Laitettiin vuokralaisille 8% vuokrankorotus ilmoitukset menemään
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Jos haluavat kämpät omaan käyttöön.
Vuokrasopimuksen voi irtisanoa aika lyhyelläkin irtisanomisajalla jos asunto tulee omaan tai sukulaisen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Yskittää tuo sinun osaamattomuutesi.
Ja mua tympii tää trolli.
Jos vuokralainen hoitaa vuokran ajallaan ja elelee siististi niin otat ison riskin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisilla on varaa valita, nyt on vuokralaisten markkinat. Ahneelle jää luu käteen.
Tämä on totta. Siitä vaan vuokria nostelemaan, niin nykyinen hyvä vuokralainen etsii halvemman asunnon. Ihan tiedoksi, että hyvä ja luotettava vuokralainen ei ole mikään itsestäänselvyys. Sellaisen kun löytää, niin siitä kannattaa pitää kiinni. No, provohan tuo aloitus oli, mutta siitä huolimatta.
Tää on totta.
Eka oikea asuntoni opiskeluasunnon jälkeen oli hyvä löytö: sijainti, pohjapiirros, koko, kohtuullinen vuokra.
Mutta mä olin just sellainen luotettava haluttu vuokralainen. Maksoin vuokrani sovitusti, pidin asunnon kunnossa, totta puhuen keittiötä jopa kohensin.
Asuin 3 vuotta, vuokraa ei nostettu.
Sain asunnon tuoksuvan puhtaana, samassa kunnossa sen palautin.
Yleisönosaston palstat sanoo vuokralainen lähtee. Jos on asunut 10 v, eipä se ihan äkkiä lähde. Pankki ei myönnä äkkiä lainaa ja muuttaminen on iso operaatio. Ahneeksi ei kannata ryhtyä, mutta kyllä me nostetaan vuokria sopimusten mukaan
Vierailija kirjoitti:
Minä olen erillainen vuokranantaja kuin AP, vuokralainen pyysi vuokranalennusta 80e kk. Syyksi sanoi että tekee liian tiukkaa. Suostuin tähän!
Jos on hyvä vuokralainen, nii kannattaa.
Itse suostuin jo vuokrasopimusta tehdessä tiputtamaan vuokrasta 40 e / kk pois.
Tulija oli vanhapiikanutturatukka -opettaja, joka tarvitsee asuntoa su-illasta pe-iltapäivään ja on aina viikonloput kuulemma poissa, iäkkäitä vanhempiaan hoitamassa. Kohta vuoden asunut ja kaikki toiminut moitteetta. Kerran jouduin käymään kämpässä (sovitusti) taloyhtiön asialla. Siellä oli kyllä niin askeettisen siistiä, ettei pölyhiukkanenkaan uskalla leijailla siellä ilman erillistä lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisilla on varaa valita, nyt on vuokralaisten markkinat. Ahneelle jää luu käteen.
Joo, olen ymmärtänyt myös, että esim. Hekalta vapautuu tässä lähitulevaisuudessa paljon vuokra-asuntoja markkinoille, kun ihmiset muuttavat pois vuokrankorotusten takia. Yksityiseltä vuokranantajalta voi kannattaa vaihtaa Hekalta vapautuviin asuntoihin.
Nämä Hekalta lähtevät on niitä, joilta hallitus vie kaiken. He muuttavat kadulle, kun ei ole varaa asua edes kaupungin asunnossa.
Mutta orban, sanoi, ettei keneltäkään vaadita kohtuuttomia. Heille varmaan jaetaan sopia eduskuntatalon portailta.
Mutta onko se kannattavaa? Maksat 8% korotuksesta kuitenkin veroa 30% ja jos huonosti käy, vuokralainen sanoo sopimuksen irti ja silloin jää 2kk vuokratulot saamatta.
Edellämainituista syistä en ole korottanut vuokraa yli 4v vuoteen, kun siitä 8% korotuksesta voi tulla 1500€ tappiot ja kun onni on ollut saada hyvä vuokralainen ja maksaa vuokrat, eikä häiriköi tai riko asuntoa ja kaveripiirinsäkin on osannut valita hyvin, ettei nekään häiriköi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se kannattavaa? Maksat 8% korotuksesta kuitenkin veroa 30% ja jos huonosti käy, vuokralainen sanoo sopimuksen irti ja silloin jää 2kk vuokratulot saamatta.
Edellämainituista syistä en ole korottanut vuokraa yli 4v vuoteen, kun siitä 8% korotuksesta voi tulla 1500€ tappiot ja kun onni on ollut saada hyvä vuokralainen ja maksaa vuokrat, eikä häiriköi tai riko asuntoa ja kaveripiirinsäkin on osannut valita hyvin, ettei nekään häiriköi.
Hyvä ja paikat kunnossa pitävä vuokralainen on tärkeämpää kuin muutama lisäkymppi kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap jäädä tässä tuolileikissä seisomapaikalle. :D
Meillä on suht pienessä kaupungissa asunnot vähissä, koska vuokrakerrostaloja purettu useita pois ja nyt on Ukrainan tulijat vieneet loput vapaat asunnot.
Eli vuokrataso on korkea ja taidan nostaa meidänkin vuokria....
Miksi noin pieni korotus, vaikka kustannukset ovat nousseet ainakin 20%?
Olisit ap nostanut kerralla 16%, ei tunnu edes se missään, rahaa on. Kelalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen erillainen vuokranantaja kuin AP, vuokralainen pyysi vuokranalennusta 80e kk. Syyksi sanoi että tekee liian tiukkaa. Suostuin tähän!
I d i o o t t i.
Siis sinä, ei vuokralainen
Pidän aina vuokrat kohtuullisina enkä nosta saman vuokralaisen aikana. Pitkiä vuokrasuhteita on ja onnistuuhan se, kun ei ole velkaa asunnoista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suht pienessä kaupungissa asunnot vähissä, koska vuokrakerrostaloja purettu useita pois ja nyt on Ukrainan tulijat vieneet loput vapaat asunnot.
Eli vuokrataso on korkea ja taidan nostaa meidänkin vuokria....
Sama täällä. Vuokralaiset voi dokata päivän vähemmän kuussa, niin se on siinä. Ei ne rahansa mihinkään järkevään käytä joten parempi vaan että heillä on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen ymmärtänyt myös, että esim. Hekalta vapautuu tässä lähitulevaisuudessa paljon vuokra-asuntoja markkinoille, kun ihmiset muuttavat pois vuokrankorotusten takia. Yksityiseltä vuokranantajalta voi kannattaa vaihtaa Hekalta vapautuviin asuntoihin.
Asumistuen kiristyessä satavarmasti hekan jonot pitenee, ei lyhene, sillä ovat edelleen halvimpia asuntoja Helsingissä.
Mulle yritti vuokraisäntä 10% korotusta niin iskin vastapalloon ja vastasin, että nykyvuokrasta 10% pois tai lähden lätkimään! Nyt on vuokralaisella vara valita 💪
Vierailija kirjoitti:
Perusteet korotukselle?
Ainoastaan sellainen peruste on pätevä, joka on kirjattu vuokrasopimukseen.
Mulla on vantaalla vuokrattavana 4h+k, vuokra 470e kk jos ketään kiinnostaa