Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvittävät 4 vuotta tulossa köyhille ja kipeille

Totuus Seija
11.08.2023 |

Nyt leikataan ja leikataankin kunnolla. Moni tippuu köyhyysloukkuun eikä sieltä enää nouse ennen kuin kuolo korjaa. Seuraavat neljä vuotta ovat hirvittäviä vähäosaisille, sen sanon nyt.

Kommentit (628)

Vierailija
181/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo aika ottaa ne hyvinvointilasit pois päästä. Hyvä kun leikataan. Muutoinhan velkaa otetaan ja tulevat sukupolvet sitä joutuvat maksamaan. Tällä hetkellä liikaa kotona lojuvia työtä tekemättömiä ihmisiä. On jo aika ottaa vastuuta omasta elämästään. Yhteiskunnalta ollaan vaatimassa apuja, mutta vastuuta ei oteta. 

Ihmeellisesti ihmiset pitävät korkeampaa elintasoa luonnollisena, vaikka sitten velanotolla. Jos valtiolla ei ole verotuloja tarpeeksi, niin sitten on säästettävä ja karsittava menoja. Minkälainen taso sitten onkaan saaduissa yhteiskunnan avuissa on vedettävä sille raja. kyllähän useissa maissa ei ole näitä apuja lainkaan ja elintaso mitataan tulojen mukaan. 

Ja blaa blaa blaa blaaaaaaaa....

Karsiminen seis, valtionyhtiöt takaisin, kunnon infra ja terveydenhoito kuntoon! Työtä kaikille, sellaista millä elää!

Vierailija
182/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on se vika ettei se tajua että ei ole pakko pysyä köyhänä. Se pitää köyhyyttä pysyvänä tilana jota köyhyys ei todellakaan ole ellei se köyhä tyydy siihen. Köyhä joka on tyytymätön ei ole passiivinen vaan yrittää itse aktiivisesti parantaa omaa asemaansa.

Sama koskee niitä kipeitä jotka eivät ole vielä luovuttaneet.

Ap tarkoittaa tässä luusereita, joillainen hän ilmeisesti itsekin on.

Leikkausten tarkoitus on aktivoida porukkaa. Aktiviisempi ihminen pystyy paremmin vaikuttamaan omiin olosuhteisiinsa. Ap kitisee työtä vieroksuvien ja kokonaan luovuttaneiden (molemmat omia valintoja) joukosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kun piti sitä Sanna Marinia haukkua neljä vuotta. Y,märsin niin, että tämä kai oli tämän hallituksen tavoite. Päästä eroon heikompi osaisista. Vaikka tämä on rumasti sanottu, niin totuus on vieläkin rumempi, minun mielestäni.

Pidetään nyt huolta toisistamme tämän neljä vuotta.

Vierailija
184/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä hallitusten päätösten vaikutukset näkyy vasta hallituksen jo vaihduttua. Laivat kääntyy hitaasti. Tämä tämänhetkinen kurjuus on edellisen hallituksen tekeleitä.

Aika iso asioista on kyllä sellaisia, ettei niihin mikään hallitus ole ollut vaikuttamassa. Edellisen hallituksen aikana niitä sattui poikkeuksellisen paljon.

Sitten on paljon aikaisempien hallitusten päätösten seurauksia, esim. Suomessa koko tämän vuosituhannen jatkunut verotuksen keventäminen, joka tietysti heikentää eniten köyhimpien oloja. Toinen se, että perusterveydenhuolto on päästetty romahtamaan kun on keskitytty erikoissairaanhoitoon. Tämäkin trendi suosii varakkaita, jotka tutkitusti pääsevät erikoissairaanhoitoon köyhää helpommin.

Tämä ongelma syntyi jo lamavuosina. Kunnille annettiin terveydenhuoltoon könttäsumma, jonka sai käyttää miten parhaaksi nähtiin.

Asioista päättävät olivat usein erikoistuneita lääkäreitä ja jokaisella jokin oma osaamisalue. Nämä tarvitsivat usein uusinta teknologiaa, joihin rahat humahtivat.

Asiasta tietävä henkilö kertoi, miten kalliit erikoislaitteet jäivät sairaalassa käyttämättä. Ne piti saada, ja sitten niitä ei tarvittu.

Vierailija
185/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kun piti sitä Sanna Marinia haukkua neljä vuotta. Y,märsin niin, että tämä kai oli tämän hallituksen tavoite. Päästä eroon heikompi osaisista. Vaikka tämä on rumasti sanottu, niin totuus on vieläkin rumempi, minun mielestäni.

Kyllä, hallituksen tavoite on päästä eroon heikompiosaisista, mutta ei tietenkään hävittämällä vaan kannustamalla heidät parantamaan tilannettaan.

Vierailija
186/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minua mietityttää, että jos asumisen tukia leikataan, onko tehty mitään suunnitelmia puolestaan vuokranantajien varalle, vai onko ajatus se, että vuokrat sitten pakosta alkavat laskea, kun asumista tuetaan vähemmän? Luultavasti niin käykin, mutta ei se nyt ole ihan varmaa, että miten tilanne muotoutuu ja varmasti ainakin alussa on vaihe, jossa vuokrat eivät juuri vielä laske. Erityisesti alkuvaiheessa ihmisillä voi ihan oikeasti olla suuria vaikeuksia järjestää asuminen, erityisesti pk-seudulla.

Sitä siis mietin, että onko tuo "koko suunnitelma", että vuokranmaksajat vain kärsivät aluksi? Eikö vuokraantajia patisteta millään keinoin laskemaan vuokria? Tuntuu vähän epäreilulta, että tilanteeseen (vuokrien suuruuteen) syyttömät vuokranmaksajat joutuvat ehkä jopa muuttamaan kodistaan jopa toiselle paikkakunnalle.

En tiedä, onko vuokrien laskemiseen muuta vaihtoehtoa kuin se, että ihmiset eivät enää pysty maksamaan vuokria, mutta jos juttu yritetään korjata näin, tulevat kustannukset nousemaan entisestään vaikka mielenterveyspalveluissa.

Vierailija
187/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on se vika ettei se tajua että ei ole pakko pysyä köyhänä. Se pitää köyhyyttä pysyvänä tilana jota köyhyys ei todellakaan ole ellei se köyhä tyydy siihen. Köyhä joka on tyytymätön ei ole passiivinen vaan yrittää itse aktiivisesti parantaa omaa asemaansa.

Leikkausten tarkoitus on aktivoida porukkaa. Aktiviisempi ihminen pystyy paremmin vaikuttamaan omiin olosuhteisiinsa. Ap kitisee työtä vieroksuvien ja kokonaan luovuttaneiden (molemmat omia valintoja) joukosta

Uskotko tuon iltasadun ihan oikeasti?

Vierailija
188/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään. Ne kenelle on kertynyt lisiä ja lomia irtisanotaan valtiolla ja kaupungin yksiköissä ja työttömät pienemmällä palkalla tilalle.

Irtisanomisten helpottaminen koskee käytännössä työsuhteita, eli yksityisen puolen työntekijöitä. Virasta ihmisen saa nyt ja jatkossakin ulos vain todella painavilla perusteilla.

Irtisanomisen pitäisi olla helpompaa kuin se on tähän asti ollut. Nythän on tilanne, että työnantaja voi joutua oikeuteen ja maksamaan isoja oikeuskuluja ja korvauksia irtisanotulle, jos tämä valittaa asiasta. Mieluummin niin päin, että työnantaja uskaltaa palkata uuden henkilön, kun siihen on tarvis. Jos työnteko ei suju toivotulla tavalla, niin sitten henkilö irtisanotaan, mutta työntekijä saisi vielä olla työssä yhden kuukauden (tai saada yhden kuukauden palkan), jotta ehtii järjestellä asioitaan. On kaikkien Suomessa asuvien etu, että ihmisiä uskalletaan ottaa työhön. Nyt on enemmänkin tilanne, että pelätään hirveästi palkata uusi ihminen, kun tämä voi osoittautua ei-ahkeraksi, ei osaa sitä, mitä etukäteen odotettiin tai on käytännössä äärimmäisen hankala ihminen.

Irtisanomissuoja heikkenee. Siinä on se huono puoli, että ihmiset ei uskalla ottaa velkaa asuntoon eikä ostaa kesämökkiä, koska silloin ei saa toimeentulotukea.

Ne jotka ovat sijoittaneet kiinteistöihin ovat häviäjiä.

Kyllä se tähänkin mennessä on ollut niin että kenkää tulee jos pärstä ei miellytä. Kannattaa olla yrittäjä. Tosin siinäkin on sudenkuoppia mutta ei tartte miellyttää kenenkään pärstää.

Joo, yrittäjänä voi aina vinkua medialle, kuinka uusien palkkaaminen on kallista ja vaikeaa, mutta minkäs sille voi, kun itse irtisanovat työntekijöitä vasemmalta ja oikealta. Tehkööt yrittäjät työnsä ihan itse vaan. 

Vierailija
189/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan sen pahempaa tule kuin edelliset 4 vuotta. Katsotaan nyt ensin.

Vierailija
190/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaispalvelulakiin yritetään myös kajota ja on kajottu kun uuden lain voimaan tuloa lykättiin vuodella eteenpäin!!! Kyllähän ne vammaiset nyt itse itsestään huolehtii...eikö?  Lastensuojeluun on myös jo kajottu ja jälkihuollon ikärajaa aiotaan laskea  25.v --->23.v et kaikki heitteille vaan.

Vierailija
191/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä hallitusten päätösten vaikutukset näkyy vasta hallituksen jo vaihduttua. Laivat kääntyy hitaasti. Tämä tämänhetkinen kurjuus on edellisen hallituksen tekeleitä.

Mikä kurjuus? Ja kyse oli tulevista vuosista.

Kurjuutta nyt on se että rahat eivät nousseiden korkojen ja elinkustannusten vuoksi riitä. Myös valtiontalous voi todella huonosti. Siksi valtion tuloja on lisättävä ja kuluja karsittava.

Hintojen nousu johtuu muista syistä kuin hallituksesta.

Kuluja pitää karsia muualta kuin heikoimmista huolehtimisesta. Velka ei ole paha asia, kun sitä otetaan oikeaan tarkoitukseen.

Vierailija
192/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, hallituksen tavoite on päästä eroon heikompiosaisista, mutta ei tietenkään hävittämällä vaan kannustamalla heidät parantamaan tilannettaan.

Hallituksen kannustin työttömille, opiskelijoille, sairaille: otetaan rahat pois

Hallituksen kannustin hallituksessa oleville: otetaan itselle lisää rahaa

Vierailija
193/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minua mietityttää, että jos asumisen tukia leikataan, onko tehty mitään suunnitelmia puolestaan vuokranantajien varalle, vai onko ajatus se, että vuokrat sitten pakosta alkavat laskea, kun asumista tuetaan vähemmän? 

Sitä siis mietin, että onko tuo "koko suunnitelma", että vuokranmaksajat vain kärsivät aluksi? Eikö vuokraantajia patisteta millään keinoin laskemaan vuokria? Tuntuu vähän epäreilulta, että tilanteeseen (vuokrien suuruuteen) syyttömät vuokranmaksajat joutuvat ehkä jopa muuttamaan kodistaan jopa toiselle paikkakunnalle.

.

Tuohan se suunnitelma on. Olen sanonut jo monta kertaa tällä palstalla, että jos joku tosissaan uskoisi, että vuokrat laskevat, voitaisiin ihan hyvin määrätä vuokranantajia ensin alentamaan vuokrat tukien verran. Mutta eihän sitä kukaan tee, koska eihän nyt hyvänen aika asunnon omistajaa voi velvoittaa pyytämään vähemmän vuokraa. Sen sijaan on ihan ok, että asukkaalta otetaan useampi satanen pois ja leikitään, että vuokra sillä alenee. 

Vierailija
194/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko tuon iltasadun ihan oikeasti?

Ikävä kyllä, tuohon uskovia on meillä hallituksessa nyt. Ja kaipa samoin uskovaiset ovat heidät sinne äänestäneet.

Vierailija
195/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi köyhimmillä on varaa tuolla juottoloissa istuskella ja vetää tupakkaa kuin korsteeni. 

Tutulleni jollekka maksetaan asuminen ja kaikki lääkkeet, terveydenhuolto niin on joka päivä varaa vetää kaljaa ja toppa tupakkaa. Seurakunnan diakonilta saa ruoka-avustusta ja ruokapussi jaoista joissa aikansa kuluksi käy. Hyväksi käyttää eläkeläisvanhempiaan saaden niiltä auton ja bensarahat ja naapurit ihmettelevät kuinka joku työtön elää noin leveesti. Pitää vielä lemmikkiäkin ja maksatuttaa vanhemmillaan sen kaikki kulut. 

Sitten jotkut vaan ihmettelevät kuinka noin hyvin voi tulla työttömyyskorvauksilla toimeen. 

Minä en tullut sillä toimeen ja kaksi viikkoa ei ollut rahaa ollenkaan enää muuta kuin piti syödä pakastimesta ja kuivakaapista kaikki varastot. Lapsiperheitä vaan siihen aikaan autettiin eikä ketään muita. Töitä piti hakea mutta aina välillä tuli työttömyys jaksoja. 

Vierailija
196/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko niille köyhille ja kipeille nyt sitten pitäisi antaa rahaa? Mikä rahamäärä riittäisi? Ja mistä se raha otettaisiin?

Nyt saa tehdä vastaehdotuksia leikkauksille.

Riittää, että nykyinen sosiaaliturva pidetään ennallaan. Maksan mielelläni itse palkastani verot yhteiskunnan tukiverkosta, en tiedä, millainen ihminen tyäytyy olla, jos ei halua maksaa.

Tapa jolla tämä tehdään, on se, että heikommilta ei viedä. Jos minun sinun ja palkansaajien veroprosenttianostetaan YHDELLÄ, tämä homma on kuitattu. Se ei vaikuta meidän työssäkäyvien elämään pätkääkään, mutta kaikki nipistykset heikommilta vaikuttavat radikaalisti heidän elämäänsä.

Kumpi tuntuu oikeudenmukaisemmalta? Minä ainakin kallistun jälkimmäiseen.

Vierailija
197/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 4 vuotta olivat vaikeita työssäkäyville. Raadan ja maksan paljon veroja, toivottavasti työssäkäyvät saavat vaihteeksi jotakin helpotusta. Vasemmistolla kun on tapana olla muiden kukkarolla.

Vierailija
198/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitaus on herroilla yleinen. Kärsimyksen seuraamista voi nautiskella autuaasti. Ulkomaisten etu menee silti edelle.

Vierailija
199/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikein, hyysäys romukoppaan ja yksilönvastuu nousuun.

Entäs yksilön vapaus? Antaako oikeisto minun tehdä asioita joilla on vaikutusta vain minuun itseeni? Siis saisko lopultakin pajautella ilman rangaistusta? 

Huumausaineiden käyttäjät viedään vieroitukseen ja vankilaan.

Vierailija
200/628 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko niille köyhille ja kipeille nyt sitten pitäisi antaa rahaa? Mikä rahamäärä riittäisi? Ja mistä se raha otettaisiin?

Nyt saa tehdä vastaehdotuksia leikkauksille.

Riittää, että nykyinen sosiaaliturva pidetään ennallaan. Maksan mielelläni itse palkastani verot yhteiskunnan tukiverkosta, en tiedä, millainen ihminen tyäytyy olla, jos ei halua maksaa.

Tapa jolla tämä tehdään, on se, että heikommilta ei viedä. Jos minun sinun ja palkansaajien veroprosenttianostetaan YHDELLÄ, tämä homma on kuitattu. Se ei vaikuta meidän työssäkäyvien elämään pätkääkään, mutta kaikki nipistykset heikommilta vaikuttavat radikaalisti heidän elämäänsä.

Kumpi tuntuu oikeudenmukaisemmalta? Minä ainakin kallistun jälkimmäiseen.

Eli kiristetään työssäkäyvien kukkaroa entisestään että työttömien ei tarvitse pihistellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi