Olen koeajalla, minua kohdellaan huonosti :(
Olen vielä kuukauden koeajalla uudessa työssä eli olen nyt ollut nykyisessä työpaikassa 5kk. Tuntuu, ettei esimies pidä minusta. En tiedä mitä tehdä. Jostain minun on saatava rahaa, joten en halua jäädä työttömäksi. Mutta en taida haluta jatkaa tässä nykyisessä työssä. Itse työ on mukavaa, mutta esimies ei. Esimiehen kanssa ei tarvitse joka päivä olla tekemisissä, mutta viikoittain kuitenkin.
Perehdytys oli käytännössä olematonta ja matkan varrella on tullut sanomista, miksi olen toiminut tietyllä tavalla. Olen asiallisesti ja rauhallisesti sanonut, etten ole tiennyt toimintapaa yllättävässä tilanteessa, mutta hyvä tietää jatkossa, miten toimia. Tähän ei olla pahoiteltu tai todettu, että aivan, tämä on jäänyt sinulle kertomatta. Päinvastoin, sanottu "Juu, kyllä täällä on ollut tapana niin toimia."
Meillä saa ottaa lisävuoroja kalenterista, mutta ensin tulee ilmoittaa asia esimiehellä. Jos lähetän viestin ja kerron, että voin tehdä x ja x lisävuorot. Esimies ei reakoi mitenkään viesteihin. Niistä ei sitten vaan puhuta. Enkä niitä vuoroja saa. Jos kysyn kasvotusten, saitko viestini, niin tulee erinäistä epäselvää vastausta "Niin hei juu, unohdin ilmoittaa, ne on jo mennyt toiselle". Esimiehellä on selkeästi kaksi "suosikkia", joiden kanssa kaveeraa ja ainakin näyttää, että heillä on paljon "inside" -juttuja.
Esimiehelläni on myös esimies. Mutta olen koeajalla, enkä tiedä, saanko vaikean ihmiset leiman, jos otan häneen yhteyttä? En kertakaikkiaan tiedä mitä tekisin :(((
Kommentit (46)
Taitaa olla monessa työpaikassa niin että esimiehellä on suosikkinsa, itse olen huomannut että esimiehelläni on muutama suosikki ryhmässä ja minä en niihin kuuluu esim. jos vaikka kysyn esimieheltäni jotain niin menee 2-3 päivää ennenkuin hän vastaa ja siinä vaiheessa koko asia on jo ohi. Esimiehemme ei myöskään itse ole tehnyt työtä koskaan mitä hänen alaiset tekevät niin hän ei tiedä edes mitä kaikkea meidän työ pitää sisällään joten aina tukeutuu muutamaan vakituiseen ja kysyy heiltä neuvoja ja pitää heitä kuin "apupomoina".
Etsit uuden työpaikan ennen kuin 6kk tulee täyteen. Ilmoitat ettet jatka huonon työilmapiirin ja pomon työvuoropyyntoihin vastaamattomuuden takia. Laitat tämän viestin sekä pomolle että hänen pomolleen.
Vierailija kirjoitti:
" Hyvänen aika. Miksi et ole hakenut uutta työtä?!
Minä hankin työpaikan ja ilmoitin pomolle että lähden.
Kuspiä vänkkäsi että et voi, sanoin voin koska on koeaika. Heippa.
Sinne jäi lehmä ammumaan järkyttyneenä kun kynnysmatto vedettiin alta "
Hah hah HAH HAH aivan oikein, erittäin hyvin ja oikein toimittu !
Ei kannata hirveesti jäädä elämässään miettimään päivittäin miksi joku on syntynyt puupääksi.
Kaikilla aloilla ei ole helppo niin vaan saada uutta työpaikkaa, omalla alallani jos irtisanoutuisin niin ei olisi mitenkään varmaa että edes saan uutta työtä joten minun on vaan kärsittävä huonon pomon ryhmässä, en uskalla työttömäksi jäädä kun lainoja on maksettavana.
Useimmiten tilanteet ovat monisyisiä ja monipuolisia.
Aika epärealistista, toki tavanomaista, on sellainen kuvittelu, että töissä pomo on ihan pska ja kaikki muutkin viallisia. Itse toki aina toisten viaton uhri ja muutoinkin ainoa kunnon ihminen ja työntekijä koko lafkassa.
Minusta kuulostaa, että kertomasi mukaan et vain opi työtäsi kohtuuajassa. Jostain syystä et lähes puolen vuoden työskentelynkään (liitosta päätellen hyvinkin yksinkertaisissa työtehtävissä) kykene itsenäiseen ajatteluun, ongelmanratkaisuun tai oppimasi soveltamiseen.
Rekrytointi tässä on mennyt pieleen. Esimies ja työkaverit ovat tuskastuneet osaamattomuuteesi. Siksihän sinä et saa ylimääräisiä vuorojakaan. He eivät voi luottaa että pärjäät.
Sinun pitäisi itsekin tässä ajassa jo nousta tilanteesi tasalle ja tehdä tarvittavat johtopäätökset. Mutta niihinkään et pysty ilman meidän apua.
Eikö tosiaan mikään kello soi? Muu kuin perinteinen uhriutumisdraama.
Ei siellä työmaalla enää ole muita ihmisiä äitisi korvikkeena tasoittamassa sinulle tietä. Siellä ollaan tekemässä töitä yhdessä, tasavertaisina aikuisina.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten tilanteet ovat monisyisiä ja monipuolisia.
Aika epärealistista, toki tavanomaista, on sellainen kuvittelu, että töissä pomo on ihan pska ja kaikki muutkin viallisia. Itse toki aina toisten viaton uhri ja muutoinkin ainoa kunnon ihminen ja työntekijä koko lafkassa.
Minusta kuulostaa, että kertomasi mukaan et vain opi työtäsi kohtuuajassa. Jostain syystä et lähes puolen vuoden työskentelynkään (liitosta päätellen hyvinkin yksinkertaisissa työtehtävissä) kykene itsenäiseen ajatteluun, ongelmanratkaisuun tai oppimasi soveltamiseen.
Rekrytointi tässä on mennyt pieleen. Esimies ja työkaverit ovat tuskastuneet osaamattomuuteesi. Siksihän sinä et saa ylimääräisiä vuorojakaan. He eivät voi luottaa että pärjäät.
Sinun pitäisi itsekin tässä ajassa jo nousta tilanteesi tasalle ja tehdä tarvittavat johtopäätökset. Mutta niihinkään et pysty ilman meidän apua.
Eikö tosiaan mikään kello soi? Muu kuin perinteinen uhriutumisdraama.
Ei siellä työmaalla enää ole muita ihmisiä äitisi korvikkeena tasoittamassa sinulle tietä. Siellä ollaan tekemässä töitä yhdessä, tasavertaisina aikuisina.
En ole ap, mutta joskus työpaikoissa on ihan käsittämättömiä käytäntöjä, joita ei voi millään itsenäisellä päättelyllä keksiä. Typeränä tosielämän esimerkkinä vaikka sellainen, että sinua katsotaan kuin tyhmää jos et loogisella päättelyllä itse tajua, että TIETENKÄÄN sulakkeita ei säilytetä sulakekaapissa, eikä siivouskaapissa, eikä siellä eikä täällä miljoonassa muussa kaapissa mitkä olet käynyt läpi, vaan TOTTA KAI ne säilytetään ensiapukaapissa, kuten pomon mummovainaakin aikoinaan teki.
" Hyvänen aika. Miksi et ole hakenut uutta työtä?!
Minä hankin työpaikan ja ilmoitin pomolle että lähden.
Kuspiä vänkkäsi että et voi, sanoin voin koska on koeaika. Heippa.
Sinne jäi lehmä ammumaan järkyttyneenä kun kynnysmatto vedettiin alta "
Hah hah HAH HAH aivan oikein, erittäin hyvin ja oikein toimittu !
Ei kannata hirveesti jäädä elämässään miettimään päivittäin miksi joku on syntynyt puupääksi.