Mopokokeessa vaatetukseksi ei kelpaa esimerkiksi collegevaatteet, verryttelyvaatteet, tuulipuku tai legginsit
Heh. Ja sitten ne kuitenkin painelee menemään tuolla shortseissa heti kun kortti saatu.
Kommentit (32)
Mitä ihmettää. Minun poika oli verkkareissa ja läpi meni kyllä. En edes tiennyt että on väliä jollain mitä on päällä vaatetta.
isukki kirjoitti:
Mitä ihmettää. Minun poika oli verkkareissa ja läpi meni kyllä. En edes tiennyt että on väliä jollain mitä on päällä vaatetta.
Sinunkaan poikasi ei osaa lukea? Yleistä tuntuu olevan. Syytämme peruskoulua.
Minusta tuo on ihan hyvä sääntö. Tulee samalla huomattua, onko turvallisuusasiat kunnossa ja ehkäpä jollekin tulee siinä kohtaa ahaa-elämys. Vaatetuksesta ei kuitenkaan tule hylättyä suoritusta, joten huomautus ei ole kohtuuton.
Oma poikani osasi lukea ne ohjeet ja tiesi käsittelykokeeseen mennessä että pitää olla vähintään farkut jalassa. Jos ei olisi osannut lukea ohjeita niin ei olisi tullut mieleenkään soittaa Iltalehteen asiasta!! Saati omalla nimellä siellä ulista...
Yks tyttö kaatui minihameessa skootterilla ja lähti pintanahka jalasta lonkasta nilkkaan asti. Oli karun näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka äiti päästää lapsensa mopolla asiattomissa varusteissa?
Mä veikkaan että aika monet 15-vuotiaat saa jo pukea itse ja lähteä kouluunkin itsenäisesti.
Joo, toki osaa itse pukea. Mutta jos ei ole teinillä järkeä sen vertaa, että osaa pukea asian mukaisessa ajovarusteissa liikenteeseen niin ei ole asiaa mopon ohjaksiin. Kyllä minä koen, että on vanhemman velvollisuus valvoa mitä lapset tekee, ja ohjata jos ei osaa toimia oikein.
Vierailija kirjoitti:
Oma tyttö meni legginseissä eikä kukaan sanonut mitään.
Aika älytön ja turha sääntö kun kortin saatuaan ne ajelee sortseissa!
Ei vaan nimen omaan helvetin tärkeä sääntö!!!
Juuri sen takia, että edes yksi nuori tajuaisi, että kunnon varusteet on turvalliset.
En ikinä päästäisi omaa lastani mopoilemaan ilman kunnon vaatteita.
Samoin en itsekään koskaan aja moottoripyörää tai mopoa ilman kunnon vaatteita.
isukki kirjoitti:
Tämän takia on hyvä, että asianmukainen vaatetus vaaditaan kokeessa. Tulisi vaatia systemaattisesti kaikilta, koska kaikkien vanhemmat eivät ymmärrä asianmukaisen vaatetuksen merkitystä ja nuoria ei välttämättä hetkauta. Jos käännytetään kokeesta, niin ehkä sen vaatetuksen merkityskin avautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan nimen omaan helvetin tärkeä sääntö!!!
Juuri sen takia, että edes yksi nuori tajuaisi, että kunnon varusteet on turvalliset.
En ikinä päästäisi omaa lastani mopoilemaan ilman kunnon vaatteita.
Samoin en itsekään koskaan aja moottoripyörää tai mopoa ilman kunnon vaatteita.
Hyvä muistuttaa omaa lasta myös siitä, että kyydissä olijoilla tulisi myös olla kunnolliset vaatteet ja kengät. Oma poikaystävä ei suostunut ottamaan kyytiin, jos ei ollut kunnon takkia, farkkuja ja kenkiä. Eihän sitä ilman kypärääkään ajeta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ottavat ajokokeen aikana shortseissa lipat ja kuorivat nahkansa asfalttiin niin nykyäänhän omista virheistä ja tyhmyydestä syytetään muita. Eli sitten hirveä poru siitä että mitä päästitte ajamaan puolialastomana.
Saako olla spandexit? Kun ne on ilmeisesti pyöräilijöiden mielestä turvalliset eikä mopo paljon hyväkuntoista pyöräilijää nopeammin kulje.
Koko kesän olen ajellut moottoripyörälläkin pelkästään kypärä suojana, muut vaatteet tavallisia. Jos lämmin niin jopa shortseilla.