Epätasainen syke, mistä voi johtua?
Mistä voi johtua epätasainen syke? Mittailen verenpaineita säännöllisesti kotimittarilla, ja suunnilleen puolessa mittauskerroista mittari ilmoittaa epätasaisesta(vai epäsäännöllisestä?) sykkeestä. Onko kellään kokemusta? Google antaa tuhat eri vaihtoehtoa mistä voisi ehkä mahdollisesti johtua... Lisäksi mulla alhainen verenpaine, yläpaine hädin tuskin 100, alapaine 50-65. Asentohuimausta ollut pitkään etenkin aamulla ja päivällä.
Nyt kesän aikana tullut uusi oire, eli paha olo ylävatsassa ja närästyksen tyylistä vaivaa. Ja unentarve ihan jäätävä, voin nukkua vuorokauden ympäri kaikki vapaapäivät ja silti väsyttää päivä. Urheilen kyllä kun pakotan itseni lenkille, mutta tunnin juoksun jälkeen voisin nukahtaa vaikka lattialle kun on niin uupunut olo.
Onko muita kellä samankaltaisia oireita tai muuten osaisi sanoa mistä voi johtua?
Ja ikää siis 36v.
Kommentit (30)
Jaa, että 🖤-asiat kannattaa jättää meidän keskustelupalstalaisten arvioitavaksi? Että mitä sitä nyt turhaan lääkäreitä vaivaamaan?
Tällaisena palstarofessorina arvioisin, että jos vointi on muuten ok, niin ihan stressi tai raudan- tai suolojen puutoskin voi olla syynä. Haluan kumminkin huomauttaa, että mm. omassa suvussamme todettiin ihan hiljattain periytyvä rytmihäiriösairaus, jossa voi olla äkkikuoleman riski. Eikä sairasu ole antanut edes oiretta, vaan se oli sattumalöydös ihan muuta tutkittaessa. Joten kenties sinne lääkäriin kumminkin varmuuden vuoksi voisi mennä, jos on häikkää...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla esimerkiksi eteisvärinä, joka pitää aivoverenkiertohäiriöidenkin torjumiseksi hoitaa. Lääkäriin.
Voi olla. Jos on niin voi tulla sydän-tai aivoinfarkti . Kyseessä kuitenkin nuori henkilö,joten ei todennäköistä,paitsi,jos on sukurasite,ja elämäntavat sellaiset, että voi tulla ( juo paljon , polttaa jne(.
Voisi olla myös kammioperäisiä lisäkyöntejä, jotka voivat johtua stressistä ja väsymyksestä tai voi taustalla olla haarakatkos, joka yleensä on harmiton.
Ja koska edes lääkäri ei pysty noita arvaamaan, on syytä mennä heti päivystykseen EKG käyrään.
Jos sulla on usein rytmihäiriöitä, niin lääkäriin, ennenkuin tulee aivoinfarkti.
Jos sulla on burn out. Ylikuntoisuuskin väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkiseen terveyden huoltoon ei kyllä pääse koska katsotaan ei-kiirelliseksi tai saatat saada lääkärin ajan jonnekkin hamaan tulevaisuuteen,eikö sulla ole mitään taloudellista puskuria että voisit mennä yksityiselle?.
Päivystykseen heti pikimmiten!
Aloittajan kertomat oireet eivät kyllä sellaisia että päivystykseen tarvitsisi mennä.
Kaliumin puute, googlaa, mitä tekee sydämelle. Mä en osaa linkittää.
Hei ap, kun itse kokeilet esim ranteesta tai kaulalta sykettä , onko se epätasainen. Eteisvärinän voit testata Gardio Signal apilla.
Minull yks helkatin mittari näytti aina epätasaista sykettä. Meinas mennä hermo. Ranteesta oli ihan tasainen, mutta tietysti huolestuin ,kun olen sepelvaltimotautinen. Heitin sen mittarin roskiin ja ostin uuden.
Koemusta on asentohimauksesta, mutta tein heti alkuun sitä EPLYN MANOVRIA. heti tuli kuntoon
Se on ihan helppo tehdä ,googlaa ohjeet. Tuo alhainen verenpaine johtuu runsaasta liikunnasta, minulla myös ,kun lenkkeilen reippaasti. Ei mun verenpainelääkkeet ole lainkaan niin tehokkaita.
Joka päivä täällä kysytään uusista oireista. Joka päivä vastaus on sama tuttu ja turvallinen.
Ei oo sukurasitetta, en polta ja juon vähän ja aika harvoin. Syön terveellisesti, bmi alle 20, urheilen(juoksu, pyöräily, lihaskuntoa)