Hirvittävät 4 vuotta tulossa köyhille ja kipeille
Nyt leikataan ja leikataankin kunnolla. Moni tippuu köyhyysloukkuun eikä sieltä enää nouse ennen kuin kuolo korjaa. Seuraavat neljä vuotta ovat hirvittäviä vähäosaisille, sen sanon nyt.
Kommentit (628)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maan tulevaisuuden vuoksi on välttämätöntä tehdä rakenteellisia uudistuksia tuottavan työn vastaanottamisen kannustimien parantamiseksi.
On humaania politiikkaa että katsotaan tätä hetkeä pidemmälle jotta se tulevaisuus olisi lapsille parempi. Sitä hallituksemme tekee. Empaattisesti tulevaisuuden lapsille. Nyt tarvitaan oikeasti yhteen hiileen puhaltamista ja talkoohenkeä eikä itsekästä minä ja minun nautintoni-asennetta.
Aivan uskomattoman hävytöntä pashkaa, tulevaisuude lapset on näiden toimien isoimmat häviäjät, ihan niin kun aina kun oikeisto huseeraa, jos me aletaan kansana yhtäkkiä välittään meidän lapsista niin me tapetaan teidät kaikki.
Tämä!
Jos te stnan maanpetturit ette ymmärrä nyt vähän rajoittaa ton loputtoman valehtelun kans niin täö ei voi päättyä ku n teidän lynkkaamiseen.
On se ny perkele ettei mitään ole suhteellisuudentajua tai tsesuojeluavaistoa.Onpa nyt väkivaltaista solvaamista täällä.
On, hyvin jännästi.
KÄSI 'TTUUN MUN LOMPAKOLTA STNAN KUSIROTTAKun työllisyys lisääntyy niin verotulot kasvavat ja tukimenot pienenevät. Suomi on pitkään ollut mahdollisuuksien tasa-arvon maa. Jokainen on oman elämänsä seppä. Tottakai aidosti heikommista pidetään huolta vahvassa ja välittävässä Suomessa. Tämä on itsestäänselvyys hyvinvointivaltiossamme jota hallitus pyrkii vahvistamaan jotta se säilyy myös tulevilla sukupolville.
Ja sekö onnistuu mielestäsi tulevilla leikkauksilla?
Valtion velkaantumisen kasvu on pysäytettävä. Muuten olemme Kreikan tiellä. Ja ei, en ole persu joka haikailee irrotautumista EUsta ja eurosta. Sen tien päässä on paljon suurempi kurimus kun nyt Iso-Britanniassa.
Niin mutta hallitus ei aio tehdä velalle yhtään mitään, säästetyt varat on tarkoitus ohjata petturi urpon lemmikki juna projektiin.
Miksi väistelet ja venkoilet rotta, ei voi tehdä hyvää itsetunnolle olla noin epärehellinen pikku näätä.Se venkoilee kun se tietää että sinä olet ihan oikeassa mutta ei löydy munaa miehestä olla rehellinen, joku inceli joka nyt kostaa koko suomelle sitä että se ei saa.
Lähteepäs jollakin jämäkorvikkeeseen tyytyvällä tapasuhteilijalla nyt laukalle.
Sulle sama kun aikasemmalle, sano rotta jotain mikä tarkottaa jotain, et uskalla, hom o.
Moni ei uskalla elää elämäänsä jo nuoresta asti itsenäisenä. Vapaana jostain ihme rooleista jotka itse itsellensä sovittaa päälle. Ah, kuinka helppoa on elää jo varhaisaikuisuudesta lähtien omannäköistä elämää. Silloin ei tarvitse pelätä. Mitään.
No kivat sulle, mun varhaislapsuus oli huostaanotettuna väkivaltaiselta juopolta, kai mä vaan koin väärin orpona olemisen. Mietiks sä yhtään ennenkun sä suollat tätä pas kaa ihmisten silmille?
Onko orvoilta kielletty opiskelu? En tiennytkään.
Mä en ymmärrä ihmisiä joilta jää useat korkea-asteen koulutukset kesken. Miksi he eivät tee edes tuota työtä itsensä ja mahdollisten läheistensä hyvinvoinnin eteen? Onko se kenties niin että halveksuvat ja vieroksuvat sellaista? Kaiken pitää siis tulla heille valmiina eikä itse tarvitse tehdä mitään sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä uskonut joutuvani eläkepäivinä näin tiukoille, kun 10 vuotiaana kesätyöt aloitin ja vakituiset 17v.taisi mennä kuuluisaan herrainperchiiseen työni tulokset. Kansalla ei ostovoimaa, niin pienet yrityksethän siinä kaatuu,vertulot pienenee ja tulee sisällissota se, mikä aikaisemminkin oli. Maa kuihtuu, mutta ken elättää politiikan pellet. Niitä on paljon sopeutumassakin.
Nykyisen hallituksen talouspolitiikka sivuuttaa eläkeläiset.
Niin siis demarien äänestäjät.
Miten ne pitäisi huomioida? Ne sai jo vappusatasensa ja koronatoimet johtuivat pitkälti siitä, että ne boomerit haluttiin pitää väkisin hengissä.
Eiköhän eläkeläisiin tuhlattu 100 miljardia riitä jo.
Eläkeläisiin tuhlattu? Siis minä maksan eläkkeestäni edelleen 30 prosenttia veroja. Paljonko sinä maksat? Eläkeläiset lisäksi rakensivat tämän maan ja. hyvinvoinnin kaikkine tukiaisineen sinulle. Olisit kiitollinen. Lue jotain, saat tietoa. Opiskelu kannattaa aina.
On mennyt jo monia hirvittäviä 4-vuotiskausia köyhille ja muille ihmisryhmille. Ei tietoa miten ihmisille on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, tää hallitushan on kaatumassa heti kun eduskunta päästetään kokoomtumaan
Sosialistihallitus saatava uudestaan!
URAA
URAA
URAANuo unohtaa ettei Rinteen sosialistihallituksen kaatuminen hallituspohjaa muuttanut vaan tilalle tuli Marinin änkyräkommunistiset ajatukset. Rinteen porukoiden kanssa olisi ollut paremmat mahdollisuudet sinipunahallitukseen, nyt Marin piti huolen siitä ettei näin tapahdu missään olosuhteissa.
Maassa olisi nyt sinipuna-pohjainen hallitus jos Lindtman olisi aikanaan valittu demarien puheenjohtajaksi Marinin sijaan. Kaikki fiksut tietävät sen. Äärivasemman laitamilla olevat eivät.
Luin hallitusohjelman työn puolesta läpi.
Se on oikeasti täynnä erilaisia ehdotuksia ja ideoita, joista ohjelmassa todetaan, että "selvitetään". Selvitetään sitä, selvitetään tätä.
Todella moni näistä idean asteella olevista ehdotelmista ja selvityksiä odottavista ajatuksista on sellaisia, että ne vaatisivat esim. perustuslain muutoksia. Eivät ole toteutumassa.
En usko, että nykyinen hallitus näkee joulun. RKP lähtee seuraavasta rasismikohusta ja perussuomalaisten ollessa hallituksessa, sellainen odottaa jo kulman takana.
Persuilla on oikeasti ehkä kymmenkunta täysjärkistä asiallista ihmistä ministerien ja kansanedustajien joukossa. He koittavat sitten parhaan kykynsä mukaan vahtia siitä muuta porukkaa, jossa on ties mitä kylähulluja joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
URAA
URAA
URAANuo unohtaa ettei Rinteen sosialistihallituksen kaatuminen hallituspohjaa muuttanut vaan tilalle tuli Marinin änkyräkommunistiset ajatukset. Rinteen porukoiden kanssa olisi ollut paremmat mahdollisuudet sinipunahallitukseen, nyt Marin piti huolen siitä ettei näin tapahdu missään olosuhteissa.
Maassa olisi nyt sinipuna-pohjainen hallitus jos Lindtman olisi aikanaan valittu demarien puheenjohtajaksi Marinin sijaan. Kaikki fiksut tietävät sen. Äärivasemman laitamilla olevat eivät.
Sanna Marin oli nimenomaan Antti Rinteen valinta seuraajakseen. Antit Lindtman ja Rinne eivät oikein tule toimeen keskenään luultavasti Lindtmanista johtuvista syistä, hänellähän tarjottiin ministerin paikkaa Rinteen hallituksesta, mutta ei halunnut sitä ottaa.
Mitä tulee hallitusajatuksiin niin Sanna Marin ei ole mikään demareiden diktaattori, kyllä sen muutkin näkivät että demareilla ja kokoomuksella on liian syvä kuilu saada kasaan toimiva hallitus.
Yksinasuva pärjää suomessa tänä päivänä paremmin kuin perheellinen. Sääliksi käy perheitä joilta evätään tuet tai leikataan rajusti:/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maan tulevaisuuden vuoksi on välttämätöntä tehdä rakenteellisia uudistuksia tuottavan työn vastaanottamisen kannustimien parantamiseksi.
On humaania politiikkaa että katsotaan tätä hetkeä pidemmälle jotta se tulevaisuus olisi lapsille parempi. Sitä hallituksemme tekee. Empaattisesti tulevaisuuden lapsille. Nyt tarvitaan oikeasti yhteen hiileen puhaltamista ja talkoohenkeä eikä itsekästä minä ja minun nautintoni-asennetta.
Aivan uskomattoman hävytöntä pashkaa, tulevaisuude lapset on näiden toimien isoimmat häviäjät, ihan niin kun aina kun oikeisto huseeraa, jos me aletaan kansana yhtäkkiä välittään meidän lapsista niin me tapetaan teidät kaikki.
Tämä!
Jos te stnan maanpetturit ette ymmärrä nyt vähän rajoittaa ton loputtoman valehtelun kans niin täö ei voi päättyä ku n teidän lynkkaamiseen.
On se ny perkele ettei mitään ole suhteellisuudentajua tai tsesuojeluavaistoa.Onpa nyt väkivaltaista solvaamista täällä.
On, hyvin jännästi.
KÄSI 'TTUUN MUN LOMPAKOLTA STNAN KUSIROTTAKun työllisyys lisääntyy niin verotulot kasvavat ja tukimenot pienenevät. Suomi on pitkään ollut mahdollisuuksien tasa-arvon maa. Jokainen on oman elämänsä seppä. Tottakai aidosti heikommista pidetään huolta vahvassa ja välittävässä Suomessa. Tämä on itsestäänselvyys hyvinvointivaltiossamme jota hallitus pyrkii vahvistamaan jotta se säilyy myös tulevilla sukupolville.
Valtion velkaantumisen kasvu on pysäytettävä. Muuten olemme Kreikan tiellä. Ja ei, en ole persu joka haikailee irrotautumista EUsta ja eurosta. Sen tien päässä on paljon suurempi kurimus kun nyt Iso-Britanniassa.
Niin mutta hallitus ei aio tehdä velalle yhtään mitään, säästetyt varat on tarkoitus ohjata petturi urpon lemmikki juna projektiin.
Miksi väistelet ja venkoilet rotta, ei voi tehdä hyvää itsetunnolle olla noin epärehellinen pikku näätä.Se venkoilee kun se tietää että sinä olet ihan oikeassa mutta ei löydy munaa miehestä olla rehellinen, joku inceli joka nyt kostaa koko suomelle sitä että se ei saa.
Sulle sama kun aikasemmalle, sano rotta jotain mikä tarkottaa jotain, et uskalla, hom o.
Moni ei uskalla elää elämäänsä jo nuoresta asti itsenäisenä. Vapaana jostain ihme rooleista jotka itse itsellensä sovittaa päälle. Ah, kuinka helppoa on elää jo varhaisaikuisuudesta lähtien omannäköistä elämää. Silloin ei tarvitse pelätä. Mitään.
No kivat sulle, mun varhaislapsuus oli huostaanotettuna väkivaltaiselta juopolta, kai mä vaan koin väärin orpona olemisen. Mietiks sä yhtään ennenkun sä suollat tätä pas kaa ihmisten silmille?
Mä en ymmärrä ihmisiä joilta jää useat korkea-asteen koulutukset kesken. Miksi he eivät tee edes tuota työtä itsensä ja mahdollisten läheistensä hyvinvoinnin eteen? Onko se kenties niin että halveksuvat ja vieroksuvat sellaista? Kaiken pitää siis tulla heille valmiina eikä itse tarvitse tehdä mitään sen eteen.
Laiskuus elämässä ajaa katkeruuteen jota sitten purkavat täällä ja muualla. Terapia todella pitkäkestoisesti ja syvällisesti olisi noille oikea osoite. Eikä jatkuva huomionhaku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee että täällä on aivan turhaa vedota velkaantumisen hillitsemiseen. Ihmiset eivät ymmärrä että valtiontalous on myös heidän taloutensa.
Kuka hakee tiukassa paikassa lisää lainaa oman taloutensa pyörittämiseen eikä yritä säästää menoistaan ja etsiydy velkaneuvontaan? Mitä velkaneuvonnassa tehdään, ehdotetaan lisäämään velkaa, vai yrittämään vähentää sitä?Eli jos oma perheesi olisi tiukassa taloudellisessa tilanteessa, ylivelkaantunut, sinä säästäisit ensimmäisenä perheesi heikoimmilta eli lapsille vähemmän ruokaa, vähemmän lääkkeitä, lapset asumaan pihalle telttaan jotta SINÄ perheen elättäjä voit edelleen syödä pippuripihvejä punaviinillä ja reissata ulkomailla? Tästähän tässä on kysymys, etkö ymmärrä? Otetaan heikoimmilta. Miten jollakin voi olla noin pieni ÄO ettei tätä ymmärrä?
Eihän se nyt noin mene. Tukien karsimisen tarkoitus on motivoida tuilla loisivat töihin.
Miten se motivoi meitä kymmeniä tuhansia työkyvyttömiä jotka pakosta olemme työttömänä että meiltä poistetaan elämisen edellytykset? Ei ole varaa ostaa lääkkeitä eikä kunnollista ruokaa.
Miten se motivoi yhtään ketään hakemaan töitä kun rahat hädin tuskin riittävät nyt kotona elämiseen saati sitten kulkemiseen edes työhaastatteluun tai kulkuneuvon ja työvaatteiden hankkimiseen?
Ei se tilanne nyt tuollainen ole. Te vain keksitte tekosyitä jotta saattte rahaa thaikkulomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
URAA
URAA
Ei ole äärivasenta. On vain se vasen joka heittelee polttopulloja poliisien päälle ja ryöstelee kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Yksinasuva pärjää suomessa tänä päivänä paremmin kuin perheellinen. Sääliksi käy perheitä joilta evätään tuet tai leikataan rajusti:/
Äkkiäkö tuota toisen kirjat siirtää toisaalle. Minä ainakin teen niin ja kusetan kaikki etuudet mitä irti lähtee. Takuulla moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
On, hyvin jännästi.
Miks kukaan kävis mitään koulua läheisten takia?
Outo ajatusmaailma.
Eikä jokainen voi olla korkeakoulutettu, oikea työ tehdään ruohonjuuritasolla eikä toimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
On, hyvin jännästi.
Laiskuus elämässä ajaa katkeruuteen jota sitten purkavat täällä ja muualla. Terapia todella pitkäkestoisesti ja syvällisesti olisi noille oikea osoite. Eikä jatkuva huomionhaku.
Laiskuus ja sivistymättömyys tuon aiheuttavat myös. Ulkoa-opeteltuja vuorosanoja valheellisine korulauseineen suoltavat.
Ulosoton suojaosuuden kokeilukausi vuoden loppuun mennessä. Kaikki on kalliimpaa kuin vuosi sitten.
Jos suojaosuuden lasku todella tapahtuu takaisin 2022 tasolle, se on kylmää kyytiä sitten.
Lisää ihmisiä hakemaan tt-tukea, ja nämä sitten pitäisi laittaa puuhastelemaan kunnille tt-tuen eteen.
Mihin kaikki laitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvimpähän nämä ns, "köyhät" pysyvät hengissä valittamassa tuistaan.
Kaupat saa yritystukia ja työttömät hyllyttävät tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä. Lisäksi työnantaja saa kulukorvausta 10 euroa /työpäivä.
Eihän tonne pakoteta ketään työttömiä. Ja mun mielestäni siellä on työharjoittelijoita jotka pyrkivät alalle töihin eikä työttömiä.
Kyllä sinne ns. pakotetaan. Sulle tulee "työtarjous" otat sen työn, tai joudut karenssiin.
) euron kulukorvaus on oikeastaan korvaus sosiaalipoliittisesta toimenpiteetä En ymmärrä miten jossain halpakaupoissa ympäri maan pyöritetään varsinkin ikääntyneitä työttömiä. Ne on matalalla roikkuvia hedelmiä. Tekevät luterilaisesti töitä palkatta. Sukupolvikysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvimpähän nämä ns, "köyhät" pysyvät hengissä valittamassa tuistaan.
Kaupat saa yritystukia ja työttömät hyllyttävät tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä. Lisäksi työnantaja saa kulukorvausta 10 euroa /työpäivä.
Eihän tonne pakoteta ketään työttömiä. Ja mun mielestäni siellä on työharjoittelijoita jotka pyrkivät alalle töihin eikä työttömiä.
Kyllä sinne ns. pakotetaan. Sulle tulee "työtarjous" otat sen työn, tai joudut karenssiin.
) euron kulukorvaus on oikeastaan korvaus sosiaalipoliittisesta toimenpiteetä En ymmärrä miten jossain halpakaupoissa ympäri maan pyöritetään varsinkin ikääntyneitä työttömiä. Ne on matalalla roikkuvia hedelmiä. Tekevät luterilaisesti töitä palkatta. Sukupolvikysymys.
Jos ei itse pysty työllistymään niin totta kai mennään työllistymistä edistävään palveluun. Ei sillä ole tekemistä uskontojen eikä sukupolven kanssa. Kyseessä on nimenomaan työttömän etuja edistävä palvelu. Ei kunta hyödy siitä, vaan joutuu maksamaan palvelupaikan järjestämisestä joko omana toimintana tai ostopalveluna. Mutta työtön saa vuorokausirytmistä kiinni ja kehittää työelämätaitojaan. Moni on kuntouttavan työtoiminnan avulla löytänyt työpaikan.
Vaikka lorviminen nyt vaikuttaisi kivalta ja helpolta tavalta viettää elämä, kannattaa miettiä myös toimeentuloa aikanaan eläkkeellä. Kuusikymppisenä voi olla jo aika vaikea löytää pitkän työttömyyden jälkeen töitä, ja takuueläkkeellä on ikävä joutua pärjäämään sitten loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään. Ne kenelle on kertynyt lisiä ja lomia irtisanotaan valtiolla ja kaupungin yksiköissä ja työttömät pienemmällä palkalla tilalle.
Irtisanomisten helpottaminen koskee käytännössä työsuhteita, eli yksityisen puolen työntekijöitä. Virasta ihmisen saa nyt ja jatkossakin ulos vain todella painavilla perusteilla.
Ei vaan, työlainsäädäntö koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä. Kysyin luottamusmieheltä.
Eli irtisanomissuojan heikkeneminen koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä kuten myös paikallinen sopiminen eli työtön voi tarjoutua tekemään työsi halvemmalla.
Palkkakulut on iso kulu valtiolla ja niitä saadaan nyt alemmaksi.
Julkisen sektorin pelkät palkkakulut oli muutama vuosi sitten 22,5 miljardia euroa, tänäpäivänä varmastikin ylittää 23 miljardia euroa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä, kun julkistalouden velkaantumista yritetään leikata. Täällä ei ole tarpeeksi nettomaksajia huolimatta eräästä maailman kovimmasta verotuksesta. Ei ole rikkaita, ei keskareita eikä menestyviä yrityksiä. On vain valiittavia vassareita, joiden ainoa ratkaisu on elää velaksi niin kauan kuin lainaa saa😂
Viro, Ruotsi ja Tanska eivät velkaantuneet korona-aikana. Suomi sen sijaan 40 miljardia
Ja Suomessahan ei pitänyt olla korruptiota 😂
Tämä menee jo farssin puolelle, että oppositio ja media pelottelevat vähänymmärtäviä ihmisiä tulella ja tulikivellä, joka sataa heidän niskaansa. Johan teille harakatkin nauravat.