Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä turhien mieilikuvatuotteiden käyttämisen olet lopettanut? Esim. huuhteluaina. Miten tajusit, että ne on turhia?

Vierailija
11.08.2023 |

Mä käytin huuhteluainetta nuorena, koska äitikin käytti. Sitten aloin miettiä, mikä sen funktio oikeasti on, enkä löytänyt enää yhtänä syytä käyttää sitä. Testasin muutaman koneellisen ilman huuhteluainetta ja sen kanssa ja eroa ei oikein ollut. Pyyhkeet oli ehkä huuhteluaineen kanssa hivenen pehmeämpiä, mutta eivät imeneet vettä yhtä hyvin. Nyt olen ollut huuhteluaineeton jo yli 20 vuotta. Siinä ajassa on jäänyt aika valtava kemikaalimäärä käyttämättä ja säästynyt paljon rahaa.

Kommentit (460)

Vierailija
401/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. huuhteluaineita ei ollut lapsuudessani eikä silloin, kun perustin oman talouden. Siitä tiesin, että turhia ovat, joten en ole ostanut kuin kerran vahingossa. Annoin sellaiselle, joka niitä käytti.

Hajustettuja pesuaineita lakkasin käyttämästä, kun tiedostin, että on olemassa hajustamattomiakin.

Siis asia, jota ei ollut lapsuudessasi, on turha? Voisi kyllä näin 55-vuotiaana keksiä tuolla logiikalla aika monta turhaa asiaa.

Vierailija
402/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dödöä en ole käyttänyt minäkään enää sen jälkeen kun alumiiniallergia paljastui yli kymmenen vuotta sitten. Silloin tällöin saatan suihkaista kaulaliinaan vähän jotain hajuvettä, mutta siihen se saa jäädä. Olen kysynyt tuttavilta ja kumppaniltani että "haisenko", ja vastaus on ollut aina selkeä ei. Hikeni lopetti haisemisen dödön käytön lopettamisen jälkeen muutamassa viikossa. Mitäpä sitä käyttämään jos ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deodorantin. Pelkkä vesipesu kerran päivässä riittää, on riittänyt jo kohta 10v. Nyt olen 58.

Jos joskus laitan dödöä, hiki alkaa haista. Normaalisti tunnen sen tuoksun joskus hyvin lievänä, jopa hikoituani enemmänkin, töissä tai liikkuessa. Hajuttomuuteni varmistan säännöllisesti läheiseltä joka TAATUSTI kertoisi jos lemuaisin. On todella vapauttavaa pärjätä ilman, käytän vain kevyttä vartalotuoksua enkä joka päivä sitäkään.

Yök. Ei vaan kehtaa kertoa, että haiset.

Näin mäkin luulen. On todella outoa, että niin moni ihminen ei tajua sitä, että omaa ominaistuoksuaan ei oikeastaan voi tuntea. Aistit tottuu. Ei vaatteitakaan tunne iholla kuin sen hetken ajan kun ne laittaa päälleen. Samalla tavalla itse ei tunne sitä hiljalleen voimistuvaa hien ja lian hajua. Onkohan tämä joku suomalainen erityispiirre, että ei uskota että kyllä se omakin hiki haisee? Näitä haisuleita on enemmän miehissä, joiden henkilökohtainen hygienia on muutenkin vähän niin ja näin (eivät esim. pese edes käsiään vessakäynnin jälkeen) ja miehillä on myös naisia heikompi hajuaisti. Mutta olipa mies tai nainen niin onhan se nyt helkkarin itsekästä ja epäkohteliastakin mennä pahanhajuisena mihinkään ihmisten ilmoille.

Itse vedän johtopäätöksiä omasta tuoksustani siitä, ettei minulla ole aina ihmisten ilmoilla järin lämmin. Palelija ei hikoile samalla tavalla kuin ihminen, jolla on jopa hieman kuuma.

Molemmat hikoilevat. Mutta lienee ihan järjellä pääteltävissä, että osa vetää suorat johtopäätökset siitä, miten itse tai riittävän samankaltaiset kanssakulkijat kokevat oman lämpötilansa.

Haistelen myös vaatteitani samalla, kun vaihdan työasua vapaa-ajan asuun ja tätä vapaa-ajan asua vielä urheiluasuun. Jokainen skenaario luonnollisesti myös toisin päin on mahdollinen.

Vierailija
404/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin masentavia nämä naisten vastaukset: "en värjää hiuksia, meikkaan ehkä kerran vuodessa, en käytä hajuvettä, en käytä suihkugeeliä..."

Kai mä olen sitten turhamainen, mutta minä todellakin meikkaan AINA työpäivinä. Ja todellakin käytän meikkauksessa näitä "turhiakin" tuotteita, kuten valokynä ja primer. Minä myös värjään hiuksiani, käytän antiperspiranttia ja hajuvettä. Ja rakastan hajustettuja suihkugeelejä. Noista asioista vain tulee itselle parempi fiilis.

Olet astmaatikkojen ja hajuste herkkien painajainen.

Mutta minä minä - asenteella ei tarvitsekaan muista välittää

Jessus mua ottaa aivoon nää hajusteherkkyysmarttyyrit joita on nykyään siis ihan joka paikassa! Pariisissa, Milanossa tai Roomassa tää porukka pöyristyis hapen"puutteeseen" nanosekunnissa. Ehkä parempi että pysyvät kälviöillään sukkapuikkojensa parissa.

Ihan hyvä, jos ottaa aivoon. Ehkä sitten opit ottamaan toisia huomioon.

Vierailija
405/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin masentavia nämä naisten vastaukset: "en värjää hiuksia, meikkaan ehkä kerran vuodessa, en käytä hajuvettä, en käytä suihkugeeliä..."

Kai mä olen sitten turhamainen, mutta minä todellakin meikkaan AINA työpäivinä. Ja todellakin käytän meikkauksessa näitä "turhiakin" tuotteita, kuten valokynä ja primer. Minä myös värjään hiuksiani, käytän antiperspiranttia ja hajuvettä. Ja rakastan hajustettuja suihkugeelejä. Noista asioista vain tulee itselle parempi fiilis.

Olet astmaatikkojen ja hajuste herkkien painajainen.

Mutta minä minä - asenteella ei tarvitsekaan muista välittää

Jessus mua ottaa aivoon nää hajusteherkkyysmarttyyrit joita on nykyään siis ihan joka paikassa! Pariisissa, Milanossa tai Roomassa tää porukka pöyristyis hapen"puutteeseen" nanosekunnissa. Ehkä parempi että pysyvät kälviöillään sukkapuikkojensa parissa.

Se, millaiset tavat jossan muualla on ei automaattisesti tarkoita parempaa. Tästä alemmuudentuntoisesta ajattelusta tulisi päästä eteenpäin. Ja kälviöilläkin on aina joku "lady", jonka mielestä enemmän on paremmin.

Vierailija
406/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytäkone. Puhelimella tekee kaiken nopeammin ja valtavalla sähkönsäästöllä.

Kuten kirjoittaa vaikka gradun?

407/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deodorantti. En käytä enää. Huomasin että hikoilen sen kanssa ihan yhtä paljon kun ilmankin.

Eihän kukaan luule, että se estäisi hikoilun?? Eikä kukaan missään näin väitäkään.

No itse asiassa "antiperspirantti" on juuri tuota.

Itse en käytä kuin häissä ja hautajaisissa eikä edes parhaat ystävät ole haistaneet sanomista, eli on mahdollista olla vain puhdas ilman hajusteita.

Vierailija
408/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin, karkit ja sipsit viikonloppuna

Arkena senkin edestä?

Vierailija
409/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää kalliita kasvojen putsareita vaan käytän Lidlin puhdistusmaitoa pumppupullossa ja misellaarikasvovettä. Toimivat hyvin ja ovat halpoja.

Vierailija
410/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan. Tämähän on pelkkää mainospaskaa.

Vierailija
411/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin meikkaamisen noin kahdeksan vuotta sitten. Meikkaamiseen ja meikin pesemiseen meni noin 20min päivittäin aikaa - nykyään voin käyttää sen vaikka joogaan. Enää meikkaan vain erityistilanteisiin, vaikka oopperaan tai juhliin mennessäni.

Vierailija
412/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan käytä kosmetiikkaa enkä ihonhoitotuotteita. Pesen naamani vedellä ja hiukset shampoolla ehkä kerran viikossa. Myöskään kynsilakkaa en käytä. Kodinhoidossa käytän astianpesuainetta ja yleispesuainetta, sekä pyykkipulveria. En juo limuja, mehuja enkä maitoa, vaan lähes pelkästään vettä.Sängyssä en käytä päiväpeitettä enkä pussilakanaa, koska nykyisiä halpoja peitteitä voin pestä aina kun tarvitsee, ja ostan uuden halpiksen, kun entinen on hiutunut. Petivaatteiksi tarvitsen siis lakanan ja tyynyliinan, joita sitten kyllä vaihdankin usein. En käytä myöskään pyjamaa, yöpukua tai aamutakkia. 

Vierailija
413/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin meikkaamisen noin kahdeksan vuotta sitten. Meikkaamiseen ja meikin pesemiseen meni noin 20min päivittäin aikaa - nykyään voin käyttää sen vaikka joogaan. Enää meikkaan vain erityistilanteisiin, vaikka oopperaan tai juhliin mennessäni.

Jo sulla on kiireinen elämä, jos 20 minuuttia päivässä on paljon. Minä istun sen ajan pöntölläkin päivittäin, enkä ajatellut luopua tuostakaan rutiinista. Käyn myös iltaisin suihkussa, menee 10 minuuttia hyvää aikaa.

Vierailija
414/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt puuvillasukkien käytön kokonaan pois ja käytän vain villasukkia syksyt, talvet ja keväät. Kengätkin ostan sillä, että ne mahtuu villasukat jalassa. Kudon itse ne sukat ja pitäisi ostaa ohuempaa villalankaa ja sopivat puikot välikausisukkiin. 

Vierailija
415/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukat. Ovat rumia ja haisevat, pidän sisällä mukavan lämmön.

OT villasukista:

Menin saunaan, minua ennen saunoi yläkerran juoppo mies. Pukuhuoneessa lemusi sanoinkuvaamaton löyhkä. Ei viina, ei tupakka...vedin roskiksen pöydän alta ja sinnehän olikin hylätty villasukat. JA ne haisivat! Ilmeisesti niihin oli suihkittu jotain dödöä, tarkoituksella peittää likaisten, hikisten sukkien haju. No ei ihan onnistunut, vaan siitä muodostui todella oksettava lemu. Siirsin roskiksen sukkineen käytävään, sauna oli siis kellarissa. Kiinteistönhoitaja sai sitten kunnian seuraavaksi haistaa, ymmärsi varmaan miksi roskis oli käytävässä.

No tuota... En ihan tajunnut pointtiasi, paitsi ehkä, että yläkerran juoppo mies ei pese villasukkiaan, ei huuhteluaineella eikä edes ilman.

Mä käytän villasukkia ja pesen niitä yhtä ahkeraan kuin muitakin sukkia. Kiitos mummon ja lukuisten tätien, villasukkia riittää.

Vierailija
416/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT villasukista:

Menin saunaan, minua ennen saunoi yläkerran juoppo mies. Pukuhuoneessa lemusi sanoinkuvaamaton löyhkä. Ei viina, ei tupakka...vedin roskiksen pöydän alta ja sinnehän olikin hylätty villasukat. JA ne haisivat! Ilmeisesti niihin oli suihkittu jotain dödöä, tarkoituksella peittää likaisten, hikisten sukkien haju. No ei ihan onnistunut, vaan siitä muodostui todella oksettava lemu. Siirsin roskiksen sukkineen käytävään, sauna oli siis kellarissa. Kiinteistönhoitaja sai sitten kunnian seuraavaksi haistaa, ymmärsi varmaan miksi roskis oli käytävässä.

No tuota... En ihan tajunnut pointtiasi, paitsi ehkä, että yläkerran juoppo mies ei pese villasukkiaan, ei huuhteluaineella eikä edes ilman.

Mä käytän villasukkia ja pesen niitä yhtä ahkeraan kuin muitakin sukkia. Kiitos mummon ja lukuisten tätien, villasukkia riittää.

Se on OT kommentti tuo, jota lainasit.

-eri

Vierailija
417/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT villasukista:

Mikä sun kommentissa on pointtina?

Käytätkö vai et huuhteluainetta?

-eri

Vierailija
418/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT villasukista:

Mikä sun kommentissa on pointtina?

Käytätkö vai et huuhteluainetta?

-eri

En käytä ja pointti oli se, että villasukat sinällään ei haise. Puhtaat siis :)

Vierailija
419/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiperspirantti/deodorantti - Lopulta jopa tehokkaan antipersirantin käytön lopettamisen jälkeen hiki haisi vähemmän. Olen läheisiltäni kysynyt tuoksustani, enkä kuulemma haise. Muutoin en koe, että nämä tuotteet estäisivät hikoiluani tai sen hajua.

Wc-raikastimet - Kämppikseni näitä käytti aikoinaan, mutta itse olen pitänyt niitä turhana.

Hoitoaine - En tarvitse liukkaita hiuksia, jotka rasvoittuvat nopeasti.

Hiustenkuivain - Ajoitan hiustenpesun niin, että ne kerkeävät kuivumaan rauhassa kotona. Hiusteni kunto on parantunut selkeästi, kun olen lopettanut föönäämisen.

Talouspaperi - Kaiken pyyhkimisen voi hoitaa rätillä tai jollain siivouspyyhkeellä.

Rintsikat - Ei haittaa, vaikka ihmiset näkisivät rintojeni muodon. Tukea rintoihini en kaipaa, ainakaan vielä tässä iässä.

Huuhteluaine - Sitä en ole ikinä ottanutkaan käyttöön.

Vierailija
420/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli uusi mieleen:

Kasvovesi - Omalla kohdallani en tästä hyödy. Kosteutta saa myös kasvovoiteesta.