Työtön työnhakija
Taas tämä alkaa monen vuoden jälkeen . Vieläkö tulee kotiin kirjeellä ne työpaikat joita pitää hakea vai saako päättää itse minne hakee, jotta täyttää velvollisuudet?
Kommentit (88)
Mä ihmettelen, miten yks tuttuni , työtön ja kouluttamaton pääsi sihteeriksi yhteen firmaan. Mulla on sosiaalialan koulutus ja en ole saanut sihteerin töitä vaikka haen
Mulla kaveri joka valittaa mun työttömyydestä. Huollostaa myös mitä töitä olen hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaveri joka valittaa mun työttömyydestä. Huollostaa myös mitä töitä olen hakenut.
Niin mullakin. Paitsi, että hän ei itse käy töissä, mutta muiden pitäisi. Olenkin alkanut epäilemään, että hän saa rahaa psk a firmalta kun vinkkailee työntekijöitä sinne, mutta itsehän hän ei kehtaa eikä viitsi mennä sinne töihin. Jostain sitä rahaa kuitenkin tulee ja omaisuutta hänelle kertynyt
Mua ei ainakaan kiinnosta toisten työttömyys
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut monta vuotta kotona ja nyt kun palaan työelämään, huomaan, etten kiinnosta ketään. CV ammottaa tyhjyyttään ja kenestäkään ei kuulu mitään...
Sitten ahdistaa nähdä yhtään ketään, kun kaikkia kiinnostaa vain mun työasiat.
Viimeksi kerroin eräällä sukulaiselle, että etsin töitä ja jos nyt jouluun mennessä jotain löytyisi olisin tyytyväinen. Ei voida tyytyä tuohon vastaukseen vaan aletaan tenttaan EKSÄ VOIS MENNÄ TÖIHIN SINNE MISSÄ OLIT VIIMEKSI?
Mä varmaan en ole kysellyt olisko siellä töitä...
Mä en vaan ymmärrä sitten millään miksi pitäisi mennä töihin sinne minne viimeksi ja vielä samalla palkalla kuin viimeksi eli tyyliin 20 vuotta sitten ja palkkaa ei oe nostettu ollenkaan 20 vuoteen? Eiköhän sille ole ihan syy miksi on entinen eikä nykyinen työntekijä vähön niin kuin exä on exä eikä nyxä ja ihan syystä.
Miksi ei voi mennä töihin johonkin töysin uuteen paikkaan eikä SINNE MISSÄ VIIMEKSIKIN? Ei kukaan ole pakotettu olemaan pakkoavioliitossa jonkun ex työnantajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ootte saaneet töitä?
Viimeksi sain varastosta töitä, sitä ennen maatilalta, kaupasta ja koulusta opettajan sijaisuuden. Outoa, että minä löydän töitä, muut eivät. Ehkä sitten aina saan sen viimeisen työn eikä muille enää riitä.
Itse olen työtön hoitaja. Hävettää ihan sanoa.
Harmittaa, ettei tullut kouluja käytyä.
Jos täytyy hakea esim. Neljää työpaikkaa kuussa, niin täytyykö ne olla sellaisia jotka löytyy jostain työnhaku kanavasta, vai lasketaanko myös hakemukset , jotka laittaa suoraa työnantajalle?
Vierailija kirjoitti:
Jos täytyy hakea esim. Neljää työpaikkaa kuussa, niin täytyykö ne olla sellaisia jotka löytyy jostain työnhaku kanavasta, vai lasketaanko myös hakemukset , jotka laittaa suoraa työnantajalle?
Vastaus tähän löytyy TE-palveluista ja Työmarkkinatorilta. Viimeksimainittu on hämäävä sivusto, sitä kautta pitäisi ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, mutta päätyykin antamaan tietonsa johonkin yksityiseen palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus tähän löytyy TE-palveluista ja Työmarkkinatorilta. Viimeksimainittu on hämäävä sivusto, sitä kautta pitäisi ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, mutta päätyykin antamaan tietonsa johonkin yksityiseen palveluun.
En löydä
Mun cv ssä ei ole mitään 2,5 vuoteen , ei paljon haastatteluihin kutsuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo työmarkkinatori tmv oli sellainen, minne en todellakaan halunnut laittaa tietojani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En löydä
Toukokuun alusta 2022 voimaan tulleen lakimuutoksen myötä työnhakijan on haettava pääsääntöisesti vähintään neljää työpaikkaa kuukaudessa. Haettavat työpaikat saa itse valita.
Toivottavasti löydäm työtä ennen kuin tulee uudet muutokset voimaan. Ansiosidonnaista saa vielä vähän ensi vuoden puolelle, sitten alkaa rajut leikkaukset
Voisikohan joku selventää tätä vuorotteluvapaan sijaiseksi kelpaavaa henkilöä ? On niin sekava, että en ymmärrä. Olen ollut 2 vuotta kotona lapsen kanssa ja nyt työttömänä. Olen 28 vuotias , en taida kuulua mihinkään kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kyselet tyhmiä? Ei koskaan ole tullut kirjeitä kotiin mitä pitää hakea, eikä olisi tarvinnut itse hakea mitään. Niitä ehdotuksia tulee hyvin harvoin, mutta nykylain mukaan pitää hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään sinne nettisivulle.
Ei aina tarvitse hakea neljää paikkaa.
Ei, mutta pääsääntöisesti pitää, siitä lähdetään kaikkien kohdalla, aika harva saa siihen alennusta.
Osatyökyvyttömät saavat alennusta ja ikä myös vaikuttaa. Mä haen kahta paikkaa kk. Tuttu 0 paikkaa.
Minulla on velvoite yhteen paikkaan kuukautta kohti.
Miksi muuten joku joutuu hakemaan neljää paikkaa ja joku esim. Yhtä.
Mun ystävä, jolla vain lukio käytynä, ollut hyvän tovin työttömänä. Viimeksi kertoi, että eipä ole työkkäri vielä velvoittanut hakemaan minnekään, eikä hän tiedä mikä edes kiinnostaisi. Ja tästä puoli vuotta aikaa, tilanne edelleen sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojaksi pääsee. Kaupan kassalle pääsee. Vanhuksia ulkoiluttamaan pääsee.
Ei pääse.
Helppohan se niille ketkä töissä, luulee, että töihin vaan pääsee...
Mullakin tällä hetkellä yksi "ystävä" joka kiusaa mua työttömyyteni takia. Hän on korkeasti koulutettu. Katselee muka minulle työpaikkoja ja sitten kommentoi "toi olis kiva paikka, mutta harmi kun pitää olla korkeakoulututkinto"
Millainen ihminen kiusaa näin?
Ehkä hän on työssä jossa ei viihdy
Mistä ootte saaneet töitä?