Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön työnhakija

Vierailija
12.08.2023 |

Taas tämä alkaa monen vuoden jälkeen . Vieläkö tulee kotiin kirjeellä ne työpaikat joita pitää hakea vai saako päättää itse minne hakee, jotta täyttää velvollisuudet?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettelee ne kirjeitä, viimeksi tuli kirjeosoitus aivan huuhaa paikkaan. Ja sitä edellinen oli sama juttu. Hain tietysti kun kehoitettiin, ei vastausta kummastakaan.

Vierailija
42/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaksi pääsee. Kaupan kassalle pääsee. Vanhuksia ulkoiluttamaan pääsee.

Ei pääse.

Helppohan se niille ketkä töissä, luulee, että töihin vaan pääsee...

Mullakin tällä hetkellä yksi "ystävä" joka kiusaa mua työttömyyteni takia. Hän on korkeasti koulutettu. Katselee muka minulle työpaikkoja ja sitten kommentoi "toi olis kiva paikka, mutta harmi kun pitää olla korkeakoulututkinto"

Millainen ihminen kiusaa näin?

Aina on näitä työttömiä parempia ihmisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoa ja kamala työkokemus tulee juurikin tuolta laitokselta. Jouduin väkisin töihin paikkaan, joka oli aivan kamala. En voinut kieltäytyä, tai olisi tullut karenssi. Myöhemmin oli alkamassa työttömyysetuudella tuetut opinnot, joten en voinut kuin ottaa työpaikan vastaan. Just ja just kesti tuota sen 2kk ennen opiskelun alkua...

Vierailija
44/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 4 vuotta sitten työtön. Kun joku soitti sieltä, ei ollut tyytyväinen mun saamiin keikkatöihin. Siellä vaan kerrottiin, että nyt pitää löytää työtä ... Haeppas tälläseen...

Miten tämä homma tulee vielä kiristymään uuden hallituksen myötä...

Vierailija
45/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina jaksanut ihmetyttää, kun ne paperit tulee postissa myös jotka näkee sieltä oma-asioinnista..

Vierailija
46/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos on terve.

T. Entinen laitoshuoltaja

Vierailija
47/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harmillista, kun työttömänä saa huonon leiman. Mä olen hoitanut omia lapsia nyt 3 vuotta ja palaan työarkkinoille.

Pettymyksiä on tullut, eikä vieläkään töitä. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että jotkut luulee , että muka nautin tästä. Yksi kaveri koko ajan puhuu vaan, kuinka saan ottaa rennosti.

Vierailija
48/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kyselet tyhmiä? Ei koskaan ole tullut kirjeitä kotiin mitä pitää hakea, eikä olisi tarvinnut itse hakea mitään. Niitä ehdotuksia tulee hyvin harvoin, mutta nykylain mukaan pitää hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään sinne nettisivulle.

Ei aina tarvitse hakea neljää paikkaa.

Ei, mutta pääsääntöisesti pitää, siitä lähdetään kaikkien kohdalla, aika harva saa siihen alennusta.

Osatyökyvyttömät saavat alennusta ja ikä myös vaikuttaa. Mä haen kahta paikkaa kk. Tuttu 0 paikkaa.

Minulla on velvoite yhteen paikkaan kuukautta kohti.

Vierailija
49/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 2 viikkoa työtön ja pitäs jaksaa pistää itsensä hakijaksi... Ketään voimia siihen pompotteluun, joka kohta alkaa...

Olen myös syrjäytynyt sen vuoksi, että muiden silmissä työ määrittää sen mitä olen.

Vierailija
50/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo määrä vaihtelee tosi paljon... Yks kaveri sanoi, että hänelle soittaa joku aina joskus, ei aina tarvitse hakea mitään paikkaa edes... Joku taas saa tykittää 4 hakemusta kuussa...

Vierailija
51/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyteni alkoi 1.8 ja olen laittanut jo 6 hakemusta tässä kuussa. Pitäs jaksaa laittaa itsensä tuonne kortistoon.

Onneksi tän kuun velvollisuus täyttyy jo

Vierailija
52/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kyselet tyhmiä? Ei koskaan ole tullut kirjeitä kotiin mitä pitää hakea, eikä olisi tarvinnut itse hakea mitään. Niitä ehdotuksia tulee hyvin harvoin, mutta nykylain mukaan pitää hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään sinne nettisivulle.

Ei aina tarvitse hakea neljää paikkaa.

Minun ei tarvitse hakea yhtään paikkaa tänä vuonna.

Vierailija
53/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten monet ovat niin kiinnostuneita toisten tekemisistä?

Vierailija
54/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa töitä? Varasto?

Vierailija
55/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet kun määräaikaista vaan saa

Vierailija
56/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saa päättää mitä hakee ne pakolliset haettavansa, tosin niiden pitää olla sellaisia, joihin periaatteessa voisit työllistyä. Eli jos olet sähköasentaja, ei kelpaa jos haet johtavaksi ylilääkäriksi.

Ehkä nykyäänkin voi silti edelleen saada "työtarjouksen", jolloin on pakko hakea juuri sitä paikkaa myös. Itsekin olen ollut jo useamman kerran työttömänä, mutta eläissäni olen yhden työtarjouksen oikeaan työhön saanut ja sekin oli jo ysärillä. Ehkä on alakohtaista, kuinka usein niitä lähetetään, tai saako ollenkaan.

Itse asiassa työttömyysturvalaissa lukee, että jos on jo täyttänyt hakuvelvoitteen siinä kuussa, kun saat työkkäristä työnhakuosoituksen, niin silloin sitä ei ole enää pakko hakea.

Mutta ne pitää olla ilmoitettuna ennen työtarjouksen lähettämistä eli ei auta, että saatuaan kirjeen ilmoittaa, että sorry, mä hain jo 4 paikkaan. Sanamuoto on tämä:

"jos hän on työvoimapalveluiden järjestämisestä annetun lain 4 luvussa tarkoitetulla työnhakuvelvollisuuden tarkastelujaksolla hakenut työmahdollisuuksia häneltä edellytetyllä tavalla ja ilmoittanut työnhakuvelvollisuuden täyttymisestä työvoimaviranomaiselle ennen työtarjouksen tekemistä taikka osoittaa työmahdollisuuksien hakemisen ennen työtarjouksen tekemistä luotettavana pidettävällä tavalla."

Vierailija
57/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten ulkoiluttamisesta ei saa palkkaa.

Vierailija
58/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa joku kiva duuni

Vierailija
59/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten ulkoiluttamisesta ei saa palkkaa.

Palkanmaksu ei ole tätä päivää. T, Lahtariorpo

Vierailija
60/88 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa joku kiva duuni

Sanoppa muuta. Mutta kun ei täällä ole kuin semmoisia paikkoja, joihin pitää olla joku pätevyys mitä minulla ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme