Oikeasti olen sitä mieltä, että omilla saavutuksilla leveileminen on noloa
Ok, sait uuden työpaikan. Katsotaanpa hieman taaksepäin.
Menestyit koulussa, koska sait hyvät geenit, synnyit hyvään perheeseen, sait kavereita, jaksoit tehdä töitä koulussa.
Miksi jaksoit tehdä töitä koulussa?
Sait taipumusta pitkäjänteisyyteen geeniperimässä, lisäksi sait vanhempien kannustusta ja apua. Äitisi oli jopa opettaja, joka pystyi antamaan sinulle yksityisopetusta. Sinun ei tarvinnut huolehtia kodinhoidostatsi pikkusisarusten hoidosta, koska vanhempasi eivöt olleet juop poja tai sairaita. Sinulla jäi resurssit, tadaa, omaan koulunkäyntiisi.
Miksi sait kavereita?
Sait kivan temperamenttityypin ja sosiaalisuutta synnyinlahjaksi. Sait myös kauneutta geeniperimäsi myötä, ja siksi ihmiset tykästyivät sinuun. Lisäksi näit jatkuvasti vanhempiesi esimerkin, miten pitää yllä sosiaalisia suhteita. Sinulla ei ollut rajoitteita, kuten vam maisuutta, puhevikaa, sairautta.
Näiden kokemusteni myötä sinulle alkoi kehittyä hyvä itsetunto: minä pärjään, minä osaan, ei tarvitse jännätä. Ja jos en heti onnistu, kokeilen uuden kerran.
Työhaastatteluun menit tällä varmuudella.
Elämä on lopulta hyvin loogista. En kannata selviytymistarinoita.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Geeniperimäuskonto :D
Uskonto? Kysy keneltä tahansa älykkyystutkijalta, ja he kertovat: geeneillä on yllättävän paljon väliä
Vertaa:
synnyt vam maiseksi (matala älykkyysosamäärä): elät elämäsi hoivakodissa muiden armoilla
Synnyit älykkääksi (korkea älykkyysosamäärä): pienistä sekä suurista elämän vastoinkäymisistä selviät jopa yksin, koska sinulla on kognitiivista kapasiteettia ratkoa ongelmia
En jaksa lukea. Jotain katkeraa valitusta.
Onko niin, ettei saa kertoa, että väitteli tohtoriksi?
Vierailija kirjoitti:
Omilla saavutuksilla leveileminen ei ole yhtä kuin kertoa elämästään
Idiootti. Syntyessä te päätätte jokaisen geenin mitä haluatte. Turhaan siis valitatte jälkeenpäin vain ja ainoastaan teidän omaa päätöstä. Ehkä halusitte jännitystä elämään tekemällä itsestänne osittaisen rampan?
Ihan oikeassa ap on. Hyvät lähtökohdat saaneen on vaikea myöntää, että kaikki ei ole omaa ansiota, vaan asiat on vaan tulleet hänelle helpommin kuin joillekin toisille.
Eli oma työ ei muka merkitse mitään? AP elää harhoissa.
Leveileminen on noloa joo. Sen kertominen että on saanut uuden työpaikan ei kuitenkaan ole aina leveilyä, vaikka jotkut kademielet tulkitsevat kaiken toiselle tapahtuneen positiivisen tai siis siitä kertomisen ylpeilyksi. Lisäksi et todellakaan tiedä mitä haasteita kukin on kokenut, esimerkiksi mut vuosikymmeniä kestäneestä kamppailusta mielenterveysongelmien kanssa en juttele joka kahvipöydässä, en myöskään syövästäni. Jos ei tunne mua hyvin olen surffannut keskiluokkaisen aallon harjalla sujuvasti lapsuudesta asti, mutta se ei ole koko totuus, likimainkaan.
Otsikon kanssa olen yhtä mieltä, mutta aloitus meni muuten aika eri suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos et jaksa lukea, ei kannata kommentoida
Hohoijaa, tai sitten uuden työpaikan saanut on kääntänyt ajatusmaailmaansa ja tehnyt hitokseen töitä sen työn eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omilla saavutuksilla leveileminen ei ole yhtä kuin kertoa elämästään
Kerro esimerkki leveilystä.
Geenit, mikä suuremmoinen selitys ja tekosyy kaikkeen mitä itselle on tapahtunut ai jäänyt tapahtumatta.
Yliopisto-opiskelija
Jep, mitään ei kannata yrittää jos ei syntymässä saanut oikeita geenejä. Kannattaa vaan velloa itsesäälissä kun äiti ei olekkaan huippukirurgi ja isä bisnesmaailman huippu.
Omista saavutuksistaan kehuskellen kertovat ovat niitä, joille millään ei ole merkitystä ellei siitä voi kertoa jollekulle toiselle. He eivät kiipeäisi vuorelle, elleivät voisi ottaa sieltä kuvia joita esitellä muille. Vuori tai kiipeily heitä ei kiinnosta, ainoastaan se toiselle kertominen.
Vierailija kirjoitti:
Leveileminen on noloa joo. Sen kertominen että on saanut uuden työpaikan ei kuitenkaan ole aina leveilyä, vaikka jotkut kademielet tulkitsevat kaiken toiselle tapahtuneen positiivisen tai siis siitä kertomisen ylpeilyksi. Lisäksi et todellakaan tiedä mitä haasteita kukin on kokenut, esimerkiksi mut vuosikymmeniä kestäneestä kamppailusta mielenterveysongelmien kanssa en juttele joka kahvipöydässä, en myöskään syövästäni. Jos ei tunne mua hyvin olen surffannut keskiluokkaisen aallon harjalla sujuvasti lapsuudesta asti, mutta se ei ole koko totuus, likimainkaan.
Eihän Ap väitä että tietää kaikkien haasteet; sen sijaan ottaa huomioon kaikki tekijät, jotka elämässä menestymiseen vaikuttaa.
Sinäkin olisit todennäköisesti pärjännyt paremmin jos et olisi kokenut kaikkia vastoinkäymisiä. Voisit olla esim huippuosaaja jollain alalla
Vierailija kirjoitti:
Eli oma työ ei muka merkitse mitään? AP elää harhoissa.
En tulkinnut tätä niin. Totta kai oma työ merkitsee, mutta sen tekeminenkin on joillekin helpompaa, syistä joita ap valotti.
Myös huonoista lähtökohdista voi menestyä, se vain on vaativampaa kuin helpon osan saaneelle.
Vierailija kirjoitti:
Hohoijaa, tai sitten uuden työpaikan saanut on kääntänyt ajatusmaailmaansa ja tehnyt hitokseen töitä sen työn eteen.
Öö, luitko aloitusta? Siellä on kohta: miksi jaksoit tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, mitään ei kannata yrittää jos ei syntymässä saanut oikeita geenejä. Kannattaa vaan velloa itsesäälissä kun äiti ei olekkaan huippukirurgi ja isä bisnesmaailman huippu.
Ei ole tästä kysymys. En väitä ettei kannata yrittää. Väitän, että joillekin yrittäminen on tuhat kertaa helpompaa.
Joten ei kannata kantaa huonoa omatuntoa jos ei menesty. Eikä prassailla, jos menestyy.
Ap
Näinhän se on