ne muut ystävänsä? Ovatko he alunperin eri porukoista ja onko hän tutustuttanut heidät kaikki toisiinsa? Onko hänellä muita ystäviä kuin sinä, joita tapaa vain kahdestaan? Joillakin ihmisillä on paljon pinnallisempia biletys- ja harrastuskaveteita tms kavareita isoissa porukoissa, eivätkä suhteet ole kovin syvällisiä. Ehkä ystäväsi vain kokee, että sinä et sovi siihen porukkaan, vaan odotat jotakin enemmän. Ehkä hän tajuaa, että vain pettyisit siinä porukassa ja jäisit ulkopuolelle. Itselläni ei esimerkiksi ole ollenkaan tuollaisia pinnallisempia illanviettokaveriporukoita yms, enkä viihtyisi sellaisissa kutsuttunakaan. Keskustelen mieluummin rauhallisesti kahdestaan tai kolmestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmmärrän sinua täysin!
Samat sanat. Sinulla on taas tosi töykeä tapa haukkua muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri kirjoitti:
Minulla on kavereita teinivuosilta, armeijasta, työpaikoilta, harrastuksista ja ties mistä. Eikä ne tunne toisiaan. Miksi minun pitäisi tutustuttaa heidät keskenään ?
Ei tarvitse, mutta itse tutustutan parhaimmat ystäväni esim juhlissa, illanistujaisissa, illallisilla, reissuilla yms eli integroin heidät anteliaasti elämääni. T.Ap
Musta tässä on jotain hiukkasen itsekeskeistä ja ehkäpä jonkinlaista uteliasta kontrollinhalua. Haluat olla heille kaikille joku queen bee ja liima, ja keskiössä. Minulla on tällainen tuttu ja häntä häiritsee kun ei pysty mitenkään arvioimaan niitä kaikkia tärkeitä ihmisiä joiden kanssa vietän aikaani. Valitettavasti hän jotenkin tunketui yhden sukulaiseni elämään, sanotaan vaikka hänen yritystoimintansa siivellä, meni hankkimaan maakunnasta palvelun jonka olisi saanut lähempää. Pari kertaa hän näki tätä sukulaistani ja sukulaiseni tuskin muistaa häntä, ja tämä tuttuni sitten jos sukulaiseni tulee puheeksi, niin on todella syväanalysoinut hänen perheensä, lapsensa ja kaiken, piikitellen toki. Hän sai siitä selkeästi vallantunnetta, että hänellä on nyt tietoa tästä sukulaisestani. Lisäksi häneen sopii hyvin persoonallishäiriöisen kuvaus ,kokee ihmissuhteet
lähempinä kuin ne ovatkaan ja muutaman tapaamisen perusteella hän laskee ihmisiä ystäviksi ja kuvittelee tuntevansa heidän persoonan. Joka on yllättävää myös siksi että lähinnä puhuu itsestään koko ajan. Minä en koe tuntevani täysin edes läheisimpiä ystäviäni vuosien vuosien takaa, tämä selvittää kaikkien olemuksen hetkessä (eli tuomitsee ja pitää siitä kiinni, ei ole ihmisistä utelias vaan luokitteleva)Ap ehkä sinun auliissa integroimisessa voi olla jotain pinnallista, kontrolloivaa, itsekeskeistä ja häiritsevää? Onko se mitenkään mahdollista? En minä sinua tunne ja voin ollla väärässä. Mutta jos sinusta tuntuu että ihmissuhteesi on hankalia, ne ei kestä ja noista integroinneista ei koskaan synny mitään niin kyllähän kohteliaisuudesta voi kaikki kerran pari osallistua mutta ei sitä välttämättä ole mukavana kokemuksena pidetty.
Lähipiirisi luultavasti nauttii suuresti tyylistäsi ylianalysoida, rakentaa olkiukkoja ja maalata piruja seinille käytännössä täysin tyhjästä.
Ap tässä. Kiitos aidosti hyvistä viesteistä ja ei-niin hyvistä yrityksistä. Olen analysoinut itse tilanteeni ja päässyt eteenpäin.
Olipa humoristista lukea tiedän ylipitkälle vietyjä syväanalyyseja ja muistaa taas millaista porukkaa täällä oikein pesii.