Työtön työnhakija
Taas tämä alkaa monen vuoden jälkeen . Vieläkö tulee kotiin kirjeellä ne työpaikat joita pitää hakea vai saako päättää itse minne hakee, jotta täyttää velvollisuudet?
Kommentit (88)
Niin ja voiko itsensä muuten laittaa nyt työttömäksi ja laittaa sen alkavaksi esim 1.7 , kun olen ollut hoitamassa vain lasta kotona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yks loinen lisää muiden taskulla, onneks suakin rangaistaan kun saadaan meiän johtajat valtaan, loppuu kaiken maailman kuvottavien köyhien passaaminen.
Minä kun pääsen valtaan niin ensin lopetan sinut. Etsin käsiini ja lopetan sinut.
Onnea matkaan, minä olen jo päättävässä asemassa, aikamoinen etumatka ;D
Et sinä ole missään asemassa. Ainoa asema mikä sinulla on tässä elämässä jäljellä on kuoppa johon sinut heitetään.
Surullista, että tää on sun ainut lohtu tässä elämässä.
Onneksi sain pelattua korttini niin, ettei ole työnhakuvelvoitetta ollenkaan. Leikattu toimeentulotukikaan ei kirpaise pätkääkään silloin tällöin, se riittää hyvin kun valitsee asuinmaansa oikein. Kaikki me pyöritään tällä samalla pallolla, oli keinotekoiset valtionrajat mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap oisko aika miettiä miks pilasit elämäs tolleen, aikuinen ihminen ja tolleen pilaa kaiken iteltään?
Miksi et ole käynyt edes peruskoulua loppuun asti?
Miksi ihmeessä olisin? Minä menin isäni firmaan töihin kun olin 14, siellä ollut kohta 50 vuotta ja töitä tehnyt kovaa aina, tommonen rupusakki ei edes ymmärrä mitä on ANSAITA ITSE esimerkiksi oma laiva tai kartano.
Kiitos kun sanot mitä kaikki ajattelee, ihmisoikeuksiin pitäis olla varallisuusrajat, eihän nää eläimet ymmärrä muuta kun vaahdota suu pielistä kun niiden oma elämä on yhtä pumpulissa leijumista jonka minä mahdollistan.
Et saa päättää mitään. Työkkäri määrää kaikesta mitä joudut tekemään. Joudut kuntouttavaan työhön, ne sanoo olet sairas ja työkyvytön ja tulee karenssi jos et mene roskia keräämään. Joudut hakee töitä josta et tykkää etkä voi kieltäytyä mistään työstä mitä sinulle tarjotaan. Nii se on homma nykyään kun joutuu työkkärin listoille.
Mulla ei oo pitänyt yhtään ne yhteydenottoajatkaan. Aika harvoin kukaan edes soittaa.
No mulla on osa-aikatyö. Aina välillä joku soittaa ja muistuttaa, että pitäs hakea kokoaikatyötä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti haukutaan loiseksi ilman, että tietävät edes tilannetta
Ne ovat tämän palstan vakioläppiä, kun työttömistä on puhe.
Joko se "Mene töihin!" kerkesi tulla?
Menisin ilomielin. Olen hakenut töitä 2 viikkoa, oikeastaan ihan joka paikkaan minne mahdollisesti voisi päästä päiväkotiavustajasta alkaen, vaan ei kuulu mitään. Alkaahan tässä tylsää olemaan, kun tuntuu, että itselläni ei ole mitään sisältöä elämässä
Vuokrafirmat palkkaa jatkuvasti työvoimaa muun muassa tuotannon tehtäviin. Töihin pääsee päiväss, parissa. Riippuu tietenkin missä asustat mutta näin suurimmassa osassa maata. Palkka ei ehkä päätä huimaa ja työsuhteet on määräaikaisia mutta aina se työkkärin kanssa pelaamisen voittaa. Samalla voi hakea muita hommia sikäli kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti haukutaan loiseksi ilman, että tietävät edes tilannetta
Ne ovat tämän palstan vakioläppiä, kun työttömistä on puhe.
Joko se "Mene töihin!" kerkesi tulla?
Menisin ilomielin. Olen hakenut töitä 2 viikkoa, oikeastaan ihan joka paikkaan minne mahdollisesti voisi päästä päiväkotiavustajasta alkaen, vaan ei kuulu mitään. Alkaahan tässä tylsää olemaan, kun tuntuu, että itselläni ei ole mitään sisältöä elämässä
Vuokrafirmat palkkaa jatkuvasti työvoimaa muun muassa tuotannon tehtäviin. Töihin pääsee päiväss, parissa. Riippuu tietenkin missä asustat mutta näin suurimmassa osassa maata. Palkka ei ehkä päätä huimaa ja työsuhteet on määräaikaisia mutta aina se työkkärin kanssa pelaamisen voittaa. Samalla voi hakea muita hommia sikäli kuin haluaa.
Hei, kiitos vinkistä! Voisitko vielä tarkentaa, millä hakusanoilla kannattaa etsiä näitä paikkoja?
Siivoojaksi pääsee. Kaupan kassalle pääsee. Vanhuksia ulkoiluttamaan pääsee.
Ja kannattaa sitten olla lapsen päivähoito ym asiat kunnossa. Itse ehdin olla 2 viikkoa työttömänä, kun jo työkkäri teki musta esittelyn yhteen firmaan. Sinne oli huutava pula ja tarvitsi ihan kenet vain. Oli sitten järjesteltävää kun lapsi piti äkkiä saada hoitoon. Työkkärin täti sanoi, että mun olisi pitänyt hoitaa hoitoasia kuntoon
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kyselet tyhmiä? Ei koskaan ole tullut kirjeitä kotiin mitä pitää hakea, eikä olisi tarvinnut itse hakea mitään. Niitä ehdotuksia tulee hyvin harvoin, mutta nykylain mukaan pitää hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään sinne nettisivulle.
Ei aina tarvitse hakea neljää paikkaa.
Ei, mutta pääsääntöisesti pitää, siitä lähdetään kaikkien kohdalla, aika harva saa siihen alennusta.
Mulla on vain yksi haku kuussa koska täällä on niin vähän sopivia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse.
Helppohan se niille ketkä töissä, luulee, että töihin vaan pääsee...
Mullakin tällä hetkellä yksi "ystävä" joka kiusaa mua työttömyyteni takia. Hän on korkeasti koulutettu. Katselee muka minulle työpaikkoja ja sitten kommentoi "toi olis kiva paikka, mutta harmi kun pitää olla korkeakoulututkinto"
Millainen ihminen kiusaa näin?
Ei olemattomia työpaikkoja tarvii hakea. Työkkärin sivulla on kyllä lista työpaikoista mutta ne on täysin feikki työpaikkoja. Ei sieltä kukaan soita takas kun lähetät hakemukse eli eivät pyydä töitä tekemään joten ei kannata hakea.
Itse olen ollut monta vuotta kotona ja nyt kun palaan työelämään, huomaan, etten kiinnosta ketään. CV ammottaa tyhjyyttään ja kenestäkään ei kuulu mitään...
Sitten ahdistaa nähdä yhtään ketään, kun kaikkia kiinnostaa vain mun työasiat.
Viimeksi kerroin eräällä sukulaiselle, että etsin töitä ja jos nyt jouluun mennessä jotain löytyisi olisin tyytyväinen. Ei voida tyytyä tuohon vastaukseen vaan aletaan tenttaan EKSÄ VOIS MENNÄ TÖIHIN SINNE MISSÄ OLIT VIIMEKSI?
Mä varmaan en ole kysellyt olisko siellä töitä...
Vierailija kirjoitti:
Itse saa päättää mitä hakee ne pakolliset haettavansa, tosin niiden pitää olla sellaisia, joihin periaatteessa voisit työllistyä. Eli jos olet sähköasentaja, ei kelpaa jos haet johtavaksi ylilääkäriksi.
Ehkä nykyäänkin voi silti edelleen saada "työtarjouksen", jolloin on pakko hakea juuri sitä paikkaa myös. Itsekin olen ollut jo useamman kerran työttömänä, mutta eläissäni olen yhden työtarjouksen oikeaan työhön saanut ja sekin oli jo ysärillä. Ehkä on alakohtaista, kuinka usein niitä lähetetään, tai saako ollenkaan.
Itse asiassa työttömyysturvalaissa lukee, että jos on jo täyttänyt hakuvelvoitteen siinä kuussa, kun saat työkkäristä työnhakuosoituksen, niin silloin sitä ei ole enää pakko hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse saa päättää mitä hakee ne pakolliset haettavansa, tosin niiden pitää olla sellaisia, joihin periaatteessa voisit työllistyä. Eli jos olet sähköasentaja, ei kelpaa jos haet johtavaksi ylilääkäriksi.
Ehkä nykyäänkin voi silti edelleen saada "työtarjouksen", jolloin on pakko hakea juuri sitä paikkaa myös. Itsekin olen ollut jo useamman kerran työttömänä, mutta eläissäni olen yhden työtarjouksen oikeaan työhön saanut ja sekin oli jo ysärillä. Ehkä on alakohtaista, kuinka usein niitä lähetetään, tai saako ollenkaan.
Itse asiassa työttömyysturvalaissa lukee, että jos on jo täyttänyt hakuvelvoitteen siinä kuussa, kun saat työkkäristä työnhakuosoituksen, niin silloin sitä ei ole enää pakko hakea.
Hyvä tietää.
Mä olen joutunut oleen asiakkaana pari kertaa ja joka kerta ollut ihan kauheaa. Ja muuten en ole löytänyt omaa työpaikkaa edes työkkäristä...
>> Vieläkö tulee kotiin kirjeellä ne työpaikat joita pitää hakea vai saako päättää itse minne hakee, jotta täyttää velvollisuudet? <<
Kirje tulee, jos et vastaa puhelimeesi ja joudut sitten itse hoitamaan soiton sinnepäin. Työvoimaneuvoja ottaa yhteyden säännöllisin ajoin, alussa parin viikon päästä, myöhemmin esim. 3 kk:n välein. Riippuu sinulle laaditusta suunnitelmasta ym.
OmaAsioinnissa eli netissä näkee työtarjoukset. Työvoimaneuvoja laittaa tekstarin, kun OmaAsiointiin tulee jotain.
Ehdottomasti kannattaa itse hakea kiinnostavaa työtä mahdollisimman pian, koska toimisto osoittaa edelleenkin sellaisia paikkoja, mitä se arvioi olevan hakijalle käyvää, vaikka sellainen ei välttämättä kiinnostaisi hakijaa itseään lainkaan.
Osatyökyvyttömät saavat alennusta ja ikä myös vaikuttaa. Mä haen kahta paikkaa kk. Tuttu 0 paikkaa.