Hirvittävät 4 vuotta tulossa köyhille ja kipeille
Nyt leikataan ja leikataankin kunnolla. Moni tippuu köyhyysloukkuun eikä sieltä enää nouse ennen kuin kuolo korjaa. Seuraavat neljä vuotta ovat hirvittäviä vähäosaisille, sen sanon nyt.
Kommentit (628)
Työttömyysturvan ja aikuiskoulutuksen leikkaukset valuvat suoraan yritysten kassaan ja osakkeiden omistajalle, koska ne on korvamerkkityä rahaa, eikä niillä ole mitään tekemistä valtion budjetin kanssa, eikä ne tuo myöskään säästöä tai niillä lyhennetä valtion velkaa. Näin on ollut Suomen historian ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko niille köyhille ja kipeille nyt sitten pitäisi antaa rahaa? Mikä rahamäärä riittäisi? Ja mistä se raha otettaisiin?
Nyt saa tehdä vastaehdotuksia leikkauksille.
Riittää, että nykyinen sosiaaliturva pidetään ennallaan. Maksan mielelläni itse palkastani verot yhteiskunnan tukiverkosta, en tiedä, millainen ihminen tyäytyy olla, jos ei halua maksaa.
Tapa jolla tämä tehdään, on se, että heikommilta ei viedä. Jos minun sinun ja palkansaajien veroprosenttianostetaan YHDELLÄ, tämä homma on kuitattu. Se ei vaikuta meidän työssäkäyvien elämään pätkääkään, mutta kaikki nipistykset heikommilta vaikuttavat radikaalisti heidän elämäänsä.
Kumpi tuntuu oikeudenmukaisemmalta? Minä ainakin kallistun jälkimmäiseen.
Tuensaajat pitää saada töihin. Se ei onnistu työssäkäyviä kurittamalla.
Hallitus tulee kaatumaan liika on liikaa .tulee asunnottomia ,peltihökkeli asumuksia ,slummeja ,kaikki romahtaa tulee kulkutauteja ,kerjäläisiä ,rikollisuus kasvaa ..
Työttömille ei ole des moneen vuoteen maksettu palkkaa työstä, vaan pistetty ilmaistyöhön 9 eurolla /päivä.
Siitä EU on arvostellut Suomen pienimpiä sosiaalietuuksia liian pieniksi.
tätönen 23
Onnistuupa, koko 80-luku tehtiin niin ja Suomi voi hyvin.
Tosin silloin oli vielä idän kauppa ja kaikilla oli työpaikat, toisin kuin nyt.
tätönen 23
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hallitusten päätösten vaikutukset näkyy vasta hallituksen jo vaihduttua. Laivat kääntyy hitaasti. Tämä tämänhetkinen kurjuus on edellisen hallituksen tekeleitä.
Vaikutus näkyy jo ensvuonna. Näin sanottiin uutisissa.
Ansiosidonnaisen leikkauksen valmistelut on jo pitkällä. Tämä oli myös uutisissa.
Juu eipä tuo vaikuta heikoimmassa asemassa oleviin niin paljon kuin pienipalkkaisiin. Joten persujen äänestäjät sahaavat omaa oksaansa tajuamatta sitä itse 😀 Jos ja siis jos tämä hallitus istuu syksyä pidemmän aikaa on mielenkiintoista nähdä miten käy valtion velalle ja kuinka EU suhtautuu sosiaaliturvan kiristyksiin. Mielenkiintoista vaikkei mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin neljä vuotta? Luuletko, että laiva kääntyy ja kissapäivät jatkuu?
Leikkaukset näkyvät ihmisten arjessa jo ensivuonna.
Oli uutisissa.
Vierailija kirjoitti:
Öö, tää hallitushan on kaatumassa heti kun eduskunta päästetään kokoomtumaan
Ei kaadu ennen kuin työläisten ja vähäosaisten kuritustoimet on saatu tehtyä ja ay-liike alas ajettua. Nämä ovat myös RKP:lle tärkeämpiä asioita kuin rsismin kitkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset 4 vuotta olivat vaikeita työssäkäyville. Raadan ja maksan paljon veroja, toivottavasti työssäkäyvät saavat vaihteeksi jotakin helpotusta. Vasemmistolla kun on tapana olla muiden kukkarolla.
Eivät saa. Uuden hallituksen toimet satuttavat eniten juurikin työssäkäyvää kansan osaa. Ei tietenkään koske sitä parhaiten toimeentulevaa kymmenystä, vaan meitä tavallisia työläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Juu eipä tuo vaikuta heikoimmassa asemassa oleviin niin paljon kuin pienipalkkaisiin. Joten persujen äänestäjät sahaavat omaa oksaansa tajuamatta sitä itse 😀 Jos ja siis jos tämä hallitus istuu syksyä pidemmän aikaa on mielenkiintoista nähdä miten käy valtion velalle ja kuinka EU suhtautuu sosiaaliturvan kiristyksiin. Mielenkiintoista vaikkei mukavaa.
Itse ajattelen, että pahimmassa asemassa on asuntovelallinen joka on työntekijän asemassa, oli asema mikä vaan.
Irtisanomissuojan heikennys ja siihen yhdistetty työttömyysturvan heikennys ajaa sinut täysin työnanatajan armoille. Siinä sitten paikallisesti sovit eli joustat, luovut arvoistasi ja oikeuksistasi.
Päinvastoin.
Yksi työtön kaveri sanoi, että voi voi nyt mun täytyy mennä töihin.
On siis ollut pitkään työtön eikä halua ottaa töitä vastaan. Hakee vain sellaisia paikkoja joihin ei voisinpäästä, että saa tuet.
Vierailija kirjoitti:
Se on oikein, hyysäys romukoppaan ja yksilönvastuu nousuun.
Perinnötkin voisi mennä suoraan valtiolle, markkinataloudessa raha kuuluu kiertoon eikä hamstrattavaksi seuraavan sukupolven tietä tasoittamaan.
Hyvä että saatoin oikeistohallitus Suomeen vihdoin. Suomi korjaantuu.
Tämän hallitusohjelman tavoite on siirtää varallisuusmassat ala- ja keskituloisilta yläluokalle, niin kuin tehtiin 90-luvulla, kun oli porvarihallitus.
Tämä aloitettiin jo Sipilän hallituksen aikana, kun Kokoomus, Persut ja Keskusta oli hallituksessa.
Eikä kurjistaminen koske ainoastaan pienituloisia, vaan suurimman hinnan maksaa keskikuokka. Jo Sipilän hallituksen aikana syntyi ilmiö - akateeminen köyhyys. Ja keskiluokka on köyhtynyt entisestään ja moni elää köyhyydessä.
Hyvä ettei vihreät vikise enää hallituksessa metsättömyydestä Euroopan metsäisimmäsdä maassa.
Nyt hallitus voi tehdä tositoimia, kun he putosivat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin neljä vuotta? Luuletko, että laiva kääntyy ja kissapäivät jatkuu?
Leikkaukset näkyvät ihmisten arjessa jo ensivuonna.
Oli uutisissa.
Leikkaaminen on vastuullista toimintaa. Vaikka siitä ei kiitoksia heru.
Hyvä uusi hallitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oikein, hyysäys romukoppaan ja yksilönvastuu nousuun.
Entäs yksilön vapaus? Antaako oikeisto minun tehdä asioita joilla on vaikutusta vain minuun itseeni? Siis saisko lopultakin pajautella ilman rangaistusta?
Huumausaineiden käyttäjät viedään vieroitukseen ja vankilaan.
Eikös se oo hyvä. Vankila tai vieroitus heille? Ei todellakaan mitään huumeiden käyttö huoneita! Ja vapaata knnabusta!
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä jos röökiaskin hinnaks tulee 14egee. Kyllä joutuu lopettaa röökaamisen.
Terveys kiittää! Syöpätilastot romahtaa!
Joku täälä taisi eilen puhua köyden hankkimisesta. (viesti lienee poistettu)
Kohtuullista olisi, että moiseen hankintaan saisi sentään valtiolta tukea.